Het is de islam die de Imazighen politieke eenheid schonk

Gestart door Arab-Amazighi, 06/07/2006 om 22:19:31

Arab-Amazighi

Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:00:47
Citaat van: Arab-Amazighi op 08/07/2006 om 00:55:55
Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 00:50:13
maar vertel me eens ya aghie, hoe kun je tegelijkertijd zowel arabier als Amazigh zijn?

Bedoel je dat ik het nog een keer moet uitleggen a Aqzin? Dat kan niet blaffende broeder, je bent of het één of het ander. Ik ben geen Arabier, die nick heb ik alleen genomen om de discussie hier met jullie aan te gaan. De haat voor onze Arabische broeders is hier buiten alle proporties. Terwijl niemand zich druk maakt om de moordenaars van ons volk.

Wie zijn die moordenaars van onze volk dan???

Al dat geblaf en gejank en je weet niet wie tienduizenden van jouw volk hebben vermoord??

E3ber_Tastite


Arab-Amazighi


E3ber_Tastite


Arab-Amazighi

Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:06:43
Citaat van: Arab-Amazighi op 08/07/2006 om 01:05:34
Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:03:37
Nee weet ik niet, vertel wie dan?

Zoek maar in één van mijn teksten...

Je weet het gewoon niet, net als ik.

Juistem...ik wist wel dat je een slimmert bent...wil je nu een sticker?

E3ber_Tastite

nee dankje, ik dacht dat je alles wist over de geschiedenis, want je had toch geschiedenis geleerd, dus wie zijn dan onze moordenaars?

Arab-Amazighi

Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:12:04
nee dankje, ik dacht dat je alles wist over de geschiedenis, want je had toch geschiedenis geleerd, dus wie zijn dan onze moordenaars?

kim-Jong-Il

E3ber_Tastite

Citaat van: Arab-Amazighi op 08/07/2006 om 01:17:03
Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:12:04
nee dankje, ik dacht dat je alles wist over de geschiedenis, want je had toch geschiedenis geleerd, dus wie zijn dan onze moordenaars?

kim-Jong-Il

Ik help je wel een wel een handje.

Boutaghyutsh is een van de moordenaars van de Riffijnse bevolking.

Arab-Amazighi

Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:22:57
Citaat van: Arab-Amazighi op 08/07/2006 om 01:17:03
Citaat van: E3ber_Tastite op 08/07/2006 om 01:12:04
nee dankje, ik dacht dat je alles wist over de geschiedenis, want je had toch geschiedenis geleerd, dus wie zijn dan onze moordenaars?

kim-Jong-Il

Ik help je wel een wel een handje.

Boutaghyutsh is een van de moordenaars van de Riffijnse bevolking.

KANKER!...sorry dacht echt dat het Kim-Jong-Il of Mao Zedong was...heel vaag dacht ik ook aan een stier met een croissant...



SAMADIE

Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 22:19:31
Sommige mensen vallen hier openlijk de islam aan, zonder enige schaamte en je proeft het idee dat de islam schuldig is aan de huidige staat waarin de Imazighen verkeren.

Ten eerste: Was er tot aan de komst van de islam geen sprake van politieke eenheid onder Imazighen, degenen die beweren dat het wel zo is leven in een fantasie wereld. Wat bestaan heeft zijn een aantal "koninkrijkjes" in uiterst primitieve vorm.

Ten tweede: Wetenschap was vrijwel afwezig tot aan de komst van de islam.

Ten derde: Islam bracht ook rechtvaardigheid, zakat voor de armen etc.

De lijst is nog veel langer, maar laten we het voorlopig hierbij houden.

Aan degenen die de islam zo aanvallen moge Allah soebhanahoe wa taala leiden en anders jullie ruggen breken...wa salaamu alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh stelletje Azulistanen.

dat is gewoon locgisch want door de islam hadden de mensen iets wat hun verneigde, en verder over wetenschap, dat is meer een ontwekeling, die mens doormaakte, maar ik zeg je eending we hebben de NUL uitgevonden, maar zijn ook nullen geblijven.
en het is niet de islam dat hier wordt aangevallen, maar de idoelogie die de arabieren hebben, en de islam daarvoor gebruiken
ik geef een voorbeeld, waarom is een islamitische naam perse arabisch!?
waarom moet je bidden in het arabische

SAMADIE


Arab-Amazighi

Citaat van: SAMADIE op 08/07/2006 om 10:12:59
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 22:19:31
Sommige mensen vallen hier openlijk de islam aan, zonder enige schaamte en je proeft het idee dat de islam schuldig is aan de huidige staat waarin de Imazighen verkeren.

Ten eerste: Was er tot aan de komst van de islam geen sprake van politieke eenheid onder Imazighen, degenen die beweren dat het wel zo is leven in een fantasie wereld. Wat bestaan heeft zijn een aantal "koninkrijkjes" in uiterst primitieve vorm.

Ten tweede: Wetenschap was vrijwel afwezig tot aan de komst van de islam.

Ten derde: Islam bracht ook rechtvaardigheid, zakat voor de armen etc.

De lijst is nog veel langer, maar laten we het voorlopig hierbij houden.

Aan degenen die de islam zo aanvallen moge Allah soebhanahoe wa taala leiden en anders jullie ruggen breken...wa salaamu alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh stelletje Azulistanen.

dat is gewoon locgisch want door de islam hadden de mensen iets wat hun verneigde, en verder over wetenschap, dat is meer een ontwekeling, die mens doormaakte, maar ik zeg je eending we hebben de NUL uitgevonden, maar zijn ook nullen geblijven.
en het is niet de islam dat hier wordt aangevallen, maar de idoelogie die de arabieren hebben, en de islam daarvoor gebruiken
ik geef een voorbeeld, waarom is een islamitische naam perse arabisch!?
waarom moet je bidden in het arabische

Een islamitische naam is niet persé Arabisch, dat hebben wij zelf ervan gemaakt. De Saudische Salafi geleerden zijn het er allemaal over eens dat het toegestaan is om de namen van je eigen volk (zoals Turken het doen, denk aan namen als Hakan, Turgay, Selcuk etc.) te gebruiken. DAT WIJ HIER GEEN GEBRUIK VAN HEBBEN GEMAAKT IS ONZE EIGEN SCHULD. Wij Arabiseerden vrijwillig (en dan heb ik het over dat clubje in Rabat) en dwingen ook anderen om te Arabiseren, Arabieren (zuiveren Arabieren uit het Midden Oosten) kan het echt niets schelen wat wij doen.

Maar wat het bidden betreft moet ZEER voorzichtig zijn, je mag Doe3a (smeekbeden) verrichten in je eigen taal. Maar de vijf verplichte gebeden MOETEN in het Arabisch, ik zou hier ook maar niet mee spelen. Want stel, dat jij ervoor zorgt dat mensen hun verplichte gebeden gaan verrichten in een andere taal en er worden fouten gemaakt, dan BEN jij Youm El QIaamah verantwoordelijk voor AL HUN FOUTEN. Dat houdt in dat jij met ze zult meebranden. Het Arabisch is een zeer uitgebreide taal en bepaalde woorden in het gebed zijn in geen enkel andere taal te vinden, ZEKER NIET TMAZIGHT, met haar beperkte woordenschat. Dit is niet om te zeggen dat onze taal minder goed is dan het Arabisch, mij kan dat geen fuck schelen, het is de taal van mijn voorouders en dat is wat telt.

P.S. Wat de eenheid van moslims betreft, de profeet heeft ons gezegd dat ALS WIJ ONZE RELIGIE VERLATEN, ONZE EENHEID ZAL EINDIGEN EN DE VIJANDEN ONS VAN ALLE KANTEN ZULLEN AANVALLEN. We hebben alles zelf gedaan.
Maar de éénheid waar ik het over had was vooral van vlak na de komst van de islam.

SAMADIE

WAAR STAAT  dat de koran in het arabische moet? heb het nergens gelzen,