Swassa zijn toch ook imazighen?

Gestart door Sa3ieD, 12/01/2001 om 16:25:52

Sehraoui

#45
Wat is dit voor een haat forum zeg. Shit iedereen haat de arabieren hierzo. Haten jullie ook sloeh uit t zuiden of niet

AFRA

#46
hahahahaha

ik heb ervan gehoord dat de issossyen niet veroverd werden want de islamitische invazie geen genoed manschap had.

ik heb er ook van gehoord dat marokko een tassossiet woord is. wat godstad betekent" marakk"

er is veel over de swassa te zeggen .

ik ben een reffijn en ik ben net trots op issossyen als op reffijnen en shloeh en alle imazighen.

een topic van vijftien / zestien jarigen niet meer.

  samhay ayouma nigh othma.

Rifleeuw

#47
wat voor een domme vraag is dat nou weer. Souassa zijn imazighen, JA.

Yugurthen

#48
soussa zijn imazighen klaar uit

ayuda

#49

Citeerhallo iedereen
men beweerde dat de swassa alleen arabisch spreekt.is dat de grootste leugen niet,want men herkent de soussi uit de eerste kijk,zijn accent blijft duidelijk soussi,is dat ook zo bij de rwaffa??

Ha Yuba,

Ja ik vond dat ook zo gek. De eerste die mij, zo'n 1 1/2 jaar geleden, op het bestaan van de Amazigh wees, was een Soussie. Vol trots vertelde hij over de gebruiken, tradities, voedsel, kleding, muziek.
Hij vertelde eens hoe boos en opstandig hij was toen opeens Arabische leraren op school kwamen, en alles opeens in Arabisch moest, terwijl hij daar niet goed in was. Hoe opeens alles politiek en Arabisch werd. Hij is nu in Europa promovendus (arts) maar is nog altijd met Amazigh muziek bezig.  
Een familie waarmee ik later door hem via e-mail in contact kwam en die erg bezig is met Amazigh cultuur en Tamazight, ook Soussie. Dus dat afgeven op Soussies, ik kan het niet plaatsen eigenlijk. Beetje dommig.

Masja

#50
afgeven op soussies is gewoon een kwestie v. onwetendheid, niets zo rebels als een soussie..

Taghzayfut

#51

Citeerafgeven op soussies is gewoon een kwestie v. onwetendheid, niets zo rebels als een soussie..

Helemaal mee eens.

Masja

#52
                     




                     :)


                

Salahadien

#53
SwASsa zijn ook imazighen,,