Author Topic: African hunger 4 Semitic identity  (Read 15924 times)

« Reply #15 on: 11/12/2013 om 18:15:38 »
En jij denkt serieus dat indien Senor Canardo zijn Spaans klinkende naam zou afzweren dat hij met die vooroordelen kan afrekenen?
Hey nou moe je echt kappen jongen, ik aanvaard dat je geen duidelijk antwoord wil geven waarom je een dergelijke nick hebt genomen. Maar dan moet je zelf ook geen vragen meer stellen.
Jij plaatst de Irifiyen in een slachtoffer-rol, die volgens jou verder gestigmatiseerd zouden kunnen worden door mensen uit centraal-Marokko als gevolg van vooroordelen die zij hebben over de Spaans klinkende naam van Senor Canardo.
Ik heb er het schijt aan of ze me uitmaken voor 'awlad espagnol' omdat daar toch niets van waar is. Riffijnen worden door mensen uit centraal Marokko voor 'awlad espagnol' uitgemaakt, dat is een feit en algemeen bekend, wat nou slachtofferrol ?
Mijn vraag was aan jou persoonlijk gericht: Wat is jouw weerwoord ? Waarom jouw nick dan zo misleidend is..
« Last Edit: 11/12/2013 om 18:31:05 by VuThGhMaS »

« Reply #16 on: 11/12/2013 om 21:57:37 »
Hey nou moe je echt kappen jongen, ik aanvaard dat je geen duidelijk antwoord wil geven waarom je een dergelijke nick hebt genomen. Maar dan moet je zelf ook geen vragen meer stellen.

Ik heb er het schijt aan of ze me uitmaken voor 'awlad espagnol' omdat daar toch niets van waar is. Riffijnen worden door mensen uit centraal Marokko voor 'awlad espagnol' uitgemaakt, dat is een feit en algemeen bekend, wat nou slachtofferrol ?
Mijn vraag was aan jou persoonlijk gericht: Wat is jouw weerwoord ? Waarom jouw nick dan zo misleidend is..

Volgens Senor Canardo hoef jij je niet druk te maken over zijn Spaans klinkende naam, want hij maakt zich ook echt niet druk over die veroordelende Marokkanen.
« Last Edit: 11/12/2013 om 22:47:49 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #17 on: 13/12/2013 om 20:17:53 »
Maar als jij je wel wilt druk maken over Senor Canardo's Spaans klinkende naam, dan zul je toch op zijn minst moeten uitleggen waarom jij denkt dat Senor Canardo's naam bijdraagt aan de verdere stigmatisering van de Irifiyen door de veroordelende Marokkanen uit Centraal-Marokko.

Ps. Net als in reactie #14 praat Senor Canardo hier dus over de verdere stigmatisering van de Irifyen.

« Last Edit: 13/12/2013 om 22:01:41 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #18 on: 14/12/2013 om 20:32:52 »
Ik vind deze wel cool: Antieke Marokkaanse Rastafarai van de 19e eeuw uit sidi Kacem. Dread lions of Morocco, worden ze genoemd.

http://www.africaresource.com/rasta/sesostris-the-great-the-egyptian-hercules/dread-muurs-of-morocco/

Rastafari, ontstaan uit een vorm van zwart nationalisme, een geloof of een manier van leven die een aantrekkingskracht via reggaemuziek uitoefent op mensen over heel de wereld. Ok, ik ken het via de wiet-subcultuur, maar geloof me, het is tegenwoordig wereldwijd. Colombia, Hawaii, Argentinië is reggae razend populair, dan heb ik het nog niet eens over brazilië en Afrika. Hier zijn zwarte mensen wel echte helden in, en ach.. natuurlijk zal het niet waar zijn dat er echte Rastas in Marokko hebben geleefd maar dit is gewoon leuk.
« Last Edit: 14/12/2013 om 20:48:13 by VuThGhMaS »

« Reply #19 on: 15/12/2013 om 14:42:26 »
Ik vind deze wel cool: Antieke Marokkaanse Rastafarai van de 19e eeuw uit sidi Kacem. Dread lions of Morocco, worden ze genoemd.

http://www.africaresource.com/rasta/sesostris-the-great-the-egyptian-hercules/dread-muurs-of-morocco/

In de beschrijving onder de afbeelding staat volgens Senor Canardo "Sidi Hescham" en niet "Sidi Kacem". Degene die dat plaatje heeft geupload op Rasta Livewire zal dat verkeerd hebben overgenomen.
« Last Edit: 15/12/2013 om 14:59:23 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #20 on: 16/12/2013 om 16:27:58 »
In deze topic staat centraal the African hunger 4 Semitic identity. maw. donkere afrikanen die een Hebreeuwse afkomst claimen.

Enige tijd geleden is Senor Canardo een boek tegengekomen van Freud, waarin een tegengestelde fenomeen zichtbaar is, namelijk blanke joden, die een Afrikaanse afkomst claimen. In het boek Moses & monotheism doet Freud een poging om de lezer te overtuigen dat de Hebreeuwse profeet Mozes eigenlijk een Egyptenaar was, en dus een Afrikaan. Als gevolg van Freud's redenering wordt het jodendom gereduceerd tot een aftreksel van de religie van de oude Egyptenaren. Zo zouden bijvoorbeeld de 10 Geboden van Mozes herleid kunnen worden tot de 42 Wetten van Maat.

« Last Edit: 16/12/2013 om 16:35:22 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #21 on: 19/12/2013 om 02:02:58 »
Maar als jij je wel wilt druk maken over Senor Canardo's Spaans klinkende naam, dan zul je toch op zijn minst moeten uitleggen waarom jij denkt dat Senor Canardo's naam bijdraagt aan de verdere stigmatisering van de Irifiyen door de veroordelende Marokkanen uit Centraal-Marokko.
Geen Spaanse naam, maar Spaans klinkende naam..Das een goeie !
Listen, jij wilt niet uitleggen waarom je  zo'n naam kiest om dat je blijkbaar iets te verbergen hebt. Misschien wil je wel Spaans zijn en is dat jouw honger, zo te zien. Die Spaanse woorden die je er zo nu en dan in gooit zijn zeker ook alleen maar Spaans klinkende woorden..

Schaamteloos durf je hier dan nog anderen te beschuldigen iemand anders te willen zijn dan zichzelf. Kijk naar je eigen, man, aap.

« Reply #22 on: 19/12/2013 om 23:06:44 »
Aap? Senor Canardo got no time 4 this monkey business….    Well actually he does....

Geen Spaanse naam, maar Spaans klinkende naam..Das een goeie !

Wat zegt jou dat "Canardo" een Spaanse naam is en bijvoorbeeld geen Franse naam?

Is bijvoorbeeld de artiestennaam van onderstaande rapper volgens jou dus Spaans en niet Frans?

Hakim Mouhid better known by his stage name Canardo (born in Trappes, Yvelines, France on 22 September 1984) is a French rapper, singer, songwriter and music producer.

Listen, jij wilt niet uitleggen waarom je  zo'n naam kiest om dat je blijkbaar iets te verbergen hebt. Misschien wil je wel Spaans zijn en is dat jouw honger, zo te zien.

In reactie #6 heeft Senor Canardo aangegeven, waarom hij de naam "Canardo" heeft uitgekozen. Dat jij hier geen genoegen mee neemt en liever blijft doorknagen, kan Senor Canardo vrij weinig aan doen.

Die Spaanse woorden die je er zo nu en dan in gooit zijn zeker ook alleen maar Spaans klinkende woorden..

Behalve Spaanse woorden gebruikt Senor Canardo ook Engelse woorden. En wat wil dat dan zeggen volgens jou?

Schaamteloos durf je hier dan nog anderen te beschuldigen iemand anders te willen zijn dan zichzelf. Kijk naar je eigen, man, aap.

Belangrijk verschil is dat bij de Black Hebrews, zij zelf een valse oorsprong claimen. In het geval van Senor Canardo, ben jij degene die hem een andere oorsprong probeert toe te kennen. Senor Canardo heeft nooit zelf geclaimd een Spanjaard te zijn. De vermeende Spaanse oorsprong is en blijft nog steeds jouw interpretatie.

« Last Edit: 20/12/2013 om 00:50:09 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #23 on: 20/12/2013 om 02:47:17 »
Aap? Senor Canardo got no time 4 this monkey business….    Well actually he does....

Wat zegt jou dat "Canardo" een Spaanse naam is en bijvoorbeeld geen Franse naam?

Is bijvoorbeeld de artiestennaam van onderstaande rapper volgens jou dus Spaans en niet Frans?

Hakim Mouhid better known by his stage name Canardo (born in Trappes, Yvelines, France on 22 September 1984) is a French rapper, singer, songwriter and music producer.
A French nigger, wat is dit nu weer voor cover-up actie?  Dit neemt niet weg dat jij met je alter ego wel een Spanjaard probeert te zijn.

In reactie #6 heeft Senor Canardo aangegeven, waarom hij de naam "Canardo" heeft uitgekozen. Dat jij hier geen genoegen mee neemt en liever blijft doorknagen, kan Senor Canardo vrij weinig aan doen.
Die ouwe kale vent  heeft toch wel zeker een nationaliteit en waarom is hij onlosmakelijk verbonden met die nick ? It's not a cartoon, en waarom vereenzelvig je je zo met hem ?

Behalve Spaanse woorden gebruikt Senor Canardo ook Engelse woorden. En wat wil dat dan zeggen volgens jou?
En maar keihard blijven liegen en alles proberen te verdoezelen. Waarom gebruik jij Spaanse woorden ? Sinds wanneer zijn Marokkaanse Nederlanders zo bekend met de Spaanse taal ? Dat jij zo gefascineerd bent door die zooi wil niet zeggen dat wij dat allemaal zijn, ayaqnuc... Je hebt de grootste moeite jezelf hier uit te drukken in je eigen taal terwijl je zoveel kapsones hebt en neerkijkt op anderen. Ifri, bijvoorbeeld, heeft zich hier veel beter in het Tamazight kunnen uitdrukken dan jij tot nu toe hebt gedaan.

Belangrijk verschil is dat bij de Black Hebrews, zij zelf een valse oorsprong claimen. In het geval van Senor Canardo, ben jij degene die hem een andere oorsprong probeert toe te kennen. Senor Canardo heeft nooit zelf geclaimd een Spanjaard te zijn. De vermeende Spaanse oorsprong is en blijft nog steeds jouw interpretatie.
Well... Jezelf steevast señor blijven noemen is not going to clear that up either...
« Last Edit: 20/12/2013 om 03:54:01 by VuThGhMaS »

« Reply #24 on: 20/12/2013 om 16:22:19 »
A French nigger, wat is dit nu weer voor cover-up actie?  Dit neemt niet weg dat jij met je alter ego wel een Spanjaard probeert te zijn.

Met het voorbeeld van de Franse rapper heeft Senor Canardo aangetoond dat je alleen maar een ignorant moet zijn om op basis van slechts de Spaans klinkende naam "Canardo" iemand een Spaanse identiteit toe te kennen.

Die ouwe kale vent  heeft toch wel zeker een nationaliteit en waarom is hij onlosmakelijk verbonden met die nick ? It's not a cartoon, en waarom vereenzelvig je je zo met hem ?

Why do you care?

En maar keihard blijven liegen en alles proberen te verdoezelen. Waarom gebruik jij Spaanse woorden ? Sinds wanneer zijn Marokkaanse Nederlanders zo bekend met de Spaanse taal ? Dat jij zo gefascineerd bent door die zooi wil niet zeggen dat wij dat allemaal zijn, ayaqnuc...

Senor Canardo dwingt jou nergens toe. Indien het jou niet bevalt de onderwerpen, die Senor Canardo op dit forum aankaart, dan hoeft je van hem echt niet gedwongen daar op te reageren.

Je hebt de grootste moeite jezelf hier uit te drukken in je eigen taal terwijl je zoveel kapsones hebt en neerkijkt op anderen. Ifri, bijvoorbeeld, heeft zich hier veel beter in het Tamazight kunnen uitdrukken dan jij tot nu toe hebt gedaan.

Senor Canardo kijkt alleen maar neer op diegenen die willens en wetens ignorant willen blijven. Voor de rest, Senor Canardo isn't even bothered!

Well... Jezelf steevast señor blijven noemen is not going to clear that up either...

No matter how hard you try: jezelf Senor Canardo noemen is nog steeds geen overtuigend bewijs dat je jezelf als Spanjaard ziet.

« Last Edit: 20/12/2013 om 16:51:36 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #25 on: 20/12/2013 om 20:31:44 »
Met het voorbeeld van de Franse rapper heeft Senor Canardo aangetoond dat je alleen maar een ignorant moet zijn om op basis van slechts de Spaans klinkende naam "Canardo" iemand een Spaanse identiteit toe te kennen.
Jij kent het alter ego zelf die Latijnse identiteit toe, of wil je me wijs maken dat die Spaanse woorden zo maar willekeurig zijn ? Het is toch meer het geval dat die taal gewoon bij dat personage hoort. Wat wil je ons anders kenbaar maken met die Spaanse woorden en het eindeloos blijven herhalen van die aanspreektitel ?  You're totally gone, man. Danqr3ad ay agejin. Weet je wat 'agejin' betekent ? Je bent niet ARTIEST genoeg om zoiets te weten. Over onwetendheid gesproken..

Why do you care?
Who's keeping a secret from whom ?

Senor Canardo dwingt jou nergens toe. Indien het jou niet bevalt de onderwerpen, die Senor Canardo op dit forum aankaart, dan hoeft je van hem echt niet gedwongen daar op te reageren.

Senor Canardo kijkt alleen maar neer op diegenen die willens en wetens ignorant willen blijven. Voor de rest, Senor Canardo isn't even bothered!
Asking you about that bald guy does seem to bother you..

No matter how hard you try: jezelf Senor Canardo noemen is nog steeds geen overtuigend bewijs dat je jezelf als Spanjaard ziet.
Nogmaals,Jij bent degene die jou alter ego die Hispano eigenschappen toe kent, niet ik..
« Last Edit: 20/12/2013 om 20:35:19 by VuThGhMaS »

« Reply #26 on: 25/12/2013 om 15:21:45 »
Jij kent het alter ego zelf die Latijnse identiteit toe, of wil je me wijs maken dat die Spaanse woorden zo maar willekeurig zijn ? Het is toch meer het geval dat die taal gewoon bij dat personage hoort. Wat wil je ons anders kenbaar maken met die Spaanse woorden en het eindeloos blijven herhalen van die aanspreektitel ?

Latijnse of Spaanse identiteit, wat is het nou volgens jou? Senor Canardo heeft al aangeven dat het zinloos is om een nationale identiteit op hem te betrekken. Maar als jij graag de conspiracy theorist wilt uithangen mbt. tot Senor Canardo's naam, go knock yourself out. Want Senor Canardo heeft je al uitgelegd dat de naam Canardo niet per definitie een Spaanse naam hoeft te zijn.

Who's keeping a secret from whom ?

Kifesh, waarom praat jij nu Engels? Is dat omdat jij stiekem een Engelse identiteit verborgen wilt houden?

Asking you about that bald guy does seem to bother you..

No it doesnt bother Senor Canardo at all. Maar jou blijkbaar wel, want jij bent degene die hier een probleem maakt van Senor Canardo's naam. Jij bent degene die hier antwoorden verwacht op jouw onzinnige vragen.

Nogmaals,Jij bent degene die jou alter ego die Hispano eigenschappen toe kent, niet ik..

Nogmaals, dat is slechts jouw interpretatie.

Senor Canardo's attributen zijn weliswaar beschreven in de Spaanse taal, maar dat wilt niet zeggen dat deze attributen "Hispano eigenschappen" zijn. 

« Last Edit: 25/12/2013 om 15:30:44 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #27 on: 25/12/2013 om 15:39:19 »
Latijnse of Spaanse identiteit, wat is het nou?
Waarom ? Want die 2 dingen zijn zeker onverenigbaar...

Want als jij graag de conspiracy theorist wilt uithangen mbt. tot Senor Canardo's naam, knock yourself out. Maar Senor Canardo heeft je al uitgelegd dat de naam Canardo niet per definitie een Spaanse naam hoeft te zijn.
Min ita3na awassar nni aqacar, d manayni ira azugh adasnagh waha.

Waarom praat jij nu Engels? Is dat omdat jij stiekem een Engelse identiteit verborgen wilt houden?
Ik kom uit Nederland, een land waar Engels de 2e taal is en ons al in de basisschool onderwezen is. Kortom een taal waar ik al heel vroeg in aanraking mee ben gekomen door de dominantie van de Amerikaanse cultuur in  de wereld.

Waar komt jouw liefde voor het Spaans vandaan ? Je mag er open over zijn maar ik denk dat je dat toch niet gaat doen.

Nogmaals, dat is slechts jouw interpretatie.

Senor Canardo's attributen zijn weliswaar beschreven in de Spaanse taal, maar dat wilt niet zeggen dat deze attributen "Hispano eigenschappen" zijn.
Wie is die kale vent, verondersteld dat die de echt Canardo is en niet de 'internet Canardo' die jij bekleedt ?

« Reply #28 on: 25/12/2013 om 15:54:23 »
Waarom ? Want die 2 dingen zijn zeker onverenigbaar...

Het zijn 2 verschillende zaken.

Min ita3na awassar nni aqacar, d manayni ira azugh adasnagh waha.

Senor Canardo kan jou niks vertellen over die oude kale man, want hij weet niks over hem te vertellen.

Ik kom uit Nederland, een land waar Engels de 2e taal is en ons al in de basisschool onderwezen is. Kortom een taal waar ik al heel vroeg in aanraking mee ben gekomen door de dominantie van de Amerikaanse cultuur in  de wereld.

Dus wat zegt het gegeven dat jij de Engels taal gebruikt over jouw identiteitsvorming?

Waar komt jouw liefde voor het Spaans vandaan ? Je mag er open over zijn maar ik denk dat je dat toch niet gaat doen.

Wat jij interpreteert als liefde voor het Spaans kan evengoed een random choice zijn.

Wie is die kale vent, verondersteld dat die de echt Canardo is en niet de 'internet Canardo' die jij bekleedt ?

Dat weet Senor Canardo niet. Zelfs de naam van die kale vent is en blijft een raadsel voor hem. Dus waarom denk jij dat die kale vent de echte Canardo is?

« Reply #29 on: 25/12/2013 om 16:12:47 »
Het zijn 2 verschillende zaken.
Dus onverenigbaar ?
Senor Canardo kan jou niks vertellen over die oude kale man, want hij weet niks over hem te vertellen.
Waarom hecht je dan zoveel waarde aan die foto ? 

Dus wat zegt het gegeven dat jij de Engels taal gebruikt over jouw identiteitsvorming?
Niet helemaal niets. Ik ben vorig jaar in Toronto, Boston en NYC geweest en ik moet zeggen dat ik me er meer thuis voelde dan in Brussel of Parijs, bijvoorbeeld. De Engelse taal speelde daar ongetwijfeld een grote rol in.

Wat jij interpreteert als liefde voor het Spaans kan evengoed een random choice zijn.
Dat jij als Nederlandse Marokkaan de Spaanse taal leert is geen random choice. Of wil je nu al helemaal niet toegeven dat je op z'n minste de 'interesse' hebt/had voor die taal.

Dat weet Senor Canardo niet. Zelfs de naam van die kale vent is en blijft een raadsel voor hem. Dus waarom denk jij dat die kale vent de echte Canardo is?
Hij is jou uithangbord dus verwacht dat je iets meer over hem weet dan ik...