Microsoft Windows Security Center Antivirus Partners

Gestart door Lezer, 02/08/2006 om 19:31:00

Lezer

Als je pc vol met virussen en trojaanse paarden is, kan je dan een uit de volgende site kiezen:
http://www.microsoft.com/athome/security/viruses/wsc/en-us/default.mspx
[Free Trials]

Mijn PC was echt te vol met trojaanse paarden [Men zou er mijn pc op afstand mee kunnen bedienen]


Y.assine

#1
Ik heb McAfee Security Center al sinds begin 2005, en het werkt geweldig. Voor diegenen die een firewal+virusscanner+privacy service willen, raad ik dit aan. De spamkiller is niet erg behulpzaam(behoedt je van spam op je mail, maar ik maak er geen gebruik van). De privacy service kan knap irritant zijn, omdat het je bij elke website die cookies probeert op te slaan waarschuwt en vraagt om het te accepteren(begon ik knap irritant te vinden voor elke nieuwe site die ik bezocht, dus heb het op auto-accepteren gezet). Ook kun je apart voor spy/adware scannen

Maar nu iets meer ontopic, de viruscanner ervan werkt heel goed, is wat langzaampjes, maar efficiënt!

Sommige types trojaanse paarden kunnen je computer inderdaad besturen, maar volgens mij zijn er niet veel die dat doen. Je computer kan bijvoorbeeld afgesloten worden. Wat je dan moet doen is de internetverbinding verbreken, en hopen dat het trojaanse paard niet uitzichzelf je computer bedient, en als de donder gaan scannen met wat voor virusscanner dan ook. De meeste virussen kunnen niet functioneel zijn zonder een actieve internetverbinding. De meeste mensen weten niet eens of ze een virus, of zelfs een trojaans paard op hun PC hebben. Bedrog! Probeer op z'n allerminst eens in de 4 dagen je computer te scannen, je weet nooit wat je vindt. Vooral spyware is een probleem, waar veel mensen niet bewust van zijn: Spyware (als je geïnfecteerd bent althans)zit op je PC je privé gegevens te 'stelen',  zonder dat het merkbaar door je is. De functie van spyware is namelijk achter je gegevens te komen, en die terug te sturen naar een server of persoon.

U bent gewaarschuwd! Virussen zijn veel meer onzichtbaar dan je denkt!