Het is de islam die de Imazighen politieke eenheid schonk

Gestart door Arab-Amazighi, 06/07/2006 om 22:19:31

Dora

Citaat van: Memma op 05/10/2006 om 22:15:11
Citaat van: Dora op 05/10/2006 om 22:01:59
aangezien ik de eerste stap heb genomen ;D

Altijd maar profiteren van de gelegenheden, hahah echt jij weer ;) ;D

heb een heel boekhouding van het bijhouden van de hassanaats...:)

Dora

Citaat van: Memma op 05/10/2006 om 22:16:28
Citaat van: Dora op 05/10/2006 om 22:15:08
nee is haram...

Maar zodra de Ramadan voorbij is kan het wel, hé? ;)
uiteraard..de zondes zijn vergeven..we kunnen weer nieuwe maken..

Izwan

Citaat van: Igider op 05/10/2006 om 18:21:29
Citaat van: Hadou op 05/10/2006 om 18:16:33
... Iemand riep hier eens "noem één land dat door Imazighen is bezet" om te onderstrepen dat onze voorouders vredelievend waren.
Spanje

Izwan

Citaat van: Igider op 05/10/2006 om 20:36:48
WAT voor een BULLSHIT lul jij nou weer a analfabeet. Hannibal was een Cartager, kom met een bron om je nonsens te ondersteunen mafkees. Geschiedenis is mijn vak en nooit heb ik ook maar ergens gelezen dat hij Amazigh is.

Wie zijn Cartagers?
Kan jij met bewijzen komen dat Hannibal geen Amazigh is?


Thadbath

Hannibal was d Mazigh, punt uit, dat is algemeen bekend als iemand zich een beetje verdiept in zijn geschiedenis, lees en denk, in geschiedenisboeken staat nooit de naam "Imazighen", maar wel Numidiërs, Lybiërs etc..

Igider

Citaat van: Thadbath op 06/11/2006 om 00:19:24
Hannibal was d Mazigh, punt uit, dat is algemeen bekend als iemand zich een beetje verdiept in zijn geschiedenis, lees en denk, in geschiedenisboeken staat nooit de naam "Imazighen", maar wel Numidiërs, Lybiërs etc..

Dat staat er niet Aardappel, hij wordt NERGENS een Numidiër of Lybiër genoemd. Jullie beginnen altijd met "als je ook maar een beetje in zijn geschiedenis verdiept" zonder een bron te geven om in te verdiepen. Want de geschiedenisboeken die ik heb gelezen over Carthago noemen hem een Carthager en nergens een Numidier of Lybier. Kom maar met een bron en niet een of ander zielig linkje naar Tawiza of zo, maar een geschiedenis boek of een website van een historicus. 3la "ik-neem-alles-aan-wat-leuk-klinkt-mentaliteit" hier...

Igider

Citaat van: Izwan op 06/10/2006 om 19:52:44
Citaat van: Igider op 05/10/2006 om 20:36:48
WAT voor een BULLSHIT lul jij nou weer a analfabeet. Hannibal was een Cartager, kom met een bron om je nonsens te ondersteunen mafkees. Geschiedenis is mijn vak en nooit heb ik ook maar ergens gelezen dat hij Amazigh is.

Wie zijn Cartagers?
Kan jij met bewijzen komen dat Hannibal geen Amazigh is?

Broeder Izwan met alle respect, je moet niet te hard van stapel lopen wat de Carthagers betreft. De Carthagers zijn de Pheniciërs die uit Libanon hun genetische sporen zijn nog in Libië en Tunesië te vinden. Ze behoren tot de (DNA) haplogroup K2 en wij tot E3b2, met andere woorden WIJ HEBBEN NIETS met ze te maken.
Wij zouden de enigen ter wereld zijn die beweren dat Carthagers Imazighen waren of dat Hannibal dit was. Je vraagt mij om bewijs dat hij geen Amaizgh was, heb jij dan bewijs dat hij het wel was. Overal heb ik gelezen dat hij een Carthager was. De Carthagers hebben zich uiterst MINIMAAL gemixt met Imazighen, dit was de conclusie van een omvangrijke DNA-test in Tunesië.

Lezer

#158
Carthago was voornamelijk een Punische nederzetting. Maar Het aantal Berbers in Carthage zou zeker hoog genoeg geweest zijn om Carthage te beinvloeden met hun geloof, taal, tradities...

Dat Hannibal een Berber zou zijn is nooit bewezen. Hij is naar alle waarschijnlijkheid een Punier geweest. Maar dit neemt niet weg dat hij zijn roem moet delen met de Berberse soldaten, en dat hij verslagen is door een Berber, namelijk Massinissa en zijn Numidische soldaten.

Een map erbij zetten:

Igider

@0x8000ffff

Ik ken de kaart goed broeder. Ik vind het totaal niet relevant of Imazighen in hun rijk zaten of niet, wat ik belangrijker vind is dat wij hun (de Carthagers) de rug hebben gebroken. Ik wil niet blij zijn met andermans cultuur en roepen dat Hanniboela een Amazigh was.

SAMADIE

wat heeft eigenlijk de islam met politiek te maken!?

Igider

Citaat van: SAMADIE op 06/11/2006 om 19:14:52
wat heeft eigenlijk de islam met politiek te maken!?


Alles, het is onafscheidelijk, de islam is geen Christendom. De Koran en Soennah staan vol met politieke zaken.

Lezer

Citaat van: Igider op 06/11/2006 om 18:56:58
Ik ken de kaart goed broeder....
Het spijt me om je teleur te stellen want ik ben je broeder niet. :D

Igider

Citaat van: 0x8000ffff op 06/11/2006 om 20:29:57
Citaat van: Igider op 06/11/2006 om 18:56:58
Ik ken de kaart goed broeder....
Het spijt me om je teleur te stellen want ik ben je broeder niet. :D

Ben je geen Amazigh?

Don_Tmasint ®

#164
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 22:19:31
Sommige mensen vallen hier openlijk de islam aan, zonder enige schaamte en je proeft het idee dat de islam schuldig is aan de huidige staat waarin de Imazighen verkeren.

Ten eerste: Was er tot aan de komst van de islam geen sprake van politieke eenheid onder Imazighen, degenen die beweren dat het wel zo is leven in een fantasie wereld. Wat bestaan heeft zijn een aantal "koninkrijkjes" in uiterst primitieve vorm.

Ten tweede: Wetenschap was vrijwel afwezig tot aan de komst van de islam.

Ten derde: Islam bracht ook rechtvaardigheid, zakat voor de armen etc.

De lijst is nog veel langer, maar laten we het voorlopig hierbij houden.

Aan degenen die de islam zo aanvallen moge Allah soebhanahoe wa taala leiden en anders jullie ruggen breken...wa salaamu alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh stelletje Azulistanen.

a mishoeghen a doemat ;D  ka zghi idess :)
we vallen de islam niet aan
het gaat over de fascisme die de arabieren in amazigh landen uitvoeren !
zo simpel is het!