Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Rbaaz

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »
106
Cultuur / Re: Marokaanse Fez ( hoofddeksel)
« on: 15/12/2007 om 10:14:23 »
ik wil wat Izouran hier zegt bevestigen.

107
In de media / Re: Marokkaanse uit Boxtel pleegt abortus te laat
« on: 15/12/2007 om 10:12:23 »

Het blijft HAAR lichaam en het kind wat in HAAR buik zit is ook HAAR verantwoordelijkheid. People mind your own F'n bussiness. Lijkt net de SGP hier, soms ...


je zegt het goed. het is haar verantwoordelijkheid. waar jij voor pleit is dat ze vrij wordt gesteld van haar verantwoordelijkheden.


108
Cultuur / Re: Marokaanse Fez ( hoofddeksel)
« on: 07/12/2007 om 19:09:27 »
In Fes stonden ooit veel “fabrieken” waar deze hoed werd gefabriceerd en daar vandaan naar veel landen werd geëxporteerd.
vandaar de link met Fes. 

109
Foto's / Strips / Tekeningen / Re: Rif stranden
« on: 01/12/2007 om 18:37:10 »
rifspirit, doe je naam een eer aan en geef deze topic wat spirit door foto’s te plaatsen van rif stranden of met een positieve reactie.

En hou aub op met dat negatievitiet. Anders wordt deze topic hetzelfde als de topic: Administratieve en gemeenschappen indeling van Nador provincie


110
Politiek / Re: Islamfilm van Wilders...
« on: 01/12/2007 om 18:15:22 »
Economische boycot zal, als je deze lang vol houdt, wel een bepaald effect hebben. Het is algemeen bekend dat het bedrijfsleven grote invloed heeft op de Nederlandse politiek.
Zelf ben ik er niet voor. Want zo schaad je het vertrouwen dat de Nederlandse en het “Islamitische” bedrijfsleven in de afgelopen tijd hebben opgebouwd. En een boycot treft ook de economie van  de islamitische landen en de moslims die in Nederland wonen..

Wat beter zal helpen is een negatieve campagne beginnen  tegen wilders en in de aanval gaan. Je zou bv wilders gaan zwart maken bij zijn aanhangers. Als bij extreem rechtse partijen algemeen bekend zou zijn dat wilders een zionist is, zal hij bij deze groep veel credits verliezen. Je zou zelfs leugens kunnen verzinnen en op internet en in de media verspreiden. Ook zijn kamerleden zou je kunnen lastig gaan vallen. en er zijn nog meer van deze praktijken die je kan verzinnen.
Daarnaast neem je een advocaat in handen die hem op de hielen blijft zitten. Bij een kleine aantijging tegen moslims moet gelijk een aangifte volgen. Je zorgt dat hij constant zich moet verdedigen. Zo wordt zijn werk bemoeilijkt en het kan zelfs dat hij zijn zelfbeheersing verliest en iets doet wat onaanvaardbaar is, in de Nederlandse politiek.

Maar deze Mosad praktijken gaan niet geheel met de principes van een moslim. Dat blijft een probleem. (gelukkig maar)

111
Politiek / Re: Marokko roept ambassadeur terug uit Madrid
« on: 09/11/2007 om 18:05:08 »
Het is niet overdreven om het genocide te noemen. De stam Ait wayagher werd het slachttoffer van de opstand van 1958/1959 en koste aan 10.000 mensen het leven. De stam telde op dat ogenblik 80.000 leden. Dus ongeveer 12,5% van de stam werd uitgemoord. We kunnen zeggen dat het om genocide ging.

bron of bewijs?

112
Politiek / Re: Marokko roept ambassadeur terug uit Madrid
« on: 09/11/2007 om 18:04:08 »
Hoe kan Marokko, wat een Amazigh woord van oorsprong is, tamazgha bezetten??
Marokko noemt zichzelf “Al Maghrib”, dat is zeker ook een Amazigh naam of niet? ........................................ Grootste probleem is het aantal verarabiseerden die zichzelf Arabieren noemen en hun ideologie aanhangen. Een dictatuur kan altijd omver gebracht worden mits meer dan 50% van de bevolking op 1 lijn staan.

Magreb is Arabisch, hoewel er vormen van dit woord zijn die ook in het Rifijns worden gebruikt. Zoals tal van andere woorden die jij ook gebruikt en in het Arabische voorkomen.
en Hoe zit het dan met Libië en Maurtanië, dit zijn toch geen Arabische woorden.

Wat ik probeerde aan te geven, is dat een land niet zich zelf kan bezetten.
Degene die nu in Marokko de dienst uitmaken zijn Marokkanen en komen niet uit SA of Jardanië. 

Persoonlijk vind ik dat Spanje op den duur uit Ceuta en Mlillia moet vertrekken. Vredig in goed overleg. Ook vind ik dat de Engelsen uit Gibraltar moeten vertrekken.

Dat in Marokko de regerende hand niet een afspiegeling is van de bevolking is te betreuren. Ik hoop dat er snel hier een verandering in komt. Het koningschap moet verdwijnen en dat alle bevolkingsgroepen een zeggenschap krijgen in de regering. Ook Marokkanen van Arabische afkomst hebben hier recht op, evenveel als jij dat hebt.

* Er zijn inderdaad veel Marokkanen gearabiseerd maar er zijn ook veel Marokkanen met Arabisch bloed. Dat valt niet te ontkenen.

113
Cultuur / Re: Waarom ontkennen ze...
« on: 06/11/2007 om 23:34:28 »
Waarom moet sommige moslims perse de bevestiging hebben dat ooit gelden de islamitisch wereld een gouden tijd heeft gehad en hun beschaving de westerse renaissance heeft gestimuleerd.

Het is allemaal mooi en zo maar dat is verleden tijd. In het heden draagt de islamitische wereld nauwelijks bevorderingen aan op het gebied van wetenschap enz. en daar gaat het om. 

114
Politiek / Re: Marokko roept ambassadeur terug uit Madrid
« on: 06/11/2007 om 23:27:20 »

Tamazgha is bezet door allerlei landen zoals Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Mauritanië, Mali en Spanje. Ceuta en Melilla blijven op hun plekkie, alleen wordt het door de Spanjaarden bestuurd, verder is en blijft het Tamazgha. Marokko heeft niks te zoeken in Sebta en Mritc, ze moeten gewoon oprotten.

Wat heb ik een hekel aan die Marokkaanse schijn nationalisme, met hun Marokkaanse expansie.  Riffijnen die hier in trappen zijn gewoon ongelofelijk dom.


Hoe kan Marokko, wat een Amazigh woord van oorsprong is, tamazgha bezetten??

En waarom zeg je dat ceuta wordt bestuurd door Spanje en niet het woord “bezet” gebruikt.

Marokko, Algerije en etc worden door dictatoren geregeerd.  En dat is het probleem.

115
Politiek / Re: Marokko roept ambassadeur terug uit Madrid
« on: 06/11/2007 om 23:21:28 »

gaan roepen voor de erkenning van de genocide van 1958/1959

Is het niet te overdreven om het genocide te noemen.

116
Taal / Re: Tijdsaanduidingen en andere woorden
« on: 19/10/2007 om 18:56:22 »
vorige jaar = aryamin / azghath
volgende jaar = r'men3aac(h)
gisteren = idhennat
eergisteren = ifri-dhennat
morgen ( de dag er na ) = thiwecca ( thiwusha)
overmorgen = far-thiwecca
maand = ayyur ( ik hoorde vrouwen het gebruiken, wanneer een andere vrouw uitgerekend was van bevalling, dan wordt er gezegd : ayyur nnes = het is haar maand)
tegenwoordig = idha


2 jaar gelden : aryadhan

117
Taal / Re: Dierennamen
« on: 19/10/2007 om 18:54:36 »
ajarbou3 ?

dat is dacht ik een grote Rat.

ik heb wel eens een eekhoren in Arif gezien.

118
Taal / Re: Dierennamen
« on: 19/10/2007 om 18:42:35 »
- Wat ik altijd vergeet is de NLse woord voor 'NNEMS.
wordt vaak gebruikt bij de jacht. om in de konijen hollen te gaan en ze er uit te jagen.

Inderdaad, Nnems is een Fret in het NL’s.
In Arif werden deze dieren getemd en gebruikt voor het jagen.
Op wikipedia wordt hier even naar verwezen:

“Fretten als huisdier. Al in 1000 voor Christus wordt er een mogelijke melding gemaakt van Fretten in het boek Leviticus. Ook de Atheense blijspeldichter Aristophanes (445-388v.C.) spreekt over fretachtigen. Het is alleen niet duidelijk of het over fretten gaat of andere marterachtigen. Wat wel duidelijk is is dat de oude Grieken fretten wel kenden, maar ze zelf niet hielden. Ze beschreven hem als een Noord Afrikaans tam huisdier. Deze beschrijvingen zijn hetzelfde zoals de hedendaagse Berbers hun fretten tegenwoordig houden. "

Zie verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Fret_(dier)

119
Taal / Re: Dierennamen
« on: 12/10/2007 om 18:24:17 »
waar ik niet uitkom is uccan. wordt gebruikt voor Jakhals, Wolf en voor vos.

Waarom is hier geen eensgezindheid in en wat is de juiste betekenis van uccan.

120
Taal / Re: Vraag en antwoord over Riffijnse/Amazigh-woorden.
« on: 07/10/2007 om 20:15:24 »
zijn dat niet soort bloemen?

Geen idee?

Ik weet wel dat 'benne3maan' een bloem is. En als ik, deze wetenschap als uitgangspunt nemend, inductief probeer te bepalen wat Taanant en Manaan zouden kunnen betekenen, lijkt het inderdaad aannemelijk dat het benamingen voor bloemen zijn. Taanant is dan een vrouwelijke bloem en Manaan een mannelijke. Maar dat klinkt zo bespottelijk.

Muhim, geen idee it is.

Deze bloem dankt haar naam aan de een Kanaänitische en Phoenicisch mythe wat zich in het huidige Libanon heeft gespleed.. Volgens deze mythe ging Adonai (Adonis) op een dag op een wilde zwijn jagen. Maar het gebeurde dat het wilde zwijn Adonai met haar slagtanden heeft aangevallen. Adonai bloede dood. Uit het gemorste bloed van Adonai is deze bloem ben’amaan gegroeid. Nu3maan was de bijnaam van Adonai wat elegant, charmant en gentle betekent.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben de Phoeniciërs de naam van deze bloem in Noord Afrika geïntroduceerd.
De engelse naam van deze bloem is Red Anemone wat een verbastering is van anu3maan.

In het Arabische noemt men deze bloem Shakaiq a-nu3maan. Anu3maan betekent ook bloedrood.

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »