Author Topic: Ramadan als Jezus' kruisiging  (Read 3060 times)

« on: 15/07/2013 om 16:27:10 »

Binnen het christendom vinden we de hypocriete leerstelling dat aardse zondes vergeven worden op het moment dat de zondaar de kruisiging van Jezus accepteert als het redmiddel om zijn voortbestaan in het hiernamaals te garanderen. In de islam vinden we een soortgelijke hypocriete functie bij het vastenritueel tijdens de Arendan / Ramadan. Hierbij worden eerdere begane zondes opgeheven en kan er aanspraak worden gemaakt op een plekje in de hemel. Mits de zondaar zijn islamitische plicht tot vasten vervult. Net zoals het geloof in Jezus' kruisigingsdood een doorslaggevende factor is om zichzelf christen te mogen noemen, vormt voor moslims het vasten ook een ultieme scheidingslijn om zichzelf moslim te mogen noemen.

Senor Canardo's stelling:

Het islamitisch vastenritueel zoals we die nu bij de Imazighen kennen, dient ofwel hervormd te worden, danwel in zijn geheel afgeschaft te worden, aangezien dit ritueel anno 2013 de hypocrisie van de moslim Imazighen alleen maar in stand houdt en versterkt.
« Last Edit: 16/07/2013 om 08:48:11 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #1 on: 16/07/2013 om 11:50:47 »
Binnen het christendom vinden we de hypocriete leerstelling dat aardse zondes vergeven worden op het moment dat de zondaar de kruisiging van Jezus accepteert als het redmiddel om zijn voortbestaan in het hiernamaals te garanderen. In de islam vinden we een soortgelijke hypocriete functie bij het vastenritueel tijdens de Arendan / Ramadan. Hierbij worden eerdere begane zondes opgeheven en kan er aanspraak worden gemaakt op een plekje in de hemel. Mits de zondaar zijn islamitische plicht tot vasten vervult. Net zoals het geloof in Jezus' kruisigingsdood een doorslaggevende factor is om zichzelf christen te mogen noemen, vormt voor moslims het vasten ook een ultieme scheidingslijn om zichzelf moslim te mogen noemen.
1) Wie zegt dit?

2) Waar staat dit?

3) Waar basseer jij dit op?

4) Welke Anbiya/Profeet moest als eerste vasten van Allah?

5) Waarom moeten moslims vasten?

Senor Canardo's stelling:

Het islamitisch vastenritueel zoals we die nu bij de Imazighen kennen, dient ofwel hervormd te worden, danwel in zijn geheel afgeschaft te worden, aangezien dit ritueel anno 2013 de hypocrisie van de moslim Imazighen alleen maar in stand houdt en versterkt.
1) Wat moet er precies hervormd worden?

2) Vertel mij is specifiek waarom jij denkt of wilt dat het in zijn geheel afgeschaft moet worden?

3) Wat vind jij precies hypocriet aan de Imazighen die vasten?

4) Vast jij zelf? Zo nee, waarom niet?

5) Houden de Imazighen een ander "vasten ritueel" er op na dan andere moslims?

« Reply #2 on: 21/07/2013 om 07:36:39 »
Hola viejo,

Maar hey, hoe zit het met de hypocrisie bij jou on a personal level ? Ik denk dat jij namelijk thuis nog hypocriet meedoet aan de ramadan.

« Reply #3 on: 04/08/2013 om 00:55:02 »

O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen vóór jullie, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.

(Vast) en vastgesteld aantal dagen. Maar degene die dan van jullie ziek is, of op reis, dan een aantal andere dagen. En op degenen (van hen) die het (slechts met grote moeite) kunnen volbrengen, rust de plicht van Fidyah: het voeden van een arme. Maar degene die vrijwillig meer (dan verplicht is) geeft: dat is beter voor hem. En dat jullie vasten is beter voor jullie, als jullie dat maar weten.

De maand Ramadan is het waarin de Kuran is neergezonden, als Leiding voor de mensheid en als duidelijke bewijzen van de Leiding en de Foerqan. Wie van jullie aanwezig is in de maand, laat die dan vasten, maar wie ziek is of op reis, dan is er een aantal andere dagen (om de vasten in te halen). Allah wenst voor jullie het gemakkelijke en Hij wenst niet voor jullie het ongemak. En maakt het aantal (dagen) vol en prijst Allah's Grootheid omdat Hij jullie leiding schonk, hopelijk zullen jullie dankbaar zijn.

En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen stellen over Mij: voorwaar, Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeek. Laten zij aan Mij gehoor geven en in Mij geloven. Hopelijk zullen zij de juiste leiding volgen.

Het is jullie in de nachten van het vasten toegestaan omgang te hebben met jullie vrouwen. Zij zijn (als) kleding voor jullie en jullie zijn (als) kleding voor hen. Allah wist dat jullie jezelf bedrogen, Hij aanvaardde jullie berouw en vergaf jullie. Nu mogen jullie dan omgang met hen hebben. En streeft naar wat Allah voor jullie bepaald heeft. En eet en drinkt tot de witte draad en de zwarte draad voor jullie te onderscheiden is, het is Fadjr (ochtendschemering). Maakt daarna het vasten vol tot zonsondergang. En hebt geen omgang met hen, terwijl jullie I'tikaf in de moskeeën verrichten. Dat zijn de grenzen van Allah, nadert deze daarom niet. Zo maakt Allah Zijn Tekenen duidelijk voor de mensen, hopelijk zullen zij (Allah) vrezen.

Koran 2:183-187
« Last Edit: 04/08/2013 om 10:25:32 by Señor Canardo el Herético »

« Reply #4 on: 17/08/2013 om 10:04:01 »
Je kunt dan wel stoer lopen doen van achter je computerschermpje maar heb je deze Ramadan niet stiekem gegeten ?

« Reply #5 on: 18/08/2013 om 12:40:13 »
O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen vóór jullie, hopelijk zullen jullie (Allah) vrezen.

Koran 2:183-187

De ramadan is inmiddels al voorbij. En jij heb mijn vragen nog steeds niet beantwoord. In plaats van inhoudelijke reactie's geven kom je met grapjes. Dit is geen grap!

Jou kennis over de Islam is nihil. Desondanks kom je met allerlei beweringen en blabla topics aankakken. Je verkeer voorzeker in een openlijke dwaling! Een indentiteit crisis.

Inhoudelijke reactie's op mijn vragen die ik aan jou gesteld heb a.d.h.v. deze topic.

« Reply #6 on: 18/08/2013 om 15:36:12 »
Hij lijdt aan Narcissistic personality disorder en het Stockholm syndroom. Een wespennest, die moet je gewoon afstand geven, joh.