Author Topic: Herdenking van de dood van Amghar Mohand Khattabi  (Read 63443 times)

« Reply #90 on: 14/02/2010 om 20:20:45 »
Wikipedia.

Zit er ook een verwijzing bij die citaat "نريد أن نعيش أحرارا مستقلين لا يحكمنا الا الله" op wikipedia?
« Last Edit: 14/02/2010 om 20:23:01 by incognito »

« Reply #91 on: 14/02/2010 om 20:21:06 »
Ik heb niet gezegd dat hij niet voor de islam was. Ik heb gezegd dat hij de islam heeft gebruikt om zijn politieke doeleind te bereiken en dat doel was de Europese bezetter uit Noord-Afrika (en niet gehele islamitische wereld) verdrijven.
Oke ook goed stel ik me vraag anders waarom wilde hij de hele islamitische wereld van de europeanen bevrijden

« Reply #92 on: 14/02/2010 om 20:24:09 »
Oke ook goed stel ik me vraag anders waarom wilde hij de hele islamitische wereld van de europeanen bevrijden

Hoe kom je erbij dat hij de gehele islamitische wereld wilde bevrijden? Volgens mij was zijn doel namelijk om alleen Noord-Afrika te bevrijden. 

« Reply #93 on: 14/02/2010 om 20:47:13 »
Zit er ook een verwijzing bij die citaat "نريد أن نعيش أحرارا مستقلين لا يحكمنا الا الله" op wikipedia?
Nee die gaan hun bronnen niet geven.

« Reply #94 on: 14/02/2010 om 20:50:21 »

Ik heb niks gezegd over een doofpot ofso. Dat zijn jouw woorden. En mijn woorden zijn gebaseerd op de woorden van Abdelkrim die hij zelf heeft toegegeven in een interview.
Nee maar daar komt het wel op neer. Hij heeft hulp gezocht bij islamisten en wilde daar na een seculiere staat oprichte.

Ik blijf het toch zeggen dat de bronnen van die spanjaard een en al gebabbel van een hoog niveau

« Reply #95 on: 14/02/2010 om 20:53:49 »
Secularisme is haram, maar een seculiere staatsvorm hoeft niet haram te zijn.
Seculiere staatsvorm is gewoon een regerings systeem waar religie geen invloed heeft op de maatschappij. En ik tenminste geloof dat de islam overal toepasbaar is.

PS: De abdelkrim el khattabi die jij probert te laten zien is net een ordienaire leugenaar

« Reply #96 on: 14/02/2010 om 20:55:19 »
Hier kan je zien dat je 15 bent. Veel fantasie :)

Er is geen mens op aarde die in staat is om de hele Islamitische wereld te bevrijden.

Als Amerika een Ialmitisch land is, dan is ze met haar kernwapens  toch niet in staat om de hele islamitische wereld te bevrijden.

« Reply #97 on: 14/02/2010 om 20:58:22 »
Nee maar daar komt het wel op neer. Hij heeft hulp gezocht bij islamisten en wilde daar na een seculiere staat oprichte.

Hij heeft hulp gezocht van oprechte moslims uit de Rif, maar de salafistische islamisten uit Fes waren tegelijkertijd ook de grootste politieke tegenstanders van Abdelkrim el Khattabi:

The shaykhs of the orders were the bitterest enemies both of myself and my country as it advanced. The omitted nothing in their efforts to frustrate my policy, even spreading through the length and breadth of the land that I wanted to follow the example of Turkey, and that that would inevitably lead to giving freedom to women so that they could go around in (European) hats (al-burnita), dressed like French women and aping their customs and so on.

The machinations of these ignorant fanatics convinced me that progress is impossible in any country where they have a strong influence unless it is brought about slowly and through the use of force and violence.

Ik blijf het toch zeggen dat de bronnen van die spanjaard een en al gebabbel van een hoog niveau

Dan moet jij ook kunnen aangeven wat jij dan precies de scriptie van Fabio T. Lopez Lazaro Spaans gebabbel vindt en waarom je dat vindt.
« Last Edit: 14/02/2010 om 21:10:53 by incognito »

« Reply #98 on: 14/02/2010 om 20:59:32 »
Seculiere staatsvorm is gewoon een regerings systeem waar religie geen invloed heeft op de maatschappij. En ik tenminste geloof dat de islam overal toepasbaar is.

Een seculiere staatsvorm sluit een religieuze samenleving niet uit, tenzij de samenleving zelf een zwak geloof heeft.

PS: De abdelkrim el khattabi die jij probert te laten zien is net een ordienaire leugenaar

Ps. Een ordinaire leugenaar dat maak jij daarvan. Ik zie hem nog steeds als een oprechte Amazigh die mede dankzij de islam is gelukt om de Spaanse overheerser te verslaan.
« Last Edit: 14/02/2010 om 21:15:53 by incognito »

« Reply #99 on: 14/02/2010 om 21:27:02 »
Nee die gaan hun bronnen niet geven.

Ik heb nog eens gekeken naar de Nederlandse wikipediasite over Abdelkrim el Khattabi, maar ik kan tot nu toe echt geen officiele bron of andere verwijzing vinden van deze "fameuze slagzin". Dus voor mij genoeg reden om de authenticiteit van deze Arabische slagzin in twijfel te trekken en bij deze durf ik ook best te stellen dat die fameuze slagzin "نريد أن نعيش أحرارا مستقلين لا يحكمنا الا الله" misschien helemaal nooit is gebruikt door Abdelkrim el Khattabi, maar misschien gewoon een salafistisch verzinsel is.

« Last Edit: 14/02/2010 om 21:43:46 by incognito »

« Reply #100 on: 14/02/2010 om 22:00:17 »
Ik heb nog eens gekeken naar de Nederlandse wikipediasite over Abdelkrim el Khattabi, maar ik kan tot nu toe echt geen officiele bron of andere verwijzing vinden van deze "fameuze slagzin". Dus voor mij genoeg reden om de authenticiteit van deze Arabische slagzin in twijfel te trekken en bij deze durf ik ook best te stellen dat die fameuze slagzin "نريد أن نعيش أحرارا مستقلين لا يحكمنا الا الله" misschien helemaal nooit is gebruikt door Abdelkrim el Khattabi, maar misschien gewoon een salafistisch verzinsel is.

Een brief van Abd Alkarim is 6 jaar geleden gepubliceerd door de krant Tawiza en daarin stond wel die zin.

« Reply #101 on: 14/02/2010 om 22:25:04 »
Een brief van Abd Alkarim is 6 jaar geleden gepubliceerd door de krant Tawiza en daarin stond wel die zin.

Heb je misschien ook een titel van die brief of een link ofso, want met een vage herinnering van jou kan ik weinig verifieren.

« Reply #102 on: 14/02/2010 om 22:31:30 »
Hier kan je zien dat je 15 bent. Veel fantasie :)

Er is geen mens op aarde die in staat is om de hele Islamitische wereld te bevrijden.

Als Amerika een Ialmitisch land is, dan is ze met haar kernwapens  toch niet in staat om de hele islamitische wereld te bevrijden.
Zo kijk is wie verassend uit de hoek komt. Ik dacht dat je na je time out wel wat wijzer was geworden maar ja sommige mensen veranderen maar niet. De tijd van nu is niet hetzelfde als die van abdelkrim el khattabi qua wapens en intenties. Hij zou de islamitische wereld natuurlijk niet alleen stichten maar natuurlijk met samenwerking.

Als jullie mij niet geloven zie hier de kleinzoon van abdelkrim el khattabi zegt het jullie wel

http://video.google.com/videoplay?docid=5753347143955485995&hl=nl&emb=1#

spoel door naar min 15

Waar in hij zegt dat hij en islamitische staat wou die de gehele islamitische wereld bevat.

« Reply #103 on: 14/02/2010 om 22:33:20 »
Aan de ene kant begrijp ik jou ook wel dat alcohol veel oprechte Irifien afschrikt, maar aan de andere kant moet ik eerlijk toegeven dat sommige aangeschoten Imazighen tijdens de conferentie hele interessante dingen zeiden over de autonomie kwestie van de Rif. Zulke mensen kunnen we naar mijn mening ook niet uitsluiten van de haraka Amazigh.

Thuis indrinken is misschien een goede oplossing, scheelt die mensen ook een hoop centen :D

« Reply #104 on: 14/02/2010 om 22:55:44 »
Zo kijk is wie verassend uit de hoek komt. Ik dacht dat je na je time out wel wat wijzer was geworden maar ja sommige mensen veranderen maar niet.
Wat een achterlijke domme redenering zeg. Ik ben terug om je te bestrijden en harder dan ooit.

De tijd van nu is niet hetzelfde als die van abdelkrim el khattabi qua wapens en intenties. Hij zou de islamitische wereld natuurlijk niet alleen stichten maar natuurlijk met samenwerking.
Ga je gang en begin met Palestina. Abd Alkarim koos voor Arif.

Als jullie mij niet geloven zie hier de kleinzoon van abdelkrim el khattabi zegt het jullie wel

http://video.google.com/videoplay?docid=5753347143955485995&hl=nl&emb=1#

spoel door naar min 15

Waar in hij zegt dat hij en islamitische staat wou die de gehele islamitische wereld bevat.
Die man is zijn neef en geen kleinzoon.
Ze kregen de opdracht van de koning om te vertellen wat je Palestijnse broeders graag willen horen. Ik heb de brief van Abd Alakrim gelezen en daarin stond dat het Rifijnse volk onafhankelijk wil worden net als alle volkeren in de wereld.

Je gaat geen vlag, geld  maken om lid te worden van de Alawieten. 

Vergeet niet dat Abd Alkarim geen vader is van de Rifijnen. Rifijnen houden van hem omdat hij voor hun vrijheid heeft gestreden. Als hij voor de Palestijnen had gestreden, dan was hij nu lager dan een hond.
« Last Edit: 14/02/2010 om 22:59:34 by TamurtIno »