Author Topic: Marokkaanse vlag?  (Read 38528 times)

« on: 03/04/2008 om 14:50:33 »
Waar staat die ster voor eigenlijk?

Ik heb wat gegoogled maar vind veel tegenstrijdige informatie...?

Zoals de 5 zuilen van de islam, andere beweren weer iets heel anders...

Het is een dieprode vlag met in het midden een groen pentagram. Dit pentagram is het zegel van de Bijbelse koning Salomo (Arabisch: Suleyman) en dit zegel is in een andere vorm ook terug te vinden in de vlag van Israël. De kleuren groen en rood zijn traditionele Arabische kleuren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Marokko

Wie kan voor opheldering zorgen! Wie weet waar het echt voor staat?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Flag_of_Morocco.svg/250px-Flag_of_Morocco.svg.png

« Reply #1 on: 03/04/2008 om 16:37:36 »
Dit is wat ik heb gevonden over het pentagram:

Het pentagram is een vijfpuntige ster en een van de oudste symbolen ter wereld: het werd reeds meer dan 4000 jaar voor Christus gebruikt. Het woord stamt van het Griekse πεντάγραμμον (pentagrammon), hetgeen vijf lijnen betekent. In Griekenland wordt het pentagram ook wel pentalfa (= vijf alfa's) genoemd, omdat er vijf A's in zijn te herkennen.

Het pentagram wordt tegenwoordig hoofdzakelijk gebruik als symbool in de esoterie en het occultisme. In het modern satanisme wordt een omgekeerde versie van het pentagram gebruikt.

Het pentagram is oorspronkelijk een heidens, voor-christelijk symbool. Door sommige mensen wordt dit teken daarom ook wel gezien als het teken van Satan (de duivel) en het komt ook veel voor in Wicca-kringen. Het pentagram zou verworden zijn tot duivels symbool door Constantijn de Grote om "heidenen" te bekeren tot het christendom. Halverwege de 19de eeuw is hierin onderscheid gemaakt: met de punt omhoog zou goed zijn, gericht naar de hemel. Met de punt omlaag: naar de duivel.[

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentagram
« Last Edit: 03/04/2008 om 16:41:45 by Taqer3esht »

« Reply #2 on: 03/04/2008 om 16:55:29 »
Die ster staat voor de vijf zuilen van de islam. De ster is ook groen: kleur van de islam. De rode achtergrond is mij ooit verteld, heeft te maken met het bloedvergieten waarmee de verspreiding van de islam in Noord-Afrika gepaard is gegaan. Alles onder voorbehoud.

« Reply #3 on: 04/04/2008 om 12:53:52 »
Die ster staat voor de vijf zuilen van de islam. De ster is ook groen: kleur van de islam. De rode achtergrond is mij ooit verteld, heeft te maken met het bloedvergieten waarmee de verspreiding van de islam in Noord-Afrika gepaard is gegaan. Alles onder voorbehoud.

Dat hebben zeker je Arabische meesters je verteld, nou, ik geloof er geen ene moer van!

« Reply #4 on: 04/04/2008 om 13:00:30 »
Dit is wat ik heb gevonden over het pentagram:

Het pentagram is een vijfpuntige ster en een van de oudste symbolen ter wereld: het werd reeds meer dan 4000 jaar voor Christus gebruikt. Het woord stamt van het Griekse πεντάγραμμον (pentagrammon), hetgeen vijf lijnen betekent. In Griekenland wordt het pentagram ook wel pentalfa (= vijf alfa's) genoemd, omdat er vijf A's in zijn te herkennen.

Het pentagram wordt tegenwoordig hoofdzakelijk gebruik als symbool in de esoterie en het occultisme. In het modern satanisme wordt een omgekeerde versie van het pentagram gebruikt.

Het pentagram is oorspronkelijk een heidens, voor-christelijk symbool. Door sommige mensen wordt dit teken daarom ook wel gezien als het teken van Satan (de duivel) en het komt ook veel voor in Wicca-kringen. Het pentagram zou verworden zijn tot duivels symbool door Constantijn de Grote om "heidenen" te bekeren tot het christendom. Halverwege de 19de eeuw is hierin onderscheid gemaakt: met de punt omhoog zou goed zijn, gericht naar de hemel. Met de punt omlaag: naar de duivel.[

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentagram

Hier is die ster weer terug te vinden,

http://www.aurorasbezemsteel.netfirms.com/beschermende_symbolen.htm

Dit is die ster van satan/lucifer, zoals eerder gezegd met de punt naar beneden.

http://www.conspiration.cc/sujets/religion/satan_baphomet_250.jpg

« Reply #5 on: 04/04/2008 om 15:10:26 »
maar waarom staat er niet gewoon een circel op de marokkaanse vlag?

« Reply #6 on: 04/04/2008 om 15:38:28 »

Dat hebben zeker je Arabische meesters je verteld, nou, ik geloof er geen ene moer van!

Inderdaad, het was mijn schoolmeesteres voor het vak geschiedenins die de klas dat vertelde. Ze is ervoor opgeleid zou je zeggen. Verder klinkt het naar mijn bescheiden mening ook gewoobn logisch, met name de uitleg van die ster.
Sorry jongen, maar de berder hebben nou eenmaal de hand niet gehad in dat ontwerp, jou schuld verder niet. En van mijn part geloof je dat ie is afgeleverd door buitenaanrdse wezens. Alsof mij dat iets kan schelen.

Als rechtgeaarde berber probeer je natuurlijk die ster te linken aan het satanisme vanwege je grondige hekel aan Arabieren. Je doet je best maar. En vergeet niet van de zomer je bevindingen te delen met je fellow-berbers back home.
« Last Edit: 04/04/2008 om 15:40:35 by Maghribi hor »

« Reply #7 on: 04/04/2008 om 15:41:02 »

Vraag het de koning.

« Reply #8 on: 04/04/2008 om 16:02:03 »

Vraag het de koning.

ik dacht die maghribi ghor zal het wel weten. kan jij het niet aan de koning vragen als je weer eens over de vloer komt?

« Reply #9 on: 04/04/2008 om 17:01:58 »
Ik weet het al, jij bent hier de onwetende. Een beetje moeite doen voor die kennis jongen. En dit is nou de reden waarom de Arabieren de geschiedenisboeken bepaalden. De berber was weer eens te lui om dingen op te zoeken. zo wordt het nooit wat met je. Je kan natuurlijk altijd nog in de bijstand als je er al niet in zit.

« Reply #10 on: 04/04/2008 om 18:13:06 »

Vraag het de koning.

ik dacht die maghribi ghor zal het wel weten. kan jij het niet aan de koning vragen als je weer eens over de vloer komt?

De huidige Marokkaanse vlag is een vondst van de franse tijdens de zogenaamde protectoraat. In een artikel in het blad telquel (zie link onderaan) wordt de geschiedenis van de Marokkaanse vlag besproken. Toen de fransen de macht kregen over Marokko in ruil van de bescherming van de het koningshuis hebben ze begin vorig eeuw de vlag ontworpen. Net als de vlag van de rif republiek had de vlag van de alawitische familie (koningshuis van Marokko) zes sterren (zie fotos onderaan). Hetzelfde geldt voor de muziek van het volkslied dat geschreven is door een franse generaal, de tekst kwam pas na de onafhankelijkheid een half eeuw later, toen de fransen de macht over droegen aan hun arabische nationalistische handlangers, want in deze periode dat ze beschermd werden door de fransen waren de imazighen in het Noorden (abdelkrim) en in het zuiden een oorlog aan het voeren tegen de bezitters.

Dat onzin van 5 zuilen van de islam is er in het leven geroepen om idioten en gekken voor zich te winnen.

arif flag:

maroc flag:

Artikle in telquel:

http://www.telquel-online.com/262/maroc5_262.shtml

« Reply #11 on: 05/04/2008 om 12:03:52 »
Of het ontwerp nou bedoeld was voor idioten, malloten, eikels, mongolen of voor wie dan ook voor zich te winnen is niet relevant.
Die vijf punten verwijzen naar de Arken al Islam and that´s a fact. Kij is nog altijd een stuk mooier dan die Riffievlag.

« Reply #12 on: 05/04/2008 om 12:13:45 »

Artikle in telquel:

http://www.telquel-online.com/262/maroc5_262.shtml

Maar dit is niet de huidige Marokkaanse vlag? Ik begin er steeds meer overtuigd van te worden dat we een Illuminati regime hebben?

Ben benieuwd naar reacties van sommige leden,

« Reply #13 on: 05/04/2008 om 21:15:43 »
Of het ontwerp nou bedoeld was voor idioten, malloten, eikels, mongolen of voor wie dan ook voor zich te winnen is niet relevant.
Die vijf punten verwijzen naar de Arken al Islam and that´s a fact. Kij is nog altijd een stuk mooier dan die Riffievlag.

IK denk niet dat de franse beschermers van de Arabische nationalisten (onder leiding van Generaal Loyauty die de vlag ontworpen hebben)  dat vanuit een islamitishe overweging hebben. De betekenis en de link die later is gegven door het regime diende alleen als instrument om gekken en idioten voor zich te winnen. Het is trouwens niet de eerste en het zal ook niet de laatste keer zijn dat de islam misbruikt is door deze wijndrinkende elite om eenvoudige zieltjes voor zich te winnen.

« Reply #14 on: 07/04/2008 om 13:36:05 »

Islamitische symbolen bestaan niet.
Zelfs de halvemaan die op de vlaggen en op minaretten van moskeen zijn terug te vinden hebben niets met islam te maken, maar wel met godinmaan.