Hoofdmenu

Gibsy Kings Marokkaan

Gestart door Hadou, 09/08/2006 om 22:01:25

Hadou

Ik opende de een CD van The Gipsy Kings  , The greatest Hits, en ik begon de namen van de bandleden door te nemen. Tot mijn verbazing zag ik een Marokkaanse naam onder een van hun. Chico( Jahloul) Bouchikhi. Ik toetste de naam op Google en Ja hoor ! Hij is een Marokkaan. Een politiek activist ook. Volgens sommige sites is hij één van de oprichters van de band en hij is getrouwd met de dochter van een collega band lid.
Maar verder kwam ik meer informatie over deze beste man. Hij is namelijk de broer van Ahmed Bouchikhi. De Ahmed is vermoord door de Mossad in Noorwegen . Mossad terroristen zagen hem aan voor een Palastijnse activist.
Lees meer :

http://en.wikipedia.org/wiki/Chico_Bouchikhi.
http://www.answers.com/topic/chico-bouchikhi.

Dit wist ik niet..

ayned_m

azul
dat klopt  en ik kan bijna zeggen dat hij uit selouan (12km buiten nador komt .

azul

Hadou


ameziane

Citaat van: hduduc op 09/08/2006 om 22:01:25
Maar verder kwam ik meer informatie over deze beste man. Hij is namelijk de broer van Ahmed Bouchikhi. De Ahmed is vermoord door de Mossad in Noorwegen . Mossad terroristen zagen hem aan voor een Palastijnse activist.
Interessant.

De arme man, die als ober werkte, werd op klaarlichte dag door Mossad-agenten in koelen bloede vermoord.

Gordo

Citaat van: hduduc op 09/08/2006 om 22:01:25
Ik opende de een CD van The Gipsy Kings open , The greatest Hits, en ik begon de namen van de bandleden ddor te nemen. Tot mijn verbazing zag ik een Marokkaanse naam onder een van hun. Chico( Jahloul) Bouchikhi. Ik toetste de naam op Google en Ja hoor ! Hij is een Marokkaan. Een politiek activist ook. Volgens sommige sites is hij één van de oprichters van de band en hij is getrouwd met de dochter van een collega band lid.
Maar verder kwam ik meer informatie over deze beste man. Hij is namelijk de broer van Ahmed Bouchikhi. De Ahmed is vermoord door de Mossad in Noorwegen . Mossad terroristen zagen hem aan voor een Palastijnse activist.
Lees meer :

http://en.wikipedia.org/wiki/Chico_Bouchikhi.
http://www.answers.com/topic/chico-bouchikhi.

Dit wist ik niet..

Ja dat klopt, Hij staat meer bekend onder de naam Chico. Hij is een rifijn. Gipsy Kings zijn geen spanjaarden maar Fransen. Tegenwoordig heeft hij zijn eigen band:Chico & zijn band.

Is het bouchikhi of bouchiki?

Memma

Citaat van: Gordo op 13/08/2006 om 17:54:50


Is het bouchikhi of bouchiki?

Dat met Bouchiki is gewoon een foutje want de naam is Bouchikhi, is overigens ook een bekende Marokkaanse familienaam.

ayned_m

Citaat van: ameziane op 13/08/2006 om 17:51:18
Citaat van: hduduc op 09/08/2006 om 22:01:25
Maar verder kwam ik meer informatie over deze beste man. Hij is namelijk de broer van Ahmed Bouchikhi. De Ahmed is vermoord door de Mossad in Noorwegen . Mossad terroristen zagen hem aan voor een Palastijnse activist.
Interessant.

De arme man, die als ober werkte, werd op klaarlichte dag door Mossad-agenten in koelen bloede vermoord.

Moussad wist het niet zeker dat hij degene die ze zoeken , ze hebben de neem die zij zoeken geroepen .  voor bouchikhi  was het normaal om te draaien want hij horde een arabische naam , dat zou iedereen doen . moussad dacht dat hij het was toen hebben ze hem dood geschoten naast zijn zwanger vriendine.

Isefrawen

Moussad: "wij zoeken Ali, waar is Ali?"
Ali: "iek bin hier!"
Moussad: "Is dat hem? Hij heeft een snor, en zijn haren zijn zwart"
Moussad: "ja we schieten, PANG PANG"

Achterlijkheid die Moussad, afschieten dus!

ayned_m


ayned_m

Citaat van: hduduc op 09/08/2006 om 22:01:25
Ik opende de een CD van The Gipsy Kings open , The greatest Hits, en ik begon de namen van de bandleden ddor te nemen. Tot mijn verbazing zag ik een Marokkaanse naam onder een van hun. Chico( Jahloul) Bouchikhi. Ik toetste de naam op Google en Ja hoor ! Hij is een Marokkaan. Een politiek activist ook. Volgens sommige sites is hij één van de oprichters van de band en hij is getrouwd met de dochter van een collega band lid.
Maar verder kwam ik meer informatie over deze beste man. Hij is namelijk de broer van Ahmed Bouchikhi. De Ahmed is vermoord door de Mossad in Noorwegen . Mossad terroristen zagen hem aan voor een Palastijnse activist.
Lees meer :

http://en.wikipedia.org/wiki/Chico_Bouchikhi.
http://www.answers.com/topic/chico-bouchikhi.


Dit wist ik niet.

azul,
sorry hij is niet uit selouan , dat heb ik maar gehoord ...Maar wat ik gevonden heb is dit :

Chico, king of the gypsies looking for peace.
Chico is de grondlegger van de wereldberoemde Gypsy Kings en heeft sindsdien een nieuwe band opgericht, zijnde de Chico and the Gypsies.  Daarnaast is hij ook Unesco Ambassadeur voor de Vrede !
Chico Bouchikhi, alias Chico , is geen "echte" zigeuner, maar de zoon van Noord-Afrikaanse ouders. Chico is een prachtige artiest die volledig past bij de tijdsgeest van zijn generatie.

De eerste connectie kwam er toen de familie Bouchikhi een huis toegewezen kreeg in een gemeenteblok van Griffeuille waar ook de zigeuners hun woonwagens hadden gestationeerd. Oa de bekende Jose Reyes. De vader van Chico was naar Frankrijk geëmigreerd in 1951 vanuit het Marrokaanse dorp Oujda. Zijn vrouw, ook algerijnse, en de kinderen kwamen mee. Hij was een metselaar, maar de opleiding van zijn eigen kinderen ging voor. Jose Reyes en zijn eigen neef en gitarist Manitas de Plata, speelden altijd samen en zo werd Chico, geïnteresseerd in muziek, geïntroduceerd in hun wereld. Zigeuners zeggen : "De gitaar is een verlengde van de persoon zelf" en het geeft je de mogelijkheid om voor je gezin de kost te verdienen. Chico begon ook gitaar te spelen en merkte dat ie er aanleg voor had ! Al snel speelden de drie samen. Maar ook de dochter van Jose Reyes trouwde met Chico, waardooor ie de macht verwierf in de zigeunerfamilie.

Elke zomer werd door Chico een woonwagentrip georganiseerd naar St Tropez om er te spelen voor de "rich and beautiful". Hij wist dat als hij hier kon slagen, dat ie dan ook onmiddellijk internationaal zou kunnen doorbreken. Voor hem en de 6 muzikanten, die samen de groep Los Reyes vormden, zou dit dan een betere toekomst zijn ! En hij gelukte in zijn opzet ! Brigitte Bardot werd een persoonlijke vriend van hen en nog meer sterren volgden. Deze brachten dan weer uitnodigingen mee voor prive parties bij koningen, prinsen en supersterren.

In 1983, verandert Chico dan de naam van de band in Gypsy Kings omdat de muziek universeel was en deze naam beter bij dit universele karakter pastte.
In 1988 bracht de Franse minister van cultuur, Jack Land een bezoek aan de Nïmes regio en liet zich door de Elysee vertegenwoordiger Michel Vauzelle verleiden om Chico te ontmoeten. Dit bracht alles in een stroomversnelling en weldra mocht Chico een project leiden om zigeunermuziek te promoten.
Het jaar er op, verkochten de Gypsy Kings niet minder dan 3 miljoen albums en ze kregen 15 gouden cd's voor hun prestaties...

Na een paar moeilijke periodes besluiten de muzikanten echter niet meer met elkaar te spelen en alleen Chico wil verder. Hij richt de nieuwe groep Chico and the Gypsies op, met jonge talentvolle muzikanten uit Arles en Montpellier.

Eind vorig jaar verscheen hun nieuwste CD "Freedom" die meteen goud haalde in Frankrijk. Daarnaast waren zij vorig jaar het hoogtepunt op de Night of the Proms in Nederland, Frankrijk en Wallonië. Eveneens verscheen in maart de biografie van Chico "L'âme des gypsies" in Wallonië. Hun wereldtournee n.a.v. hun recentste CD brengt hen voor de eerste keer naar Vlaanderen, natuurlijk op het Afro-Latino Festival !!!

We stellen hun dan ook niet zonder een enorme portie trots aan u voor! Een man van het kaliber van Chico behoort muzikaal tot de grootheden van deze tijd en we kijken allemaal al uit naar hun optreden !!!!

tanemmirt
ayned
   



Hadou

#10
Dank je Ayned.
Ik heb ook info gelezen dat hij uit omgeving Oujda vandaan komt. Maar ik denk wel dat hij een Arifi was , gezien de geschiedenis van Irifiyen in de jaren van honger..
Hij en zijn broer Ahmed waren in hun jonge jaren ook politiek actief en werden ondermeer verbannen uit Marokko..

Gordo :

Gibsy Kings zijn opgegroeid in Frankrijk. Maar het zijn Spanjaarden die op vlucht waren van het regime Franco.

Hij heet Bouchikhi van zijn achternaam.