Bestrijd discriminatie op de arbeidsmarkt

Gestart door Moussa, 04/07/2006 om 16:39:43

E3ber_Tastite

Citaat van: Moussa op 06/09/2006 om 13:43:32
Azul e3ber,
Heb je al een stageplek kunnen vinden? Ik ben best wel benieuwd.

Azul Moussa,

Nope, wallou, nada nog steeds niets, ik word er radeloos van, maar ik houd er de moed in.

Inuit

Citaat van: E3ber_Tastite op 11/09/2006 om 00:34:00
Citaat van: Moussa op 06/09/2006 om 13:43:32
Azul e3ber,
Heb je al een stageplek kunnen vinden? Ik ben best wel benieuwd.

Azul Moussa,

Nope, wallou, nada nog steeds niets, ik word er radeloos van, maar ik houd er de moed in.
wat voor type stageplaats zoek je? en voor welke niveau?

E3ber_Tastite

Citaat van: Inuit op 11/09/2006 om 00:42:02
Citaat van: E3ber_Tastite op 11/09/2006 om 00:34:00
Citaat van: Moussa op 06/09/2006 om 13:43:32
Azul e3ber,
Heb je al een stageplek kunnen vinden? Ik ben best wel benieuwd.

Azul Moussa,

Nope, wallou, nada nog steeds niets, ik word er radeloos van, maar ik houd er de moed in.
wat voor type stageplaats zoek je? en voor welke niveau?

Ik volg marketing management op hbo niveau, dit is ook gelijk mijn laatste jaar, de theorie heb ik al allemaal al af en nu nog alleen de stage.

Inuit

Citaat van: E3ber_Tastite op 11/09/2006 om 10:11:59
Ik volg marketing management op hbo niveau, dit is ook gelijk mijn laatste jaar, de theorie heb ik al allemaal al af en nu nog alleen de stage.
ah okay...als je een IT of bedrijfskunde achtergrond had, dan wist ik misschien iets voor je.
anyway, succes verder.

Moussa


Moussa


TheCFO

School in Emst wil af van homoleraar
Van onze verslaggeverRobin Gerrits Robin Gerrits
gepubliceerd op 15 mei 2009 21:24, bijgewerkt op 16 mei 2009 09:30

AMSTERDAM - De christelijke basisschool School met de Bijbel in het Gelderse Emst heeft een docent op non-actief gesteld vanwege zijn homoseksuele geaardheid.

De kwestie komt naar buiten twee dagen voor de internationale dag tegen de homofobie op 17 mei. Minister Plasterk van Onderwijs greep die datum onlangs aan om in een brief aan alle scholen te onderstrepen dat discriminatie van homoseksuele leerkrachten uit den boze is. ‘Er mag geen misverstand over bestaan dat noch openbare noch bijzondere scholen leraren of bijzondere personeelsleden mogen weigeren vanwege hun seksuele gerichtheid of het hebben van een homoseksuele relatie’, aldus Plasterk.

De minister reageerde op het onderscheid dat streng christelijke scholen willen kunnen maken tussen homoseksuele gerichtheid en het aangaan van een homoseksuele relatie.

Het schoolbestuur in Emst vindt de relatie die de leraar is aangegaan op gespannen voet staan met de grondslag van de school. Een woordvoerder zei dat van ontslag nog geen sprake is, maar dat wordt gesproken over een mogelijke oplossing.

Minister Plasterk wilde vrijdag over dit specifieke geval geen uitspraken doen. Eventueel kan de kwestie aanleiding zijn naar de rechter of de Commissie Gelijke Behandeling te stappen, zei hij.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1199463.ece/School_in_Emst_wil_af_van_homoleraar
--

Tsja, zeggen dat Russen geen homo's in elkaar mogen slaan tijdens het eurosongfestival, geen probleem voor onze minister Plasterk, dat doet tie graag. Aankomende nederlanders een filmpje laten zien met kussende potten of flikkers, ook geen probleem. Want o o o, in het buitenland doen we graag heel vooruitstrevend.

Maar gewoon, tegen de hier nog immer aanwezige, in het regeringsplucche zittende middeleeuwse smaldeel van de ubergriffo's zeggen dat ze de 21e eeuwse nederlandse wet horen te gebruiken voor hun arbeidsovereenkomsten en niet een 2000 jaar oude verhalenbundel, dat gaat een stapje te ver voor die pvda-erts.

Arie Slob gebruikt precies dezelfde argumenten als Tariq Ramadan. 'Tsja, Tsja, heel modern is het niet, maar ja, het is zo'n gevoelig onderwerp. Daarom moeten we er niet te veel aandacht aan schenken want dat werkt maarcontraproductief.'

FAIL!

Scholen -ook de monotheistische- horen zich gewoon aan onze moraal te houden. Ze willen tenslotte ook ons geld. Nergens in dit land mag je homo's een stroobreed in de weg leggen, alleen monotheitische scholen heben het recht ' zichtbare'  homo's te weigeren.


thajmoent



Scholen -ook de monotheistische- horen zich gewoon aan onze moraal te houden. Ze willen tenslotte ook ons geld. Nergens in dit land mag je homo's een stroobreed in de weg leggen, alleen monotheitische scholen heben het recht ' zichtbare'  homo's te weigeren.


[/quote]

Over welke moraal heb jij het? Dezelfde moraal die ook legitimeert dat kinderen zichtbaar achter tralies worden gestopt?

http://www.amnesty.nl/voor_de_pers_artikel/35129/

Señor Canardo

#53
Citaat van: TheCFO op 17/05/2009 om 09:16:29
Scholen -ook de monotheistische- horen zich gewoon aan onze moraal te houden. Ze willen tenslotte ook ons geld. Nergens in dit land mag je homo's een stroobreed in de weg leggen, alleen monotheitische scholen heben het recht ' zichtbare'  homo's te weigeren.

Ja, als het op een openbare school zou zijn geweest had je dubbel en dwars gelijk gehad. Maar dit is niet het geval het gaat hier over bijzondere scholen die volgens de wet het onderwijs tot een bepaalde hoogte zelf mogen invullen en dat is ook hun goed recht, want daarvoor hebben de Nederlanders meer dan een halve eeuw voor gestreden.

Door nu te zeggen dat zij zich zonder meer aan moeten passen aan ons moraal - welk moraal is dit dan - bagatelliseer je die hele schoolstrijd > de belangrijkste politieke kwestie uit de Nederlandse geschiedenis.

Waar je wel je vraagtekens bij mag zetten is in hoeverre bijzondere scholen zelf vorm mogen geven aan hun onderwijs en in het verlengde daarvan de eisen die zij mogen stellen aan leraren?

Ook mag je je vraagtekens zetten bij die zichtbare homo > waarom zou je willen werken voor een werkgever waarvan je weet dat hij jou het liefst naar de hel ziet gaan?

Boo

Citaat van: TheCFO op 17/05/2009 om 09:16:29
Eventueel kan de kwestie aanleiding zijn naar de rechter of de Commissie Gelijke Behandeling te stappen, zei hij.


Commissie van Gelijke Behandeling is nou niet echt een organisatie bij wie je aan moet kloppen voor discriminatie op de arbeidsmarkt. Bij discriminatie op de arbeidsmarkt dus gewoon direct naar de rechter stappen (eerst wel een verzekering voor de rechtsbijstand afsluiten anders gaat het je een vermogen kosten).

TheCFO

#55
Citaat van: incognito op 17/05/2009 om 20:24:18
Ja, als het op een openbare school zou zijn geweest had je dubbel en dwars gelijk gehad. Maar dit is niet het geval het gaat hier over bijzondere scholen die volgens de wet het onderwijs tot een bepaalde hoogte zelf mogen invullen en dat is ook hun goed recht, want daarvoor hebben de Nederlanders meer dan een halve eeuw voor gestreden.

Door nu te zeggen dat zij zich zonder meer aan moeten passen aan ons moraal - welk moraal is dit dan - bagatelliseer je die hele schoolstrijd > de belangrijkste politieke kwestie uit de Nederlandse geschiedenis.
:-)
Inderdaad, schoolstrijd als belangrijkste kwestie in NL wordt door mij zeker gebagatelliseerd. Alleen die pathetische verdedigers van de zeer onwenselijke situatie zoals die nu is gebruiken dergelijke argumenten. (Beetje vergelijkbaar met mensen die in discussies over onze senioren de oudjes altijd uit de wind houen met ' die hebben ons land opgebouwd' en daarmee iedere discussie uit de weg willen gaan.)


Citaat van: incognito op 17/05/2009 om 20:24:18Waar je wel je vraagtekens bij mag zetten is in hoeverre bijzondere scholen zelf vorm mogen geven aan hun onderwijs en in het verlengde daarvan de eisen die zij mogen stellen aan leraren?
Eens, dat is natuurlijk de kwestie. Als je als school/ouders zelf wil weten wat je doet, waarom dan toch weer geld vragen aan vadertje staat?

Ik vind het zeer onwenselijke waanzin dat christelijke scholen in de 21e eeuw met hun rabiate afkeer van homo's  betaald worden uit de gemeenschapsruif. Ik vind het zeer onwenselijk dat griffo's op de bible belt op mijn kosten leren dat genesis een wetenschappelijke blik werpt op de geschiedenis.  Iedereen recht op zijn eigen mening, uit de staatskas wordt slechts meebetaald aan die initiatieven die niet strijdig zijn met de algemene normen en waarden.

(Daar komt bij -maar voor mij verder niet zo belangrijk als bovenstaande principiele reden- dat ondertussen overduidelijk is dat het systeem niet meer werkt. Assertieve, financieel draagkrachtige ouders weten in dit systeem -en in elk systeem- goed de weg voor hunnie ze kids. Maar de stumperts komen terecht op scholen zo extreem slecht dat voor veel kids geldt dat ze op 6 jarige leeftijd al haast tot kanslozen gereduceerd zijn.)

Citaat van: incognito op 17/05/2009 om 20:24:18Ook mag je je vraagtekens zetten bij die zichtbare homo > waarom zou je willen werken voor een werkgever waarvan je weet dat hij jou het liefst naar de hel ziet gaan?
Dit vind ik wel een redelijk argument. Ik begrijp dergelijke mensen ook niet helemaal. Maar in dit geval werkte mijnheer de homo er al. En nederlandse wetgeving staat alleen aan scholen met een monotheistische achtergrond toe om daar dan alsnog naar te handelen. (Zelfde argument geldt wat mij betreft trouwens dus ook voor al die bijzondere scholen. Je minacht blijkbaar wat de massa noodzakelijk vind om aan de kids te leren, maar je wilt wel geld van die massa. Ook voor de handenschudweigeraar of antihomohuwelijktrouwambtenaren geldt dit argument naar mijn smaak)

Zo zie je maar weer, monotheisten worden categorisch bevoordeeld door de huidige wetgeving. Zeg dat je moslim, jood of christen bent, en bij allerhande zaken -het ontslaan van mensen bijvoorbeeld- geldt de gewone wet opeens niet meer.

TheCFO

Citaat van: thajmoent op 17/05/2009 om 17:22:36
Over welke moraal heb jij het? Dezelfde moraal die ook legitimeert dat kinderen zichtbaar achter tralies worden gestopt?
Wat heeft dit er mee te maken?

Tis heel simpel:
Als je poen wilt van een gemeenschap -welke dan ook- moeten je normen en waarden aansluiten bij de 'normen en waarden'  van die gemeenschap.

Ik ga dus zeker niet zeggen dat de 'moraal'  in holland okay is, maar als je als school wel van de centjes van de nl belastingbetaler wilt profiteren, je toch ook minimaal dient te commiteren aan de geldende normen en waarden.

Anders geformuleerd: als je de nederlandse moraal er een van kinderopsluiting vind, hoe ziek moet je dan zijn om aan die kinderopsluiters wel geld te gaan vragen?

TheCFO

Citaat van: Boo op 17/05/2009 om 20:40:48
Commissie van Gelijke Behandeling is nou niet echt een organisatie bij wie je aan moet kloppen voor discriminatie op de arbeidsmarkt. Bij discriminatie op de arbeidsmarkt dus gewoon direct naar de rechter stappen (eerst wel een verzekering voor de rechtsbijstand afsluiten anders gaat het je een vermogen kosten).

CGB is een bespottelijk instituut, met heel bizarre uitspraken. Toch denk ik dat Boo niet helemaal gelijk heeft, en het voor je gang naar de rechter erg nuttig kan zijn als je eerst een statementje van die CGB hebt.

Ze heb wel gelijk dat zonder rechterlijke steun  die CGB uitspraak -godzijdank- niets voorstelt.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 18/05/2009 om 07:02:55
:-)
Inderdaad, schoolstrijd als belangrijkste kwestie in NL wordt door mij zeker gebagatelliseerd. Alleen die pathetische verdedigers van de zeer onwenselijke situatie zoals die nu is gebruiken dergelijke argumenten. (Beetje vergelijkbaar met mensen die in discussies over onze senioren de oudjes altijd uit de wind houen met ' die hebben ons land opgebouwd' en daarmee iedere discussie uit de weg willen gaan.)

Dergelijke  - vanuit jouw optiek - zeer onwenselijke argumenten worden gebaseerd op de Nederlandse wet.

Citaat van: TheCFO op 18/05/2009 om 07:02:55
Eens, dat is natuurlijk de kwestie. Als je als school/ouders zelf wil weten wat je doet, waarom dan toch weer geld vragen aan vadertje staat?

Omdat het hun wettelijke recht is om onderwijs te verzorgen naar eigen smaak en dat bovendien te financieren met staatsgelden.   

Citaat van: TheCFO op 18/05/2009 om 07:02:55
Ik vind het zeer onwenselijke waanzin dat christelijke scholen in de 21e eeuw met hun rabiate afkeer van homo's  betaald worden uit de gemeenschapsruif. Ik vind het zeer onwenselijk dat griffo's op de bible belt op mijn kosten leren dat genesis een wetenschappelijke blik werpt op de geschiedenis.  Iedereen recht op zijn eigen mening, uit de staatskas wordt slechts meebetaald aan die initiatieven die niet strijdig zijn met de algemene normen en waarden.

Net zo onwenselijk vinden christelijke scholen het om zich te laten vertegenwoordigen door zichtbare homo's > het is in strijd met hun algemene normen en waarden.

Citaat van: TheCFO op 18/05/2009 om 07:02:55
(Daar komt bij -maar voor mij verder niet zo belangrijk als bovenstaande principiele reden- dat ondertussen overduidelijk is dat het systeem niet meer werkt. Assertieve, financieel draagkrachtige ouders weten in dit systeem -en in elk systeem- goed de weg voor hunnie ze kids. Maar de stumperts komen terecht op scholen zo extreem slecht dat voor veel kids geldt dat ze op 6 jarige leeftijd al haast tot kanslozen gereduceerd zijn.)

Bijzonder onderwijs heeft niet alleen betrekking op monotheistische scholen > ook dalton-, montessori-, vrije scholen ea. maken hier deel uit. Dat het onderwijsniveau lager is op sommige van deze scholen is alleen extra reden voor mij dat de overheid financieel moet bijspringen > net zoals ze ook doet bij openbaar onderwijs.

Citaat van: TheCFO op 18/05/2009 om 07:02:55
Zo zie je maar weer, monotheisten worden categorisch bevoordeeld door de huidige wetgeving. Zeg dat je moslim, jood of christen bent, en bij allerhande zaken -het ontslaan van mensen bijvoorbeeld- geldt de gewone wet opeens niet meer.

Dat is natuurlijk liberale bullshit > De wet geldt voor iedereen > alleen hier is sprake van 2 wetten die zo uitgelegd worden dat deze elkaar tegenspreken > recht op bijzonder onderwijs en recht op gelijke behandeling. In jouw ogen heeft het recht op gelijke behandeling voorrang, maar anderen zien het anders.




TheCFO

Citaat van: incognito op 18/05/2009 om 10:36:39
Dergelijke  - vanuit jouw optiek - zeer onwenselijke argumenten worden gebaseerd op de Nederlandse wet.
De vraag of dit allemaal wettelijk is, moet nog blijken gelukkig. De disc over flikkers in het christenonderwijs loopt.
Plasterk had net een briefje gemaakt waarin stond dat dit niet mag. Zijn CU partners vonden dat nog erg shockerend.

Citaat van: incognito op 18/05/2009 om 10:36:39Bijzonder onderwijs heeft niet alleen betrekking op monotheistische scholen > ook dalton-, montessori-, vrije scholen ea. maken hier deel uit. Dat het onderwijsniveau lager is op sommige van deze scholen is alleen extra reden voor mij dat de overheid financieel moet bijspringen > net zoals ze ook doet bij openbaar onderwijs.
De eerste de beste Daltonschool of montesorriclub die een homofiel ontslaat, is per direct zijn staatssponsoring kwijt. Wees ff eerlijk, ontslaan op basis sexuele geaardheid is hiero allang onwettig en alleen als monotheisten het doen knijpen we een oogje dicht.

Citaat van: incognito op 18/05/2009 om 10:36:39Dat is natuurlijk liberale bullshit > De wet geldt voor iedereen > alleen hier is sprake van 2 wetten die zo uitgelegd worden dat deze elkaar tegenspreken > recht op bijzonder onderwijs en recht op gelijke behandeling. In jouw ogen heeft het recht op gelijke behandeling voorrang, maar anderen zien het anders.
Inderdaad, uit de staatskas krijgen alleen mensen centjes die zich aanpassen aan de geldende mores.

Als je een homovrije school wilt, richt je maar een commerciele instelling op, die kan doen en laten wat die wil. Een school voor alleen moslima's, of keurige blanke jongens, I dont care. Maar zonder belastinggeld.