Author Topic: Imazighen Tanger opgepakt voor het hebben van een Amazigh vlag  (Read 1967 times)

« on: 01/06/2010 om 20:57:22 »
Afgelopen zaterdag hield de Amazigh vereniging Massinissa in Tanger een debat over het thema "Autonomie vanuit de Amazigh visie", het debat was succesvol en nadat het was afgelopen keerden de bezoekers naar hun huis.

Maar activisten van de Amazigh CMA werden in centrum van Tanger (Boulevard)  tegengehouden door een verkeersagent die hun identiteitskaarten en de Amazigh vlag die ze bij zich hadden in beslag genomen. De verkeersagent begon de activisten en de vlag te beledigen en te vernederen, al snel voegden andere burgers zich bij de activisten in wat een demonstratie werd. De verkeersagent vroeg om assistentie van politie die snel arriveerden met een arrestatieteam die de Amazigh activisten oppakte en naar het bureau vervoerde waar ze werden ondervraagt.

Maar de leden van vereniging Massinissa en burgers zetten een demonstratie op richting de politiebureau om de vrijlating van de activisten te dwingen wat hun lukte, de CMA activisten werden terug gebracht naar de straat waarin ze werden opgepakt en kregen hun Amazigh vlag terug.

bron : http://nieuws.aitwayagher.nl/imazighen-tanger-opgepakt-voor-het-hebben-van-de-amazigh-vlag

« Reply #1 on: 01/06/2010 om 22:02:07 »
En ik maar denken dat na de dood van koning hassan, de imazighen zich mogen uiten op wat voor manier dan ook! dus blijkbaar is dat nog lang niet het geval!

« Reply #2 on: 01/06/2010 om 22:54:19 »
Nou is toch gewoon goed afgelopen. De politie heeft ook correct gehandeld door de activisten gewoon los te laten. Dit was gewoon een voorbeeld van een agent die zich ernstig vergist had in de situatie en zodoende zichzelf in de nesten heeft gewerkt. Ben ook benieuwd welke maatregelen getroffen zijn tegen die agent.

« Reply #3 on: 01/06/2010 om 23:11:41 »
hij had om versterking gevraagd en zij hebben geholpen bij het oppakken van de activisten, dus het was niet schuld van een agent maar meerdere agenten.
pas nadat de organisatie zelf kwam demonstreren, lieten ze ze pas los. Nou ik geloof er niet in dat die agent gestraft zal worden voor de daad die nergens op sloeg

« Reply #4 on: 01/06/2010 om 23:35:20 »
hij had om versterking gevraagd en zij hebben geholpen bij het oppakken van de activisten, dus het was niet schuld van een agent maar meerdere agenten.
pas nadat de organisatie zelf kwam demonstreren, lieten ze ze pas los. Nou ik geloof er niet in dat die agent gestraft zal worden voor de daad die nergens op sloeg

Is toch logisch dat ze een menigte oppakken als er een conflict is met 1 agent. Dat doet de politie in ieder land. Je kunt het beter op het bureau uitzoeken ipv op straat ruzie te gaan maken. Zo krijg je alleen maar nog meer onrust.

Dat weet ik niet. Er hoeft op zich maar 1 iemand te zijn die iemand kent bij de politie om ervoor te zorgen dat ze die agent of eruit knikkeren of verplaatsen. Het is in elk geval in het nadeel van die agent omdat iedereen vrij is gelaten met de eerder in beslag genomen vlaggen.

« Reply #5 on: 01/06/2010 om 23:53:55 »
Jah daar geef ik je wel gelijk in, maar waarom pas op het aandringen van een organisatie, de activisten vrijlaten? deze hele vriendjes-politiek vertrouw ik voor geen meter! Ik hoop dat hij in ieder geval een straf zal krijgen die bij zijn daad past, want zo ga je niet met je mede mens om!

« Reply #6 on: 03/06/2010 om 13:49:24 »

Maar de leden van vereniging Massinissa en burgers zetten een demonstratie op richting de politiebureau om de vrijlating van de activisten te dwingen wat hun lukte, de CMA activisten werden terug gebracht naar de straat waarin ze werden opgepakt en kregen hun Amazigh vlag terug.

bron : http://nieuws.aitwayagher.nl/imazighen-tanger-opgepakt-voor-het-hebben-van-de-amazigh-vlag

Dit zie k niet gebeuren onder de H2 regime in bijv 1990.

Die mensen uit Tanger voelen zich meer verwant met de Irieffiƫn dan met de mensen van dagilia.

« Reply #7 on: 03/06/2010 om 14:15:46 »
Tanja IS een Arrif stad

« Reply #8 on: 06/06/2010 om 08:35:44 »
beeld van de bespreking, voor de arrestaties : http://asenti.blogspot.com/2010/06/blog-post_3790.html