Author Topic: Laat je stem horen voor Aminatou!  (Read 150182 times)

« Reply #300 on: 22/01/2010 om 13:31:49 »
Wat heeft zij voor Arif betekent en haar burgers of wat kan zij voor ons betekenen dat k me zo druk om haar moet maken?

Wat is haar agenda? Welke belangen hebben wij rifijnnen hier bij?

Wat doen de sahrouis voor Arif dat wij hier ons blindelings 8er moeten staan?

Juist ja, iedereen vecht voor zen eigen belangen! En die van Aminatou zijn niet die van mij of van Arif!

Laten wij er maar eerst voor zorgen dat onze euro's die we elke jaar netjes uitgeven daar ook in Arif blijft en niet na bijv sahara gaat of dagilia

???

EN NU

« Reply #301 on: 22/01/2010 om 13:37:28 »
En jij moet niet net als een papegaai doen en alles napraten wat je in je oor gefluisterd krijgt. Probeer eens een keer een eigen mening te vormen in plaats van jezelf als een pion te laten gebruiken.

Ps. Hoe zit het met de 2 serieuze vragen die ik aan jou heb gesteld?

Geef gewoon toe dat je het mis hebt. Haider is wel degelijk elite en ik heb je bewijs gegeven waar in dat staat..Je wil gewoon niet serieus in gaan op me reactie.
Alleen elite in Marokko bekleden hoge posities. Zie de oom van Haider die Pasha van Laayoune is en ook haar vader had hoge rang in het Marokkaanse leger.

Dat is niet weggelegd voor het gewone volk..

« Reply #302 on: 22/01/2010 om 13:42:38 »
Ik heb niks met de Saharwis. De hele Sahara is opgebouwd met ons Riffijnse geld. Al dat geld dat vroeger door onze vaders opgestuurd werd naar Marokko werd gebruikt om te investeren in de Sahara.
De mensen daar hebben de beste ziekenhuizen, 90% heeft toegang tot de zorg, goedkoop voedsel etc.

Ze moeten niet klagen. Ze krijgen autonomie aangeboden en dat zouden veel Imazighen in Marokko dolgraag willen hebben.
Zonder Marokko was de Sahara nog armer dan Mauretanie.

« Reply #303 on: 22/01/2010 om 15:53:40 »
Ik heb niks met de Saharwis. De hele Sahara is opgebouwd met ons Riffijnse geld. Al dat geld dat vroeger door onze vaders opgestuurd werd naar Marokko werd gebruikt om te investeren in de Sahara.
De mensen daar hebben de beste ziekenhuizen, 90% heeft toegang tot de zorg, goedkoop voedsel etc.

Ze moeten niet klagen. Ze krijgen autonomie aangeboden en dat zouden veel Imazighen in Marokko dolgraag willen hebben.
Zonder Marokko was de Sahara nog armer dan Mauretanie.

Mr.Makhzen / Mr.1979, als je jezelf alleen maar gaat tegenspreken kun je beter niks zeggen...

Over de West Sahara heb ik dubbele gevoelens. West Sahara is Amazigh land, maar aan de ene kant kost het Marokko miljarden. Marokko heeft zoveel geld ingepompt en dat gaat nog steeds door. Een bekende journalist zei ooit dat als Marokko de Sahara zou opgeven er genoeg geld zou overblijven om heel Marokko op te bouwen...

Ook als er olie zou zitten in de Sahara, Marokko mag er toch niet na boren van de VN. Marokko verdient niks aan de Sahara en pompt er alleen geld in.
Ik denk dat Marokko de Sahara een grotere autonomie moet geven of er een fedrale staat van maken.

Zoalang de Sahara kwestie niet wordt opgeslost blijven de grenzen met Algerije dicht. En daar verliest Marokko miljarden per jaar aan..

« Reply #304 on: 22/01/2010 om 16:09:41 »

Wat een niet correct ingevuld stukje papier al dan niet teweeg kan brengen...

Dit is ook precies wat ik bedoel a Chatt, voordat je verder gaat met je semantisch geklooi.

Wat is er zo belangrijk aan die zandbak dat het anno 2010 nog steeds als een taboe onderwerp wordt behandeld? Ook hier op amazigh.nl. Absolute media stilte over Westelijke Sahara. Zelfs nog geen radioruis - voor zover ik weet was het laatste bericht over Westelijke Sahara voordat ik me ermee bezig ging houden alweer van 18-11-2007. En zo willen sommige mensen hier op dit forum het ook houden. Geen wonder dat die Isahraouien eerder Layoun TV (2005!) kregen van de Marokkaanse overheid dan wij Amazigh TV (2010). Indoctrinatie door de media gebeurt niet zozeer door feiten te verdraaien, dan wel door feiten weg te laten. En wie de media beheerst, beheerst ook het denken van de mensen. Zeker in een land waar bijna de helft van de mensen (47,7%!) analfabeet is.

Maar zodra Aminatou Haidar met haar Spaanse mediakaravaan de aandacht weet te trekken van de internationale gemeenschap, voelt de Marokkaanse overheid zich beledigd en schiet het in de verdediging. Hoe durft ze zomaar te gaan praten over de handelsbelangen van de ONA en de ONE in de Westelijk Sahara. Wacht maar als ze terug komt! En in een oogwenk verruilt de Marokkaanse overheid haar masker voor haar ware aard. Van het progressief moslimland, wat er als zoete koek in gaat bij Westerlingen tot de repressieve politiestaat met messcherpe tanden. Een land zoals H2 dat had gewild. En dat allemaal vanwege een niet correct ingevulde stukje papier.

Niet dus. Dit gaat om de Groene Mars en de legitimering van het schrikbewind van H2 dat door de deep state van Marokko tot op de dag van vandaag wordt voortgezet in de Westelijke Sahara. En dit alles is mede mogelijk gemaakt door de grootste pr-stunt uit de Marokkaanse post-koloniale geschiedenis. De Groene Mars. Enkele uren nadat H2 de zaak die hijzelf had aangespannen bij het Internationale Gerechtshof verloren had en Franco alsmaar dieper wegzonk in zijn coma, was H2 alweer met zijn hoofd te zien op de staatstelevisie. De Exodus aan het verkondigen. En 350.000 makke lammetjes met hier en daar een wolf in schaapskleren volgden blindelings de Revelation op van de Amir el Moeminin. Tegen zoveel opium kon het volk blijkbaar niet op en dus werd er geen kubieke cm laadruimte van de camio verspild ter mobilisatie van de volksmassa. Onder de banier van de islam en het anti-kolonialisme werden de Saharanen "bevrijd" van het Spaanse juk en weer herenigd met het Marokkaanse moederland. Met de Koran in de ene hand en een folder met looproute uitgedeeld door de CIA in de andere hand werd het lot van de Isahraouien voor de komende decennia bezegeld.

Waarom denk je dat steeds wanneer een prominente Marokkaan zijn mond opent doet over de Westelijke Sahara de Marokkaanse politieke elite hoog van de toren begint te blazen? Mensen zoals Ali Lmrabet die kritiek leveren op de bezetting en vervolgens werkloos worden gemaakt om uiteindelijk achter de tralies belanden. Abraham Serfaty leverde kritiek over de bezetting en mocht 14 jaar brommen, voordat hij alsnog 9 jaar lang het land werd geweigerd. Aminatou Haidar levert kritiek op de bezetting en ook zij mag 5 jaar in de gevangenis doorbrengen. Om vervolgens 32 dagen lang het land niet meer in te mogen, omdat de corrupte douaneambtenaren van de Hassan 1e luchthaven in La3youn besloten voor het eerst in 2009 de regels en voorschriften strict te willen toepassen. In die lange 32 dagen heeft de schaduwregering van Marokko alle zeilen bij moeten zetten om de door de Aminatou Haidar gegenereerde media aandacht te censureren dan wel tegenwicht te bieden.

Hierin heeft de schaduwregering van Marokko volledig gefaald en daardoor krijg je mensen zoals ik die dan kritische vragen gaan stellen over de Westelijke Sahara. Ik bedoel als de Fassi politici volledig op hun bek zouden gaan, waarom zou ik er volgens jou geen slaatje uit slaan voor mijn eigen anti-Fassistische opvattingen. Mag ik dan niet eens op amazigh.nl mijn politieke onvrede uiten over de Allah-el Watan-el Watan doctrine die de Groene Mars als uithangbord gebruikt?

Kijk, Chatt jij moet nog eerst leren inzien dat de Westelijke Sahara de kern is van de censuur in Marokko. Daarnaast moet jij ook realiseren dat alle sleutelposities in de Marokkaanse politiek en in het Marokkaanse bedrijfsleven vergeven zijn aan de Fassi´s & Co.

-   Dat zijn dezelfde mensen die meer profijt hebben bij het behoud van de status-quo in de Sahara-kwestie dan dat er daadwerkelijk voortgang wordt geboekt met de VN-vredesonderhandeligen.
-   Dat zijn ook dezelfde mensen die voor het eerst in Marokko (al in 1956!) de politieke gedachte hebben geformuleerd om de Westelijke Sahara te koloniseren.
-   Dat zijn ook dezelfde mensen van wie H2 geschiedenis propagandales heeft gekregen op school.
-   Dat zijn ook dezelfde mensen die vandaag de dag politiek verantwoordelijk zijn in Marokko voor de continuïteit van het historisch paradepaardje van H2.
-   En dat zijn ook dezelfde mensen die de politieke denktank leiden die het toekomstige beleid van de autonomie van de Sahara bepalen.
-   En dat zijn uiteraard ook dezelfde mensen die de komende decennia het meest zullen profiteren van de natuurlijke energiebronnen van de Westelijke Sahara.

Komop Chatt! Wie laat zich door wie bedonderen? Of ben jij ook zo eentje die in het toeval gelooft... Toeval bestaat niet.   

De eerste Marokkaanse politieke claim op Westelijke Sahara - Allal el Fassi

De oude geschiedenisleraar van H2 - Mohammed Ghali el Fassi

De grootste propagandastunt van H2 gefaciliteerd door de CIA.

APPOINTMENT OF HIS EXCELLENCY MOHAMED EL HABIB FASSI FIHRI
TO REPLACE JUDGE MOHAMED BENNOUNA AS OF 1 MARCH 2001

The Secretary-General of the United Nations, Mr. Kofi Annan, has appointed His Excellency Mohamed El Habib Fassi Fihri (Morocco) to succeed Judge Mohamed Bennouna (Morocco) as of 1 March 2001 as a permanent Judge of the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY).

Acting pursuant to Article 13(3) of the Tribunal’s Statute, the Secretary-General consulted with the Presidents of the Security Council and General Assembly prior to appointing Judge El Habib Fassi Fihri. The latter will serve the remainder of Judge Bennouna’s term of office, until 16 November 2001.

Judge Mohamed Bennouna will continue to carry out his judicial duties at the ICTY until 28 February 2001. After this date, he will take up new duties at the diplomatic service of the Kingdom of Morocco.

http://www.icty.org/sid/8026
De vinger in de pap der Verenigde Naties - Mohamed El Habib Fassi-Fihri

"Haidar heeft haar paspoort de Groene Mars bezoedeld" aldus de Marokkaanse minister van Buitenlandse Zaken - Taieb Fassi-Fihri

Het "onafhankelijke" denktank dat de Marokkaanse overheid voorziet van "onafhankelijk advies" over de Westelijke Sahara kwestie olv. de zeer jonge directeur van Institute Amadeus - Brahim Fassi-Fihri

Het grootste duurzame energieproject uit de geschiedenis uitgevoerd in de Westelijke Sahara olv. de directeur van ONE - Ali Fassi-Fihri
« Last Edit: 23/01/2010 om 23:14:04 by incognito »

« Reply #305 on: 22/01/2010 om 19:35:17 »
Zoals ik al eerder zei in deze discussie: echte democratie in Marokko komt vanuit het zuiden.

« Reply #306 on: 22/01/2010 om 20:08:05 »
Kijk, Chatt jij moet nog eerst leren inzien dat de Westelijke Sahara de kern is van de censuur in Marokko. Daarnaast moet jij ook realiseren dat alle sleutelposities in de Marokkaanse politiek en in het Marokkaanse bedrijfsleven vergeven zijn aan de Fassi´s & Co.

Geloof je hetzelf. Voor 1975 was er al censuur in Marokko en werden mensenrechtengeschonden en mensen opgesloten. Hassan 2 heeft sinds de onafhankelijkheid van Marokko mensen onderdrukt. Waarom doe je dan alsof dat pas begonnen is na 1975 toen Marokko de Sahara binnenviel.

De Sahara is helemaal niet de kern van de censuur, dat heeft meer te maken met de situatie na de onafhankelijkheid. Frankrijk sloot deal met Marokko en gaf de rijkdom die ze hadden in Marokko aan de koning  en enkele families. Daarom is 80% van alle rijkdom in Marokko in handen van enkele families die pro-Frankrijk zijn.
Deze kregen dus de absolute economische macht over Marokko.

En dat zijn dezelfde mensen die het volk klein houden omdat ze hun economische macht niet willen opgeven.
De Sahara is dus helemaal niet de kern van de censuur. Als Marokko de Sahara niet binnen was gevallen dan was er nog steeds censuur...

« Last Edit: 22/01/2010 om 20:09:50 by Mister1979 »

« Reply #307 on: 22/01/2010 om 20:17:18 »
Zoals ik al eerder zei in deze discussie: echte democratie in Marokko komt vanuit het zuiden.

1. De Polisario die door veel Saharwis wordt gesteund is geen democratische beweging

2. Verder is de Saharawi gemeenschap geen democratische gemeenschap. Er is veel hierachie . De gemeenschap bestaat uit verschillende stammen, stamleiders, elites, pasha's, ciads  die elk de macht hebben over hun stammen.  etc. Democratie zal daar niet werken.

Kijk naar Mauretanie dat zijn ook neven van de Saharawis en daar heb je ook hierachie en onderscheid. Zo hebben de Arabieren de macht en zien ze de zwarte Mauretaniers als minder. Verder heb je verschillende stammen hierachie etc.
Mauretanie is daardoor nooit een echte democratie geweest...

« Reply #308 on: 22/01/2010 om 20:19:55 »

Kijk naar Mauretanie dat zijn eigenlijk ook Saharawis en daar is democratie nooit gelukt.
Mede door stammen hierachie, onderlinge discriminatie, elite etc.

Je moet eens de docu zien die gemaakt is door Australiers in Tindouf waar te zien was hoe de Polisario en de Saharwis in Tindouf zwarte Saharwis als slaven behandelden..

Ook in de Sahara heb je discriminatie van zwarten...

Wake up Incognito!!!
« Last Edit: 22/01/2010 om 20:21:27 by Mister1979 »

« Reply #309 on: 22/01/2010 om 20:26:54 »

De Saharwi gemeenschap is een Hierachie gemeenschap. Zwarte Saharawis staan helemaal onderaan en zo heb je pasha, stammenleiders, etc die de macht hebben.
Net zoals in Mauretanie...Democratie zal dus nooit werken bij de Saharwis...

Daarom zal democratie nooit uit het zuiden komen. Ik denk dat de democratie meer uit het noorden zal komen.

TWO AUSTRALIAN FILMMAKERS SHOWED THE WORLD
SOME PRACTICES OF SLAVERY IN TINDOUF CAMPS RUN
BY POLISARIO

Two Australian film makers Violeta Ayala and Dan fallshaw , who had
originally gone to Tindouf camps to make a documentary about a UN –
supervised family reunion program, over a period of two and a half
month, discovered that the refugee camps run and supervised by
Polisario tolerates and allows slavery practices .

The two filmmakers developed a warm relationship with the refugees
and particularly with the family of Fatim (a Black skin Sahraoui
refugee) until they started recording testimonials of slavery, As one
of the filmmakers Dan made it clear during an interview at the
Australian National radio ABC, when he said “ I guess within the
camps, some black sahraouis, consider themselves slaves, that means
they owned by somebody else, or a property of another person.”
Relationship with the filmmakers soured was when they started
recording testimonials of slavery. As soon as Polisario officials
realized that Sahraoui refugees of black skin,
and particularly fatim,
in addition to her husband and their daughter Leil were giving them
testimonials, the Polsario security services started putting pressure
on Fatim’s family, particularly when Polisario officials learned that
Hocine, fatim’s husband and her daughter Leil spoke freely with the
filmmakers on the camera with the presence of fatim.

http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.culture.maghreb/2009-07/msg00002.html

« Reply #310 on: 22/01/2010 om 20:52:54 »

Frankrijk sloot deal met Marokko en gaf de rijkdom die ze hadden in Marokko aan de koning  en enkele families. Daarom is 80% van alle rijkdom in Marokko in handen van enkele families die pro-Frankrijk zijn.
Deze kregen dus de absolute economische macht over Marokko.

Hier zou k heel graag de details van willen weten.

Heb je ook bronnen of iets dergelijks?

Chatt zie arif

« Reply #311 on: 22/01/2010 om 23:25:44 »
Dit is ook precies wat ik bedoel a Chatt, voordat je verder gaat met je semantisch geklooi.

Wat is er zo belangrijk aan die zandbak dat het anno 2010 nog steeds als een taboe onderwerp wordt behandeld? Ook hier op amazigh.nl. Absolute media stilte over Westelijke Sahara. Zelfs nog geen radioruis - voor zover ik weet was het laatste bericht over Westelijke Sahara voordat ik me ermee bezig ging houden alweer van 18-11-2007. En zo willen sommige mensen hier op dit forum het ook houden. Geen wonder dat die Isahraouien eerder Layoun TV (2005!) kregen van de Marokkaanse overheid dan wij Amazigh TV (2010). Indoctrinatie door de media gebeurt niet zozeer door feiten te verdraaien, dan wel door feiten weg te laten. En wie de media beheerst, beheerst ook het denken van de mensen. Zeker in een land waar bijna de helft van de mensen (47,7%!) analfabeet is.

Maar zodra Aminatou Haidar met haar Spaanse mediakaravaan de aandacht weet te trekken van de internationale gemeenschap, voelt de Marokkaanse overheid zich beledigd en schiet het in de verdediging. Hoe durft ze zomaar te gaan praten over de handelsbelangen van de ONA en de ONE in de Westelijk Sahara. Wacht maar als ze terug komt! En in een oogwenk verruilt de Marokkaanse overheid haar masker voor haar ware aard. Van het progressief moslimland, wat er als zoete koek in gaat bij Westerlingen tot de repressieve politiestaat met messcherpe tanden. Een land zoals H2 dat had gewild. En dat allemaal vanwege een niet correct ingevulde stukje papier.

Niet dus. Dit gaat om de Groene Mars en de legitimering van het schrikbewind van H2 dat door de deep state van Marokko tot op de dag van vandaag wordt voortgezet in de Westelijke Sahara. En dit alles is mede mogelijk gemaakt door de grootste pr-stunt uit de Marokkaanse post-koloniale geschiedenis. De Groene Mars. Enkele uren nadat H2 de zaak die hijzelf had aangespannen bij het Internationale Gerechtshof verloren had en Franco alsmaar dieper wegzonk in zijn coma, was H2 alweer met zijn hoofd te zien op de staatstelevisie. De Exodus aan het verkondigen. En 350.000 makke lammetjes met hier en daar een wolf in schaapskleren volgden blindelings de Revelation op van de Amir el Moeminin. Tegen zoveel opium kon het volk blijkbaar niet op en dus werd er geen kubieke cm laadruimte van de camio verspild ter mobilisatie van de volksmassa. Onder de banier van de islam en het anti-kolonialisme werden de Saharanen "bevrijd" van het Spaanse juk en weer herenigd met het Marokkaanse moederland. Met de Koran in de ene hand en een folder met looproute uitgedeeld door de CIA in de andere hand werd het lot van de Isahraouien voor de komende decennia bezegeld.

Waarom denk je dat steeds wanneer een prominente Marokkaan zijn mond opent doet over de Westelijke Sahara de Marokkaanse politieke elite hoog van de toren begint te blazen? Mensen zoals Ali Lmrabet die kritiek leveren op de bezetting en vervolgens werkloos worden gemaakt om uiteindelijk achter de tralies belanden. Abraham Serfaty leverde kritiek over de bezetting en mocht 14 jaar brommen, voordat hij alsnog 9 jaar lang het land werd geweigerd. Aminatou Haidar levert kritiek op de bezetting en ook zij mag 5 jaar in de gevangenis doorbrengen. Om vervolgens 32 dagen lang het land niet meer in te mogen, omdat de corrupte douaneambtenaren van de Hassan 1e luchthaven in La3youn besloten voor het eerst in 2009 de regels en voorschriften strict te willen toepassen. In die lange 32 dagen heeft de schaduwregering van Marokko alle zeilen bij moeten zetten om de door de Aminatou Haidar gegenereerde media aandacht te censureren dan wel tegenwicht te bieden.

Hierin heeft de schaduwregering van Marokko volledig gefaald en daardoor krijg je mensen zoals ik die dan kritische vragen gaan stellen over de Westelijke Sahara. Ik bedoel als de Fassi politici volledig op hun bek zouden gaan, waarom zou ik er volgens jou geen slaatje uit slaan voor mijn eigen anti-Fassistische opvattingen. Mag ik dan niet eens op amazigh.nl mijn politieke onvrede uiten over de Allah-el Watan-el Watan doctrine die de Groene Mars als uithangbord gebruikt?

Inco,weet je hoe je een puppy zindelijk maakt ?

Wanneer mensen een puppy nemen is het vanzelfsprekend dat ie niet meteen zindelijk is,de puppy gaat niet wachten totdat men em uitlaat om z'n behoefte te doen.

Heel lang geleden had Chatt een vriendje die een puppy kreeg. Het hondje was schattig om te zien en ik was zielsgelukkig wanneer ik weer bij dat vriendje spelen mocht. De ouders van het vriendje legden me uit hoe je een puppy zindelijk maakt.

Wanneer de puppy in huis poept pak je em bij z'n nekvel, en onder het uiten van verwensingen druk je z'n snuit in de poep. Dat gaat net zolang door totdat de puppy begrijpt dat ie niet mag piesen of poepen op bepaalde plaatsen.

Op een dag was ik getuige van het hierboven beschreven tafereel,toen de papa het hondje bij z'n nekvel greep en z'n snoet in de poep duwen wou,begon de puppy als een waanzinnige tegen te stribbelen. Ik kan me het geluid nog steeds voor de geest halen,het was het schrapen (met een hoge frequentie) van de nagels op de tegels in het huis.

C. Willemsens

Niet zo lang geleden was ik bevriend met een bejaarde mijnheer,ik kon het goed met hem vinden omdat we bepaalde interesses deelden. Op een dag vroeg hij me: 'Weet je wat erger is als een dom persoon ? Ik zei dat ik dat niet wist... Hij antwoordde:'Een koppig persoon,want een dom persoon kun je iets bijbrengen,terwijl je een koppig persoon NIETS bijbrengen kunt'...
                                                                                                            L. Reijnen (r.i.p)

Dit is wat ik vaak mee heb gemaakt bij bepaalde mensen:hoe harder je iemand met de neus op de feiten drukt,hoe harder ze gaan tegenstribbelen,net zoals de puppy uit mijn jeugd.

« Last Edit: 24/01/2010 om 00:54:29 by Zwart-Hart-Chatt »

« Reply #312 on: 23/01/2010 om 17:33:08 »
Hier zou k heel graag de details van willen weten.

Heb je ook bronnen of iets dergelijks?

De grote kapitaalsgroepen zien in dat 'onafhankelijkheid' niet hun vertrek uit het land hoeft te betekenen en geven hun fiat. Ze zetten in 1956 koning Mohammed V op de troon en laten de onderdrukking van het Marokkaanse verzet aan hem over. De koning eigent zich het beste deel van de landbouwgrond toe en tachtig procent van alle rijkdom in het land blijft in handen van enkele honderden rijke families.

http://www.gebladerte.nl/00781p47.htm

« Reply #313 on: 23/01/2010 om 19:45:48 »
De grote kapitaalsgroepen zien in dat 'onafhankelijkheid' niet hun vertrek uit het land hoeft te betekenen en geven hun fiat. Ze zetten in 1956 koning Mohammed V op de troon en laten de onderdrukking van het Marokkaanse verzet aan hem over. De koning eigent zich het beste deel van de landbouwgrond toe en tachtig procent van alle rijkdom in het land blijft in handen van enkele honderden rijke families.

http://www.gebladerte.nl/00781p47.htm

Mr.1979 / Mr. Makhzen, waarom vertel je er niet bij dat een van de rijkste families uit die honderden rijke Marokkaanse families die blijkbaar nog steeds de show runnen de Fassi´s zijn?:

« Reply #314 on: 23/01/2010 om 20:17:56 »
Ook gij, Chattus… gelooft in toevallige sprookjes!?

Kom op Chatt, ik had jou intellectueel gezien wat hoger ingeschat, zeker voordat je aankwam met je uiterst zwak verweer op mijn vorige reactie. Een verweer die ik niet alleen als een belediging zie voor mijn intelligentie, alsook een belediging voor mijn intentie voor deze discussie over de Westelijke Sahara.

Want nu blijkt dat in een discussie over het meest omstreden onderwerp uit de moderne geschiedenis van Marokko - waarbij ik van tevoren heb aangegeven dat het niet draait om degene die de grofste scheldwoorden kan gebruiken, maar juist draait om de onderbouwing van een standpunt adhv verifieerbare bronnen - jij helaas niet verder kan komen dan een paar leuke anekdotes. Verhaaltjes die van tijd tot tijd best vermakelijk kunnen zijn, maar desondanks behoren in de categorie van de Pulp Fiction.

Ik begrijp dat sommige mensen het maar moeilijk kunnen slikken wat ik allemaal te vertellen heb in deze discussie en dat zij als een stelletje puppys beginnen tegen te stribbelen, wanneer zij met hun snoet in hun eigen stront worden gedrukt. Maar dat wil niet zeggen dat het baasje van die puppys ongelijk heeft. Zeker niet als die puppys na 1975 zijn geboren.

Daarom wil ik jou verzoeken om al mijn voorgaande argumenten en redenaties in deze discussie te negeren en je enkel en alleen te focussen op onderstaande citaat van de koning himself uit 1989. Hierin bevestigt zelfs de eigenaar van al die bloedhonden - volbloed Fassi-Fihritisch ras - mijn standpunt en maakt mij in ieder geval nogmaals duidelijk dat de Fassistische Marokkaanse overheid niks te zoeken heeft in het dekolonisatieproces van de Westelijke Sahara. Net zoals het weinig te zoeken had toen de Armee de Liberation Nationale de Rif dekoloniseerden van de Spanjaarden. Dus bij deze wil ik Dr. Jekyll en Mr.Hyde vriendelijk verzoeken om een reactie te geven op onderstaande citaat van H2 inclusief mijn vertaling daarvan...

Le Nouvel Observateur #1262, 12-18 Januari 1989, Jean Daniel.

J. Daniel. - Er wordt gezegd dat zij [Polisario] een interne autonomie zouden aanvaarden om het referendum te vermijden. 

Hassan II. - Men kan niet iets wegdoen wat niet van hem is. Aangezien ik niet de eigenaar ben van een gebied, dat voor het moment onder toezicht staat van de Verenigde Naties, kan ik de wetgevende macht niet overhandigen.

J. Daniel. - U zou niet het beroep op de VN willen veruillen voor de toekenning van een interne autonomie?

Hassan II. - Dat is simpelweg onmogelijk. Ik heb geen enkel recht om het te doen. Alle decentraliserende ontwikkelingen moeten voortkomen uit een voorafgaand geaccepteerd Marokkaanse identiteit. Ik kan niets geven aan de mensen die weigeren verklaard te worden als Marokkanen. 

Ps. Chatt jij moet echt leren inzien dat de Isahraouien behalve de Polisario en Algerije, ook het internationale recht als ook de Marokkaanse grondwet achter zich hebben staan. Terwijl de (schaduw-)regering van Marokko alleen maar gebruik kan maken van politieke propaganda, onderdrukking en Jaren van Lood-tactieken om haar aanwezigheid in de Westelijke Sahara te legitimeren.

Pps. Incognito heeft net als Chatt een hekel aan hypocrieten, maar heeft een nog grotere hekel aan hypocrieten die alleen maar zeggen dat ze hypcrieten haten.
« Last Edit: 23/01/2010 om 22:25:00 by incognito »