Author Topic: Een stroopwafelfabriek in Marokko  (Read 6991 times)

« Reply #15 on: 02/10/2006 om 15:28:00 »

Houden "Marokkanen" wel van stroopwafels? Ik heb er nog nooit eentje gezien die die troep naar binnen werkt. Maarja, wat er niet is, of wat men niet kent, kan altijd nog gevonden worden. 1 ding is zeker, er is genoeg suiker in "Marokko".

« Reply #16 on: 30/06/2007 om 21:14:12 »
Vanavond het tweede deel van de Nederlandse Marokkaan die een stroopwafelfabriek begint in Marokko;

http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&cid=1#

Kijk dromen hebben we allemaal, maar er daadwerkelijk werk van maken, eist wel respect.     

« Reply #17 on: 30/06/2007 om 21:33:54 »
Erg interessant en stoer!

Zeer anders dan ik verwacht had, gaan al deze ondernemers daar ook hun producten verkopen , terwijl  ik eerder  verwacht had dat ze de nederlandse markt zouden bedienen met daaro geproduceerde stuff.

Die adviseur vond ik wel wat optimistisch, maar daar zal die dan ook wel weer voor betaald worden. Zelf blijf ik altijd liever mijn eigen -cynische- oneliner maar trouw: 'There's no such thing as a free lunch', ook al financieren ze 100% voor je.

Maar wel errug stoer verder.
« Last Edit: 30/06/2007 om 21:39:02 by TheCFO »

« Reply #18 on: 30/06/2007 om 21:56:08 »
Ik moet zeggen dat ik het een vreselijk knullig idee vindt. In Marokko heb je zoveel van die ambachtelijke koekjes die hemels smaken en niet zo duur zijn, waar zo'n smakeloze stroopwafel echt niet tegenop kan. Volgens mij gaat ie  dan ook gigantisch op z'n bek. Al weet je het nooit; Twee schoenverkopers gaan naar het hart van Afrika. De 1 constateert dat het geen zin heeft om schoenen te verkopen, want al die inboorlingen lopen op blote voeten. De ander ziet er een gigantische afzetmarkt, want nog niemand heeft schoenen.

Geinig plan dat wel.
« Last Edit: 30/06/2007 om 22:14:15 by Wah »

« Reply #19 on: 30/06/2007 om 22:21:51 »
Ik geloof er ook zakelijk gezien ook niet zo veel van (na slechts 20 min tv). Nu ga tie als 'onbekende'(ja vast wel bekender als ik) daar niet alleen een nog onbekend product verkopen, maar ook gelijk een hele fucking fabriek neerzetten (je hoort die adviseur zeggen: 'Time to think big now'! Beetje subsidie erin door een stelletje ambtenaren die er toch niets van begrijpen, waarschijnlijk van zowel de nl- als de marok-belastingbetaler).
Ik zou zeggen;  'vragen om problemen'. Eerst de markt verkennen, product leren kennen etc etc. Zelfde verhaal voor die kaasboer (die al geswitsched is van kaas naar realestate, ook al een teken dattie meer gestuurd wordt door de ambitie om 'iets' te doen in Marokko, dan door kennis van zijn afzetmarkt )

Dat arme wicht zal daar naar mijn mening wel nooit één frietje verkopen.

Maar toch, dis allemaal interessantdoenerij vanachter mijn computertje, deze mensen hebben wel 'ballen' en dat waardeer ik enorm.
« Last Edit: 30/06/2007 om 22:29:41 by TheCFO »

« Reply #20 on: 30/06/2007 om 22:52:06 »
Yep, zeker in de categorie balls, no brains. Stroopwafels moet je voor hollanders laten. In mijn jonge jeugd kocht ik ze met wat vrienden in de supermarkt voor 80 cent en daarna doorverkopen deur aan deur voor f 7,50 met de smoes dat we van de bakkersschool waren en het geld nodig hadden voor nieuwe bakkersmaterialen. Verdiende daar al gauw 100 á 150 gulden mee per dag, zonder overdrijven. We zijn een jaar of 2 heel het land doorgereisd elke dag een ander dorp of stad. Stomme Hollanders trapten er vaak met open ogen in. ;D

« Last Edit: 30/06/2007 om 22:53:44 by Wah »

« Reply #21 on: 30/06/2007 om 22:56:53 »
Yep, zeker in de categorie balls, no brains. Stroopwafels moet je voor hollanders laten. In mijn jonge jeugd kocht ik ze met wat vrienden in de supermarkt voor 80 cent en daarna doorverkopen deur aan deur voor f 7,50 met de smoes dat we van de bakkersschool waren en het geld nodig hadden voor nieuwe bakkesmaterialen. Verdiende daar al gauw 100 á 150 gulden mee per dag, zonder overdrijven. We zijn een jaar of 2 heel het land doorgereisd elke dag een ander dorp of stad. Stomme Hollanders trapten er vaak met open ogen in. ;D

Geen twee jaar, geen verhaal over de bakkerschool, maar verder heb ik dit ook gedaan. Wij waren van de kunstacademie en mochten "een keer per jaar koeken verkopen om de kas te spekken"

Brains zijn niet echt noodzakelijk voior zakelijk succes, soms zijn ze zelfs een sta-in-de-weg