Nee, de Arabier heeft het geschreven zoals hij het toen hoorde. Deze Arabier had het net zo goed met een R kunnen schrijven, dat maakt voor hun qua uitspraak niet uit. En dat heb je met veel namen, zoals: - am7awer schrijf je als am7awel, - bouzarmed schrijf je als bouzalmed
Geloof je zelf wat je schrijft? De Arabier Arabiseert/verbasterd inheemse talen/namen zodat het Arabisch lijkt of klinkt. Bepaalde Amazigh-klanken zijn bijna niet uit te spreken voor niet-Imazighen.De Darija-sprekenden in de grote steden noemen het Dhmazight na twaalf eeuwen nog altijd abusievelijk 'Chel7a'.Net zoals de Nederlander bijvoorbeeld 'Axmed' schrijft en zegt,maar de Arabier het uitspreekt als ' (A)7medh'. In het Frans spreekt men Achmed uit als 'Amedh',de G of 7 wordt helemaal niet uitgesproken.
De Arabier heeft nooit de intentie gehad om een bepaalde taal of naam correct uit te spreken. Noem één woordenboek Arabisch en een inheemse taal van een overwonnen/geassimileerd volk?
De intentie was én is om de inheemse volkeren te assimileren tot één groot Arabisch-sprekend Islamitisch Rijk,zonder ook maar een millimeter ruimte om eigen talen en gebruiken te behouden. Wij zijn tot op de dag van vandaag slachtoffer van hun 'mission civilisatrice'.
Mijn vader en opa duiden zichzelf aan als Ayth-Waryagher met een R, ik dus ook,wat de Arabier schreef of zei interesseert me niet.