Author Topic: Amazigh godsdienst  (Read 32485 times)

« Reply #135 on: 28/02/2010 om 19:55:36 »
Tanemirt Zian en Mauri voor de info,

Animisme komt overal voor, kan veel vormen aannemen, verschillend per volk/stam/clan, maar het komt erop neer dat men ervan uit gaat dat alles is bezield, (anima=ziel) mens, dier, maar mogelijk ook stenen en bergen en bronnen etctera.

Dat opstapelen van een berg stenen klinkt heel interessant.
Ik ben opgegroeid als christen, met (de Joodse) verhalen over Abraham en Jacob en Mozes enzo, die bouwden ook nogal eens een stapel stenen om op te offeren aan de Schepper, of om een gedenkteken te maken.  Dat is blijkbaar een zeer oude gewoonte die nog altijd bestaat onder de Amazight. Heel bijzonder.

Monique

Wat vreemd als het een ziel heeft dan moet het toch ook energie hebben? Wat voor energie heeft een steen dan ???

« Reply #136 on: 01/03/2010 om 17:11:16 »
http://www.eqgen.nl/gezondheid_rife.html

alles is opgebouwd  uit moleculen en die weer op hun beurt uit atomen.. and so on
écht bizar als je er bij stilstaat, alles beweegt dus eigenlijk constant, ik vroeg me weleens af waarom ik dan niet met mijn hand bijv. door de muur kan bij wijze van spreken, of door een tafel heen , maw manipulatie vd moleculen, de materie ,
in india schijnen yogi's te bestaan  die dat kunnen, als je erin gelooft komt je perceptievermogen volgens mij wel op losse schroeven te staan

« Reply #137 on: 01/03/2010 om 17:13:51 »

alles is opgebouwd  uit moleculen en die weer op hun beurt uit atomen.. and so on
écht bizar als je er bij stilstaat, alles beweegt dus eigenlijk constant, ik vroeg me weleens af waarom ik dan niet met mijn hand bijv. door de muur kan bij wijze van spreken, of door een tafel heen , maw manipulatie vd moleculen, de materie ,
in india schijnen yogi's te bestaan  die dat kunnen, als je erin gelooft komt je perceptievermogen volgens mij wel op losse schroeven te staan

Dat kan wel eens kloppen, want in Japan schijnen Zen masters te zijn die dat ook kunnen. Objecten verplaatsen zonder ze aan te raken....

« Reply #138 on: 01/03/2010 om 17:16:00 »
dat klopt, ik geloof er wel in

« Reply #139 on: 01/03/2010 om 17:19:06 »
dat klopt, ik geloof er wel in

Zien is geloven.

« Reply #140 on: 01/03/2010 om 17:24:01 »

matou, jij bent mijn verlosser dit heb k al altijd al duidelijk proberen te maken, dit is in feite die matrix. En al die moleculen bevatten informatie en die informatie is de matrix.....maar dat zelfs stenen energieën hebben daar was k zover niet acher gekomen, alles bevat een formule en alles is een berekening en dat is die shit gewoon. Ook al is het moeilijk te vatten het is wel de werkelijkheid.

Ps: je bent toch niet aan de verdovende middelen of genotsmiddelen?

« Reply #141 on: 01/03/2010 om 17:26:45 »
ik hou wel v genotsmiddelen maar alles heeft ook een keerzijde, midden in de natuur op een prachtige plek met géén mensen om je heen kan je ook high worden

« Reply #142 on: 01/03/2010 om 17:27:12 »
En al die moleculen bevatten informatie en die informatie is de matrix.....maar dat zelfs stenen energieën hebben daar was k zover niet acher gekomen, alles bevat een formule en alles is een berekening en dat is die shit gewoon.

Alles wat bestaat en wat je ziet en wat je kan aanraken is opgebouwd uit energie....

« Reply #143 on: 01/03/2010 om 17:27:38 »
matou, jij bent mijn verlosser dit heb k al altijd al duidelijk proberen te maken, dit is in feite die matrix. En al die moleculen bevatten informatie en die informatie is de matrix.....maar dat zelfs stenen energieën hebben daar was k zover niet acher gekomen, alles bevat een formule en alles is een berekening en dat is die shit gewoon. Ook al is het moeilijk te vatten het is wel de werkelijkheid.

Ps: je bent toch niet aan de verdovende middelen of genotsmiddelen?

juist te beseffen dat het de werkelijkheid is ,dat is zo bizar

« Reply #144 on: 01/03/2010 om 17:28:57 »
Alles wat bestaat en wat je ziet en wat je kan aanraken is opgebouwd uit energie....

Soms hoef je het niet eens te zien of te aanraken soms voel je het gewoon een djinn laat zich ook niet terwijl die energie er wel is....

« Reply #145 on: 01/03/2010 om 17:29:42 »
juist te beseffen dat het de werkelijkheid is ,dat is zo bizar
Omat het je nooit zo is aangeleerd, we worden al vanaf het begin van onze leven gebrainwashed!

« Reply #146 on: 01/03/2010 om 17:33:48 »
Soms hoef je het niet eens te zien of te aanraken soms voel je het gewoon een djinn laat zich ook niet terwijl die energie er wel is....

Ja, alles is energie.

Dit betekent dat ook bij alles wat je doet, je ook energie uitstraalt. Positieve handelingen (=positieve energie) als negatieve handelingen (=negatieve energie). En aangezien energie niet zomaar kan verdwijnen, vind ik het volgende gezegde ook zo toepasselijk: what goes around, comes around...

« Reply #147 on: 01/03/2010 om 17:36:05 »

K citeer uit andere topic een reactie van mijzelf: De menselijke lichaam, bestaat uit allemaal moleculen en die moluculen die bevatten ook informatie/formules en dat is ook een indirecte matrix

(denk aan DNA)

Ze kunnen nu zelfs de geslacht van een ongeboren kind "veranderen"

Alles is gekoppeld aan de matrix. Want alles is een formule. Vanaf het jaar, dag, het uur, vanaf het moment dat men geboren word tot aan het moment dat je ziel je lichaam verlaat zitten we in een matrix. 

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=13836.60

« Reply #148 on: 01/03/2010 om 17:38:30 »
Ja, alles is energie.

Dit betekent dat ook bij alles wat je doet, je ook energie uitstraalt. Positieve handelingen (=positieve energie) als negatieve handelingen (=negatieve energie). En aangezien energie niet zomaar kan verdwijnen, vind ik het volgende gezegde ook zo toepasselijk: what goes around, comes around...

Dat klopt ja. Het is een weerspeigeling van het gene wat jij zelf uitstraalt en uitzend. Toen k zei dat we straks daarmee gaan communiceren later, dat patholigisch denken ofzo, slaat hier weer op.

« Reply #149 on: 01/03/2010 om 17:40:05 »
Ja, alles is energie.

exact !! er wordt gezegd dat alles wat je doet en ook denkt de "ruimte" ingaat en weer terugkomt dus  idd goes around comes around