Oorsprong Ibequyyen

Gestart door Arab-Amazighi, 04/07/2006 om 21:32:59

Eek!

Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 20:26:11
Citaat van: BBR op 06/07/2006 om 20:22:41
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 20:22:13
Citaat van: BBR op 06/07/2006 om 20:16:49
Citaat van: Arab-Amazighi op 05/07/2006 om 19:25:25
Citaat van: abrid op 05/07/2006 om 19:09:23
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=5740.15

Wat we wisten staat zo'n beetje hier. Zie vanaf de vraag van Sabadilla.

Baraka Allahu feek!

Sab weet er vast meer over...

Ik ben half tabbakuyt...ben ook wel benieuwd

Half? Vader of moeder?

Mammas

IC...als ik genoeg bronnen heb van de broeders hier, zal ik proberen een essay te schrijven, ik denk dat de Rifi gemeenschap in Nederland echt dorstig is naar dit soort informatie.

vast wel idd....anyway succes!

Arab-Amazighi

Citaat van: BBR op 06/07/2006 om 20:26:55
Citaat van: BBR op 06/07/2006 om 20:22:41
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 20:22:13
Citaat van: BBR op 06/07/2006 om 20:16:49
Citaat van: Arab-Amazighi op 05/07/2006 om 19:25:25
Citaat van: abrid op 05/07/2006 om 19:09:23
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=5740.15

Wat we wisten staat zo'n beetje hier. Zie vanaf de vraag van Sabadilla.

Baraka Allahu feek!

Sab weet er vast meer over...

Ik ben half tabbakuyt...ben ook wel benieuwd

Half? Vader of moeder?

Mammas

IC...als ik genoeg bronnen heb van de broeders hier, zal ik proberen een essay te schrijven, ik denk dat de Rifi gemeenschap in Nederland echt dorstig is naar dit soort informatie.

vast wel idd....anyway succes!

Jij ook inshallah thanx...

allasian

Wie ben jij, wie denk je wel dat je bent man ? Waar jij gestudeerd waar ? Iran , Pakistan of Irak ?

Arab-Amazighi

Citaat van: Butheghmas op 06/07/2006 om 20:30:15

Wie ben jij, wie denk je wel dat je bent man ? Waar jij gestudeerd waar ? Iran , Pakistan of Irak ?

Hmm...omdat ik een essay wil schrijven, reageer je zo? Een essay is niet zo speciaal a vroegtijdige schoolverlatertje. Is het niet belangrijk om onze geschiedenis in het Nederlands op te schrijven en te verspreiden? Kom jij hier alleen maar om ruzie te zoeken, kun je niet een houding aannemen wat informatie uitwisseling bevorderd?

allasian

Het is heel arrogant om te denken dat de Riffijnse gemeenschap jou nodig heeft om zijn geschiedenis te kennen.
Denk je niet dat er mensen zijn die al lang hebben gedaan wat jij nou probeert te doen ? Beledig onze intelligentie niet.

Arab-Amazighi

Citaat van: Butheghmas op 07/07/2006 om 14:12:46
Het is heel arrogant om te denken dat de Riffijnse gemeenschap jou nodig heeft om zijn geschiedenis te kennen.
Denk je niet dat er mensen zijn die al lang hebben gedaan wat jij nou probeert te doen ? Beledig onze intelligentie niet.

Ik heb niet beweerd dat ze mij nodig hebben. Ik ben op zoek naar een verzameling informatie over onze afkomst, dat kan ik nergens vinden. En in plaats van jouw mentaliteit over te nemen en op de grond te vallen en janken dat ik het niet kan vinden. Wil ik er zelf aan werken, geschiedenis is mijn vak, hier heb ik voor gestudeerd, waarom zou het dan niet kunnen? Ik wil niet steeds in herhaling vallen broeder, maar je praat echt poep...

allasian

Je denkt toch dat de rifijnse gemeenschap dorstig opzoek is naar dit soort info ? dat schrijf je toch zelf

Arab-Amazighi

Citaat van: Butheghmas op 07/07/2006 om 20:50:14
Je denkt toch dat de rifijnse gemeenschap dorstig opzoek is naar dit soort info ? dat schrijf je toch zelf

JA NAAR DIT SOORT INFO, MAAR NIET DAT HET PERSÉ VAN MIJ MOET KOMEN A ALLOCHTOON!!! Wat voor een rund ben jij nou weer. Als iemand zegt dat mensen graag dit soort info willen zeg ik toch niet dat het persé van mij moet komen. JIJ maakt ervan dat ik zeg dat het van mij moet komen, ik zeg alleen dat de info nodig is waar het vandaan komt is irrelevant als het maar betrouwbaar is. Ga met je knikkers spelen en val mij niet steeds lastig...

allasian

Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 21:06:39
JA NAAR DIT SOORT INFO, MAAR NIET DAT HET PERSÉ VAN MIJ MOET KOMEN A ALLOCHTOON!!! Wat voor een rund ben jij nou weer. Als iemand zegt dat mensen graag dit soort info willen zeg ik toch niet dat het persé van mij moet komen. JIJ maakt ervan dat ik zeg dat het van mij moet komen, ik zeg alleen dat de info nodig is waar het vandaan komt is irrelevant als het maar betrouwbaar is. Ga met je knikkers spelen en val mij niet steeds lastig...
Je impliceert wel een gebrek aan dat soort info terwijl er helemaal geen gebrek is, maricon.

Arab-Amazighi

Citaat van: Butheghmas op 08/07/2006 om 12:36:18
Citaat van: Arab-Amazighi op 07/07/2006 om 21:06:39
Je impliceert wel een gebrek aan dat soort info terwijl er helemaal geen gebrek is, maricon.

Wauw, maricon subhannalah, je heren hebben je al leren schelden in hun taal, nu nog het anus likken perfectioneren en je bent binnen jongen...

Er is zeker een gebrek aan betrouwbare informatie. De informatie die er is komt vooral van de Franse om hun "verdeel en heers politiek" uit te voeren, of van een gestoord Imazighen nationalist die liegt en bedriegt om zijn heren in Parijs tevreden te stellen, of van een zieke Arabische nationalist die het Tmazight af wil doen als een Arabische dialect om zo een kunstmatige Arabische eenheid te smeden. Ik ben voor islamitische eenheid waarin IEDERE volk vergaande autonomie krijgt om haar eigen zaken te regelen. Maar wel sterke politieke en economische samenwerking.

Als het gaat om informatie wil ik niet horen daar en daar had je mogelijk een stad of staat. Ik wil informatie ondersteunt met keiharde bewijzen.

Al Zenati

De Ibequyen, bestaan al sinds de Romeinse tijd,
onder BAQUATES, dit is waarschijnlijk een verbastering van Ibekuyen,

De Ibequyen waren vroeger zeemannen en piraten, ze waren bekend om hun aanvallen tegenover schepen en boten van Europeanen, zelfs van Amerikanen,

De Ibequyen maken deel uit van de Irrifien, en de Irrifien zijn Zenata-Imazighen, dus geen Senhadja

En Nefzawa zijn ook zenata,

De Ibequyen werden ook aangevallen door de El Makhzen, op vraag van de EUROPEANEN,

In plaats van de Ibequyen te steunen in hun Djihaad tegen de Europeanen, werden deze brutaal onderdrukt,

De Makhzen was er in geslaagd om een brutale genocide aan te richten onder de Ibekuyen,