Helaas, pindakaas, maar Senor Canardo heb je tot dusverre onvoldoende weten te overtuigen om zijn karige hassanaat-bonuspunten aan jou uit te keren. Sterker nog jouw reply doet bij hem meer vragen oproepen dan dat het vragen beantwoord. Want als Senor Canardo jouw antwoord goed heeft begrepen - please correct Senor Canardo if he's wrong - heeft jouw god via de koran expliciet gecommuniceerd dat hij van zijn moslims verlangt dat zij het gebod tot gebed slaafs dienen op te volgen (29:45). Maar vervolgens blijft jouw god in gebreke door in diezelfde koran niet te vermelden hoe dit gebed daadwerkelijk uitgevoerd dient te worden of zelfs hoe vaak het gebed dagelijks uitgevoerd dient te worden.
- Doet dit bovenstaande dan niet (een beetje) afbreuk aan het voorzienend karakter van jouw god? Immers hoe voorzienend moet jouw god wel niet zijn, als die vergeet om in zijn (in-)complete handboek voor zijn slaven - de koran - te vermelden hoe en hoe vaak het gebed verricht dient te worden?
Senor Canardo, jij hebt het deels begrepen. Daarom ga ik even wat dieper op bepaalde punten in.
In de Koran staat inderdaad duidelijk dat een moslim het gebed moet verrichten en ALLAH moet gedenken.
Dit is in de koran gezegd in een andere hoofdstuk:
“Waarlijk, de gelovigen slagen, degenen die nederig zijn in hun Salaat”. (Koran 23:1,2).
Allah is niet gebrekig in de Koran geweest. De Koran is compleet. Want er staat duidelijk dat een moslim moet knielen voor Allah. Er worden in verschillende surats(hoofdstukken) vermeld dat een moslim moet knielen. De handelingen van het gebed staan vermeld in de Koran. En de profeet Mohammed Sallalaah ou 3alaihi wasallam heeft ons onderwezen hoe een moslim het gebed moet verrichten.
- Aan de ene kant geef jij ook toe dat god in de koran onvolledig is geweest mbt. de gebeden, maar tegelijkertijd beweer jij - heel tegenstrijdig - dat "de verschillende gebeden worden wel genoemd bij hun tijdstippen in de koran". Waarbij je vervolgens voor ten minste 1 gebedstijd (= salaat el fajr = ochtendgebed) een citaat (89:1) uit koran als bewijs hiervoor aandraagt. Echter Senor Canardo heeft dit citaat speciaal voor jou opgezocht en is tot een heel ander conclusie gekomen dan jij. Want volgens Senor Canardo doelt jouw god bij de eerste vers van soerat el fajr op geen enkele wijze naar het ochtendgebed zelf, maar slechts naar "de dageraad" (= el fajr) en dat deze dageraad een bewijs moet zijn voor de almacht van jouw straffende god (89:13). Wat Senor Canardo eigenlijk best wel vreemd vindt. Echter hoe jij citaat (89:1) weet te linken aan het ochtendgebed blijft voor Senor Canardo nog zelfs een groter raadsel: het woord "gebed" (= salaat) komt in de gehele 89e soerat niet eens voor, noch wordt er naar verwezen. Laat staan - zoals jij dus abusievelijk beweert - naar het ochtendgebed!
- Verder voortbordurend op jouw vorige bewering dat "de verschillende gebeden worden wel genoemd bij hun tijdstippen in de koran". Kun jij dan aan Senor Canardo met citaten uit de koran laten zien waar de verschillende gebedstijden worden genoemd van respectievelijk: sala n refdja; sala n dhor; sala n r3assa; sala n rmgharb; sala n re3ca ? Of deed jij deze uitspraak zonder daarbij de koran op na te slaan?
Ik heb nergens gezegd dat Allah onvolledig is geweest in zijn Koran. Mohammed Sallalaah ou 3alaihi wassalam heeft de te horen gekregen tijdens zijn miraadj(hemelvaart oftewel nachtreis) te opdracht gekregen 5 x per dag te bidden en dit aan zijn volk te onderwijzen.
Ik heb een paar VOORBEELDEN gegeven waar de tijden worden genoemd, maar dat is puur toeval, toevallig worden er ook gebeden verricht op die tijdstippen van de andere weet ik dat niet(gebrek aan kennis) ik ben zelf geen geleerde. Dat jij het woord salaat niet in de surah tegen bent gekomen, wil niks zeggen ayomma. Want de Koran moet begrijpen, je begrijpt het wel maar je accepteert het gewoon niet. Dat is wat anders.
Even voor alle duidelijkheid! Jij denkt als je de koran leest je alles meteen begrijpt. zo is dat niet beste Senor Canardo. Wij hebben geleerden in de islam die nog steeds de koran aan het bestuderen zijn! Iets mag alleen gepubliceerd worden wanneer alle wetenschappers met elkaar overeen zijn. De woord van ALLAH is een raadsel. Daarom is de profeet gezonden om ons te onderwijzen, hoe wij de koran praktiseren. Ik kan je geen volledige bewijs geven dat de 5 gebeden worden vernoemd in de koran ALLAH OU A3LAM. Ik doe geen uitspraken die niet kloppen, dat is tegenstrijdig met ALLAH.
Maar ik zal eens speciaal voor jou op zoektoch gaan
PS. Waar kan Senor Canardo bovendien de bron vinden van de (extra-koranische) verslaggeving van de hemelreis van jouw profeet, wat voor jou HET bewijs vormt voor jouw 5 x daags bidden ?
Hier heb in ieder geval het bewijs uit de Koran dat de profeet Mohammed Sallaah ou 3alaihi wasallam van zijn nachtreis(Miraadj)
“Verheven is Degene Die ’s nachts Zijn dienaar (Mohammed –vrede zij met hem) van de Gewijde Moskee (Masdjid ul-Haraam) naar de Uiterste Moskee (Masdjid ul-Aqsaa) heeft gebracht, waarvan Wij de omgeving hebben gezegend. Opdat Wij hem van Onze Tekenen lieten zien. Voorwaar, Hij is de Alhorende, de Alziende.” (Soerat al-Israa’: 1)
Dit is een overlevering van de metgezellen van de profeet Mohammed Sallalaah ou 3alaihi wasallam
Er zijn overleveringen van het kaliber ‘Moetawaatir’ (overleveringen die door grote aantallen metgezellen zijn overgeleverd) waarin de Profeet Mohammed Sallalaah ou 3alaihi wasallam heeft gezegd dat hij werd opgenomen naar de hemelen. Daar werden de poorten voor hem geopend. Hij reisde voorbij de zevende hemel waar zijn Heer tot hem sprak, zoals Hij dat wenste. Daar werden hem de vijf dagelijkse gebeden voorgeschreven. In eerste instantie legde Allah, de Verhevene, vijftig verplichte gebeden op, echter bleef onze Profeet Mohammed Sallalaah ou 3alaihi wasallam teruggaan en vragen om vermindering, totdat Hij deze reduceerde tot vijf gebeden. Het zijn dus vijf verplichte gebeden maar met een beloning van vijftig, aangezien elke goede daad tienvoudig wordt beloond.
Alle lof zij Allah en Hem danken wij voor Zijn zegeningen.
SUBHANNA ALLAH WA BI7AMDIK!!