Author Topic: Ibrahim Affelay open Cruijff court in Al Hoceima  (Read 3493 times)

« on: 28/04/2009 om 13:07:07 »

Ibrahim Afellay zal op 27 april zijn eigen Cruyff Court openen in Al-Hoceima. De middenvelder van PSV werd in het seizoen 2006/2007 verkozen tot talent van het jaar, waardoor hij zijn eigen Cruyff Court mocht aanleggen.

Ibrahim Afellay koos voor het kustplaatsje Al Hoceima in Marokko, omdat de roots van zijn familie daar liggen. De Cruyff Courts zijn bedoeld om jongeren op sportieve wijze met elkaar te verbinden.

Update:

Afellay was gisteren aanwezig in Al-Hoceima bij de opening van zijn Johan Cruyff Court. Afellay was onder de indruk van de vele mensen die zijn gekomen naar de opening dat vericht werd door Afellay zelf. ''Die ontvangst was geweldig. Ik kreeg kippenvel. Ik moest op een gegeven moment een speech houden, maar ik stond gewoon op mijn benen te trillen.'' aldus Afellay die een heldenonthaal kreeg.

bron:http://atlas-lions.nl/news.php?item=2735

« Reply #1 on: 28/04/2009 om 17:44:49 »

« Reply #2 on: 30/04/2009 om 19:27:51 »
echt mooie veldje plus dat is echt feshkel dat hij dat gedaan heb daar in elhociema

« Reply #3 on: 20/05/2009 om 17:55:58 »
echt mooie veldje plus dat is echt feshkel dat hij dat gedaan heb daar in elhociema

Ja ziet er redelijk goed uit, was daar gisteren nog ff wezen kijken. Alleen jammer dat het geen gras is....

« Reply #4 on: 31/05/2009 om 15:00:31 »
Hier ook zijn  interview in Tamazight. Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is dat op een formele wijze te doen maar toch is hem dat aardig gelukt. Pet je af voor deze 2e generatie Marokkaan uit Nederland.
http://www.youtube.com/watch?v=4jPx-7M7rRM
« Last Edit: 31/05/2009 om 15:06:26 by allasian »

« Reply #5 on: 31/05/2009 om 15:58:56 »
Respect. Erg goed gedaan. Je zag ook dat het hem ook echt wat deed. Hoewel het vanzelfsprekend lijkt om iets te doen is het tegenwoordig niet altijd het geval dat derde generatie Marokkanen nog een oprechte bijdrage willen leveren aan Marokko. Persoonlijk denk ik dat het zelfs een eer is als je de mogelijkheid krijgt iets te kunnen doen voor het gebied waar waar je ondanks je leven in Europa toch echt thuishoort / voelt. Vond het ook wel goed dat hij de burgemeester bedankte, hoewel ik mij kan voorstellen dat anderen dat minder vonden, vind ik het goed dat hij het heeft gedaan. Je moet het toch vooral hebben van een overheid die mee wil werken, dat is al moeilijk genoeg in Marokko, maar in dit geval stond de gemeente er voor open en is het ook gelukt. Misschien dat dit ruimte creeert voor meer publieke Europese initiatieven in de wat grotere steden in de Rif.
« Last Edit: 31/05/2009 om 16:01:20 by Sa3ieD »

« Reply #6 on: 29/08/2009 om 00:50:11 »
Ja ziet er redelijk goed uit, was daar gisteren nog ff wezen kijken. Alleen jammer dat het geen gras is....

Leuk initiatief, maar het is niet alleen gras wat daar ontbreekt. Het ziet er als een ordinair veldje uit, geen allure, niet die Cruijf uitstraling, etc. Heel jammer voor de moeite die Affelay daarvoor gedaan heeft.

« Reply #7 on: 29/08/2009 om 00:56:43 »
Hier ook zijn  interview in Tamazight. Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is dat op een formele wijze te doen maar toch is hem dat aardig gelukt. Pet je af voor deze 2e generatie Marokkaan uit Nederland.
http://www.youtube.com/watch?v=4jPx-7M7rRM

Hij was flink zenuwachtig.. poeh!

djwaru i sidi lwalu?