Author Topic: Wat !?! Sigaretten weer duurder !?!  (Read 7987 times)

« on: 22/06/2009 om 22:01:47 »
Vandaag bij een benzinestation langs de snelweg ben ik er achter gekomen dat sigaretten weer duurder zijn geworden. Het is toch van de zotte hoe razend snel de prijs van een pakje sigaretten de laatste jaren omhoog is gegaan, inmiddels 4,60 E.
Ik vind dat wij rokers in actie moeten komen tegen deze vorm van uitbuiting.
Ik pik dit niet langer. Zakkenvullerij onder het mom van ontmoedigingsbeleid. Denken ze dat mensen dom zijn ? Mijn part demonstraties a la Tehran. Ik ben ze spuugzat, die bloedzuiger van de belasting.

« Reply #1 on: 26/06/2009 om 09:27:29 »
als jij zou zien wat die klote sigaretten mensen zou aandoen zou je anders piepen.

mensen die vergaan van de pijn door longkanker vrienden en familie die moeten toekijken hoe broer,zus,vader of moeder de einde van hun leven passeren.

« Reply #2 on: 26/06/2009 om 19:30:36 »

« Reply #3 on: 27/06/2009 om 13:51:20 »
Tweejarige Chinees is jongste roker ter wereld

De jongste roker ter wereld leeft in China. De tweejarige Tong Liangliang rookt al een pakje sigaretten per dag.

De peuter rookt al sinds hij 18 maanden oud was. Liangliang had een hernia en zijn vader leerde hem het roken aan om de pijn te verlichten. Nu is de jongen verslaafd en barst hij in woede uit als hij zijn sigaretten niet krijgt. De vader beweert dat hij niet inzag hoe ernstig de situatie was totdat de peuter een pakje per dag begon te roken.

In 2005 was een 37 jarige man de jongste roker ooit. Hij begon op zijn derde, maar dat record is nu verbroken.

http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid843317/tweejarige-chinees-is-jongste-roker-ter-wereld.aspx

« Reply #4 on: 27/06/2009 om 16:37:06 »
Als je niet wilt ingaan op zakkenvullerij onder het mom van ontmoedigingsbeleid en alleen maar de negatieve gevolgen van het roken ter sprake brengt dan kan ik net zo goed met een muur discusiëren.
Het blijft gewoon zo dat de stelling door sigaretten duurder te maken je het ook ontmoedigt tot op heden onbewezen blijft.
Denk je dat mensen geen cocaïne gebruiken omdat het zo duur is ?

« Reply #5 on: 28/06/2009 om 00:20:47 »
Als je niet wilt ingaan op zakkenvullerij onder het mom van ontmoedigingsbeleid en alleen maar de negatieve gevolgen van het roken ter sprake brengt dan kan ik net zo goed met een muur discusiëren.
Het blijft gewoon zo dat de stelling door sigaretten duurder te maken je het ook ontmoedigt tot op heden onbewezen blijft.
Verzekeraars betalen heel erg veel geld aan rokers. Men wil daardoor dat rokers meer premie gaan betalen dan niet rokers. Tot die tijd moeten ze geld ergens anders van rokers halen namelijk door sigaretten duurder te maken. Deel van dat geld gaat naar de overheid die iets regelt met verzekeraars. 
De overheid wil liever dat je blijft roken, want tabak bedrijven betalen geld aan de overheid. Maar verzekeraars willen liever dat je niet rookt, in het belang van hun portemonnee. Het is ook in je eigen belang denk ik.
Vroeger was het stoer als men rookt, nu is het smerig, vies en dom als men rookt.
« Last Edit: 28/06/2009 om 00:24:24 by TamurtIno »

« Reply #6 on: 28/06/2009 om 02:34:14 »

Goede vraag, ik denk dat een verslaving sterker is dan het doen verhogen van de drempel middels accijnsverhogingen. Dus nee, ik denk niet dat de prijs veel uit zou maken voor iemand die rookt.

Wat ik wel denk is dat men wel kan minderen vanwege de hoge prijs.

« Reply #7 on: 29/06/2009 om 01:22:00 »
alassian: hier in belgie kosten ze al lang die prijs hoor zelf meer sommige: 5.20 5.60

Chatt zie arif

« Reply #8 on: 02/07/2009 om 21:33:09 »
Vandaag bij een benzinestation langs de snelweg ben ik er achter gekomen dat sigaretten weer duurder zijn geworden. Het is toch van de zotte hoe razend snel de prijs van een pakje sigaretten de laatste jaren omhoog is gegaan, inmiddels 4,60 E.
Ik pik dit niet langer. Zakkenvullerij onder het mom van ontmoedigingsbeleid. Denken ze dat mensen dom zijn ? Mijn part demonstraties a la Tehran. Ik ben ze spuugzat, die bloedzuiger van de belasting.

Je moet je innerlijke wil aanspreken,op een dag leerde ik een Duitser kennen die bezig was met een hongerstaking.Hij hield het een maand en nog wat vol en elke dag zag ik hem veranderen,eerst was hij een 1.90 meter lange,110 kilo zware man en aan het eind een bedlegerig zielig hoopje beenderen in een zak van huid.

Ik trok me het lot van hem erg aan en probeerde alles om hem aan het eten te krijgen,ik liet glazen melk en vers brood achter maar elke keer moest ik vaststellen dat hij niet eens een slok of hap had genomen.

Als iemand een maand lang voedsel kan weerstaan en het risico neemt een hongerdood te sterven wie ben jij dan wel om te jammeren om de prijs van sigaretten?

Je bent zwak,als je niet meer de melkkoe wilt zijn moet je sterk en wilskrachtig zijn!

In Noorwegen kost een pakje 10 euro en een glas bier 5,het kan altijd erger.
« Last Edit: 28/05/2010 om 11:20:41 by Apache Chatt »

« Reply #9 on: 02/07/2009 om 22:57:09 »
Ik trok me het lot van hem erg aan en probeerde alles om hem aan het eten te krijgen,ik liet glazen melk en vers brood achter maar elke keer moest ik vaststellen dat hij niet eens een slok of hap had genomen.
So ! je bent echt een klootzak als je hem aan het eten probeerde te brengen want eten betekent hetgene waar voor hij streed opgeven.
Jongen, er zijn belangrijkere dingen, als hij wou eten dan heeft hij jouw hulp echt niet nodig. Je maakte het hem nog moeilijker door eten binnen zijn handbereik te plaatsen en dus de verleiding groter te maken. Duitsers zijn vechters, mensen met principes, jongen. 

Chatt zie arif

« Reply #10 on: 12/07/2009 om 20:19:56 »
So ! je bent echt een klootzak als je hem aan het eten probeerde te brengen want eten betekent hetgene waar voor hij streed opgeven.
Jongen, er zijn belangrijkere dingen, als hij wou eten dan heeft hij jouw hulp echt niet nodig. Je maakte het hem nog moeilijker door eten binnen zijn handbereik te plaatsen en dus de verleiding groter te maken. Duitsers zijn vechters, mensen met principes, jongen. 

Als iemand voor de trein wil springen dan moet je zo'n persoon vooral niet tegenhouden want dat is wat hij of zij nou eenmaal zelf wenst

Ben je nou gestopt met roken of niet, a zwakkeling!

« Reply #11 on: 13/07/2009 om 01:39:27 »
Je moet geen appels met peren vergelijken. Mensen die strijden voor hun idealen en daarbij hun leven in gevaar brengen is wat anders dan voor een trein springen omdat je het leven niet meer ziet zitten.
Nee ik ben niet gestopt, dat was ik ook niet van plan.

« Reply #12 on: 28/08/2009 om 14:47:13 »
Het is toch van de zotte hoe razend snel de prijs van een pakje sigaretten de laatste jaren omhoog is gegaan, inmiddels 4,60 E.

Ga dan staken!

K vind dat je niet het recht heb om te klagen en te zeuren. Je koopt die pakje sigaretten zelf! Niemand dwingt je er toe! Zeur dan ook niet over de mogelijke consequenties/gevolgen/kosten

« Reply #13 on: 28/08/2009 om 18:58:42 »
Ga dan staken!

K vind dat je niet het recht heb om te klagen en te zeuren. Je koopt die pakje sigaretten zelf! Niemand dwingt je er toe! Zeur dan ook niet over de mogelijke consequenties/gevolgen/kosten

Moet iedereen van jou gaan staken als deze het niet ergens mee eens is? Loser, staken is je stopzin, haha!

« Reply #14 on: 28/08/2009 om 18:59:58 »

Je hebt gelijk, bro. Zie ook de prijzen dagelijks heel sneaky verschuiven.