Marokkaanse politie ontmantelt terreurnetwerk

Gestart door Si_Y, 09/08/2006 om 12:23:59

Timarzgha

Citaat van: ameziane op 23/08/2006 om 15:58:36
Citaat van: Timarzgha op 22/08/2006 om 19:07:35
Volgens mij doet rabat aardig mee met angst zaaien onder de bevolking.
Vooral met het oog op de verkiezingen en met een toenemende aanhang bij de islamitisch georiënteerde bewegingen(partijen).
Ik vind het maar verdacht en geloof niets van wat die lui uit rabat ons willen uitleggen.
Ik denk dat het weldegelijk ernst is. Die zuiveringen binnen het leger hebben zich in het uiterste geheim voorgedaan. Dus je kunt eruit cocluderen dat het regime zenuwachtig aan het worden is, vooral nu wordt gesproken van infiltratie van de Islamisten in legerkringen.
Je kunt zomaar gelijk hebben amezian, maar de marokaanse overheden kennende heb ik toch zo mijn twijvels.
Misschien zijn het wel mensen die verdacht worden van anti-koninklijke praktijken, of iets anders.
Het is nu tegenwoordig in om door middel van de zogenaamde strijd tegen terreur en extremisme, de grip op het volk en overheden en militaire instellingen te doen verstevigen.
Vooralsnog zou ik nooit kunnen zeggen dat dit koninklijke aparaat, zich nooit schuldig zou kunnen maken aan dergelijke praktijken.
Het is in, en iedereen doet er aan mee. 

Btw over dat "oprollen", als zij nou eens de mouwen gingen oprollen om marokko te democratiseren dan waren we een stuk verder gekomen dan dit gezeur.

Izwan

volgens al zazeera, heeft Marokkaanse overheid vorige week wederom een groep van 13 personen opgepakt. Ze zijn in Rabat, CAsa blanca, Meknes en titawin opgepakt. Zij horen tot islamitische bevrijdingsbeweging. 

ameziane

Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 15:04:58
Zij horen tot islamitische bevrijdingsbeweging. 
Dat is de zogenaamde Hizb-Tahrir. Maar wie willen die mensen bevrijden, precies?

Wasilla tarifest

Citaat van: ameziane op 01/10/2006 om 15:57:40
Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 15:04:58
Zij horen tot islamitische bevrijdingsbeweging. 
Dat is de zogenaamde Hizb-Tahrir. Maar wie willen die mensen bevrijden, precies?

ja, dat vraag ik mij nou ook af. Wie willen zij nu precies bevrijden??

Hadou

zichzelf . nu moet een andere groep hun weer bevrijden uit de Marokkaanse gevangenissen.

mensen zijn te druk met politiek, maar doen weinig om het land te ontwikkelen.

Wasilla tarifest


Memma

Citaat van: Wasilla tarifest op 01/10/2006 om 16:50:53
misschien kan het land ze niks schelen.

Zou ik ook zeggen. Het egocentrisme viert hoogtij...

Izwan

Citaat van: ameziane op 01/10/2006 om 15:57:40
Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 15:04:58
Zij horen tot islamitische bevrijdingsbeweging. 
Dat is de zogenaamde Hizb-Tahrir. Maar wie willen die mensen bevrijden, precies?
Het land Marokko van kolonialen en hun marionitten bevrijden.

Memma

Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 18:21:04
Citaat van: ameziane op 01/10/2006 om 15:57:40
Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 15:04:58
Zij horen tot islamitische bevrijdingsbeweging. 
Dat is de zogenaamde Hizb-Tahrir. Maar wie willen die mensen bevrijden, precies?
Het land Marokko van kolonialen en hun marionitten bevrijden.
Ja, dat maakten de voorlopers van deze lui ons ook wijs. Alleen al de man die zei in 2006 ons te komen ''bevrijden'' heeft nog niet van zich laten horen, maar vol verwachting blijven wij wel wachten...

Wasilla tarifest

Citaat van: Memma op 01/10/2006 om 20:14:45
Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 18:21:04
Citaat van: ameziane op 01/10/2006 om 15:57:40
Citaat van: Izwan op 01/10/2006 om 15:04:58
Zij horen tot islamitische bevrijdingsbeweging. 
Dat is de zogenaamde Hizb-Tahrir. Maar wie willen die mensen bevrijden, precies?
Het land Marokko van kolonialen en hun marionitten bevrijden.
Ja, dat maakten de voorlopers van deze lui ons ook wijs. Alleen al de man die zei in 2006 ons te komen ''bevrijden'' heeft nog niet van zich laten horen, maar vol verwachting blijven wij wel wachten...

dat komt, omdat de meeste mensen toch in sprookjes blijven geloven

Timarzgha

assalaam,
De enige met goede bedoeling zijn de mensen die de islam gebruiken om de mensen te mobiliseren, en bewust te maken van het feit dat zij bedrogen en misleid worden.
Mensen die naar wapens grijpen in landen die zelf niet behoren tot een strijdende partij, hoeven niet te rekenen op respect van goede moslims.
Marokko word politiek misleid en verkracht, en dus moet je naar de dialoog en politiek grijpen.
In het ergste geval waarin (ondemocratisch)islamitische politieke partijen verboden worden, kun je als rest middel gebruik maken van mobilisatie van het volk, om zo veranderingen af te dwingen.
Geweld is alleen toegestaan als je(of je volk of religie) bestreden worden met geweld, wa sallaam 

miss.F.

#26
De marokkaanse politie zou zichzelf moeten ontmantelen

Timarzgha


Inuit

In Marokko ben je vrij om moslim te zijn zolang je je mond maar verder houdt en geen kritiek uit, dat zijn de figuren waar men in het westen ook gek op is. Zo gauw je mondig wordt en je rechten opeist dan ben je in beide gevallen lastig, en dat moeten we niet hebben. Je wordt in beide gevallen als het ware getolereerd.

SAMADIE

nou zijn jullie hier alemaal  voor  die teroristen, dan heb ik slechte news mijn mede imazighen als het aan deze opgepakt mensen ligt wordt err gaan tamazight gesproken, van dat is  haram aleen arabische is halal, ze wouden in nador beginnen met aanslagen etc. deze mensen zijn geen moslim, ze  kennen amper de koran, ze lezen aleen maar rare boeken etc. de islam is groot en breed, en omvat meer dan bidden en vasten, het is een levensvorm, aleen diegene onder  ons die het  weten. weten hoe ze zich moeten gedragen in deze wereld