Volgens A7ahadieth heeft hij iets meer dan 900 jaar geleefd inderdaad.
mag ik van jou die hadith..
naar mijn weten is Ibrahim 3ala7ih salam 200 jaar geworden.
Dit is wat Ibn Kathir zei.
een overlevering van aboe hatim ibn hibban heeft in zijn sahih op gezag van aboe hoeraira overgeleverd dat de Profeet vzmh zei: "Ibrahim werd op de leeftijd van 120 besneden. daarna leefde hij nog 80 jaar. hij werde besneden in de stad Qaadum".
assalaam,
Naar mijn weten werd de profeet Ibrahiem(aleihie sallaam) ongeveer 175 jaar oud.
Zijn besnijdenis heeft hij zelf op zijn 80ste jaar verricht met een steen, een scherpe steen
, en zijn zonen ishaaq (a.s) 120 en ismael (a.s) 137.
Noah werd inderdaad volgens de ahadith zo een 950 jaar.
wa alaikoum oe salaam bi rahma,
de hadith sahih heb ik erbij vermeld. dit is ook dus wat Ibn Kathir heeft geconcludeerd.
wa Allah oe a3lam.
wa salaam
assalaam even een laatste maal lastig vallen

Lieve zuster, ibn khatir was zeker een goede leerling en een die gerespecteerd word in zijn schrijven.
Maar de hadith benoemd het feit wat ik zeg, 6 maal en allen in sahih bukharie en tirmidi, lees 2.
Volume 4, Book 55, Number 575:
Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "Abraham did his circumcision with an adze at the age of eighty."
Volume 8, Book 74, Number 313:
Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said "The Prophet) Abraham circumcised himself after he had passed the age of eighty years and he circumcised himself with an adze."
Narrated Said bin Jubair: Ibn 'Abbas was asked, "How old were you when the Prophet died?" He replied. "At that time I had been circumcised." At that time, people did not circumcise the boys till they attained the age of puberty. Sa'id bin Jubair said, "Ibn 'Abbas said, 'When the Prophet died, I had already been circumcised. "
wa saddaqa rasoelloelahie sallallahu aleihie wa sallaam.