Author Topic: Saoedi-Arabie verbiedt Umrah voor Marokkaanse meiden  (Read 44811 times)

« Reply #45 on: 26/08/2010 om 20:34:48 »
Is het toegestaan voor de vrouw om te reizen zonder mahram?

Vraag: Is het toegestaan voor de vrouw om te reizen zonder mahram? Bijvoorbeeld: Haar man heeft contact met haar opgenomen en hij is in een stad zonder zijn vrouw, en hij bericht haar dat er iets tussen is gekomen, zoals een ziekte, dus hij zegt tegen haar: Let op de eerstvolgende vlucht en kom terug naar mij, dus wat is de regelgeving van haar reis alleen?

Antwoord: Het is niet toegestaan dat de vrouw een afstand aflegt van 80 kilometer of meer, behalve met een mahram, vanwege zijn uitspraak صلى الله عليه وسلم‏ :

Het is niet toegestaan voor een vrouw die in Allaah en de Laatste Dag geloofd dat zij twee dagen reist, behalve met een mahram.
(Overgeleverd door Boechaarie in zijn Sahieh (36, 2/35) en kijk ook naar (2, 58) van as-Sahieh)

En de bedoelde afstand van twee dagen is lopend met de benen, en dat komt overeen met ongeveer tachtig kilometer, omdat er bij het reizen van de vrouw zonder mahram gevaar voor haar is van de kant dat ze fitnah tegenkomt en de hebzucht van zondige mannen voor haar. En de mahram verdedigt en beschermt haar. En er is geen verschil daarin bij het reizen in het vliegtuig of in de auto of rijdier of iets anders dan dat. Vanwege de algemeenheid van het verbod die is gekomen in de overleveringen. En omdat de reden aanwezig is, en het is de vrees om haar.

Shaych Saalih al-Fauwzaan
Bron: al-Moentaqaa min Fataawaa

Beste Senor, voor zover wat ik heb gelezen heeft de Profeet vzmh zo beschrijvingen gegeven zoals bijvoorbeeld "een dag te paard" , maar ja ik zal die hadith opzoeken

« Reply #46 on: 26/08/2010 om 22:43:05 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:13:58 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #47 on: 26/08/2010 om 22:49:54 »
Ik ben blij dat onze Ifri eindelijk de moeite voor mij neemt om zijn beweringen tenminste ergens op te baseren, in dit geval op de bron  al-Moentaqaa min Fataawaa van een zekere Shaych Saalih al-Fauwzaan. Dit betekent echter nog steeds dat ik het met Ifri eens ben of al die anderen moslims die nu adhv van een fatwa van Shaych Saalih al-Fauwzaan denken dat ze kunnen rechtvaardigen dat de schijnheilige Saudische ambassade alle Marokkaanse jonge vrouwen nu tot potentiële hoeren kunnen bestempelen.

Als we nu de fatwa van onze Shaych Saalih al-Fauwzaan nader gaan bekijken dan valt mij gelijk op dat zijn verwijzingen (36, 2/35) + (2, 58) naar de Hadith Sahih Bukhari onjuist of onvolledig zijn. De Hadith van Bukhari met betrekking tot een verbod van het alleen reizen door vrouwen zijn naar mijn weten de volgende:

Nu ik de juiste hadith voor Ifri op een rijtje heb gezet is het belangrijk om eerst even stil te staan dat dit slechts Hadith zijn. Mensen die deze Sunna willen opvolgen en zich dus willen houden aan bovenstaande hadith, daar is absoluut niks mis mee en God zal hen geven wat hen toekomt. Zoals eerder gesteld ben ik ook geen voorstander van jonge vrouwen, die in hun eentje lange reizen ondernemen. Maar ik ben nog minder voorstander van als we nu met deze hadith in onze hand alle Marokkaanse jonge vrouwen potentiële hoeren gaan noemen en ze daarmee de toegang tot de meeste heilige stad gaan ontzeggen, zodat ze geen kleine bedevaart kunnen verrichten.

Dit zijn slechts hadith en dus menselijke overleveringen van het doen en laten van onze Profeet vzmh. Degene die deze Sunna wil opvolgen moet dat voor zichzelf bepalen en niet voor anderen. De Sunna is namelijk nooit bedoeld als een verplichting voor moslims om zich daar aan te houden of om net als de schijnheilige Saudi wahabisten daarmee Marokkaanse vrouwen te denigreren tot hoeren. Mensen die dit wel beweren hebben niks van de islam begrepen.

Want feitelijk proberen de wahabisten hiermee de Sunna gelijk te stellen aan de enige bron waar wij moslims wel universeel-geldende regels van mogen afleiden, namelijk de Goddelijke Openbaring van de Koran. De Sunna echter blijft Sunna en is dus geen door God ingestelde regel voor moslims. En zal dat ook nooit worden, hoeveel van die fatwas onze Shaych Saalih al-Fauwzaan zal blijven uitvaardigen. Als gevolg daarvan moet ik concluderen dat het Saudische ambassadel gewoon misbruik maakt van de Sunna om Marokkaanse vrouwen in het kwaad daglicht te stellen.

Beste broeder, ik denk dat je getrouwd bent, maar je hoeft deze hadith niet in praktijk om te zetten, bij jouw eigen huwelijksleven, ik vind dit een goede zaak van de Saoudiers, ik vind het persoonlijk een schande dat mannen hun dochters en zusters zomaar laten gaan naar Saoduie-Arabie, dit kan niet, dit is een schande, het wordt tijd dat mannen opstaan en een halt zeggen tegen de verdere fitnah van onze marokkaanse vrouwen,

« Reply #48 on: 26/08/2010 om 22:51:39 »
Beste broeder, waarom zijn Syrische vrouwen, en andere Oosterse vrouwen zo deftig en kleden zij zich goed

Deze regel is een goede regel: het dient ter bescherming van de Marokkaanse vrouw

Je mag ook niet vergeten, Koran en Soennah zijn gelijk

« Reply #49 on: 26/08/2010 om 22:56:14 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:14:03 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #50 on: 26/08/2010 om 22:57:43 »
Laten we gewoon realistisch zijn, het loopt de spuigaten uit,

Tegenwoordig op straat, zie je marokkaanse meiden, die spannende jeans dragen, spijkerbroeken, hoge hakken, losse haren, parfum, spannde truitjes, strakke hoofddoeken

Ongehoorzaam, vuile mond, trouwfeest moet muziek bevatten, het wordt tijd dat Marokkaanse meisjes heropgevoed worden in de Islamitische sounnah

Het is sowieso verkeerd om op je eentje op umrah te gaan zonder mahram

Zelfs al ga je in een groep van 15 meisjes zoals sommige verenigingen doen, dat is ook geen mahram

Marokkaanse meisjes weten dondersgoed wat haram is en wat niet haram is, dus waarom praktizeren zij het niet? Waarom blijven zij die strakke kleren dragen, waarom blijven zij zo prostitueeachtig gedragen,

Hoeveel meisjes in mijn omgeving die er zwaar van genoten tijdens hun leven maar nu met hun bastaardkindje op straat rondwandelen en met een droevig gezich?

Een vrouw is geen lustobject,

« Reply #51 on: 26/08/2010 om 22:59:27 »
De Koran is het woord van God. De Sunna is het woord en de handelingen van de Profeet vzmh. Hoe kun je deze 2 aan elkaar gelijk stellen?

Beste broeder, moet ik hiervoor ook een dalil brengen?

Beste broeder, hoeveel keer moet ik je zeggen, de Islam is de sleutel tot alle success,

Indien de Amazighbeweging, de Islam omarmt zal zij success vergaren

« Reply #52 on: 26/08/2010 om 23:00:19 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:14:08 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #53 on: 26/08/2010 om 23:03:24 »
Mensen die denken dat Koran en Sunna aan elkaar gelijk zijn, moeten zich eerst maar weer gaan bezinnen op de basis van de islam, vooraleer zij zogenaamd in naam van de islamitische godsdienst ze3ma hun eigen gedachtegoed gaan opdringen aan anderen.

Beste broeder, we maken deel uit van dezelfde boot, onze maatschappij is één boot, we mogen niet toelaten dat anderen deze boot laten zinken zodat wij meeverdrinken

Het moet gedaan zijn met spelen, indien een Marokkaanse meisje haar vormen wilt prostitueren aan een man, "ga trouwen en doe een stripact op de eettafel" zodat je man kan genieten

Maar op straat, zo andere mannen ophitsen, en vulgair door het straat wandelen, deze meisjes worden vervloekt

« Reply #54 on: 26/08/2010 om 23:05:17 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:14:13 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #55 on: 27/08/2010 om 00:08:56 »
Mensen die het schandalig gedrag van de Saudi ambassade gaan goedkeuren, omarmen geen islam. Maar omarmen het wahabisme. Dit is slechts een islamitische stroming, die is ontstaan in de 18e eeuw door een zekere Mohammed ibn Abdelwahab.

Beste broeder Mohammed Ibn Abdelwahab is een vernieuwer van de Soennah

« Reply #56 on: 27/08/2010 om 00:14:20 »
Beste Senor, dit is geen Wahabisme, maar Salafisme,

Salafisme staat voor bescherming van het Amazigh

De hadiths spreken over de Romein Shohaib de Romein, Bilal de Ethiopier, en Salman de Pers

Al deze metgezellen werden beschermd, hun identiteit werd beschermd

De Profeet vzmh heeft racisme verbannen.

« Reply #57 on: 27/08/2010 om 00:37:30 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:14:18 by Señor Canardo Pelegro »

« Reply #58 on: 27/08/2010 om 00:47:43 »
Tuurlijk jongen, als jij dat graag wilt geloven. Ik ben eerder van mening dat het wahabisme een extreem conservatieve stroming is binnen het salafisme. En dat deze extreem conservatieve doctrine voornamelijk uitgedragen wordt door mensen die hun eigen superioriteitsgevoelens maar al te graag vermengen met de islam, zodat deze mensen andere (kwetsbare) bevolkingsgroepen, zoals Marokkaanse jongevrouwen, op een Taliban-achtige manier makkelijk kunnen discrimineren.

Beste broeder, weeral, ik vind het goed van de Saoudiers, wat zij gedaan hebben, dit moet stoppen met dat gedoe van onze Marokkaanse meisjes die hun reet verkopen aan Saoediers en Koweiti's,

Marokkaanse meisjes zijn een schande voor ons, Imazighen,

Weet je wat ik echt leuk zou vinden, zo van die knokploegen die elke groep losbandige Marokkaanse meisjes een goed pak rammel geven, die meisjes doen de hoofd van zowel oude opa's en jonge mannen op hol slaan,

« Reply #59 on: 27/08/2010 om 00:49:29 »
Error 404 - Not found
« Last Edit: 08/12/2011 om 21:14:23 by Señor Canardo Pelegro »