Author Topic: Hoe voelt het om een tweede-rangs burger te zijn?  (Read 21015 times)

« Reply #45 on: 26/05/2010 om 15:25:22 »
Aboutaleb jouw held? I'll be damned! Wat heeft ie gedaan om jouw held te worden,een kind uit de maas gered,met gevaar voor eigen leven onze Beatrix behoed voor een terroristische aanval?
held, held, het blijft naatuurlijk een beroepspoliticus, dus dat was wat overdreven idd. Maar verder diep respect, serieus, natuurlijk ook uit carriereoverwegingen maar hij is wel met zijn kop in de wind gaan staan. Dit is geen Amsterdam vriend, dit is de haven, dit is hard en kaal, en dit is sinds een jaar of 10 Leefbaar Rotterdam. Hier geen kekke kunst en cultuurkopstukken en bakfietsen als Femke H of Marijke V, hier regeert de haven. De havenarbeider vol actiebloed en korte lonten en de havenbaron vol smeergeld en diepe zakken. En daar komt hij ff burgervader spelen -volgens mij in Nederland eigenlijk een komische functie- midden in zijn carriere. Balls, hoed af.
« Last Edit: 26/05/2010 om 15:29:46 by TheCFO »

Chatt zie arif

« Reply #46 on: 26/05/2010 om 17:58:43 »
http://www.wijblijvenhier.nl/archives/2496-Jihad-Alariachi-Wat-ik-met-homos-heb.html#CommentForm

ja  ja, hoe zit dat ook weer met tolerantie?

Over tweederangs gesproken, heb jij die Anja site gelezen ,  Chatt?

Weet je dat er onderling onder zwarten in Suriname ook racisme voorkomt? Ik had je al verteld dat ik ooit een relatie met een (zwarte) Surinaamse vriendin had. Ik stond versteld toen ze me vertelde dat de 'djuka's of bosnegre's' scheef aangekeken werden door de andere zwarten...

Voor mij was tot op dat moment een zwarte een zwarte,maar ik had het mis.

Geen Anja gelezen en ook geen Jihad. Net gegoogled op de naam,iemand die zijn/haar dochter Jihad noemt spoort niet in mijn optiek.

Anyways,Chatt is veel te goed ingeburgerd,ik zeur en mekker als een onvervalste kaas:-)

« Reply #47 on: 26/05/2010 om 20:52:07 »
Saai, maar @Said en Jihad weer eens redelijk eens met Said.                                      Haar mening/gevoel hieromtrent zijn helemaal niet zeer extreem of schokkend, maar waarom ze dan zo graag ook nog wil horen dat dat tolerant zou zijn en graag bij de progressivo's wil horen, begrijp ik weer niet. Wees dan conservatief met eigenwaarde.                                 
Nou op dit feestje zal toch geen grote moslimafkeer zijn? Allemaal keurige linkserds. Een christen die dit over homo's zou zeggen zou ook geen podium krijgen daaro. Een gast die zou zeggen dat hij niets tegen moslims heeft, en ze nooit slaat of kwetst maar vind dat ze een afkeurenswaardige levenstijl hebben en niet acceptabel zijn heet in Nederland een rechtsextremist. Terecht btw.

Doelde meer op elsevier en geenstijl en niet zozeer op bezoekers van dat festival. Mensen die niet zo moslimhatend zijn weten ook wel dat die Jihad geen homo hater is of wat dan ook. Als zij uitleg geeft richt ze zich eerder op een publiek die toch niet gaat luisteren.

Dat laatste is natuurlijk niet te vergelijken. Iets als "moslims / islam" is gewoonweg niet af te bakenen. Een seksuele geaardheid wel, je bent namelijk tegen bijv. mannen die elkaar van achteren nemen of uberhaupt nemen. Zo complex is het niet. Heb je het echter over een godsdienst, of andere geloofsovertuiging, dan is het niet af te bakenen. Als hater zou je dan iets moeten hebben tegen alle godsdiensten en niet zo selectief enkel moslims haten. Op die manier haat je het hele principe van geloven in God. Bij moslims (of andere godsdiensten) is er gewoonweg geen algemene deler waarop je je afkeuring kunt baseren.

« Reply #48 on: 26/05/2010 om 20:55:06 »
Geen Anja gelezen en ook geen Jihad. Net gegoogled op de naam,iemand die zijn/haar dochter Jihad noemt spoort niet in mijn optiek.

Waarom spoort iemand die zijn/haar dochter in 1982 (plusminus) Jihad noemde niet?

Chatt zie arif

« Reply #49 on: 27/05/2010 om 11:24:50 »
Waarom spoort iemand die zijn/haar dochter in 1982 (plusminus) Jihad noemde niet?

Hmm,ruik ik een zweem van verontwaardiging bij onze Said?

Ik weet dat men het begrip jihad op tal van manieren uit kan leggen,streven naar,inspanning,innerlijke strijd etc. Het jaartal 1982 (haar vermoedelijke geboortedatum) neem ik niet eens mee in mijn overweging.

Rond 1982 woedde de Afghanistan/Sovjet-Unie oorlog,het begrip jihad werd toen -itt tegenwoordig- door het Westen gezien als een positief iets,en financieel,materieel en politiek gesteund. De Jihadi’s van toen werden toen door Amerika onder andere uitgerust met de draagbare ‘Stinger’ luchtafweergeschut. Osama Bin-Laden kreeg van de Amerikaanse overheid zelfs toestemming om geld en strijders te werven vanuit een kantoor in Brooklyn!

Maar dat allemaal heeft er hoegenaamd niets mee te maken dat ik vind dat bij iemand die z’n dochter ‘Jihad’ noemt een steekje los zit.

Laten we ervan uitgaan dat de ouders van Jihad Marokkanen zijn uit Noord-Marokko,dus een grote kans dat het Imazighen zijn. In Marokko en bij ons Imazighen heeft het woord jihad vrijwel overal maar één betekenis: de strijd tegen een niet-Islamitische bezetter. De Arabieren gebruiken vooral het woord ‘Moejahid(ien)',wij Imazighen zeggen ‘Amjahad/Imjahden’.

Voorbeeld: Rhadj Omar gie r3adh ’n ou Spanjo ira/toe-ge Dh-Amjahadh.

Met andere woorden,als we niet afgaan op de betekenis van jihad in het midden-oosten,maar in Marokko,kun je je dochter geen Jihad noemen.Een Amjahad (verzetsstrijder) is tegenwoordig een veteraan die strijd (Ijahad) levert of heeft geleverd tegen een niet-Islamitische bezetter.

Maar zoals altijd is er een simpele verklaring voor gecompliceerde zaken ;-)

''Mijn moeder hoorde de naam voor het eerst in een televisieserie die ze via de schotel kon ontvangen. Ze was nog zwanger van mij en vond het prachtig.''

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=122235
« Last Edit: 27/05/2010 om 11:39:38 by Apache Chatt »

« Reply #50 on: 27/05/2010 om 20:26:56 »

''Mijn moeder hoorde de naam voor het eerst in een televisieserie die ze via de schotel kon ontvangen. Ze was nog zwanger van mij en vond het prachtig.''

K denk dat die schotel de grote boosdoener is van de Amazigh-ID

« Reply #51 on: 28/05/2010 om 00:54:04 »
We moeten wat meer van ons laten horen!!!

« Reply #52 on: 28/05/2010 om 12:43:01 »
Hmm,ruik ik een zweem van verontwaardiging bij onze Said?

Ik weet dat men het begrip jihad op tal van manieren uit kan leggen,streven naar,inspanning,innerlijke strijd etc. Het jaartal 1982 (haar vermoedelijke geboortedatum) neem ik niet eens mee in mijn overweging.

Rond 1982 woedde de Afghanistan/Sovjet-Unie oorlog,het begrip jihad werd toen -itt tegenwoordig- door het Westen gezien als een positief iets,en financieel,materieel en politiek gesteund. De Jihadi’s van toen werden toen door Amerika onder andere uitgerust met de draagbare ‘Stinger’ luchtafweergeschut. Osama Bin-Laden kreeg van de Amerikaanse overheid zelfs toestemming om geld en strijders te werven vanuit een kantoor in Brooklyn!

Maar dat allemaal heeft er hoegenaamd niets mee te maken dat ik vind dat bij iemand die z’n dochter ‘Jihad’ noemt een steekje los zit.

Laten we ervan uitgaan dat de ouders van Jihad Marokkanen zijn uit Noord-Marokko,dus een grote kans dat het Imazighen zijn. In Marokko en bij ons Imazighen heeft het woord jihad vrijwel overal maar één betekenis: de strijd tegen een niet-Islamitische bezetter. De Arabieren gebruiken vooral het woord ‘Moejahid(ien)',wij Imazighen zeggen ‘Amjahad/Imjahden’.

Voorbeeld: Rhadj Omar gie r3adh ’n ou Spanjo ira/toe-ge Dh-Amjahadh.

Met andere woorden,als we niet afgaan op de betekenis van jihad in het midden-oosten,maar in Marokko,kun je je dochter geen Jihad noemen.Een Amjahad (verzetsstrijder) is tegenwoordig een veteraan die strijd (Ijahad) levert of heeft geleverd tegen een niet-Islamitische bezetter.

Maar zoals altijd is er een simpele verklaring voor gecompliceerde zaken ;-)

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=122235

Sorry maar je argumenten slaan werkelijk nergens op. Je haalt er allemaal zaken bij die er helemaal niks mee te maken hebben. Je geeft een (Arabische) naam een grote politieke lading terwijl deze politieke betekenis voor veel mensen gewoonweg niet speelt. Die lading geldt verder enkel in het Westen. In Marokko, of andere landen waar de naam gangbaar is, wordt iemand die Jihad heet niet vreemd aangekeken omdat mensen weten dat het enkel een naam is, niet meer en niet minder.

De meeste ouders geven hun kind een naam die zij mooi vinden, deze kunnen ze bijvoorbeeld op tv hebben gehoord. In het geval van Jihad was dat dus ook het geval. Je argument over Imazighen gaat ook niet op. Op die manier kun je alle namen die hun oorsprong niet hebben in Marokko wel verwerpen met het argument "Wie noemt zijn zoon/dochter nou huppeldepup". Sowieso moet je wel erg debiel zijn om iemand te veroordelen op zijn/haar naam. Een naam is niet meer dan een aantal klanken. De naam Jihad is qua klank geen lelijke naam. Het is niet anders dan bijv. Jihan, Hajar etc.

Chatt zie arif

« Reply #53 on: 28/05/2010 om 13:15:27 »
In Marokko, of andere landen waar de naam gangbaar is, wordt iemand die Jihad heet niet vreemd aangekeken omdat mensen weten dat het enkel een naam is, niet meer en niet minder.
Nee,die naam is niet gangbaar,niet in Marokko in ieder geval. In Marokko betekent jihad strijd,behalve bij een paar groeperingen die overmatig Al-jazeera/Arabia kijken en naar TV-imams luisteren.

Er heeft zich trouwens een explosie van nieuwe namen voorgedaan,die vroeger alleen in het Midden-Oosten gangbaar waren, onder de Marokkanen in Marokko en Nederland. Mensen schijnen hun kinderen tegenwoordig graag Aymane,Nadeem etc te willen noemen. Kijk naar Al-Jazeera als je om een kindernaam verlegen zit;-)

Hoeveel meisjes/vrouwen ken jij die Jihad heten? Ik ken er geen een,als ik deze halal-meid niet meereken dan.
Je argument over Imazighen gaat ook niet op.
Nee...,nou vraag je vader of andere oudere in je familie eens wat de term 'jihad' zoal voorstelt.

Op die manier kun je alle namen die hun oorsprong niet hebben in Marokko wel verwerpen met het argument "Wie noemt zijn zoon/dochter nou huppeldepup". Sowieso moet je wel erg debiel zijn om iemand te veroordelen op zijn/haar naam.
Geen enkele naam heeft tegenwoordig nog z'n oorsprong in Marokko,de namenlijst op de consulaten vergeten,Said? Debiel is degene die z'n dochter willens maar niet wetens 'strijd' noemt,enkel omdat een soap-actrice uit Saoudie-Arabie/Syria/Libanon ook zo werd genoemd.

Een naam is niet meer dan een aantal klanken. De naam Jihad is qua klank geen lelijke naam. Het is niet anders dan bijv. Jihan, Hajar etc.

Ik heb het hier niet over lelijke/mooie klanken of uitspraak,ik heb het over de exacte betekenis van het woord in het gebied waar de ouders vandaan komen!
« Last Edit: 28/05/2010 om 13:28:05 by Apache Chatt »

« Reply #54 on: 28/05/2010 om 14:35:58 »
Nee,die naam is niet gangbaar,niet in Marokko in ieder geval. In Marokko betekent jihad strijd,behalve bij een paar groeperingen die overmatig Al-jazeera/Arabia kijken en naar TV-imams luisteren.

Hoeveel meisjes heten er dan Jihad in Marokko? Het is in Marokko in elk geval geen onbekende meisjesnaam.

Er heeft zich trouwens een explosie van nieuwe namen voorgedaan,die vroeger alleen in het Midden-Oosten gangbaar waren, onder de Marokkanen in Marokko en Nederland. Mensen schijnen hun kinderen tegenwoordig graag Aymane,Nadeem etc te willen noemen. Kijk naar Al-Jazeera als je om een kindernaam verlegen zit;-)

Een explosie van nieuwe namen heb je overal. Ook onder Nederlanders is er sprake van nieuwe namen. Mensen gebruiken toch niet meer dezelfde namen als 100 of 2000 jaar geleden....Bijna alleen religieuze namen hebben het overleefd. De Aymane's en Nadeem's zijn ook maar mode namen. Kwestie van tijd voor ze weer verdwenen zijn.

Hoeveel meisjes/vrouwen ken jij die Jihad heten? Ik ken er geen een,als ik deze halal-meid niet meereken dan.Nee...,nou vraag je vader of andere oudere in je familie eens wat de term 'jihad' zoal voorstelt.

Daar gaat het toch niet om. Het gaat er gewoon om dat je een naam een lading geeft die voornamelijk te maken heeft met de politieke ontwikkelingen in het westen van de afgelopen 10 jaar. Iemand die zijn kind in 1990 Ousama noemde is zeker ook raar. Hij kon immers weten dat in het jaar 2001 de naam een negatieve bijklank zou krijgen.

Geen enkele naam heeft tegenwoordig nog z'n oorsprong in Marokko,de namenlijst op de consulaten vergeten,Said? Debiel is degene die z'n dochter willens maar niet wetens 'strijd' noemt,enkel omdat een soap-actrice uit Saoudie-Arabie/Syria/Libanon ook zo werd genoemd.

Wat maak jij je dan druk om Jihad als zelfs wss jouw naam uit het Midden Oosten komt. De enige betekenis, of waarde, die geldt bij een naam is die de ouders er aan geven. Noemt iemand haar dochter Jihad omdat zij dat een mooie naam vindt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet mag? Er zijn geen wetten die voorschrijven op welke gronden een kind een naam moet krijgen. Er zijn over het algemeen 2 motieven. Zij vinden de naam mooi of zij vinden de betekenis mooi, beiden kan natuurlijk ook.

Ik heb het hier niet over lelijke/mooie klanken of uitspraak,ik heb het over de exacte betekenis van het woord in het gebied waar de ouders vandaan komen!

Jihad heeft enkel een negatieve betekenis gekregen sinds het gepolitiseerd is en het woord breed overgenomen is door de media. Het is dan ook niet de oorspronkelijke betekenis van het woord die negatief is maar de betekenis die er later aan gegeven is. Maar dan nog. De reden waarom Jihad Jihad heet is omdat haar moeder het een mooie naam vond. Elk ander argument die je haar in de schoenen probeert te schuiven is dan ook gewoonweg lariekoek. Zoals ik zei. Qua klank is de naam Jihad niet anders dan andere gangbare namen die geen politieke lading hebben. Op het esthetische argument heb je ook niks aan te merken. Ik wil verder opmerken dat het de meeste mensen geen ene drol kan schelen wat hun naam betekent. Een naam is hoe jij heet en niet wat jij bent.

Chatt zie arif

« Reply #55 on: 28/05/2010 om 16:59:24 »
Hoeveel meisjes heten er dan Jihad in Marokko? Het is in Marokko in elk geval geen onbekende meisjesnaam.
Ik zou het niet weten, ik had je al eerder verteld dat ik die naam nog nooit gehoord had. Jij had het toch eerder over gangbaar,nu spring je naar 'niet onbekend'. Er zit een hemelsbreed verschil tussen 'gangbaar' en 'niet onbekend'.

Nogmaals: Hoeveel meisjes/vrouwen ken jij die 'Jihad' heten?

Het gaat er gewoon om dat je een naam een lading geeft die voornamelijk te maken heeft met de politieke ontwikkelingen in het westen van de afgelopen 10 jaar.
Nee,dat doe ik niet. Ik toets de naam aan de algemeen geaccepteerde betekenis in Marokko en in het bijzonder bij de Imazighen,vooral omdat haar ouders tot laatstgenoemde bevolkingsgroep horen.De laatste grote oorlogen die in ons land uitgevochten werden vonden plaats in de jaren twintig en vijftig van de vorige eeuw.Er was-in de jaren twintig- nog geen sprake van Palestina,geen Afghanistan,geen elf september,en zeker nog geen Osama. Maar toch had de term jihad in die jaren al de betekenis die het nog steeds heeft in Arif en de rest van Marokko,te weten 'strijd' en de strijders die gevochten hadden in de Rifoorlog en aansluitend de onafhankelijkheidsoorlog werden toen al 'Imjahden' genoemd,afgeleid van,jawel,jihad.

Wat maak jij je dan druk om Jihad als zelfs wss jouw naam uit het Midden Oosten komt.
Als je goed had gelezen wat ik schreef had je eruit kunnen opmaken dat ik me niet druk maak om waar de naam vandaan komt,maar om de EXACTE betekenis in het land van herkomst.
De enige betekenis, of waarde, die geldt bij een naam is die de ouders er aan geven. Noemt iemand haar dochter Jihad omdat zij dat een mooie naam vindt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet mag? 
Ik zeg nergens dat het niet mag,van mijn part hadden ze haar Josje Brink genoemd,ik mag het toch wel stom vinden om een dochter 'strijd' te noemen of nie? En die andere hebben ze 'Hajar' genoemd,hajar betekent vlucht of ontvluchten,weer zo'n goed doordachte naam. Eigenlijk hadden ze er een trilogie van moeten maken: Hujoem-->Jihad-->Hajar.(Aanval-strijd-vlucht)

Jihad heeft enkel een negatieve betekenis gekregen sinds het gepolitiseerd is en het woord breed overgenomen is door de media. Het is dan ook niet de oorspronkelijke betekenis van het woord die negatief is maar de betekenis die er later aan gegeven is.
Wie heeft het over negatief,positief en de media? Jihad betekent gewoon 'strijd' in het Arabisch,pas als we de hedendaagse Islam-filosofen en andere 'moslimdenkers' erbij betrekken komen er tig zogenaamd andere betekenissen uit hun mouw rollen.

Strijd is in het Nederlands trouwens ook op tal van manieren te interpreteren,innerlijke strijd,strijd tegen het kwade,strijd voor gerechtigheid etc,maar het blijft STRIJD!

PS:Jou maakt het misschien geen drol uit wat de betekenis van jouw naam is,mij niet,ik stel groot belang in de betekenis van namen. Je draagt je naam per slot van rekening je hele leven,en dan vind ik het toch gepast om bij de betekenis ervan stil te staan.
« Last Edit: 28/05/2010 om 17:56:41 by Apache Chatt »

« Reply #56 on: 29/05/2010 om 03:08:49 »

« Reply #57 on: 31/05/2010 om 15:52:06 »
Zoals gezegd, Jihads mening lijkt niet vreselijk vreemd, zeker niet als je haar religieuze achtergrond meeneemt.

Je kunt heel goed iets tegen homoseksualiteit hebben, vanuit je geloofsovertuiging,

Christenen voelen zich ook erg ongemakkelijk met al die homo's in de straat. Het reformatorisch dagblad kijkt ff naar de hele wereld:

Commentaar: Homowetten
31-05-2010 12:47
De Verenigde Naties konden in het verleden rekenen op forse kritiek vanuit de hoek van onder andere de SGP. Ds. Kersten schroomde niet om de organisatie te betitelen als het „gouden kalf” waar bijkans de hele wereld omheen danste. In later jaren is dat beeld wat bijgesteld, maar orthodoxe christenen blijven een unheimisch gevoel houden bij de manier waarop de VN de wereldvrede nastreven.

Dat zal niet verbeterd zijn door het recentste wapenfeit van de VN. Twee homo’s in Malawi zijn zaterdag vrijgelaten nadat ze een enkele week eerder veroordeeld waren tot veertien jaar gevangenisstraf. De secretaris-generaal van de VN, Ban Ki Moon heeft zaterdag persoonlijk het parlement in Malawi toegesproken om zijn afkeer te uiten van de strenge antihomowetten in het land. Nog dezelfde dag verleende de president van het land hun gratie. Het homostel was al in december opgepakt, direct na hun verloving, omdat uitingen van homoseksualiteit in Malawi verboden zijn, zoals in veel Afrikaanse landen. De mannen waren van plan dit jaar te trouwen. Daarmee zouden ze het eerste homopaar in zuidelijk Afrika zijn.

Kennelijk had deze kwestie een hoge prioriteit voor de VN, terwijl Ban Ki Moon zich nog niet zo vaak druk heeft gemaakt over folteringen van christenen. Ban benadrukte in zijn toespraak voor het parlement ook dat Malawi zijn wetten moet aanpassen aan „internationale standaarden.” Dat roept echter wel de vraag op wie hierin de norm bepaalt. Want terwijl plaatselijke christelijke en islamitische leiders de veroordeling van de mannen hadden toegejuicht, voerden diverse landen een lobby tegen de regering van Malawi. Ook Nederland heeft een reputatie op dit gebied: minister Verhagen noemde het vonnis vrijwel direct „meer dan afschuwelijk.” In de Volkskrant noemde homobelangenbehartiger Krol het protest tegen het Afrikaanse land onze morele plicht, omdat Nederland het eerste land ter wereld was dat het homohuwelijk legaliseerde. Dat dat haaks staat op de Afrikaanse cultuur en indruist tegen de opvatting van de overgrote meerderheid van de bevolking, nemen homolobbyisten voor lief.

Veertien jaar is fors, zeker voor westerse begrippen. Toch is het jammer dat de Malawische president zo snel door de knieën ging. Als de burgers van Malawi willen weten waar dit spoor eindigt, moeten ze de komende tijd de politieke verslaggeving uit Nederland volgen. Zaterdag was er een voorproefje: D66 kondigde aan eerdaags de veelbesproken initiatiefwet in te dienen die de enkelefeitconstructie ongedaan maakt. Als deze wet van kracht wordt, kunnen christelijke scholen niet langer docenten met een homoseksuele leefwijze weren.

Een ruime Kamermeerderheid steunt dit voorstel en dat zal door de komende verkiezingen nauwelijks veranderen. Het is niet uitgesloten dat hier straks het omgekeerde gebeurt van wat de rechters in Malawi deden: niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen.

Of zou Ban Ki Moon dan ook onze Tweede Kamer komen toespreken en het opnemen voor deze intolerantie jegens religieuzen?

http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/commentaar_homowetten_1_481591
----------
Christenen als bedreigde diersoort in holland in vergelijking met homo's, hoe schijnheilig moet  je zijn om dat neerte durven pennen...

« Reply #58 on: 20/08/2010 om 15:47:18 »
Ja...ja,ik weet het, sommigen zullen het ontkennen maar het is een bittere waarheid waar je gewoon een plaats aan moet geven in je miserabele leven als Marokkaan in Nederland.
Het is afgelopen met de benamingen,Nederlandse-Marokkaan,Marokkaanse-Nederlander,Medelander,Nieuwe Nederlander,Nederlander met buitenlandse afkomst etc etc.

Vandaag de dag is het afgelopen met je oude statussen,zelfs Balkenende noemt je weer gewoon Marokkaan.De enigen die Nederlanders worden genoemd zonder dat ook maar het M-woord wordt genoemd zijn M-utjes die afgeschoten worden in een uniform met een NEDERLANDSE vlag erop.

Van "VIEZE TURK" eind jaren zeventig ben je geevolueerd naar "KUT-MAROKKAAN"  in het nieuwe millenium waar zoveel van werd verwacht.(Navrant detail was dat een porno-surfing,whore-fornicating en cocaine-sniffing Mista Oudkerk het woord en vogue maakte) De enige reden dat ze je niet "VIEZE MAROKKAAN" noemen is omdat het niet lekker bekt.

Chatt is nieuwsgierig hoe het voelt,neem vooral geen blad voor de mond, vertel op....... als je durft!

Dit is de beste topic van deze site. Helaas, dat Iriffiyen meer afleidingen zoeken in nutteloos raciale discussies (arabieren, barbaren, borosbos en eindeloos roddelen over het verleden zonder  lessen daarvan te trekken en zich op hededaagsproblemen te gaan richten). Wilders en zijn aanhangers krijgen alle ruimte van Iriffiyen om hen haat propaganda in pratijk te brengen terwijl de Imazighen .......