Author Topic: Vechten tegen de Bierkaai  (Read 88395 times)

« Reply #30 on: 29/08/2009 om 11:35:01 »
Wat een racistische kwaadaardige propaganda.
Kijk in de geschiedenis en de heden van je broeders en vergelijk dat met die van de Joden.  Het verschil is te groot. Heel Noord-Afrika en het midden oosten is door je broeders leeg geroofd en de burgens uitgemoord.  honderden volkeren en talen zijn door je broeders weggevaagd en vernietigd.  90% van de huidige oorlogen in de wereld zijn veroorzaakt door je eigen broeders. 
Je dierbare  koning heeft het hele land leeggeroofd. Hij is miljardair in een arm land. Hij is rijker dan Olie sjeiks. 

Je praat weer eens veel, maar zegt weinig...
« Last Edit: 29/08/2009 om 11:41:55 by incognito »

« Reply #31 on: 29/08/2009 om 11:53:36 »
Iemand met ervaring met Apartheid aan het woord...>

Archbishop Tutu to Haaretz: Arabs paying for Germany's crimes

"The lesson that Israel must learn from the Holocaust is that it can never get security through fences, walls and guns," Archbishop Emeritus Desmond Tutu of South Africa told Haaretz Thursday. Commenting on Prime Minister Benjamin Netanyahu's statement in Germany Thursday that the lesson of the Holocaust is that Israel should always defend itself, Tutu noted that "in South Africa, they tried to get security from the barrel of a gun. They never got it. They got security when the human rights of all were recognized and respected."

The Nobel Prize laureate spoke to Haaretz in Jerusalem as the organization The Elders concluded its tour of Israel and the West Bank. He said the West was consumed with guilt and regret toward Israel because of the Holocaust, "as it should be." "But who pays the penance? The penance is being paid by the Arabs, by the Palestinians. I once met a German ambassador who said Germany is guilty of two wrongs. One was what they did to the Jews. And now the suffering of the Palestinians." He also slammed Jewish organizations in the United States, saying they intimidate anyone who criticizes the occupation and rush to accuse these critics of anti-Semitism. Tutu recalled how such organizations pressured U.S. universities to cancel his appearances on their campuses. "That is unfortunate, because my own positions are actually derived from the Torah. You know God created you in God's image. And we have a God who is always biased in favor of the oppressed."

Tutu also commented on the call by Ben-Gurion University professor Neve Gordon to apply selective sanctions on Israel. "I always say to people that sanctions were important in the South African case for several reasons. We had a sports boycott, and since we are a sports-mad country, it hit ordinary people. It was one of the most psychologically powerful instruments. "Secondly, it actually did hit the pocket of the South African government. I mean, when we had the arms embargo and the economic boycott."

He said that when F.W. de Klerk became president he telephoned congratulations. "The very first thing he said to me was 'well now will you call off sanctions?' Although they kept saying, oh well, these things don't affect us at all. That was not true. "And another important reason was that it gave hope to our people that the world cared. You know. That this was a form of identification."

Earlier in the day, Tutu and the rest of the delegation visited the village of Bil'in, where protests against the separation fence, built in part on the village's land, take place every week. "We used to take our children in Swaziland and had to go through border checkpoints in South Africa and face almost the same conduct, where you're at the mercy of a police officer. They can decide when they're going to process you and they can turn you back for something inconsequential. But on the other hand, we didn't have collective punishment. We didn't have the demolition of homes because of the suspicion that one of the members of the household might or might not be a terrorist."

He said the activists in Bil'in reminded him of Ghandi, who managed to overthrow British rule in India by nonviolent means, and Martin Luther King, Jr., who took up the struggle of a black woman who was too tired to go to the back of a segregated bus.

He stressed his belief that no situation was hopeless, praising the success of the Northern Irish peace process. The process was mediated by Senator George Mitchell, who now serves as the special U.S. envoy to the Middle East. Asked about the controversy in Petah Tikva, where several elementary schools have refused to receive Ethiopian school children, Tutu said that "I hope that your society will evolve."

28 Augustus 2009

Ha'aretz

http://www.theelders.org/media/news/archbishop-tutu-haaretz-arabs-paying-germanys-crimes

En bekijk hier nog een video van Tutu.
« Last Edit: 29/08/2009 om 12:02:34 by incognito »

« Reply #32 on: 29/08/2009 om 12:19:26 »
Wat een racistische kwaadaardige propaganda.
Kijk in de geschiedenis en de heden van je broeders en vergelijk dat met die van de Joden.  Het verschil is te groot. Heel Noord-Afrika en het midden oosten is door je broeders leeg geroofd en de burgens uitgemoord.  honderden volkeren en talen zijn door je broeders weggevaagd en vernietigd.  90% van de huidige oorlogen in de wereld zijn veroorzaakt door je eigen broeders. 
Je dierbare  koning heeft het hele land leeggeroofd. Hij is miljardair in een arm land. Hij is rijker dan Olie sjeiks. 

Heb je hier ook enige bron van? Kan je het onderbouwen je beweringen? Of wil jij mensen dit laten geloven? K merk dat er met jou geen discussie valt te voeren en dat men weinig tot leugens van jou leert! Je haalt ook van alles door de war....

Wat heeft de koning van Marocos hier mee te maken? Wat heeft de beste man jou of de Imazghen persoonlijk aangedaan? Met bronnen en onderbouwing graag!

« Reply #33 on: 29/08/2009 om 12:26:03 »
Terreur, de basis van de huidige Joodse staat I >

Dikwijls droom ik, dat ik in de hel ben. Na het ontwaken bemerk ik, tot mijn schrik, dat ik in Holland ben.

Israël de Haan, J. (1954) Besliste Volzinnen
« Last Edit: 06/02/2010 om 11:28:59 by incognito »

« Reply #34 on: 29/08/2009 om 12:28:47 »

Heb je hier ook enige bron van? Kan je het onderbouwen je beweringen? Of wil jij mensen dit laten geloven? K merk dat er met jou geen discussie valt te voeren en dat men weinig tot leugens van jou leert! Je haalt ook van alles door de war....
Ik ben geen aanhanger van Arabisme, Koning Mohammed 6, Istiklaal, AEL  om een leugenaar te zijn.
Verschillende media hadden het in de afgelopen maanden daarover. Ook op verschillende Marokkaanse sites waren er topics daarover.  

Wat heeft de koning van Marocos hier mee te maken?
Je had het over leegroven door Joden. Je vergeet dat heel Marokko leeggeroofd is door je koning.
Wat heeft de beste man jou of de Imazghen persoonlijk aangedaan? Met bronnen en onderbouwing graag!

Duizenden en duizenden misdaden. De belangrijkste is dat hij mijn land heeft leeg geroofd en burgers ontvoerd, vermoord en de mond snoert.
« Last Edit: 29/08/2009 om 12:32:53 by TamurtIno »

« Reply #35 on: 29/08/2009 om 12:31:19 »
Ieder jaar maakt het tijdschrift Forbes een lijst met rijkste staatshoofden. Koning Beatrix is uit de top-10 verdwenen, zij heeft nog maar 200 miljoen dollar en komt daarmee op een veertiende plaats.

1. Bhumibol Adulyadej (koning van Thailand) 30 miljard dollar
   2. Haji Hassanal Bolkiah (sultan van Brunei) 20 miljard dollar
   3. Khalifa bin Zayed Al Nahyan (president van de Verenigde Arabische Emiraten) 18 miljard dollar
   4. Abdullah Bin Abdulaziz (koning van Saoedi-Arabië) 17 miljard dollar
   5. Mohammed bin Rashid Al Maktoum (regeerder van Dubai) 12 miljard dollar
   6. Hans-Adam II (prins van Liechtenstein) 3,5 miljard dollar
   7. Mohammed VI (koning van Marokko) 2,5 miljard dollar
   8. Hamad Bin Khalifa Al Thani (sjeik van Emir/Qatar) 2 miljard dollar
   9. Albert II (prins van Monaco) 1 miljard dollar
  10. Prince Karim Al Husseini (Aga Khan) 800 miljoen dollar
Na 5 seconden googelen

http://www.allesopeenrij.nl/index.html?page=http://www.allesopeenrij.nl/lijsten/monarchie/rijkste_staatshoofd_forbes.html

« Reply #36 on: 29/08/2009 om 12:35:57 »
Ik ben geen aanhanger van Arabisme, Koning Mohammed 6, Istiklaal, AEL  om een leugenaar te zijn.
Verschillende media hadden het in de afgelopen maanden daarover. Ook op verschillende Marokkaanse sites waren er topics daarover.  
Je had het over leegroven door Joden. Je vergeet dat heel Marokko leeggeroofd is door je koning.
Duizenden en duizenden misdaden. De belangrijkste is dat hij mijn land heeft leeg geroofd en burgers ontvoerd, vermoord en de mond snoert.

Veel gepraat maar geen inhoud. Dag TamurtInou dit waren mijn laatste woorden aan jou. K ga me woorden niet meer vies maken aan troep als jou!

Je springt overigens op de hak van de tak.

« Reply #37 on: 29/08/2009 om 12:46:04 »
Veel gepraat maar geen inhoud.
Nee, GEEN AEL inhoud, GEEN racistische koning inhoud, geen Fascistisch Istiklal inhoud, geen imperialisme inhoud. Wat een zaai troep dan :(

« Reply #38 on: 29/08/2009 om 17:06:14 »
Sinds het moment dat mijn trommelvliezen voor het eerst kennis maakten met die gruwelijke gitaarriff van Roger Waters ben ik fan van hem. Hij heeft zich sindsdien bewezen op muzikaal gebied, maar tevens ook op politiek gebied. Ik denk hierbij aan de val van de Berlijnse Muur en zijn legendarische concert in 1990. Daarom ben ik aangenaam verrast met zijn nieuwste video over de Palestijnse Muur genaamd Walled Horizons >

Bekijk hier Walled Horizons deel 1 en deel 2.
« Last Edit: 06/02/2010 om 11:30:06 by incognito »

« Reply #39 on: 29/08/2009 om 23:43:30 »
Wat is een bierkaai, eigenlijk ? Die Hollandse gezegden begrijp ik meestal wel maar sommige woorden zijn tegenwoordig niet zo alledaags.
Een kaai is toch een ander woord voor kade ? een bierkade ? Sorry, daar kan ik me niets bij voorstellen. 

« Reply #40 on: 30/08/2009 om 01:12:06 »
 Waar komt de uitdrukking vechten tegen de bierkaai vandaan?

--------------------------------------------------------------------------------

Vechten tegen de bierkaai betekent 'het onmogelijke proberen te bereiken, een verloren strijd aangaan'.

Deze uitdrukking is ontstaan in Amsterdam. De bewoners van de Bierkade (een deel van de Oudezijds Voorburgwal, gelegen bij de Oude Kerk) stonden bekend als echte vechtersbazen. Wie het tegen hen wilde opnemen, kon er bij voorbaat zeker van zijn de strijd te verliezen. Zie ook Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden van F.A. Stoett.

« Reply #41 on: 30/08/2009 om 11:18:39 »
From Another Brick in The Wall to the Last Bricks in the Wall. Vandaag gaan we kijken naar de laatste sporen van een wereldberoemde muur in Jeruzalem, de Westelijke Muur, beter bekend als de Klaagmuur. Vaak wordt deze muur gezien en geclaimd als het enige overgebleven restant van de Joodse Tempel, maar als we de geschiedenisboeken erop na slaan blijkt de vork toch iets anders in de steel te zitten. De Klaagmuur is namelijk een restant van een uitbreiding van de oude Joodse Tempel - die btw al een keer eerder is verwoest en herbouwd - uitgevoerd in opdracht van "koning der Joden" of eigenlijk beter gezegd "zetbaas der Romeinen" Herodes de Grote. Dit gebeurde zo rond het begin van de Christellijke jaartelling en dus ten tijde van Jezus vzmh >

De Klaagmuur (the Wailing Wall) maakte onderdeel uit van de Court of the Gentiles - het Plein van de Niet-Joden/Heidenen. En wat zich daar afspeelde op dat heidense plein, net buiten de oorspronkelijke tempel, was niets meer dan een belediging voor het Joods geloof, want ipv God te dienen op die plek, werd de mammon gediend. Geen wonder dat Jezus vzmh die geldwolven heeft verjaagd!

Mijn huis moet voor alle volken een huis van gebed zijn, maar jullie hebben er een rovershol van gemaakt!

Evangelie v. Marcus 11:17

Dus de meest heilige plek voor de Joden van vandaag de dag was oorspronkelijk een plek van commercie en geldhandel. Al die joden die hun dagelijkse gebeden doen bij de Klaagmuur, zou op hetzelfde neerkomen als wanneer we onze salaat verrichten bij de restanten van een vervallen souk. Maar goed aan de andere kant heeft die 2 millenia van aanbidding van die "Marktmuur" de Joodse gemeenschap zeker geen windeieren gelegd.
« Last Edit: 06/02/2010 om 11:33:20 by incognito »

« Reply #42 on: 30/08/2009 om 11:32:32 »
From Another Brick in The Wall to the Last Bricks in the Wall. Vandaag gaan we kijken naar de laatste sporen van een wereldberoemde muur in Jeruzalem, de Westelijke Muur, beter bekend als de Klaagmuur. Vaak wordt deze muur gezien en geclaimd als het enige overgebleven restant van de Joodse Tempel, maar als we de geschiedenisboeken erop na slaan blijkt de vork iets anders in de steel te zitten. De Klaagmuur is namelijk een restant van een uitbreiding van de oude Joodse Tempel - die btw al een keer eerder is verwoest en herbouwd - uitgevoerd in opdracht van "koning der Joden" of beter gezegd "zetbaas der Romeinen" Herodes I, zo rond het begin van de Christellijke jaartelling maw. ten tijde van Jezus vzmh >

De Klaagmuur (the Wailing Wall) maakte onderdeel uit van de Court of the Gentile - Plein van de Niet-Jood/Heiden. En wat zich daar afspeelde op dat heidense plein, net buiten de oorspronkelijke tempel, was niets meer dan een belediging voor het Joods geloof, want Ipv God te dienen op die plek werd de mammon gediend. Geen wonder dat Jezus vzmh die geldwolven heeft verjaagd!

Mijn huis moet voor alle volken een huis van gebed zijn? Maar jullie hebben er een rovershol van gemaakt! Evangelie v. Marcus 11:17

Dus de meest heilige plek voor de Joden van vandaag de dag was oorspronkelijk een plek van commercie en geldhandel.

Ben jij een historicus of ben je the MASTER of COPY PASTE?

« Reply #43 on: 30/08/2009 om 11:51:12 »
Ben jij een historicus of ben je the MASTER of COPY PASTE?

Post ik toevallig iets wat jou niet bevalt nigh oeffen dejsj ibawen?
« Last Edit: 30/08/2009 om 12:34:42 by incognito »

« Reply #44 on: 30/08/2009 om 13:43:11 »
Post ik toevallig iets wat jou niet bevalt nigh oeffen dejsj ibawen?

Ja, alles wat jij post bevalt me niet en ik lust geen peulvruchten. Misschien post jij zoveel shit omdat jij last van winderigheid hebt, dus shit. Krijg je van ibawen.