Wat heeft M6 met Ajdir.

Gestart door Gordo, 10/07/2006 om 22:39:55

Dora

dat is ook provincie nador a slimmerd...nador begint zo'n 30 km vanaf bni bouyach...

mara

Hey slimmerd, zij beweert dat kassita in de provincie alhoceima ligt :)

(Offline)

Citaat van: mara op 23/08/2006 om 08:30:36
Hey slimmerd, zij beweert dat kassita in de provincie alhoceima ligt :)
hey dombo! jij beweert dat  ik een zij ben...!
kassita ligt idd in provincie nador, alles na die abrid un am3ared is provincie nador...sorry mijn fout :P



voor mara: nich da shem=ik en zij/ nich da shek=ik en hij

bijv:nich da shek fous gfous, dat zeg je niet als je van  het mannelijke gesl8 bent :P

mara

Ok dombo (of ben je toch een slimmerd?), ik geeft alleen maar antwoord nav je vergissing. Niks mis mee :)

(Offline)

Citaat van: mara op 23/08/2006 om 13:44:44
Ok dombo (of ben je toch een slimmerd?), ik geeft alleen maar antwoord nav je vergissing. Niks mis mee :)
iedereen is een btje dom toch? ::)
vergissen is menselijk he, indd nix mis mee hoor...

maar goed, genoeg over kassita en de ait thouzine gebied!
back to the ait wayagers, de helden van de arif!!!!!! :P :P

mara

Helden in wat zou ik zeggen? Een beetje bevooroordeelt eh ;D

yadjis-ou-riffi

#51
Citaat van: mara op 28/08/2006 om 09:02:32
Helden in wat zou ik zeggen? Een beetje bevooroordeelt eh ;D

in bijv.  dat aith wayagher arif een eigen republiek hadden hier een bewijs:

De Rif-Republiek (ook: Republiek van het Rif, De Geconfedereerde Republiek van de Stammen van het Rif of Dawlat al-Jumhuriyya ar-Rifiyya) werd gesticht op 18 september 1921, toen inwoners van het Rifgebergte in opstand kwamen tegen de Spanjaarden en hun onafhankelijkheid uitriepen. De hoofdstad van het ruim 18.000 inwoners tellende gebied was Ajdir en het staatshoofd Mohammed Abdelkrim El Khattabi. Op 27 mei 1926 werd het laatste verzet vanuit de Rif-Republiek tegen de Spanjaarden gebroken en hield de republiek op te bestaan, hoewel enkele guerillaeenheden tot 1927 doorvochten.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Republica_del_rif.gif/120px-

ait wayagher helden? ZEKER WETEN MARA!!!!!!!!!!!!




(Offline)

Citaat van: yadjis-ou-riffi op 29/08/2006 om 00:23:48
Citaat van: mara op 28/08/2006 om 09:02:32
Helden in wat zou ik zeggen? Een beetje bevooroordeelt eh ;D

in bijv.  dat aith wayagher arif een eigen republiek hadden hier een bewijs:

De Rif-Republiek (ook: Republiek van het Rif, De Geconfedereerde Republiek van de Stammen van het Rif of Dawlat al-Jumhuriyya ar-Rifiyya) werd gesticht op 18 september 1921, toen inwoners van het Rifgebergte in opstand kwamen tegen de Spanjaarden en hun onafhankelijkheid uitriepen. De hoofdstad van het ruim 18.000 inwoners tellende gebied was Ajdir en het staatshoofd Mohammed Abdelkrim El Khattabi. Op 27 mei 1926 werd het laatste verzet vanuit de Rif-Republiek tegen de Spanjaarden gebroken en hield de republiek op te bestaan, hoewel enkele guerillaeenheden tot 1927 doorvochten.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Republica_del_rif.gif/120px-

ait wayagher helden? ZEKER WETEN MARA!!!!!!!!!!!!




je ziet het he! ;D en buiten dit om, de schoonheid  en wijsheid die de awayagers bezitten dan! :P :P

Dora


`SHADOW`

Dora, doe even normaal! graag geen verkeerde informatie verschaffen ok?! iets wat je niet zeker weet moet je hier niet zo maar deponeren.

ik weet niet welke abdelkrim je bedoelt. maar abdelkrim al khattabi, de verzetsstrijder komt uit Ajdir , ayt wayagher, tussen imzouren en al Hoceima. ga googlen meid.

E3ber_Tastite

Citaat van: `SHADOW` op 29/08/2006 om 20:23:13
Dora, doe even normaal! graag geen verkeerde informatie verschaffen ok?! iets wat je niet zeker weet moet je hier niet zo maar deponeren.

ik weet niet welke abdelkrim je bedoelt. maar abdelkrim al khattabi, de verzetsstrijder komt uit Ajdir , ayt wayagher, tussen imzouren en al Hoceima. ga googlen meid.

Dora heeft gelijk, Abdelkrim is weliswaar geboren in Ajdir n Hoceima, maar de vader van Abdelkrim kwam uit de Asht a3ru 3issa n Izenayyen.

Bron: The Ait Wayagher off the Morrocan rif.

`SHADOW`

als je dat bedoelt ok, maar dat is ook niet zeker. zijn zoon wist daar niest over te vertellen. die vraag is m gesteld. o.a ook nav het leven tijdens de oorlog, hun familiegeschiedenis etc. en is hem ook gevraagd dat anderen ook zeggend at ze niet uit ajdir komen, hij heeft letterlijk gezegd: wij hebben daar nooit wat van meegekregen. maar het zou kunnen. dat mijn voorouders uit gzanaia komen.  het is niet zeker. en eerlijk gezegd is van minder belang, aangezien hij een amazigh, een arifi was, dat is belangrijker voor mij dan in stammen denken

`SHADOW`

en niet alles trouwens wat in aith wayagher van david hart staat klopt he. sommigen halen hem vaak aan. hij heeft veel betekend, maar zijn woord is niet heilig

Bades

Citaat van: 3abbesBuhakus op 04/08/2006 om 15:34:43

Wat heeft M6 met waterscooters? Ik zag em gisteren weer als een milde macho stoer doen op de golven van de atlantische oceaan... tsk tsk klein kindje nog.



hij lijkt zijn overgrootvader wel....

dankzij hem was marokko verkocht aan de spanjaarden en de ransen

Dora

Citaat van: E3ber_Tastite op 29/08/2006 om 20:30:16
Citaat van: `SHADOW` op 29/08/2006 om 20:23:13
Dora, doe even normaal! graag geen verkeerde informatie verschaffen ok?! iets wat je niet zeker weet moet je hier niet zo maar deponeren.

ik weet niet welke abdelkrim je bedoelt. maar abdelkrim al khattabi, de verzetsstrijder komt uit Ajdir , ayt wayagher, tussen imzouren en al Hoceima. ga googlen meid.

Dora heeft gelijk, Abdelkrim is weliswaar geboren in Ajdir n Hoceima, maar de vader van Abdelkrim kwam uit de Asht a3ru 3issa n Izenayyen.

Bron: The Ait Wayagher off the Morrocan rif.

precies a mis n dcar inu.....
ze gaan er maar vanuit dat hij een awaycher is.

hoe bedoel je bewust zijn van je afkomst...