Author Topic: Haat onder elkaar  (Read 3236 times)

« on: 29/09/2010 om 11:54:29 »
Hi Allen,
Wat lees ik hier veel haat jegens  onze "Arabische" broeders. het lijkt alsof de mensen van nu de oorzaak zijn van de minderwwrdigheids complex waar sommigen hier onder lijden.

Als je de geschiedenis  van andere volkeren  ( Indianen, aborignals etc..) een beetje kent dan mogen wij blij zijn dat we de Islam hebben gekregen en nog leven als verschillende stammen in eigen gebied.

en wat betreft de taal ben ik een voorstander dat we gewoon allemaal Arabisch moeten praten ( taal van koran), dat je tamazight praat is goed maar Arabisch is beter .

dus leer je kinderen naast het tamazight ook arabisch.

Groet,
Mus.

« Reply #1 on: 29/09/2010 om 12:09:48 »
en wat betreft de taal ben ik een voorstander dat we gewoon allemaal Arabisch moeten praten ( taal van koran), dat je tamazight praat is goed maar Arabisch is beter .

Wat is jou argument dat je de Imazighen adviseert dat we onze kinderen Arabisch moeten leren?

« Reply #2 on: 29/09/2010 om 12:10:52 »
Hi Allen,
Wat lees ik hier veel haat jegens  onze "Arabische" broeders. het lijkt alsof de mensen van nu de oorzaak zijn van de minderwwrdigheids complex waar sommigen hier onder lijden.

Als je de geschiedenis  van andere volkeren  ( Indianen, aborignals etc..) een beetje kent dan mogen wij blij zijn dat we de Islam hebben gekregen en nog leven als verschillende stammen in eigen gebied.

Groet,
Mus.

« Reply #3 on: 29/09/2010 om 12:11:29 »
Hi Allen,

Groet,
Mus.

?

« Reply #4 on: 29/09/2010 om 12:12:01 »
Hi Allen,

Groet,
Mus.

« Reply #5 on: 29/09/2010 om 12:14:52 »
Beste Argument: Taal van de Koran en jennah  , Koran is het enige wat je nodig hebt al de rest is bijzaak.
en ik heb nog geen Koran gezien in het tamazight

« Reply #6 on: 29/09/2010 om 12:19:00 »
Beste Argument: Taal van de Koran en jennah  , Koran is het enige wat je nodig hebt al de rest is bijzaak.
en ik heb nog geen Koran gezien in het tamazight

Dus jij zegt als moslim zijnde moet je Arabisch spreken, toch?

Dus een niet Arabisch sprekende mens is geen moslim of minder moslim?

Heeft de Schepper ons vertelt dat Arabisch verplicht als moslim zijnde?

Je heb nog geen koran gezien in het Tmazight? Dus? Wat wil je er mee zeggen? K heb van het weekend een koran gekocht in het NL. Dus die argumentatie is al van tafel!

« Reply #7 on: 29/09/2010 om 12:27:29 »
Argument is niet van tafel.
Heel goed van dat je een koran in NL's hebt gekocht, maar doe jij je gebeden dan ook in het NL's ?
Vertalingen van de koran zijn zelden 100 % , dat ligt aan de interpetatie van de vertaler.

De enige manier om het ECHT te lezen is in het arabisch.
en natuurlijk mag je alle talen van de wereld spreken , maar Arabisch is de taal om echt met Allah te communiceren ( bidden).

« Reply #8 on: 29/09/2010 om 12:39:59 »
Heel goed van dat je een koran in NL's hebt gekocht, maar doe jij je gebeden dan ook in het NL's ?
Vertalingen van de koran zijn zelden 100 % , dat ligt aan de interpetatie van de vertaler.

en natuurlijk mag je alle talen van de wereld spreken , maar Arabisch is de taal om echt met Allah te communiceren ( bidden).

Elke interpatie is anders. Ongeacht de taal. Stel je vraagt 100 imams over 1 bepaalde hadith of surat zal elk zijn eigen interpetatie anders zijn. (nog een argument van tafel)

Allah is er voor iedereen hij is de Schepper van ons allen. Ongeacht ras/religie/sekse. En iedereen communiceert op zijn of haar manier met de Schepper. Vergeet niet dat de Schepper elk mens als individu zal berechten. En denk je dan dat de Schepper je anders zal berechten omdat je de Arabische taal machtig bent?

Deze sprookjes die jij hier komt vertellen zijn allang doordacht. Dit is een zwakte van ons. Wij halen dingen door elkaar. Een gelovige ben je of je bent het niet. Ongeacht de taal waar je mee communiceert. Ik ben een Amazigh en k ben met het Tmazight opgevoed en k voel mij niet minder moslim/gelovige omdat k geen Arabisch spreek.

Er staat nergens in de koran dat je het Arabisch moet spreken om een moslim te zijn. Laat dat wel heel duidelijk zijn!

Wat was jou achterliggende gedachte toen je hier kwam aanmelden?

« Reply #9 on: 29/09/2010 om 12:47:52 »

Groet,
Mus.

Ik heb een mooie citatie van onze Inco gevonden. De man die zen argumenten weerlegt met bronnen.

Ik citeer:
Tegenwoordig is niemand meer heilig, ookal mag je net als Hadou claimen een zeer extreem conservatief-islamitisch gedachtegoed uit te dragen. Señor Canardo weet itt tot Hadou de Huichelaar namelijk dat, niet degenen die nu het meest met het boze vingertje naar de Marokkaanse "potentiële hoeren" lopen te wijzen in aanzien zullen stijgen bij Sidi Arrbi, maar slechts degenen die oprecht zijn in hun geloof zullen in Zijn aanzien stijgen .....>

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat u elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Koran 49:13

Moge het wel duidelijk zijn wat de boodschap hier van is?!

« Reply #10 on: 29/09/2010 om 12:48:09 »

Allah swt verstaat alle talen ;)

Je eigen afkomst verloochenen betekent dat je je keert tegen hoe je geschapen bent nl als Amazigh behorende tot een bepaalde stam. Allah swt heeft de mens geschapen en verdeeld in volkeren en stammen zodat ze elkaar leren kennen.

En als ik vragen mag welk "arabisch" leer jij je kinderen?

« Reply #11 on: 29/09/2010 om 12:49:06 »
Ik heb een mooie citatie van onze Inco gevonden. De man die zen argumenten weerlegt met bronnen.

Ik citeer:
Tegenwoordig is niemand meer heilig, ookal mag je net als Hadou claimen een zeer extreem conservatief-islamitisch gedachtegoed uit te dragen. Señor Canardo weet itt tot Hadou de Huichelaar namelijk dat, niet degenen die nu het meest met het boze vingertje naar de Marokkaanse "potentiële hoeren" lopen te wijzen in aanzien zullen stijgen bij Sidi Arrbi, maar slechts degenen die oprecht zijn in hun geloof zullen in Zijn aanzien stijgen .....>

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat u elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Koran 49:13

Moge het wel duidelijk zijn wat de boodschap hier van is?!

Ameen!

« Reply #12 on: 29/09/2010 om 13:06:16 »
De reden waarom ik me geregistreerd heb: ik lees zoveel haat en afkeer tegen arabieren.
Wij leven hier in dit "vreemde land" waar de autochtone bevolking weinig van ons moeten hebben. en wat doen wij ? elkaar bestrijden

Stam tegen stam
Imazighen tegen arabieren
Nederlanders - alles wat niet NL is

wat hebben wij wij eraan om de stammen van marokko erbij te halen.
wat mij betreft ben ik van de Brabantse Imazighen stam

Chatt zie arif

« Reply #13 on: 29/09/2010 om 13:45:55 »
ik lees zoveel haat en afkeer tegen arabieren.

A m'izzran inou,lieve kindeke van me,

Haat en afkeer heet sinds kort: Vrijheid van meningsuiting.

Voel jij sympathie voor Arabieren,waarom als ik je vragen mag? Wat heeft de 'Arabier' zoal gedaan om hem of haar een beschermende hand boven het hoofd te houden?

Het land dat de grootste moslimbevolking ter wereld herbergt heet Indonesia,daar spreken ze gewoon ' bahasa Indonesia,geen Arabisch...
« Last Edit: 29/09/2010 om 14:40:00 by Zwart-Hart-Chatt »

« Reply #14 on: 29/09/2010 om 13:59:25 »
I completely agree, great aricle! I’m glad I stumbled across this website!