Author Topic: Is er een verschil tussen zionisme en pan arabisme.  (Read 20854 times)

« Reply #60 on: 11/02/2010 om 14:18:57 »
Ben ik het niet helemaal met jou eens. Hoewel er duidelijke verschillen aan te wijzen zijn tussen het pan-arabisme en het politiek zionisme ben ik ook van mening dat er ook zeer sterke overeenkomsten bestaan tussen de beide ideologien:

- beide zijn beinvloed door de Sykes-Picot onderhandelingen 1e Wereldoorlog
- beide voorstander van een centrale overheid met verregaande macht
- beide vermenging van geloof en politiek
- beide hebben een zeer sterk superioriteitsgevoel tav van anderen
- militaire en administratieve samenwerking tussen EU, USA, Israel, Marokko, Libanon en Egypte
- beide gebruiken massamedia ter indoctrinatie van extreme opvattingen
- economische samenwerking Arabische wereld - met name Marokko! - en pro-zionistische bedrijven

Dus het verschil tussen pan-arabisme en zionisme lijkt mij een stuk kleiner dan wat jij denkt....
Vindt jij dat Marokko een pan arabisme overheid heeft?

« Reply #61 on: 11/02/2010 om 14:21:04 »
Vindt jij dat Marokko een pan arabisme overheid heeft?

Ja, de belangrijkste politieke partij van Marokko - Istiqlal - stond bij haar oprichting onder sterke invloed van pan-arabisten uit het Midden-Oosten bijv. Chakib Arslan.

« Reply #62 on: 11/02/2010 om 14:30:34 »
ff Om misverstanden te voorkomen ik heb het over de politieke ideologie van de pan-arabisten en niet over de Arabieren als geheel.

De Bilderberg & Co

Als je niet verder wilt kijken dan je neus lang is, dan kan ik jou ook niet verder helpen....

Politieke ideologie is heel simpel en een eeuwenoude ongeschreven wet. Wie het geld beheerst, beheerst ook de macht en zodoende ook de politiek. Zonder geld geen politiek en ook geen ideologie.... We kunnen door babbelen als je wil en allerlei bochten en moeilijke woorden er bij halen, maar, voor mij is het helder.

Bijna alles is gekoppeld aan de dollar. Of denk jij daar anders over of heb je hier enige bronnen van als tegenbewijs?

« Reply #63 on: 11/02/2010 om 14:34:44 »
Ja, de belangrijkste politieke partij van Marokko - Istiqlal - stond bij haar oprichting onder sterke invloed van pan-arabisten uit het Midden-Oosten bijv. Chakib Arslan.
Hiwa en toen?

Waar is de dirham aan gekoppeld?

« Reply #64 on: 11/02/2010 om 14:38:35 »
Waar is de dirham aan gekoppeld?

Dezelfde valuta als waarin de pan-arabisten hun aardolie betaald krijgen.

« Reply #65 on: 11/02/2010 om 14:41:22 »
Dezelfde valuta als waarin de pan-arabisten hun aardolie betaald krijgen.
?

Heeft die valuta ook een naam...

« Reply #66 on: 11/02/2010 om 16:00:02 »
Inco, krijg k nog een antwoord?

Of zie je nu in dat k wel gelijk heb....

« Reply #67 on: 11/02/2010 om 16:04:34 »
De pan-arabisten krijgen hun crude oil betaald in Amerikaanse dollars.

« Reply #68 on: 11/02/2010 om 16:08:42 »
De pan-arabisten krijgen hun crude oil betaald in Amerikaanse dollars.
Heel goed!

Je heb zojuist bevestigd wat k duidelijk wilde maken.

« Reply #69 on: 11/02/2010 om 16:09:26 »
Iran is als een van de weinig aardolieproducerende landen afgelopen november volgens mij afgestapt van de dollar. Dan begrijp je ook waarom Iran de laatste tijd onder druk wordt gezet door het Westen.

Ps. 3ich ik weet niet wat je van mij denkt, maar het is mij echt niet te doen om mijn gelijk te halen, ik vind de argumentatie bij de stelling belangrijker dan jouw standpunt zelf.
« Last Edit: 11/02/2010 om 18:39:27 by incognito »

« Reply #70 on: 11/02/2010 om 16:15:14 »
Iran is als een van de weinig aardolieproducerende landen afgelopen november volgens mij afgestapt van de dollar. Dan begrijp je ook waarom Iran de laatste tijd onder druk wordt gezet door het Westen.

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=11594.0

« Reply #71 on: 11/02/2010 om 16:18:29 »
Ps. 3ich ik weet niet wat je van mij denkt, maar het is mij echt niet te doen om mijn gelijk te halen, ik vind de argumentatie bij een stelling belangrijker dan jouw standpunt zelf.

K ben blij dat je zelf een antwoord heb gegeven op mijn stelling.

« Reply #72 on: 11/02/2010 om 18:08:43 »
Jij begrijpt het nog steeds niet wat hij al die tijd voor staat. Hij is een Riffijnse Amazigh. Die een onafhankelijke Riffijnse staat wilt. En naar zijn idee is dat gekoloniseerd door de A3raben. Die gast heeft oogkleppen op. Hij wil niet zien dat het een deel van een grotere "complot" en dat de echte bezetters de duivel aanbidders uit Frankrijk zijn.

Ontopic: Er is een wereld van verschil tussen zionisme en pan arabisme. Die zogenaamde pan arabisme komen niet eens in de buurt van de zionisme. (kwa intellegentie, geld, macht, media, politiek, etc, etc, etc,)

Dat je zo een vraag durft te stellen, getuigt eigenlijk al van je onwetendheid. (indirect is het de zelfde stelling als wat uzop herhaaldelijk zegt)
Waar hij voor staat mag hij zelf weten. Maar hij moet niet zeggen dat hij voor de imazighen is terwijl hij voor onafhankelijkheid van ARRIF is. Je kan ook gewoon zeggen ""Ik ben een rifi ik ben verdedig de irrifien de ander imazighen mogen van mij doodvallen en ik ben voor de onafhankelijkheid van rif,, dan ben je een stuk geloofwaardiger dan dat je zo een hypocriet verhaal gaat zitten vertellen.
verder snap ik ook jou reactie over mijn stuk niet. Toen die twee ging vergelijken had ik het over fundament en structuur. En niet over de middelen waar beiden over beschikken. Dus ik snap niet wat je zo interesant loopt te doen?

« Reply #73 on: 11/02/2010 om 18:12:31 »

Wat zijn jou argunten dan bij jou standpunt?

« Reply #74 on: 11/02/2010 om 18:41:38 »

Ja dat is allemaal wel leuk en aardig 3ich, maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik met jou van mening verschil over de overeenkomsten tussen zionisme en pan-arabisme:

Wat vind jij dan van de punten die ik heb opgenoemd als overeenkomst tussen beide politieke ideologien?
« Last Edit: 11/02/2010 om 18:43:43 by incognito »