Author Topic: De Sharia: 'Strijdig met, of inpasbaar in het Westen?'  (Read 5141 times)

Chatt zie arif

« Reply #15 on: 29/09/2010 om 15:06:21 »
en nog ff over die sgpert, wat zijn jouw 'gevoelens' over de 'politieke moraal' van mensen die werkelijk met heel hun hart menen dat die pechtold waar jij op gestemd hebt, een groter gevaar vormt  een aangenaam nederland dan wilders?
Wat jij doet is denken dat de mensheid door hetzelfde paar ogen kijkt als de jouwe. Zo'n SGPer ziet in,mijn held, Pechtold de belichaming van het ultieme kwaad,de cosmopolitische,goddeloze intellectueel,die de SGP terug naar de donkere middeleeuwen verwijst. Wilders daarentegen blijft hameren op de superioriteit en dominantie van de Christelijk/Joods/Westerse samenleving. Dat klinkt zo'n SGPer als orgelmuziek in de oren,dat er van de 'naastenliefde' die z'n godsdienst voorstaat hoegenaamd geen spaan overblijft,who cares?

Van mij hoeft zo'n man niet dood hoor, begrijp me goed,
Van mij ook niet,maar ik geef wel toe dat ik geen (krokodillen)traan zal laten als hij dood zou gaan.'T is nou niet echt iemand die me inspireert tot grootse gedachten of daden...

Uiteindelijk begon ik roch maar te glimlachen en dat terwijl ik net met grote snelheid over de A16 zoefde en toch nog ingehaald werd door een zeer fraai gehoofddoekt meisje in een nieuwe Audi A6. Ze lachte lief terug. Een beetje huilen dus, maar gelukkig uiteindelijk weer lachen.

Je begint bijna als een gelovige te klinken: Het Goede zal over het Kwade zegevieren;-)

Misschien wenst die allesweterd van een Prof of Kmisa ons eenvoudige zielen nader te verklaren of bovenstaand snelwegincident volgens de Sharia wel toegestaan is?

-Als vrouw in een nieuwe Audi A6 rijden.
-Veel te hoge snelheid aanhouden op de snelweg.
-Een ongelovige blanke inhalen.
-Tijdens het inhalen flirten;-)
« Last Edit: 29/09/2010 om 15:13:36 by Zwart-Hart-Chatt »

« Reply #16 on: 30/09/2010 om 11:29:43 »
Beetje vooroordeel bevestigend, toch ook lache, gaat weliswaar vnl over de VS christenbroeders, maar toch

Atheïst weet het meest van geloof
http://www.trouw.nl/religie-filosofie/article3230071.ece/Athe_iuml_st_weet_het_meest_van_geloof.html
« Last Edit: 30/09/2010 om 11:32:04 by TheCFO »

« Reply #17 on: 30/09/2010 om 14:40:41 »
Wat jij doet is denken dat de mensheid door hetzelfde paar ogen kijkt als de jouwe.
Nee, nee, maar ik vraag me wel af of er niet toch gewoon een een aantoonbaar onderscheid in 'morele kwaliteit' tussen diverse meningen te maken is. 

Chatt zie arif

« Reply #18 on: 30/09/2010 om 22:17:20 »
Nee, nee, maar ik vraag me wel af of er niet toch gewoon een een aantoonbaar onderscheid in 'morele kwaliteit' tussen diverse meningen te maken is. 

Ik begrijp precies wat je bedoelt,maar vrees toch dat we beiden de morele steen der wijzen aan het zoeken zijn ;-)

« Reply #19 on: 01/10/2010 om 21:52:26 »
nou, ben ik ik even blij dat (zoals overeleveringen in 'de boeken van msulim en boekhari melden) er geen hand wordt gehakt bij diefstal van een ei.

Heeft iemand de bewuste Hadith/overlevering?

Overigens vraag ik me af of Khmisa zich ook met andere (studie) Thema's bezig houdt dan de sharia? (dit is de 2de erover dit jaar) het thema lijkt me interessant voor studenten theologie of bestuurskunde (hehe)

Marokkanen zijn net vuilnisbakken geworden, alles waarvan de houdbaarheidsdatum verlopen is
wordt erin gedumpt  en ze koesteren dit met hart en nier.
Blijkbaar een effect van Spartaanse opvoeding.

« Reply #20 on: 01/10/2010 om 22:56:13 »
Marokkanen zijn net vuilnisbakken geworden, alles waarvan de houdbaarheidsdatum verlopen is
wordt erin gedumpt  en ze koesteren dit met hart en nier.
Blijkbaar een effect van Spartaanse opvoeding.
Deze quote is leuk :)