Author Topic: Berbers op Stormfront  (Read 41966 times)

« on: 10/03/2009 om 00:10:00 »
Ik zat te googlen naar foto's onder de term "berbers". Tot mijn grote verbazing kwam ik deze discussie tegen:

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?p=6236898

Die racisten zijn wel bezig zeg. Sommige conclusies en argumenten, voor zover je dat argumenten mag noemen, zijn gewoon hilarisch!

« Reply #1 on: 10/03/2009 om 00:25:36 »
Onder ieder volk heb je gekken.
Er is zelfs een site van racistische Imazighen uit Algerije en Rif die Arabieren het land willen uitzetten "omdat ze de blanke Amazigh ras vervuilen"

Die site ziet Imazighen uit het zuiden niet als Imazighen, omdat ze donker zijn.

Zelfs in Youtube vind je hun racistische boodschappen. Deze mensen moet je geen aandacht schenken.  Ze geven ons alleen maar een slecht imago.

Stormfront had zelfs een Rifijn als moderator. 
« Last Edit: 10/03/2009 om 00:30:55 by TamurtIno »

« Reply #2 on: 17/03/2009 om 18:58:10 »
Veel van dat soort mensen spreken niet eens Berbers.
Dit zijn verraders van de bovenste planken.Er loopt zelfs zo'n gek uit Rabat die racistische propaganda filmpjes op youtube loopt te zetten en  en te koop loopt met imazighen voor een debat tussen eurocentristen vs afrocentristen ( all american assholes voornamelijk) te zetten. Hij scheld op negers en geniet de sympathie van whitesupremacists. Reacties die hem niet bevallen haalt hij gewoon weg. En die teringlijer gebruikt onze amazigh vlag, dat is het ergste er van.
Dit is dan wel een heel extreem geval maar ja dat soort mensen bestaan inderdaad ja.

« Reply #3 on: 17/03/2009 om 21:03:30 »
Hahaha. Dat bewijst maar weer eens hoe extreem wij in alles zijn.

Als Imazighen Arabisch willen zijn, dan zeggen ze meteen dat ze Shurfa zijn, dus van de Profeet afstammen. Als ze het Jodendom aanhangen, dan zijn het ook meteen Zionisten. Als ze de Islam aanhangen dan ook echt militant to the bone. Als ze nationalistisch zijn, dan ook gelijk racistisch. En als ze een blanke Europeaan willen zijn, dan toch maar meteen een Nazi.

Identiteitscrisis to the bone.

« Reply #4 on: 17/03/2009 om 21:45:29 »

Als Imazighen Arabisch willen zijn, dan zeggen ze meteen dat ze Shurfa zijn, dus van de Profeet afstammen. Als ze het Jodendom aanhangen, dan zijn het ook meteen Zionisten. Als ze de Islam aanhangen dan ook echt militant to the bone. Als ze nationalistisch zijn, dan ook gelijk racistisch. En als ze een blanke Europeaan willen zijn, dan toch maar meteen een Nazi.

Wat, ben ik dan de uitzondering op de (jouw) regel? Ik ben moslim maar niet extreem. Ik kan niet geloven dat ik de enige tamazight ben die zich niet kan vinden in jouw omschrijving van Imazighen. Beetje nuance aub.

« Reply #5 on: 17/03/2009 om 22:36:20 »
Wat, ben ik dan de uitzondering op de (jouw) regel? Ik ben moslim maar niet extreem. Ik kan niet geloven dat ik de enige tamazight ben die zich niet kan vinden in jouw omschrijving van Imazighen. Beetje nuance aub.
Ik ben ook moslim, maar wel extreem in het najagen van rechtvaardigheid. Deze nuance had ik ook kunnen plaatsen. Maar het was sarcastisch bedoeld en dus ietwat gechargeerd.

« Reply #6 on: 20/03/2009 om 12:36:02 »

Wuhahahahahahahahaha

Van dit soort reacties houd k van. Prachtig!

Je heb ze ook nog in de Surinaamse/Antilliaanse versie. Je weet toch "mattie" :lomp:
« Last Edit: 20/03/2009 om 12:38:59 by 3ich »

« Reply #7 on: 20/03/2009 om 21:19:14 »

Inderdaad gewoon lachwekkend, haha.
Wel zijn de geplaatste foto's prachtig, zeg.

« Reply #8 on: 21/03/2009 om 23:21:39 »
Hahaha in their dreams ja!

Hilarisch om te zien dat ze in hun eigen onzin geloven. :D

« Reply #9 on: 22/03/2009 om 13:32:46 »
Azul,

Imazighen zijn beslist geen ariers (indo-germanen) maar wel 'hamieten'
Blanke mensen heb je overal en het heeft te maken met het klimaat.

Het is belangrijk om te weten dat amazigh beweging niks te maken heeft met racisme. Veel amazigh militanten en wetenschappers zoals Boujmaa habbaz (Sous) die is spoorloos verdwenen, zijn zeer donker. Het gaat ons om de amazigh cultuur. Een  cultuur die wij mooi vinden en graag haar toekomst willen garanderen.

Echt racisme in marokkio wordt daadwerkelijk door de arabieren toegepast.
-Alleen een arabier mag aan de macht komen
-overal in Marokko hebben het  arabieren voor het  zeggen .
-Arabieren in Marokko geloven dat zij superieur aan imazighen zijn.
-Zij geloven dat zij puur zijn en imazighen impuur
-Hun taal en cultuur zijn heilig en amazightaal en cultuur zijn onrein!
 Ali Bendhaddou heeft al gezegd dat arabische families in Marokko hoge functies krijgen vanwege hun arabische origine. Zij hoeven zich niet te bewijzen.!!

Imazighen worden vaak omlaag gehaald, voor de dom gehouden, uigesloten , uitgebuit en onderdrukt  door marokkanse arabieren alleen maar omdat zij Imazighen zijn.

Her arabische racisme is doodelijk omdat die vaak met islam wordt geassocieerd.
De Arabier is superieur omdat de profeet arabier is!!!! Is dit geen extreme vorm van racisme?

Het is toch niet uit te sluiten dat ras een rol speelt bij het domineren en gedomineerd worden. Waarom is het de arabieren niet gelukt hun niet-arabische buren (Iraniers, koerden en Turken) te domineren en te arabiseren terwijl het hen wel  gelukt is  in verreweg gelegen Noord-Afrika?.     

« Reply #10 on: 22/03/2009 om 14:53:47 »
Het feit blijft dat Imazighen tot de blanke ras behoren en dit zegt de wetenschap. Ook al zijn we niet allemaal blank zoals Europeanen, blijven we tot de blanke ras behoren.  Bruin ras bestaat niet.

Noord-Afrikkanen hebben zichzelf altijd blanken genoemd. Toen ik in Marokko was hoorde ik vaak "wij blanken...". Dit geldt niet alleen voor mensen in het Noorden, maar ook in het zuiden.
Twee voorbeelden:

Volkskrant heeft 5 jaar geleden sommige mensen in Mauritanië geïnterviewd en deze handelden in negers. Bewoners van Mauritanië zijn voor een Nederlander zwart, maar ze noemen zichzelf "witte mensen".
In dat artikel zei een man uit Mauritanië die in Negers handelde: "Het is toch zo dat wij witte mensen beter zijn dan negers".

In een ander artikel over Niger zei een donker Amazigh uit Noord-Niger het volgende: "Niger is het enige plaats in de wereld waar Negers blanken discrimineren."  Met blanken bedoel hij donker Imazighen in het Noorden.

Blijkbaar hebben Imazighen zichzelf altijd en overal blanken genoemd. Door de zon, zijn ze nu donker geworden.
Veel Imazighen hebben zwarte voorouders ( naast Amazigh voorouders) en daarom zijn ze zwart. Een neger die met een Hollander trouwt, baart vaak negers.

Hamaiten is een term die gebruikt wordt door theologen en niet door wetenschappers. Men gaat vanuit dat Noach 3 kinderen heeft en dat Noord-Afrikkanen van Ham afstammen en Arabieren van Sam. Dit is voor mij een leugen.  Deze theorie is in strijd met de wetenschap en met wat ik zelf waarneem. Hamieten bestaan voor mij niet en hebben ook nooit bestaan.

ps. Die mensen uit Mauritanië zijn natuurlijk geen Imazighen meer, maar hun voorouders wel.

« Last Edit: 22/03/2009 om 15:10:45 by TamurtIno »

« Reply #11 on: 22/03/2009 om 15:56:47 »
Azul,

...Echt racisme in marokkio wordt daadwerkelijk door de arabieren toegepast.
-Alleen een arabier mag aan de macht komen
-overal in Marokko hebben het  arabieren voor het  zeggen .
-Arabieren in Marokko geloven dat zij superieur aan imazighen zijn.
-Zij geloven dat zij puur zijn en imazighen impuur
-Hun taal en cultuur zijn heilig en amazightaal en cultuur zijn onrein!
 Ali Bendhaddou heeft al gezegd dat arabische families in Marokko hoge functies krijgen vanwege hun arabische origine. Zij hoeven zich niet te bewijzen.!!

Er is toch al vaak genoeg bewezen, dat van de inwoners in Marokko, nog geen 1% arabisch origine heeft.
Arabische families?? Je bedoelt gearabiseerde families, dus gewoon berbers. Bepaalde Imazighen, in het verleden, vooral machtige Imazighen zoals de Merinieden, de Zanata, dachten dat ze arabieren van oorsprong zijn uit Yemen. Of ze dit meenden of het er naar maakten om macht te hebben is niet vast te stellen, maar 1 ding is duidelijk, dat ze gearabiseerd zijn geraakt. Het is namelijk zo dat alle Imazighen (dinastiyen) die zich in stedelijk gebied gingen bevinden, simpel weg arabiseerden.

Imazighen worden vaak omlaag gehaald, voor de dom gehouden, uigesloten , uitgebuit en onderdrukt  door marokkanse arabieren alleen maar omdat zij Imazighen zijn.

Het is eerder een gearabiseerde berber stedeling die een Amazigh dorpeling als dom bestempelt. stedeling vs dorpeling

Her arabische racisme is doodelijk omdat die vaak met islam wordt geassocieerd.
De Arabier is superieur omdat de profeet arabier is!!!! Is dit geen extreme vorm van racisme?

Dat zijn alleen sprookjes voor de onwetende zielen.
Het is toch niet uit te sluiten dat ras een rol speelt bij het domineren en gedomineerd worden. Waarom is het de arabieren niet gelukt hun niet-arabische buren (Iraniers, koerden en Turken) te domineren en te arabiseren terwijl het hen wel  gelukt is  in verreweg gelegen Noord-Afrika?.     

Maghreb is al feitelijk sinds 741 bevrijd van politiek/macht uit t midden oosten. Het zijn toch de berbers zelf die graag arabieren willen zijn en arabische taal gebruiken in eigen land.

Altijd maar wijzen naar de Arabier. De schuld ligt toch bij de Imazighen.
« Last Edit: 23/03/2009 om 02:09:44 by RifRebel »

« Reply #12 on: 22/03/2009 om 16:17:33 »
Altijd maar wijzen naar de Arabier. bDe schuld ligt toch bij de Imazighen. Ik ken Ait Wayagher en Igzenayen die ervan overtuigd zijn dat ze Arabieren van oorsprong zijn. En veel Irifiyen voornamelijk Igzenayen doen hun best om volledig te Arabiseren.
Men moet dus Imazighen de schuld geven, want dat is geen racisme.
Arabieren de schuld geven van het uitbannen van Amazigh cultuur en taal is volgens je racisme. 

Waarom hebben Hollanders en Turken niet gekozen om Arabieren te zijn, maar Imazighen wel? Ligt het aan de domheid van het Amazigh volk dat geen onderscheid kan maken tussen kamelen en paarden. Of ligt het aan de Arabieren die in Marokko eigen leugens verzinnen en met wapens en zwaarden verspreiden ( schuld van je broeders dus).

Is het ook mijn eigen schuld dat ik een Arabische voornaam heb, of word ik door Arabieren gedwongen om een Arabische naam te hebben?

In Marokko op school heb ik Arabisch geleerd en geen Tamazight, is het dan mijn eigen schuld of de schuld van je Arabische broeders die mij  dwingen om hun taal te leren?

Het drop van mijn vader heette vroeger Ait Boayach, nu heeft hij "Beni Boayach". Is het de schuld van mijn vader of de schuld van je Arabieren die de baas  zijn?

Mijn land heet nu Maghreb-Arabie, is het ook mijn eigen schuld, of de schuld van de Arabische broers die vinden dat mijn volk dieren zijn en geen recht hebben om een land naar ze te noemen.
Je kunt een land niet noemen naar ezels, maar wel naar volkeren. Dus In plaats van het land van Imazighen, wordt het het land van de Arabieren.

« Last Edit: 22/03/2009 om 16:31:35 by TamurtIno »

« Reply #13 on: 22/03/2009 om 16:35:49 »
Netjes blijven reageren op haters zoals Rifrebel en Izwan is vaak onmogelijk.  Dus .. Ik lees hun giftige troep niet meer.

« Reply #14 on: 22/03/2009 om 16:38:03 »
Men moet dus Imazighen de schuld geven, want dat is geen racisme.
Arabieren de schuld geven van het uitbannen van Amazigh cultuur en taal is volgens je racisme. 

Waarom hebben Hollanders en Turken niet gekozen om Arabieren te zijn, maar Imazighen wel? Ligt het aan de domheid van het Amazigh volk dat geen onderscheid kan maken tussen kamelen en paarden. Of ligt het aan de Arabieren die in Marokko eigen leugens verzinnen en met wapens en zwaarden verspreiden ( schuld van je broeders dus).

Is het ook mijn eigen schuld dat ik een Arabische voornaam heb, of word ik door Arabieren gedwongen om een Arabische naam te hebben?

In Marokko op school heb ik Arabisch geleerd en geen Tamazight, is het dan mijn eigen schuld of de schuld van je Arabische broeders die mij  dwingen om hun taal te leren?

Het drop van mijn vader heette vroeger Ait Boayach, nu heeft hij "Beni Boayach". Is het de schuld van mijn vader of de schuld van je Arabieren die de baas  zijn?

Mijn land heet nu Maghreb-Arabie, is het ook mijn eigen schuld, of de schuld van de Arabische broers die vinden dat mijn volk dieren zijn en geen recht hebben om een land naar ze te noemen.
Je kunt een land niet noemen naar ezels, maar wel naar volkeren. Dus In plaats van het land van Imazighen, wordt het het land van de Arabieren.

Ok, stel je voor, dat je gelijk hebt. Dat Arabieren de schuldigen zijn. Dan is t Amazigh volk een dom volk. Wil je dat lezen.