Bestrijd discriminatie op de arbeidsmarkt

Gestart door Moussa, 04/07/2006 om 16:39:43

Moussa

Citaat van: Kingyassin op 13/07/2006 om 10:13:42
Citaat van: SAMADIE op 12/07/2006 om 14:01:09
Citaat van: Kingyassin op 12/07/2006 om 11:15:40
Mijn stem heb je. :)

MAAR jij mag niet stemmen hihahahah

Ik heb het ook over de link die hij gaf... Hij verzamelt stemmen. ;)
Iedereen mag op dit idee stemmen via de onderstaande link, en de teller staat pas 105 stemmen, volgens mij zijn er veel meer leden die dit idee willen steunen. http://pvda.nl/renderer.do/menuId/200014709/clearState/true/sf/200014709/returnPage/200014709/itemId/4607/realItemId/4607/pageId/200014732/instanceId/200014702/

SAMADIE

Citaat van: Moussa op 13/07/2006 om 01:24:16
ze hebben wel heel  veel alochtonen op  de kieslijst, maar de bestuurlijke functies ging alemaal naar de autochtone die gewoon uit een andere stad kwam.
wees niet zo naief zou ik zeggen

dit stukje had je even over het hoof gezien, !???

Citeer
De waarheid gebiedt mij te zeggen dat het heel moeilijk is om geschikte kandidaten te vinden die voor niets in het bestuur willen zitten. In Haarlem hebben we bijvoorbeeld bijna geen allochtone leden. En die enkele die in het bestuur wilde, kwam niet opdagen!
sorry hoor maar bij mijn weten zit er een wethouder niet voor  niets, mousa waarom ben jij wel  goed genoeg om een nr te  zijn in de kieslijst, maar niet goed  genoeg om in het college van B&W te zitten!?

Moussa

Citaat van: SAMADIE op 13/07/2006 om 13:47:56
Citaat van: Moussa op 13/07/2006 om 01:24:16
ze hebben wel heel  veel alochtonen op  de kieslijst, maar de bestuurlijke functies ging alemaal naar de autochtone die gewoon uit een andere stad kwam.
wees niet zo naief zou ik zeggen

dit stukje had je even over het hoof gezien, !???

Citeer
De waarheid gebiedt mij te zeggen dat het heel moeilijk is om geschikte kandidaten te vinden die voor niets in het bestuur willen zitten. In Haarlem hebben we bijvoorbeeld bijna geen allochtone leden. En die enkele die in het bestuur wilde, kwam niet opdagen!
sorry hoor maar bij mijn weten zit er een wethouder niet voor  niets, mousa waarom ben jij wel  goed genoeg om een nr te  zijn in de kieslijst, maar niet goed  genoeg om in het college van B&W te zitten!?
Beste Samadie, de crisis in Rotterdam ging niet over het bestuur wat wethouders betreft, maar het bestuur van de PvdA in Feijenoord. Een wethouder is geen vrijwilliger en een lid van het bestuur van een partij wel. Dus ik denk dat we elkaar niet goed begrepen hebben. Maar dit is wel erg buiten de topic.

SAMADIE

mousa jij  komt er  wel als politicus, altijd erom heen lullen,

groenebriefjes

wat wil de politiek aan discriminatie veranderen? Politiek hier word gespeelt door jan klaar en katrijn, kom op nou man, hou iemand anders voor de gek met bullshit over een of andere politieke partij. mensen gingen bijna huilen in de kamer omdat ayaan gedoe. Kortom om een kkbezem valt een kabinet, dus geloof mij, iets aan dicriminatie doen, dat is veels te hoog gegrepen voor nederland. Buiten dat ik mag ni eens stemmen, en hoop eerlijk gezegt dat niemand stemt.

Moussa

Er wordt te negatief gedaan. Waarom zouden we als overheid niet iets aan discriminatie op de arbeidsmarkt kunnen doen, al was het maar om zelf het goede voorbeeld te geven door meer allochtonen in dienst te nemen. En beste Don, dat jij niet mag stemmen, betekent niet dat je andere mensen moet aanmoedigen om geen gebruik van hun stemrecht te maken, want ik ben er van overtuigd dat de politiek het middel bij uitstek is om iets te bereiken. Het probleem alleen is dat er veel te weinig allochtonen lid zijn van een politieke partij. Dus wordt lid van een partij of richt er een op!

groenebriefjes

Citaat van: Moussa op 16/07/2006 om 23:02:37
Er wordt te negatief gedaan. Waarom zouden we als overheid niet iets aan discriminatie op de arbeidsmarkt kunnen doen, al was het maar om zelf het goede voorbeeld te geven door meer allochtonen in dienst te nemen. En beste Don, dat jij niet mag stemmen, betekent niet dat je andere mensen moet aanmoedigen om geen gebruik van hun stemrecht te maken, want ik ben er van overtuigd dat de politiek het middel bij uitstek is om iets te bereiken. Het probleem alleen is dat er veel te weinig allochtonen lid zijn van een politieke partij. Dus wordt lid van een partij of richt er een op!
Beste Moussa, er word idd te negatief gedaan, over voornamelijk allochtonen! Door de media, die gestuurd word door de 2e kamer. Hypocriete shit, is gewoon water naar de zee dragen. Laat ze wat nuttigs gaan doen met hun tijd, ipv dom te ouwehoeruh over discriminatie, dit land is gebouwd op discriminatie, dus het zal nooit weggaan. Politiek of niet!

Moussa

#37
Ik ben wat optimistischer; ik geloof echt dat we onze sociaal-economische positie kunnen verbeteren als we ons weten te verenigen.

Jasmijn

#38
Citaat van: Moussa op 17/07/2006 om 03:09:25
Ik ben wat optimistischer; ik geloof echt dat we onze sociaal-economische positie kunnen verbeteren als we ons weten te verenigen.

Ik geloof het ook! je kan je eigen positie ook veranderen in de maatschappij dus moet dit ook in de lijn der mogelijkheden liggen, en tuurlijk gaat dat gepaard met pijn en moeite. Niks komt zomaar aanwaaien, maar als je stil blijft staan en gelooft dat jij niks kan veranderen of dat je je gelijk wat betreft arbeidskansen niet behoeft te halen dan geef je de media gelijk. we kunnen niks, we willen niks en sterker nog we doen niks.

strijd nou maar lekker wel in hart, woord en daad want het minste wat je kan bereiken is een betere positie dan die je nu hebt.

Bovendien beseffen jullie wel hoeveel effect het kunnen krijgen van een redelijke baan heeft op de allochtone bevolking, hun zelfbeeld en hun motivatie? dus dat.

en iedereen is wel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt als je ali of fatima heet, maar je bent geen echte ali of fatima als je bij de pakken gaat neerzitten en vingertje gaat wijzen...

ga die dialoog gewoon op gelijkwaardige voet aan, eis het! kijken ze je de eerste komende jaren maar scheef aan, dat went wel...laat hun maar wennen aan jou want het is je recht niet je voorrecht!

E3ber_Tastite

Ik zie het somber in, ik ben nu al een aantal maanden bezig om een stageplek te vinden zonder succes, zonder stage kan ik mn diploma niet halen. Ik zit nu al met de gedachte van, dat als ik nu al moeite heb met het krijgen van een stageplek, hoe zal het dan straks zijn als ik opzoek ben naar een echte baan.


Dobry Den

Blijven proberen. Kun je je opleiding niet aanklagen? Jij hebt toch geld betaalt voor je opleiding? Dan moeten zij ook voor zorgen dat je daar geheel aan kunt deelnemen. Of zij zorgen dat er een stage-plek voor je is of zij moeten je een alternatief aanbieden.

Ik las onlangs dat er onder de allochtone Pabo-studenten grote uitval was. Reden: geen stage-plek kunnen vinden.

Dobry Den

Kan er niet wat gedaan worden aan de lay-out van deze topic? Het leest erg irritant.

E3ber_Tastite

Citaat van: ! op 21/07/2006 om 01:12:36
Blijven proberen. Kun je je opleiding niet aanklagen? Jij hebt toch geld betaalt voor je opleiding? Dan moeten zij ook voor zorgen dat je daar geheel aan kunt deelnemen. Of zij zorgen dat er een stage-plek voor je is of zij moeten je een alternatief aanbieden.

Ik las onlangs dat er onder de allochtone Pabo-studenten grote uitval was. Reden: geen stage-plek kunnen vinden.

Ik heb er eerlijk gezegd geen zin meer in, ik ben het zat, maar een kat komt altijd op zijn pootjes terecht, bij mij zal het niet anders zijn, het zal wel goedkomen.

bou-yafar

Citaat van: Jasmijn op 19/07/2006 om 23:34:51
Citaat van: Moussa op 17/07/2006 om 03:09:25
Ik ben wat optimistischer; ik geloof echt dat we onze sociaal-economische positie kunnen verbeteren als we ons weten te verenigen.

Ik geloof het ook! je kan je eigen positie ook veranderen in de maatschappij dus moet dit ook in de lijn der mogelijkheden liggen, en tuurlijk gaat dat gepaard met pijn en moeite. Niks komt zomaar aanwaaien, maar als je stil blijft staan en gelooft dat jij niks kan veranderen of dat je je gelijk wat betreft arbeidskansen niet behoeft te halen dan geef je de media gelijk. we kunnen niks, we willen niks en sterker nog we doen niks.

strijd nou maar lekker wel in hart, woord en daad want het minste wat je kan bereiken is een betere positie dan die je nu hebt.

Bovendien beseffen jullie wel hoeveel effect het kunnen krijgen van een redelijke baan heeft op de allochtone bevolking, hun zelfbeeld en hun motivatie? dus dat.

en iedereen is wel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt als je ali of fatima heet, maar je bent geen echte ali of fatima als je bij de pakken gaat neerzitten en vingertje gaat wijzen...

ga die dialoog gewoon op gelijkwaardige voet aan, eis het! kijken ze je de eerste komende jaren maar scheef aan, dat went wel...laat hun maar wennen aan jou want het is je recht niet je voorrecht!
goed zo meid mooi gesproken, die slachtofer rol die de marokaanen op zich nemen. maakt ze inderdaad slachtofer!

Moussa

Azul e3ber,
Heb je al een stageplek kunnen vinden? Ik ben best wel benieuwd.