Author Topic: De 'hoe-maak-ik-deze-Marokkaanse-gerechten?' topic  (Read 43768 times)

« Reply #15 on: 05/06/2009 om 10:36:30 »
Ik kan je er wel bij helpen Dora, alleen maak ik het met gevoel dus daarom een schatting van wat er ongeveer in moet (denk daarbij aan zout,pepers, water en ra3das)

Ik hoop dat thayouth het niet erg vind?

1 ui gesnipperd
1 tomaat
een bosje koriander
een halve eetlepel pepers die je ook gewoon voor marmita gebruikt
ong een halve theelepeltje zout (gebruik altijd minder, later kun je nog zout erbij doen)
een grote kom ra3das (250 gr?)
je kunt ook een beetje gehakt erin doen als je wil

Ra3das schoonmaken en steentjes verwijderen, pan met water alvast laten koken. Als het water gekookt is, ra3das erin doen. 5 min laten koken en dan vuurtje uit, ra3das uitlekken.

Je pakt een grotere pan, scheutje zonnebloemolie en olijfolie in schenken. Olie een beetje warm laten worden (niet te heet!) en dan de gesnipperde ui erin doen . Als je er gehakt bij doet, laat eerst het gehakt bakken en na een paar min als het gehakt een beetje bruin is geworden, de uien er bij doen. Doe er zout bij, en als de ui glazig is, gooi je de tomaat, koriander en pepers in de pan. Doe water in de waterkoker. Als de tomaat gaar is, doe je eerst ra3das erin en dan het gekookte water in de pan tot je geen ra3das meer ziet, dus tot 1 cm laagje boven de ra3das op laag vuur. Als je er teveel water in hebt gedaan, dan laat je het koken op hoog vuur. Let wel op de ra3das, strax hou je geen arwa meer over en is het droog :).

Laat me weten als er onduidelijkheden zijn.
ik heb het gemaakt en moet zeggen dat het erg lekker was. Heb er wel mijn eigen draai aan gegeven zo heb ik kleine stukjes vlees gebruikt ipv gehakt en er een beetje sambal bij gedaan, want re3des zonder peper kan bij mij niet :).

maar een lekker maar makkelijk recept, nogmaals dank :).

« Reply #16 on: 07/06/2009 om 13:09:17 »
Fijn om te lezen dat het gelukt is!

Stukjes vlees kan ook, je kunt ook wortels en paprika erin doen als je wil. Is ook lekker :)

Graag gedaan meid!:)

« Reply #17 on: 13/06/2009 om 11:45:16 »
beste morena ben je ook goed in bakken??

« Reply #18 on: 18/06/2009 om 17:17:13 »
Ja :)

« Reply #19 on: 19/06/2009 om 10:47:25 »
Ik kan je er wel bij helpen Dora, alleen maak ik het met gevoel dus daarom een schatting van wat er ongeveer in moet (denk daarbij aan zout,pepers, water en ra3das)

Ik hoop dat thayouth het niet erg vind?

1 ui gesnipperd
1 tomaat
een bosje koriander
een halve eetlepel pepers die je ook gewoon voor marmita gebruikt
ong een halve theelepeltje zout (gebruik altijd minder, later kun je nog zout erbij doen)
een grote kom ra3das (250 gr?)
je kunt ook een beetje gehakt erin doen als je wil

Ra3das schoonmaken en steentjes verwijderen, pan met water alvast laten koken. Als het water gekookt is, ra3das erin doen. 5 min laten koken en dan vuurtje uit, ra3das uitlekken.

Je pakt een grotere pan, scheutje zonnebloemolie en olijfolie in schenken. Olie een beetje warm laten worden (niet te heet!) en dan de gesnipperde ui erin doen . Als je er gehakt bij doet, laat eerst het gehakt bakken en na een paar min als het gehakt een beetje bruin is geworden, de uien er bij doen. Doe er zout bij, en als de ui glazig is, gooi je de tomaat, koriander en pepers in de pan. Doe water in de waterkoker. Als de tomaat gaar is, doe je eerst ra3das erin en dan het gekookte water in de pan tot je geen ra3das meer ziet, dus tot 1 cm laagje boven de ra3das op laag vuur. Als je er teveel water in hebt gedaan, dan laat je het koken op hoog vuur. Let wel op de ra3das, strax hou je geen arwa meer over en is het droog :).

Laat me weten als er onduidelijkheden zijn.
moet je de ra3das niet eerst weken in water?

en heeft iemand het recept voor djoebeyyeth (witte bonen)?

« Reply #20 on: 05/07/2009 om 16:30:57 »
Ja :)

heb je lekker recepten voor een petit fours??

liefst voor een geboortefeestje van een meisje.

« Reply #21 on: 05/07/2009 om 16:32:46 »
moet je de ra3das niet eerst weken in water?

en heeft iemand het recept voor djoebeyyeth (witte bonen)?

witte bonen??...gewoon uit een pot bedoel je?

ik doe daar een klein potje tomatensaus bij, rode paprika raspen en klein beetje water, zout.
en gehaktballetjes in de oven of bakken...

« Reply #22 on: 19/09/2009 om 21:04:57 »
Heb vandaag de bestilla gemaakt aan de hand van het recept van Thayouth. Erg makkelijk te volgen aangezien ik het nooit eerder gemaakt had en het in 1 keer gelukt is. Wilde het gister maken maar wist niet dat ik de filo een paar uurtjes (5 a 6 uurtjes) moest laten ontdooien. Moet wel zeggen dat in mijn geval 250gram mihoen veel teveel was. Met 150gram mihoen en wat meer vis was ie denk ik lekkerder.
« Last Edit: 19/09/2009 om 21:14:02 by Sa3ieD »

« Reply #23 on: 26/09/2009 om 16:04:03 »
Heb vandaag de bestilla gemaakt aan de hand van het recept van Thayouth. Erg makkelijk te volgen aangezien ik het nooit eerder gemaakt had en het in 1 keer gelukt is. Wilde het gister maken maar wist niet dat ik de filo een paar uurtjes (5 a 6 uurtjes) moest laten ontdooien. Moet wel zeggen dat in mijn geval 250gram mihoen veel teveel was. Met 150gram mihoen en wat meer vis was ie denk ik lekkerder.

ah, said thewred d memma ma?

« Reply #24 on: 27/09/2009 om 14:09:45 »

Ja, want alleen "memmath" kunnen koken. Echte mannen ontwijken de keuken met minimaal een radius van 1 km. Wat een holbewoner opmerking is dat zeg.

On topic: Said ik ga je aanpassingen van het recept maar eens uitproberen.

« Reply #25 on: 30/09/2009 om 23:54:47 »

Hahaha nee mijn moeder kan niet aan de hand van recepten koken. Ik hou van bestilla dus net zo makkelijk om het zelf te maken, weinig andere keuze. Wanneer zet jij je brood en taghifien recepten eens online, uit je bakkerij tijd.
« Last Edit: 30/09/2009 om 23:56:40 by Sa3ieD »

« Reply #26 on: 01/10/2009 om 10:06:27 »
Hahaha no annemin tarifleri ile yemek değildir. Bu yüzden olarak kendi küçük seçim yazmak kolay bestilla seviyorum. Yaptığımız için, pişirme zamanlı olarak ekmek tarifleri ve taghifien kez online hale getirmiş olursunuz.

Mille feuilles (yazım: Milfi ortak sahipleri) şimdiye kadar kendisi (okuyun: ne oynadı) .. benim mille feuilles hep ..... geride kaldı satılmayan günün sonunda yapılan tek şey vardı annelerin iyi ama uigesneden hiçbir zaman iyi ve büyük .... stoklanmayacaktır ama evet o da insan :-) arasında ayrım yapar
« Last Edit: 01/10/2009 om 10:55:53 by ElGalloNegro »

« Reply #27 on: 19/02/2010 om 15:18:11 »
Wauw, dat ziet er lekker uit. Tewjid-tit nieshen.

Ga gauw verder met je top-topic.
Heel handig trouwens, die bereiding-foto's.

« Reply #28 on: 19/02/2010 om 16:30:53 »
Ja, want alleen "memmath" kunnen koken. Echte mannen ontwijken de keuken met minimaal een radius van 1 km. Wat een holbewoner opmerking is dat zeg.

On topic: Said ik ga je aanpassingen van het recept maar eens uitproberen.

Niet zo serieus joh tering kind. Echte mannen hebben een aparte ingang in het huis, direct naar de huiskamer.

Veel Marokkaanse meiden/vrouwen kunnen niet koken vandaag de dag, baart me ernstige zorgen...krijgen kinderen niet meer de dagelijkse shit binnen die ze nodig hebben en krijgen we geen muchacho's meer die de straten kunnen terroriseren, zgn. straatsoldaten en alleen maar van die op junkfood levende kantoortijgers.
« Last Edit: 19/02/2010 om 16:34:49 by ElGalloNegro »

« Reply #29 on: 19/02/2010 om 18:27:10 »
Niet zo serieus joh tering kind. Echte mannen hebben een aparte ingang in het huis, direct naar de huiskamer.

Veel Marokkaanse meiden/vrouwen kunnen niet koken vandaag de dag, baart me ernstige zorgen...krijgen kinderen niet meer de dagelijkse shit binnen die ze nodig hebben en krijgen we geen muchacho's meer die de straten kunnen terroriseren, zgn. straatsoldaten en alleen maar van die op junkfood levende kantoortijgers.
Zou dat de reden zijn dat de Marokkaanse echtscheidingen de afgelopen 10 jaar explosief gestegen is?