Author Topic: Saoedi-Arabie verbiedt Umrah voor Marokkaanse meiden  (Read 44525 times)

« Reply #75 on: 27/08/2010 om 12:16:02 »
ik krijg de indruk dat "de vrouw" een doorn in je oog is, maar niet heus, mannen die zo praten als jij kunnen de confrontatie met  hun eigen lustgevoelens niet aan , (conflikt sex versus religie) , makkelijk om de vrouw overal  de schuld van te geven, dat pleit jou zelf vrij  , (dús nie..)
wat een zielige vertoning

Neen, de vrouw is niet een doorn in het oog, wat wel een doorn in mijn oog is is een losbandige vrouw, maar jij bent een atheist dus deze discussie is zinloos,ik ben een Moslim en jij bent een atheist, deze discussie heeft geen zin

« Reply #76 on: 27/08/2010 om 13:02:38 »
religie leidt tot starheid van denkbeelden, ik ben blij dat ik een vrouw ben én atheist

http://www.youtube.com/watch?v=VDvtkKZZ6OI

Religie leidt tot discipline, gemoedsrust, spiritualiteit, een doel in je leven, normen en waarden, respect,

« Reply #77 on: 27/08/2010 om 14:38:56 »
Ja het is terecht. Vrouwen horen daar niet zelfstandig te gaan. Zij moeten door een echtgenoot, vader of broer vergezeld/ begeleid worden.Jij bent gek.. en slaat op hol..
Lees terug waar het onderwerp over gaat.

Verklaar je mij nou voor gek?

Dit is zo een slechte karakter eigenschap van jou Hadou. Ook heel typisch en k zie het wel bij meerdere. Draaikont! Zo heb k je wel vaker genoemd. Dat komt nu weer heel mooi te pas.

K hoef het niet terug te lezen. K ben de topicstarter. En begrijpend lezen leert men al op de Basis-School.

Je geeft het gewoon toe, je knielt gewoon voor die wahabisten, die jou zusters als "potentiële hoeren" bestempelen!

Leef je nog gelukkig met je Nederlandse vrouw? Schijnheiligerd!

« Reply #78 on: 27/08/2010 om 14:42:16 »
religie leidt tot starheid van denkbeelden, ik ben blij dat ik een vrouw ben én atheist

http://www.youtube.com/watch?v=VDvtkKZZ6OI

matou toch....

Het is allemaal de schuld van het menselijk lichaam. We zijn zo eenmaal gemaakt. HORMONEN! De hormonen slaan bij ons snel op hol. En dan komt er ook nog een portie schijnheiligheid bij. "Taboe"

« Reply #79 on: 27/08/2010 om 14:49:13 »
Een vrouw mag sowieso niet meer dan 70 kilometers zonder mahram zich verplaatsen

Dus Omrah zonder Mahram is sowieso al verkeerd

Wasalam

K vind dit wel een beetje achterhaald.... Veel van dit soort "beweringen" zijn in de ogen van een paar achterlijke legalisatie voor iets wat anno 2010 niet meer van toepassing kan of hoeft te zijn.

De sunnah is met alle respect gebasseert op het leven van de profeet Mohamed VZMH. 1400 jaar geleden. Veel van die dingen kan je anno 2010 niet meer toe passen. De tijd is verandert, de maatschappij, de wereld, de mensen ook.

« Reply #80 on: 27/08/2010 om 14:52:38 »

Neen, de vrouw is niet een doorn in het oog, wat wel een doorn in mijn oog is is een losbandige vrouw, maar jij bent een atheist dus deze discussie is zinloos,ik ben een Moslim en jij bent een atheist, deze discussie heeft geen zin

Waarom heeft een discussie met haar al bij voorbaat "geen zin" ?

Omdat ze een atheist is? Weet jij haar achterliggende gedachte dat ze een ongelovige is? Dus omdat zij zegt dat ze atheist is, sluit je haar bij voorbaat uit? Is dit wat de schepper je geleerd heb?

Chatt zie arif

« Reply #81 on: 27/08/2010 om 15:30:55 »

Geef mij je hand,mijn geliefde,dan verbergen wij ons in de akker
Om elkaar te beminnen of om onder de messteken te bezwijken

Het prostitutieprobleem in Marokko en omstreken is heel eenvoudig op te lossen,de Imaam of Rfqi moet ophouden te proclameren dat elk mens vanaf zijn/haar geboorte 'aarzaq' om van te leven meekrijgt.

Bij een straatarme boer uit de Atlas met vijf dochters en vijf zonen gaat dat Aarzaq-verhaal in de moskee erin als zoete koek. De dienstdoende Rfqi moet er eigenlijk bij vermelden dat er voor die hemelse Aarzaq gereisd dient te worden,en dat na die reis waarschijnlijk de benen van zijn dochters wijd moeten voor onbekende individuen in verre landen.

Vraag en aanbod zijn eigenlijk economische termen,maar vooruit ;-)

Misschien zou ik als Saoudier ook wel een bedrag over hebben om een Marokkaanse bitch een beurt te geven. Hebben jullie hun 'vrouwen' wel eens van dichtbij gezien?

« Last Edit: 27/08/2010 om 15:51:44 by Apache Chatt »

« Reply #82 on: 27/08/2010 om 17:14:01 »
Misschien zou ik als Saoudier ook wel een bedrag over hebben om een Marokkaanse bitch een beurt te geven. Hebben jullie hun 'vrouwen' wel eens van dichtbij gezien?

Heb dit vaker gehoord wat betreft die Saoedische chicks, is het zo erg gesteld met ze dan?

Chatt zie arif

« Reply #83 on: 27/08/2010 om 19:33:04 »
Heb dit vaker gehoord wat betreft die Saoedische chicks, is het zo erg gesteld met ze dan?

Yo Gallo,

Ik heb wel eens Arabische vrouwen gezien in Dubai,heel donker,van nature paarse lippen,arrogant,vadsig lichaam omdat ze denk ik nooit iets uitvoeren,veelal een brede,haast mannelijke kaaklijn,over het algemeen is het treurnis troef ;-)

Je zou als man zijnde bijna een financiële vergoeding vragen voor eventueel lijfelijk contact with them ugly bitches;-)

Shite,zelfs Chatt begint hoerige trekjes te vertonen...

« Reply #84 on: 27/08/2010 om 22:02:42 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:15:05 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #85 on: 27/08/2010 om 22:20:50 »
Het moge nu wel duidelijk zijn dat onze (sexueel?) gefrustreerde Ifri inderdaad issues heeft met het andere geslacht. Waar hij eerst nog in een andere topic zat op te scheppen dat hij een "mokkeltje had gescharreld", lijkt hij zich in deze discussie volledig te hebben bekeerd tot een van de meest conservatieve stromingen binnen de islam. Om zo Marokkaanse meisjes, die iets teveel met hun heupen bewegen "een goed pak rammel" te geven. In Taliban-style uiteraard.

Wat nu ook duidelijk wordt is mijn eerdere vergelijking tussen het vrouwenideaal zoals wahabisten dat graag voor ogen hebben en het vrouwbeeld zoals katholieken dat in de Middeleeuwen hanteerden. Immers volgens de katholieken uit die tijd was het Eva die Adam verleidde om van de verboden vrucht te eten. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat met de opkomst van dit negatieve vrouwbeeld in het Laat-Middeleeuwse katholicisme, ook het aantal vrouwen, dat als "heks" op de brandstapel belandde, schrikbarend toenam.

Echter mogen we daarom nu net als matou concluderen dat religie de oorzaak is van deze starre en vrouwonvriendelijke denkbeelden. Ik denk van niet, aangezien niet de religie hier ten grondslag ligt, maar juist een conservatieve - in het bijzonder een puriteinse - interpretatie van de godsdienst. Puriteinen denken namelijk dat het hun goddelijke taak is om terug te keren naar de "pure" oerbron. In dit geval zijn het de wahabisten, die terug willen keren naar de Sunna zoals die ten tijde van de Profeet vzmh werd gehanteerd (volgens de menselijke overleveringen dan) en deze Sunna ook als verplichte standaard te stellen voor iedereen. Dus ook voor de moslims die geen of weinig puriteinse invloeden kennen in hun geloofsuitoefening. Het is daarom niet verwonderlijk dat de Saudi in hun eerste artikel van hun grondwet de Sunna zelfs constitutioneel hebben laten vast leggen. En het is tevens ook niet verwonderlijk dat de wahabisten uit Saudie-Arabie ook de grootste sponsers zijn van de Taliban en hun in 1996 opgerichte Islamitische Emiraat van Afghanistan.

Echter dit puriteins streven van hen baseren zij op de vele tienduizenden hadith. En zoals met alle menselijke overleveringen treed er na verloop van tijd verdraaiingen op. Mensen die zich enigszins verdiept hebben in de hadith kunnen dit zelf bevestigen. Met als gevolg dat puriteinen selectief gaan selecteren in de hadith en alleen die hadith eruit pikken die hun standpunt bevestigt, op momenten dat zij dat nodig achten. Een ander belangrijk gevolg van dit puriteins streven is het afstand nemen van het lineair geschiedenisverloop en dit te verruilen voor een quasi-cyclisch geschiedenisverloop. Maar als God daadwerkelijk van ons verlangde om weer terug te keren naar de Middeleeuwen dan had Hij ons wel de kennis gegeven om net als Doc Brown een DeLorean te bouwen, zodat we met deze tijdmachine terug konden keren in de tijd. Maar dat lijkt mij niet het geval te zijn.

Dus wat is het dan wat God van ons verlangt in deze discussie? Als ik voor mezelf Gods Woord lees in de Koran dan is er 1 verhaal die ik van toepassing vind op het schijnheilig gedrag van de Saudi ambassade, die de Marokkaanse vrouwen tot potentiële hoer durft bestempelen. En dat is het verhaal van Maria vzmh en de geboorte van Jezus vzmh (Koran 19:16-33). In de Koran wordt Maria door God opgedragen om zich terug te trekken in haar eentje en dus zonder mannelijke "mahram" naar een plek in het Oosten, om daar de profeet Jezus te baren. Toen zij met kind en zonder "mahram" terugkeerde naar Jeruzalem, stonden sommige joden al klaar met hun oordeel, dat Maria haar eer had geschonden. En ook werd haar het verwijt gemaakt dat zij een potentiële hoer was. Echter zoals iedere moslim hoort te weten was Maria allerminst een hoer, maar juist het ultieme toonbeeld van vrouwelijke vroomheid.

Vandaar dat God haar opdroeg om ondanks de valse beschuldigingen die zij naar haar hoofd geslingerd kreeg, niets te zeggen en te vertrouwen op God. Dat stilzwijgend vertrouwen op God werd beloond aangezien de pas geboren Jezus bij monde zijn eigen moeder verdedigde tegenover degenen, die kwaad wilde spreken over haar. Dit vormde dan ook het begin van de Tekenen die God de joden had gestuurd in de erkenning dat Jezus de Messias is. Helaas voor sommigen joden bleven deze angstvallig vasthouden aan hun schijnheilige afwijzing van Maria, de Messias en zijn Blijde Boodschap

Dit verhaal uit de Koran vormt voor mij in ieder geval een belangrijke les wat betreft het schijnheilige karakter van sommige moslims, die net als sommige joden van 2000 jaar geleden, zichzelf het recht willen aanmeten om zonder gegronde redenen vrouwen bij voorbaat te bestempelen als potentiële hoer.       

Beste Amazighbroeder, waarom haal je me er telkens bij? Ben je gek of zo?

Dat meisje dat ik had leren kennen dat was echt voor een toekomst, maar zelfs al ben ik zondig, ik ga de waarheid ook niet vervalsen en verbergen, zelfs al drink je alcohol toch zeg je dat alcohol haram is, en dat zeg ik ook, ik weet wat de waarheid is en wat niet de waarheid is

Beste Senor, jij bent een koraniet, en dat is ook haram, in de Koran staat zelf dat wij de soennah moeten volgen, in de Koran staat zelf dat in de Profeet vzmh een volwaardige voorbeeld is, en ook, sommige verzen kan je enkel uitleggen met behulp van de Soennah, en ook deze hadiths werden ook getoetst aan de waarheid, Koran en Soennah gaan samen, en dit zeggen niet de Wahabieten maar ook de geleerden in Engeland, Nederland, Frankrijk, de Moufti's in Egypte, de Moufti's in Rusland, en in marokko en zelfs Moufti's uit Nigeria en Senegal, dus beste broeder verdiep je wat meer in de Islam of moet ik weeral met bronnen afkomen,

Watdat meisje betreft, ik heb haar aangesproken puur met de intentie om met haar te trouwen, en niet om met haar te spelen,

« Reply #87 on: 27/08/2010 om 22:28:57 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:15:13 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #88 on: 28/08/2010 om 00:23:36 »
Verklaar je mij nou voor gek?

Dit is zo een slechte karakter eigenschap van jou Hadou. Ook heel typisch en k zie het wel bij meerdere. Draaikont! Zo heb k je wel vaker genoemd. Dat komt nu weer heel mooi te pas.

K hoef het niet terug te lezen. K ben de topicstarter. En begrijpend lezen leert men al op de Basis-School.

Je geeft het gewoon toe, je knielt gewoon voor die wahabisten, die jou zusters als "potentiële hoeren" bestempelen!

Leef je nog gelukkig met je Nederlandse vrouw? Schijnheiligerd!
Dombo.. Jij plaatst een onderwerp die jij niet eens begrijpt.
Nog maals:
Saudi Arabie wil geen visum geven aan mensen die niet aan Hadj of 3umra als doel hebben. Uit hun ervaringen misbruiken die vrouwen de pelgrim-visa.
Klaar. Niets mis mee.
tenzij jij toch het leuk vindt dat jouw zusters en nichtjes die visum wel krijgen om daar te gaan prostitueren voor een paar Dinars. Dan zou ik het mij wel voorstellen dat jij boos en verdrietig bent.

« Reply #89 on: 28/08/2010 om 00:58:28 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:15:18 by Señor Canardo Pelegro »