een echte marokaan werkt niet !!???

Gestart door SAMADIE, 07/07/2006 om 18:00:03

Sa3ieD

Citaat van: SAMADIE op 07/07/2006 om 18:00:03
ik was goster aan het werk, nou jah mensen lastge vallen aan de tel, kreeg een marokaan aan de lijn, en tijdens het gesprek vroeg hij mij of ik marokaan was, en ik zei ja. en zijn reactie was dat een echt marokaan niet werkt,  onse soort werkt niet, volgens hem.
mohim ik ging met hem in descusie, waarin ik achterkwam dat hij zich na de media gedraagt, gaf hij gewoon toe envroeg hem ghem of die trots was opzich zelf heeft hij boos opgehnagen, hij was niet de eerst er was zelfs een keer een die beweerdr dat stelen in onse bloed licht, omdat hij steelde.
mijn stelling is eigenlijk, dat je media zoveel invloedt heeft dat zelfs marokaanen intrapen.
is er eigenlijk hoop, voor die steeds groiende % dat het voor de rest verneukt

Die Marokkanen kijken vrijwel alleen ajazeera en andere schotelzenders......de invloed van de Nederlandse media op de wat oudere generatie, 40+ is minimaal of nihil.

Het is niet dat die mensen er zelf in geloven, ze gedragen er zich gewoon naar omdat mensen toch al zo over ze denken. Maarja dan nog blijft het schandalig dat iemand het vertikt te werken.

Dobry Den

Werken is een recht en geen plicht!

SAMADIE

Citaat van: Sa3ieD op 11/07/2006 om 12:53:39
Citaat van: SAMADIE op 07/07/2006 om 18:00:03
ik was gister aan het werk, nou jah mensen lastge vallen aan de tel, kreeg een marokaan aan de lijn, en tijdens het gesprek vroeg hij mij of ik marokaan was, en ik zei ja. en zijn reactie was dat een echt marokaan niet werkt,  onse soort werkt niet, volgens hem.
mohim ik ging met hem in descusie, waarin ik achterkwam dat hij zich na de media gedraagt, gaf hij gewoon toe envroeg hem ghem of die trots was opzich zelf heeft hij boos opgehnagen, hij was niet de eerst er was zelfs een keer een die beweerdr dat stelen in onse bloed licht, omdat hij steelde.
mijn stelling is eigenlijk, dat je media zoveel invloedt heeft dat zelfs marokaanen intrapen.
is er eigenlijk hoop, voor die steeds groiende % dat het voor de rest verneukt

Die Marokkanen kijken vrijwel alleen ajazeera en andere schotelzenders......de invloed van de Nederlandse media op de wat oudere generatie, 40+ is minimaal of nihil.

Het is niet dat die mensen er zelf in geloven, ze gedragen er zich gewoon naar omdat mensen toch al zo over ze denken. Maarja dan nog blijft het schandalig dat iemand het vertikt te werken.
het was een jongeman van mijn leeftijd

Y.assine

Citaat van: ***** op 09/07/2006 om 11:58:48
Ik lees hier wel vaker dat je bij de Turken bovengenoemde problemen niet of nauwelijks ziet. Hebben jullie enig idee hoe dat kan?
Zijn Turkse ouders strenger misschien? Doen ze bepaalde dingen anders?

Voor Turken zijn folders, brochures en radiouitzendingen gemaakt in het Turks, ik bedoel voorlichting enzo over gezondheid, voorzieningen, scholing etc.
Voor Marokkanen in het Arabisch, zodat heel belangrijke info simpelweg niet is aangekomen bij die eerste generaties hier. Kan dat een factor in het geheel zijn?

Denken jullie dat het jongeren kan helpen als er regelmatig in de media aandacht wordt besteed aan Marokkaanse sportlieden, wetenschappers, zakenlui die het gemaakt hebben? Of is dat te idealistisch gedacht?

Een knulletje (de meiden doen het toch veel beter?) dat het verkeerde pad op dreigt te gaan koppelen aan een Marokkaanse mentor die succesvol is, zou dat kunnen helpen?

Zijn er projecten vanuit de moskeeen, zoals huiswerkbegeleiding, sport en spel, uitjes, etc?

Ook het feit dat turken in de minderheid zijn speelt een rol: er zijn veel minder Turkse jongeren om de fout in te gaan dan Marokkaanse jongeren.

Maar toch vind ik het nog steeds verbijsterend. Waarschijnlijk is het de opvoeding ofzo, dat hun opvoeding gewoon iets controlerender en strenger is. Want ik zie de Marokkaanse ouders minder mee naar school komen om bv met de mentor van het kind te praten dan dat ik Marokkaanse ouders dat zie doen.

Dobry Den

Turken zijn Turken en Marokkanen zijn Marokkanen. Ga dus geen appels met peren vergelijken.

Y.assine

Maar ze hebben beide een overeenkomst: De oudere generatie voedt hun kinderen op een islamitische manier op, in een westers land - en de meeste moeten nog 'integreren' in de Nederlandse samenleving.

SAMADIE

nou  met turken zijn er  degelijk nog steeds problemen, aleen het is zo dat in deze  tijd de marokanen, gewoon een merk naam is, wat kijkcijfers en lees cijfers garandeerd.
en daarbij de marokanen rukken op, in meerder tereinen en dat is niet goed, daarom worden de slechten kanten vergroot, in overdrijven maten.  bijv de anti`s die doen het wel duizend keer zo slecht als de marokaanen maar  over die groep hoor  je gewoon veel  minder. 

ameziane

Citaat van: ! op 11/07/2006 om 17:24:15
Werken is een recht en geen plicht!
Nou, wat mij betreft mogen best wat meer Marokkanen van dat recht gebruik maken...

MBTiza

ik haat werken...tfoe vanuit de grond van mijn hart!

Y.assine

Citaat van: Lopende__Lach op 12/07/2006 om 14:58:19

Maar je houdt van geld. ;)

MBTiza

Citaat van: Kingyassin op 12/07/2006 om 14:59:28

ja maar met een normale salaris betaal je net alles mee af en hou je enkele meiers over om een paar broeken te kopen that's it....

Isefrawen

dat hele geld - werk - economie systeem is achterhaald, alsof geld een ultra schaars fenomeen is. alsof het alleen uit een roze wolk op aarde valt. Amerika is een goed voorbeeld, wanneer ze geld tekort komen om hun begroting af te sluiten, laten ze een paar 100 miljard bijdrukken en klaar. Werken heeft helemaal niks met geld te maken! Ze hebben moderne slaven nodig, geld kunnen ze altijd drukken... en laat die economie theorie maar zitten.

Y.assine

Citaat van: Lopende__Lach op 12/07/2006 om 15:07:37

ja maar met een normale salaris betaal je net alles mee af en hou je enkele meiers over om een paar broeken te kopen that's it....

Dan doe je datgene wat je zo haat extra veel, heb je ook extra veel geld.

MBTiza

heb heel veel gewerkt 7 dgn per week..maar dan heb je weer weinig vrije tijd maar dubbele salaris..is ook niks..kan je dat geld niet uitgeven ;D

dan leef je om te werken, das ook niet de bedoeling!

Isefrawen

We zijn moderne slaven

Teken de petitie!!!

hier of hier of hier kan het ook