Author Topic: De Maya kalender  (Read 9292 times)

« Reply #15 on: 01/03/2010 om 08:21:55 »
Dank allen :)

Wat ik opmerkelijk vond was dat de aarde 90 graden om zal draaien. Wat het westen is wordt het noorden. Dus Latijn America en Caribien wordt de noord-pool.

Dit kan ik ook in de Koran vinden via een andere interpertatie, nl: '' Er zullen 3 dagen van duister bedekt worden en daarna zal de zon van uit het westen opkomen en in het oosten neergaan ( ten opzichte van de mens op aarde)''.
Dus als de aarde omdraait dan is het niet de zon die van plaats verandert, maar de aarde.

Ook de Egyptenaren hadden vergelijkbare theorieen als de Maya's. Ik wil graag in verdiepen.

-- een andere vraag: Wie heeft welles wat van David Icke gelezen of gezien? Is best te gek! ( ik heb vele lezingen via youtube gevolgd) Facinerend.
david icke 2012 visionaries

het staat geschreven  in alle oude geschriften v verschillende volkeren overal ter wereld , het is mondeling overgebracht dus er moet toch een kern v waarheid inzitten, best heftig, mijn moeder zei altijd  :het komt als een dief in de nacht
« Last Edit: 01/03/2010 om 08:23:58 by matou »

« Reply #16 on: 02/03/2010 om 14:24:17 »
Een van de laatste berichten die ik ergens las  in de afgelopen 2 weken was, dat de aarde minder snel om zijn as draaide. Dit houdt in dat de aarde langzaam begint stil te staan. Het zal wel eeuwen tijd kosten tot het tot stilstand komt, maar wie weet of het waar is?

vanmorgen las ik weer dat de aarde weer sneller draait sinds de aardbeving v chili, het schijnt dat deze aardbeving een grotere impact heeft dan de (overigens zwaardere) aardbeving v sumatra 2004

bron     http://www.nu.nl/wetenschap/2196276/aarde-draait-sneller-aardbeving-in-chili.html

« Reply #17 on: 04/03/2010 om 20:23:45 »
fout
« Last Edit: 21/03/2010 om 02:26:42 by Hadou »

« Reply #18 on: 04/03/2010 om 22:35:18 »
er zal altijd een nieuwe mensheid opkomen,het  is allemaal al vaker gebeurd, het lijkt wel of de geschiedenis zich eindeloos herhaalt, vermoeiend hoor en ik vraag me af wat the sense of all this is..

« Reply #19 on: 04/03/2010 om 22:44:16 »
er zal altijd een nieuwe mensheid opkomen,het  is allemaal al vaker gebeurd, het lijkt wel of de geschiedenis zich eindeloos herhaalt, vermoeiend hoor en ik vraag me af wat the sense of all this is..

Jij heb je huiswerk niet goed gemaakt. The sense of all this is: Iblies is aan het bewijzen dat de mens niet te vertrouwen is.

« Reply #20 on: 04/03/2010 om 22:45:23 »
Gog en Magog zullen door overstromingen vernietigd worden. Dan zal het einde van de mensheid op dit planeet Earth.

K dacht altijd dat Gog en Magog alle water van de wereld gaan opdrinken omdat ze eeuwen droog hebben gestaan?

« Reply #21 on: 04/03/2010 om 22:55:36 »
 huiswerk  ?   

nog sterker, ik maak nóóit mijn huiswerk 
als ik zeg sense  of zin of whatever dan bedoel ik het hele gedoe , het nut van die hele kringloop  zie ik niet echt zitten

« Reply #22 on: 04/03/2010 om 23:15:36 »
De Dajjaal zal uit de stad Isfahan uit Iran komen. De Dajjaal krijgt 70.000 joodse volgelingen. De dajjaal is kleine van gestalte , kort mannetje met kroes haar.
Hij zal mensen goud geven , regen neerdalen, mensen doden en weer tot leven terug brengen.  De dajjaal zal zich God noemen en mensen zullen hem aanbieden en volgen.
Een gelovige zal hem herkennen en hem aanspreken.
De dajjal zal de gelovige met een zwaard in tweeen splitsen , En hij zal tussen de helften van zijn lichaam lopen. En weer zal hij de dode weer tot leven brengen. De gelovige zal de dajjaal niet erkennen als God. En weer zal dajjaal de golvige doden.

Het beest of dier van de aarde zal uit een eiland in de Perzische golf uit de aarde komen. Deze beest of dier is niet gevaarlijk maar vrede lievend. En het dier zal de mensen waarschuwen voor de Dajjaal
« Last Edit: 21/03/2010 om 13:49:36 by Hadou »

« Reply #23 on: 04/03/2010 om 23:24:15 »
Ik ben de tijd van zonsverduistering van 3 dagen even vergeten. of het nou net voor Jezus zal ontstaan of daarna.  Ik moet het even nog na vragen.
Ik denk eerder. Dan zal de  de kans , op vergiffenis ''Tawba'' voorbij zijn. Diegenen die Gods wetten en regels verwerpt hebben zullen geen kans krijgen om zich et bekeren.

« Reply #24 on: 05/03/2010 om 08:06:49 »
De maya Kalender voorspelt dat er een periode zal komen dat alle planeten die elkaar normaal in evenwicht houden allemaal op één rij staan. Als dat gebeurd dan zullen de polen van de aarde omdraaien, noord word zuid en zuid word noord. 

Dit fenomeen heeft zich miljoenen jaren geleden al een aantal keren afgespeeld, sommigen zeggen dat die omkieping de ijstijd veroorzaakt heeft waardoor veel levende wezens zijn gestorven.

In veel religies, word dit fenomeen voorspelt. Verschillende volkeren die los van elkaar staan hebben op hun manier uiting gegeven aan dit fenomeen.

Iedereen geef er een andere naam aan, en sommigen romantiseren dit in vorm van een spannend verhaal....  ik denk dat Hajouj oumajouj,  precies hetzelfde fenomeen is, er zullen veel sterven er zal chaos ontstaan, er zal veel ellende zijn, maar daarna zullen de sterksten de draad oppakken en weer nieuw leven opstarten.

« Reply #25 on: 05/03/2010 om 17:56:10 »
huiswerk  ?   

nog sterker, ik maak nóóit mijn huiswerk 
als ik zeg sense  of zin of whatever dan bedoel ik het hele gedoe , het nut van die hele kringloop  zie ik niet echt zitten
Never mind matou, je begrijpt het totale plaatje nog niet.

« Reply #26 on: 05/03/2010 om 17:57:05 »
Gog en Magog komen te voorschiojn nadat Jezus teruggekeerd is op aarde. En Jezus zal orde brengen op aarde. Daarna zal hij sterven. ( want hij is nog niet gestorven).
Dat is geen antwoord op mijn vraag Hadou!

Waarom laat jij nooit het achterste van je tong zien?

« Reply #27 on: 05/03/2010 om 18:19:34 »
Gog en Magoog zijn ingedamt in Armenie. Deze komen er uit na dat de dajjaal verslagen is door Jezus.
En jezus zal ook Gog en Magog verslaan.
Gog en Magog zullen alles eten en drinken en verslinden wat ze tegen komen.
Jezus zal ze met zijn adem vernietigen. Zijn adem bereikt een gebied even ver als de zicht die hij met zijn ogen zal bereiken.

« Last Edit: 21/03/2010 om 13:52:51 by Hadou »

« Reply #29 on: 11/05/2010 om 13:35:46 »
citaat van Hadou: Jezus zal ze met zijn adem vernietigen.

Ik vindt hem grappig. In die tijd poetsten ze hun tanden niet. Grapje Hadou!

Ik persoonlijk geloof niet hierin. Volgens shi-ieten zal de 12de Mahdi uit een van de berg komen waar hij zich al die tijd schuil heeft gehouden en zal de definitieve strijd aangaan met de dajjaal.

Dit soort mythes zijn mythes en het is beter als ze ook zo beschouwd worden, lijkt mij.