Author Topic: wie heeft hier foto's van Ait Soufiyyen ?  (Read 6562 times)

« on: 11/02/2010 om 18:02:01 »
Ik mis zo erg mijn rif gebrergte. Afgelope zomervakantie heb ik behoorlijk mijn tijd daar besteed en mijn oma heeft me kapot verwend. Ik heb genoeg foto's gemaakt maar mijn pc heeft een virus opgelopen en alles is eruit, arme ik :(

« Reply #1 on: 13/02/2010 om 20:02:31 »
Echt helemaal niemand ?

« Reply #2 on: 13/02/2010 om 22:28:29 »

Ait Soufiyyen bestaat niet. Het is Isoufian

« Reply #3 on: 14/02/2010 om 12:01:24 »
Ait Soufiyyen bestaat niet. Het is Isoufian

Hmmm mijn vader is daar geboren en getochen en noemt het tot de dag van Ait Soufiyyen. Het bestaat dus WEL alleen andere noemen het Isoufian en de ander Ait Soufiyyen. En waarom de ene het zo zegt en de andere zo, dat weet ik ook niet.

« Reply #4 on: 14/02/2010 om 12:04:45 »
Hmmm mijn vader is daar geboren en getochen en noemt het tot de dag van Ait Soufiyyen. Het bestaat dus WEL alleen andere noemen het Isoufian en de ander Ait Soufiyyen. En waarom de ene het zo zegt en de andere zo, dat weet ik ook niet.
Ik ben daar ook geboren. Volgens mij heb je het verkeerd gehoord.

« Reply #5 on: 14/02/2010 om 12:14:41 »
Ik heb het heel goed begrepen en wel 23jaar lang

« Reply #6 on: 14/02/2010 om 12:19:22 »

« Reply #7 on: 14/02/2010 om 12:21:58 »
Dank u

« Reply #8 on: 14/02/2010 om 12:23:11 »
Dank u
Graag gedaan, meid. Geniet er van. ;)

« Reply #9 on: 14/02/2010 om 12:29:44 »
Wouw ik heb het nooit eerder gezien met zoveel groen. Ik ken het alleen wanneer de aarde droog en overal lichtbruin van kleur is. Ik herken het bijna niet, Prachtig!

« Reply #10 on: 14/02/2010 om 12:32:34 »
Wouw ik heb het nooit eerder gezien met zoveel groen. Ik ken het alleen wanneer de aarde droog en overal lichtbruin van kleur is. Ik herken het bijna niet, Prachtig!
De kans is groot dat we familie zijn. :)

Ik  heb mijn Isouefian helaas lang niet gezien. Ik was 4 jaar toen ik naar Alhocima kwam. Op mijn 15 ging ik ons huis bezoeken en sindsdien nooit mijn geboorte dorp gezien. :(

« Reply #11 on: 14/02/2010 om 12:49:49 »
De kans is inderdaad groot dat we familie kunnen zijn, Ait Souffiyyen is niet bepaald groot en iedereen kent elkaar daar ongetwijfeld. Je weet niet wat je mist e autsma7enou, vooral als je nog je grootouders daar hebt leven dan vertellen ze je elke jaar hetzelfde geschiedenis verhalen waar, wie, hoe is geboren en gestorven etc. Wat op dat plaats is gebeurd en wie daar heeft geleefd etc.

Mag ik je vragen waarom je al zolang niet meer bent geweest?

« Reply #12 on: 14/02/2010 om 13:23:17 »
Mag ik je vragen waarom je al zolang niet meer bent geweest?
Mijn vader gaat ieder jaar daar heen om ons huis, grond, amandelbomen, vijgenbomen, Olijfbomen  te zien. Maar hij nam ons niet mee . Later gaf hij onze bomen en grond aan een dorpsgenoot en dat was eigenlijk het eind.  We hebben daar bijna niets meer. Ik ben daar weg gegaan toen ik nog heel klein was en alleen Rafqi si ch3ayb kent mij nog. Hij zegt nog steeds tegen mijn vader dat ik altijd vecht tegen andere kleuters. Voor de rest kent niemand mij daar.
Een andere reden is dat velen wonen in Europa, Alhocima, Ait Boeayach, Tanger en Tiouan. Het dorp is bijna leeg.
« Last Edit: 14/02/2010 om 13:26:15 by TamurtIno »

« Reply #13 on: 14/02/2010 om 14:04:35 »
Mijn vader gaat ieder jaar daar heen om ons huis, grond, amandelbomen, vijgenbomen, Olijfbomen  te zien. Maar hij nam ons niet mee . Later gaf hij onze bomen en grond aan een dorpsgenoot en dat was eigenlijk het eind.  We hebben daar bijna niets meer. Ik ben daar weg gegaan toen ik nog heel klein was en alleen Rafqi si ch3ayb kent mij nog. Hij zegt nog steeds tegen mijn vader dat ik altijd vecht tegen andere kleuters. Voor de rest kent niemand mij daar.
Een andere reden is dat velen wonen in Europa, Alhocima, Ait Boeayach, Tanger en Tiouan. Het dorp is bijna leeg.

Maar dat neemt niet af dat je er niet langs kan gaan. Puur uit het willen terug zien van jouw stuk wortelgroei of je nou daar iemand hebt of niet, intensief gezien blijft het nog onophoudelijk jouw oorsprong.

« Reply #14 on: 14/02/2010 om 14:34:25 »
Maar dat neemt niet af dat je er niet langs kan gaan. Puur uit het willen terug zien van jouw stuk wortelgroei of je nou daar iemand hebt of niet, intensief gezien blijft het nog onophoudelijk jouw oorsprong.
Ik ga deze zomer in Cha'a Allah