Het is de islam die de Imazighen politieke eenheid schonk

Gestart door Arab-Amazighi, 06/07/2006 om 22:19:31

Arab-Amazighi

Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 00:12:52
punt 1:


Je spreekt over de islamitische beschaving. Dat is iets anders dan Arabische beschaving. De niet Arbische moslims (Turken, Perzen, Imazighen, etc) hebben de meeste bijgedragen aan de islamitische beschaving.

Lees Muqaddimat  Ibn khaldoun om achter te komen hoe de Arbieren juist waren in die tijd. Hij spreekt over een beestachtige volk dat elk vorm van beschaving vernitiegde als ze ergens binnen komen. Dat is het etgen gestelde van wat jij zegt.


punt 2;

Imazighen zullen zeker ook her en der niet heilig geweest zijn. Maar wat dat penis verhaal die zuig je uit je duim, of is het andersom? De boeken over die tijd zeggen juist dat de gevangen goed behandeld werden. Abd Elkrim liet zelfs Spaanse Artsen over komen om ze te inspecteren. uiteindelijk ruilde hij ze voor veel wapens in. Ik denk niet dat een arifi een penis van iemand zal afsnijden, dat is de laag voor onze cultuur en gewoonte. Van de doden blijf je af. Natuurlijk hadden ze het recht om zichzelf te verdigen. ER zijn fotos op het internet te zien waarin de bezitter (spaanse soldaten) hoofden van gevallen irifiyyen in hun handen vast houden.

Simpele zielen als jij vinden chafik dubieus, in MArokko is hij een van de meeste gerespecteerde wetenschappers. In tegen stelling tot je simpele gedachtengang, baseert hij zijn uitspraken op de geschiedennis. Deze komen niet tot stand door een geresenspoelde arabische vervalste geschiedennis. Ondanks dat Abd krim de man van de voorpagina nieuws in zijn tijd was, lees je woord over hem bijvoorbeeld in de geschiedennis van Marokko. ZIj leren wel kinderen dat ze de beste mensen zijn op aarde als moslims en dat de rest allemaal slecht zijn en kuffars en in de hel zullen branden en moge allah dat hij ze uitroeit.



Punt 1:
Ik heb je een kleine voorproefje gegeven van de wetenschappers je zou ook je lui reet aan het werk kunnen zetten en zelf zoeken naar Arabische wetenschappers, zijn er zat. Zou jij een aantal Turkse en Imazighen wetenschappers voor mij willen noemen. Ik ben zelf Rifi maar ik ben tegen liegen en bedriegen en dat is wat ik nu zie.

Vertel mij a batata hoe kunnen steden floreren in het Islamitische Rijk als de leiders van dat Rijk (Arabieren dus) leiders van een volk zijn die constant vernietigd. Baghdad was een immens metropool, Kufah was een ontwikkeld stad, Damascus was een ontwikkeld stad, en tientallen andere steden. Hoe kunnen de Arabieren de veroveraars van dit rijk EN VERNIETIGERS ZIJN EN BOUWERS TEGELIJK, JE BENT HET ÉÉN OF HET ANDER. Sla elke boek open van onafhankelijke historici en je leest hoeveel de Arabieren hebben gebouwd, ze staan als bouwers bekend en niet als slopers. Je praat zoveel poep dat je het niet eens meer ruikt jongen.

Punt 2:
Die Chafik praat poep. Jij zei toch dat hij een ieder uitdaagt om een land aan te wijzen die door Imazighen is binnen gevallen en de vrouwen als slaven zijn verkocht. Ik gaf je net al Spanje, weet je je mag er nog één bij krijgen, Ghana. Zoek het maar op met je dikke kop. Als hij zo een grote wetenschapper is hoe kan die ezel dan uitdagen terwijl hij weet wat er in Spanje en Ghana is gebeurd.

Wat betreft de martelingen van Spaanse gevangen, dit heb ik van Sebastian Balfour. Hij heeft vijf jaar in Arif onderzoek gedaan (zijn boek is door Oxford University Press uitgegeven dus niet zo maar de eerste de beste universiteit). Hij schrijft over het algemeen positief over Abdelkrim en hij geeft hem niet de schuld van deze martelingen dit hebben de soldaten van Abdelkrim gedaan ondanks het bevel om de gevangen goed te behandelen. En daar komt nog bij ik heb genoeg verhalen van mijn eigen familie gehoord. Het boek heet: Deadly Embrace, Morocco and the road to the Spanish Civil war.

Meer lezen en minder poep praten, kom je nog eens ergens.

Gordo



ik zou zeggen lees eens de trots van de berbers, geschreven in het jaar 1400, alleen al darin komen honderden namen van Amzigh wetenschappers, imams, islam geleerden, etc...

Ik zal gauw een lijst posten

Arab-Amazighi

Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 00:55:57


ik zou zeggen lees eens de trots van de berbers, geschreven in het jaar 1400, alleen al darin komen honderden namen van Amzigh wetenschappers, imams, islam geleerden, etc...

Ik zal gauw een lijst posten

Berbers? Ik ken alleen Imazighen... wat is de titel?

Gordo

Abu-l-Hasan Ahmed ibn Mohammed al-Tabari 
Abu Hamid Muhammad ibn Muhammad al-Ghazali
Ali ibn Sahl Rabban al-Tabari
Ibn Sina
Al Razi
Ibn Ismail Ibn al-Razzaz Al-Jazari
Muhammad ibn Musa al-Khwarizmi
Abu'l-Hasan al-Uqlidisi
Abul Wáfa
Abu Bakr al-Karaji
Al-Haytham
Abu Sahl al-Kuhi
Al-Biruni
Omar Khayyam
Al-Samawal (amazigh/awal)
Sharaf al-Din al-Tusi
Sharaf al-Din al-Tusi (marrakech amazigh)
Al-Farisi
Ghiyath al-Kashi
Ulugh Beg
Al-Qalasadi
bn Masarrah (Amazigh)
Ibn Bajjah (Amazigh)
Mohammad Ibn Abd-al-Haq Ibn Sab’in (Amazigh)

Gordo

Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 00:58:17
Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 00:55:57


ik zou zeggen lees eens de trots van de berbers, geschreven in het jaar 1400, alleen al darin komen honderden namen van Amzigh wetenschappers, imams, islam geleerden, etc...

Ik zal gauw een lijst posten

Berbers? Ik ken alleen Imazighen... wat is de titel?

De trots van de berbers

in het Arabisch: (alleen in arabisch verkreegbaar)

Mafakhir albarbar  ISBN 9954-423-46-x

Het boek was een reactie 500 jaar geleden  op mensen die hetzelfde onzin verkochten als wat jij hier doet.

Arab-Amazighi

#20
Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 01:13:28
Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 00:58:17
Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 00:55:57


ik zou zeggen lees eens de trots van de berbers, geschreven in het jaar 1400, alleen al darin komen honderden namen van Amzigh wetenschappers, imams, islam geleerden, etc...

Ik zal gauw een lijst posten

Berbers? Ik ken alleen Imazighen... wat is de titel?

De trots van de berbers

in het Arabisch: (alleen in arabisch verkreegbaar)

Mafakhir albarbar  ISBN 9954-423-46-x

Het boek was een reactie 500 jaar geleden  op mensen die hetzelfde onzin verkochten als wat jij hier doet.

Kereltje, ik vraag je om een lijst met Turken en Imazighen en jij gooit gelijk ook Perzen erdoor, komt dit misschien omdat je het lijstje niet zelf hebt samengesteld maar gewoon gekopierd hebt? Jij verkoopt hier zakken met stront tegelijk. Al deze mensen die jij noemt leefden onder een Arabische heerser, nou iedereen die ook maar een beetje gestudeerd heeft, weet dat wetenschap en anarchie niet samengaan, wetenschap en politieke instabiliteit ook niet samengaan. Dus als deze mensen wetenschap konden bedrijven onder Arabische heerschappij, HOE KUN JE DAN MET JE LELIJKE PUISTENKOP BEWEREN DAT ARABIEREN GEWELDADIG WAREN? En de grootste grap, Imazighen vredelievend, ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben trots op onze harde verleden en ik word liever herinnerd als de achter kleinzoon van die zuivere Rifi die de Spanjaarden kastreerde en hun hun eigen penis voerde -dat krijg je dan met je fucking lelijke Spaanse kop, had je hier maar niet moeten komen WAHAHAHAHAAAAA- dan een zielige jankerige excuusallochtoontje, de Arabieren-hebben-het-gedaan-mijn-heer-de blanke-wij-berber-wij-imazighen-imazighen-sgoed typje. Imazighen voor life 3amo...hard voor life....


Je bent FUCKING scheel ook nog ik heb je op alles gepakt en het enige dat jij doet is hier een lijstje pleuren. Geef even een reactie op mijn vorige stukken die ik op jou opmerkingen plaatste, punt voor punt. Antwoord op die manier ga geen losse stukken werpen.

Leg jij maar uit wat ik hierboven zeg over onder Arabisch heerschappij bloeien van wetenschap en dan gaan we verder. Leg maar uit hoe dat kan. Leg ook maar uit waarom er voor de islam NIET ÉÉN Imazighen of Arabische rijk was van betekenis en kom niet met een paar opgegraven botten in je fantasie. Mijn punt is duidelijk, voor de islam stelden zowel de Imazighen als Arabieren geen ene pleuris voor. Bewijs maar dat het zo is. En leg gelijk ook maar uit waarom zelfs in de Nederlanse schoolboeken (bijvoorbeeld lesmethode sporen) men wel spreekt over de Islamitische en Arabische beschaving maar niet over die van Imazighen. Als ik een KANKER hekel heb aan iets is het dat zielige internet jochies een beschaving bij elkaar fantaseren met behulp van "wetenschappers" BLA, en dan anderen belachelijk gaan lopen maken.

P.S. Je had nog steeds geen antwoord gegeven m.b.t. jouw held de leugenachtige aqzoen chafiek of hoe die hond ook heet. Hij daagde toch uit, ya kaartenhuis uitdaging één keer blazen en het is weg.

Hou je bij de waarheid en hou beter nog je bek gewoon af en toe dicht als je niet weet wat je zegt. In het dagelijks leven een hangjongere en 's avonds historicus, fuck toch even op man...


Gordo

Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 02:37:22
Hou je bij de waarheid en hou beter nog je bek gewoon af en toe dicht als je niet weet wat je zegt. In het dagelijks leven een hangjongere en 's avonds historicus, fuck toch even op man...

Dit zegt genoeg over je intellect en ontwikkeling. EN oevr de de wonderen van islam waarover jij het hebt.


Iznassen_Stamhoofd

Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 08:49:09
Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 02:37:22
Hou je bij de waarheid en hou beter nog je bek gewoon af en toe dicht als je niet weet wat je zegt. In het dagelijks leven een hangjongere en 's avonds historicus, fuck toch even op man...

Dit zegt genoeg over je intellect en ontwikkeling. EN oevr de de wonderen van islam waarover jij het hebt.



De beste voetballer van de wereld is een BERBER

ZINEDINE ZIDANE :D

Arab-Amazighi

Citaat van: Gordo op 07/07/2006 om 08:49:09
Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 02:37:22
Hou je bij de waarheid en hou beter nog je bek gewoon af en toe dicht als je niet weet wat je zegt. In het dagelijks leven een hangjongere en 's avonds historicus, fuck toch even op man...

Dit zegt genoeg over je intellect en ontwikkeling. EN oevr de de wonderen van islam waarover jij het hebt.



Nee, dit zegt genoeg over de mate waarin jij mij hebt geïrriteerd en opgefokt. Typen zoals jij moet je face to face mee discussiëren, als je niet normaal wilt doen is er nog altijd a3moeth op je dikke azejif.
Je kan ook antwoorden geven op mijn stukken en je ergernis uitten zoals ik dat doe, je komt er zo wel erg makkelijk vanaf. Subhannallah jaren lang studeer ik geschiedenis maar ik kom die fantasieverhalen alleen op fora van Imazighen tegen, jullie maken jezelf belachelijk.

P.S. De islam is superieur aan alle andere ideologieën en Alhamdulilah zijn de meeste Imazighen oprechte moslims, jullie polytheïsten stellen geen ene fuck voor. Ga maar je sterretjes en boompjes aanbidden. Luister vooral maar naar jouw God Chafiek, die weet het wel, 3la Aldi-Wetenschapper, zijn kennis gekregen bij een pak melk of zo...

Dora

Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 22:19:31
Sommige mensen vallen hier openlijk de islam aan, zonder enige schaamte en je proeft het idee dat de islam schuldig is aan de huidige staat waarin de Imazighen verkeren.

Ten eerste: Was er tot aan de komst van de islam geen sprake van politieke eenheid onder Imazighen, degenen die beweren dat het wel zo is leven in een fantasie wereld. Wat bestaan heeft zijn een aantal "koninkrijkjes" in uiterst primitieve vorm.

Ten tweede: Wetenschap was vrijwel afwezig tot aan de komst van de islam.

Ten derde: Islam bracht ook rechtvaardigheid, zakat voor de armen etc.

De lijst is nog veel langer, maar laten we het voorlopig hierbij houden.

Aan degenen die de islam zo aanvallen moge Allah soebhanahoe wa taala leiden en anders jullie ruggen breken...wa salaamu alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh stelletje Azulistanen.

als je het over de islam in zijn puurheid hebt klopt het inderdaad...maar aangezien macht vele moslims heeft misleidt kunnen wij daar de gevolgen van zien. rechtvaardigheid is ver te zoeken in de zogenaamde "islamitische landen"....

maar ik dank liever Allah swt voor de islam dan dat ik een arabier moet gaan bedanken voor iets dat ze toch niet in zijn puurheid hebben doorgegeven..

Kyrios

Azul,

Wij hebben Onze eenheid bewerkstelligd.

CiteerEven iets kwijt, de Arabieren zijn 100% moslim, degenen die dat niet zijn zijn gearabiseerd. De Arabieren van golf zijn voor de volle 100% moslim.

As i once said before:

Zij die anti- Azulisme zijn wensen Het Licht te doven met hun kennisgevingen, propaganda en filosofieën, maar het Azulisme zal uiteindelijk Zijn Licht volledig laten schijnen; en onze culturele waarden zulllen de overhand krijgen. Een wereld die zichzelf redt zal zichzelf tot het Azulisme wenden; en dit proces is reeds lang geleden begonnen.

Ya Azulisten: Azulisme is Uw geboorterecht. Lees over vroeger; Lees over nu.
Het Azulisme is een objectieve werkelijkheid en getuigt van een spirituele aanwezigheid in de complexe diepten van onze eigen persoon.
Het kennen van jezelf is de basis van alle zekerheden; zelfs onze twijfel maakt ons bewust van onszelf.

Aan de arabisten: weet dat de slechte list niemand anders treft behalve de beramers ervan. Het is algemeen bekend dat bekennen goed is voor de ziel.
En waarlijk, Wij [Azulisten] weten het beste.

Aan de Rest: Tolle lege. Ruik, snuif en hijg.

Azul.


Arab-Amazighi

Citaat van: MB__Tiza op 07/07/2006 om 10:25:24
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 22:19:31
Sommige mensen vallen hier openlijk de islam aan, zonder enige schaamte en je proeft het idee dat de islam schuldig is aan de huidige staat waarin de Imazighen verkeren.

Ten eerste: Was er tot aan de komst van de islam geen sprake van politieke eenheid onder Imazighen, degenen die beweren dat het wel zo is leven in een fantasie wereld. Wat bestaan heeft zijn een aantal "koninkrijkjes" in uiterst primitieve vorm.

Ten tweede: Wetenschap was vrijwel afwezig tot aan de komst van de islam.

Ten derde: Islam bracht ook rechtvaardigheid, zakat voor de armen etc.

De lijst is nog veel langer, maar laten we het voorlopig hierbij houden.

Aan degenen die de islam zo aanvallen moge Allah soebhanahoe wa taala leiden en anders jullie ruggen breken...wa salaamu alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh stelletje Azulistanen.

als je het over de islam in zijn puurheid hebt klopt het inderdaad...maar aangezien macht vele moslims heeft misleidt kunnen wij daar de gevolgen van zien. rechtvaardigheid is ver te zoeken in de zogenaamde "islamitische landen"....

maar ik dank liever Allah swt voor de islam dan dat ik een arabier moet gaan bedanken voor iets dat ze toch niet in zijn puurheid hebben doorgegeven..

Dus wanneer iemand jou een glas water geeft zeg je geen "dank je wel"? En de islam is wel puur doorgegeven, wij hebben er iets anders van gemaakt. Het lijkt wel of de Arabieren van alles de schuld krijgen. Dus Allah heeft een verkeerde volk gekozen om zijn religie te verspreiden? Vreemd ze waren er anders zeer effectief in...

Arab-Amazighi

Citaat van: Kyrios op 07/07/2006 om 10:29:32
Azul,

Wij hebben Onze eenheid bewerkstelligd.

CiteerEven iets kwijt, de Arabieren zijn 100% moslim, degenen die dat niet zijn zijn gearabiseerd. De Arabieren van golf zijn voor de volle 100% moslim.

As i once said before:

Zij die anti- Azulisme zijn wensen Het Licht te doven met hun kennisgevingen, propaganda en filosofieën, maar het Azulisme zal uiteindelijk Zijn Licht volledig laten schijnen; en onze culturele waarden zulllen de overhand krijgen. Een wereld die zichzelf redt zal zichzelf tot het Azulisme wenden; en dit proces is reeds lang geleden begonnen.

Ya Azulisten: Azulisme is Uw geboorterecht. Lees over vroeger; Lees over nu.
Het Azulisme is een objectieve werkelijkheid en getuigt van een spirituele aanwezigheid in de complexe diepten van onze eigen persoon.
Het kennen van jezelf is de basis van alle zekerheden; zelfs onze twijfel maakt ons bewust van onszelf.

Aan de arabisten: weet dat de slechte list niemand anders treft behalve de beramers ervan. Het is algemeen bekend dat bekennen goed is voor de ziel.
En waarlijk, Wij [Azulisten] weten het beste.

Aan de Rest: Tolle lege. Ruik, snuif en hijg.

Azul.

Wahahahhahaa, dus je stelt jezelf gelijk aan Allah Soebhanahoe wa Taala, en JIJ WEET HET BESTE YA SOEBHANNALLAH. Jij EN AL JE MEDE-AZULISTANEN STELLEN GEEN ENE FUCK VOOR. Jullie worden onderdrukt door een homo in Rabat. Wij religieuze Imazighen vinden onze rust in onze harten door onze religie, jullie hebben niets geen ene fuck, stelletje polytheisten. Ik lach me hier echt dood, ik zie jullie helemaal voor me. Zeg eens gaan jullie ook wel eens in een bos Azulistaantje spelen met je houten zwaard?

Voor mij is de enige Imazighen zij die ook moslim zijn de rest stelt geen ene fuck voor. Jullie leven in een fantasiewereld, vraag je maar af waarom we afwezig zijn in vrijwel alle belangrijke geschiedenis boeken, en als we erin voor komen is het meestal niet veel meer dan een paar zinnen. En die boeken die toegewijd zijn aan Imazighen als onderwerp, vermelden niets om trots op te zijn behalve NA DE KOMST VAN DE ISLAM AYAGHYOUR. Jullie zijn de vijanden van de Imazighen.

ISLAM THEDIN INOE FOR LIFE YA 3AMOE. EN DE ARABIEREN ZIJN ONZE BROEDERS. LA3IZATA ILA BIL ISLAAM.