Bestrijd discriminatie op de arbeidsmarkt

Gestart door Moussa, 04/07/2006 om 16:39:43

Moussa

Azul Imazighen. Zoals jullie weten is onlangs het kabinet gevallen, en daarom krijgen we in november van dit jaar vervroegde verkiezingen. Ik probeer om bestrijding van discriminatie op de arbeidsmarkt in het verkiezingsprogramma van de PvdA te krijgen. Daarbij heb ik jullie steun hard nodig. Want hoe meer mensen het idee ondersteunen, hoe meer kans dat het in het verkiezingsprogramma wordt opgenomen, en hoe groter de kans dat er echt iets aan gedaan zal worden. Je kunt mijn initiatief steunen door te surfen naar: http://pvda.nl/renderer.do/menuId/200014709/clearState/true/returnPage/200014741/pageId/200014709/ en daar op het idee "Bestrijd discriminatie op de arbeidsmarkt" te stemmen.  Bedankt en Azul.

Isefrawen



SAMADIE

hoe wil  jij dat een partij  die discriminatie  toepast jou idee  zal  uitvoeren, de grond wet zou  genoeg moeten zijn, en daarbij zijn er ook nog gelijkbehandeling wetten etc,
maar de mentaliteit van de  mensen moet veranderen

Moussa

Azul Samadie, wat mij betreft zou het al een goed begin zijn als we erkennen dat discrminatie gewoon voorkomt. Ons er van bewust worden dat sommige mensen sowieso minder kans maken op een baan dan anderen, en dat dat niets met je kwaliteiten te maken heeft maar met je afkomst. Pas dan kunnen we verder kijken, en onderzoeken hoe we dit probleem aan kunnen pakken.

mara

Hij bedoelt te zeggen: stem allemaal PvdA  en het probleem zal worden opgelost ::) Mooi niet, ik raad iedereen aan niet op die partij te stemmen. Je weet hoe dat bij de gemeenteraadsverkiezingen ging; eerst alle zieltjes winnen en vervolgens ze zwartmaken.

Isefrawen


Er is toch een eindrapport door SZW opgesteld over de discriminatie van allochtonen op de werkvloer?
Hun eindconclussie was dat allochtonen daadwerkelijk ook gediscrimineerd worden. Snap alleen niet waarom er geen stappen zijn ondernomen. Er moet zeker weer een commisie komen die het eindrapport evalueert en de de feiten zo omdraait dat ze in feite niet gediscrimineert worden... lang leve de overheid...

Moussa

Het is inderdaad niet fijntjes verlopen na de gemeenteraadsverkiezingen. Maar je mag dat incident, dat overigens door de meeste leden als onzin afgedaan werd, niet als typerend voor de PvdA beschouwen. Deze partij heeft veruit de meeste allochtone vertegenwoordiging, en vanuit die positie kunnen we veel meer bereiken dan binnen andere partijen, die ons alleen maar lippendienst bewijzen.


SAMADIE

moussa vertel wat pvda doet voor mij ? als ik  geen stage kan krijgen!?
niets, pvda die wil mijn stem meer niet, en om mijn stem te krijgen zit ze iemand die hetlzelfde achtergrond heeft als ik, en niet om zijn kwalieteiten is na de verkiezingen gebleken, en daarbij paar jaar geleden, ging er raporten rond bij de pvda inj amdam er werd toen het woord kutmarokaan gebruikt. en nog een ding deze partij doet zeker zelf  ook aan discreminatie.
ze hebben wel heel  veel alochtonen op  de kieslijst, maar de bestuurlijke functies ging alemaal naar de autochtone die gewoon uit een andere stad kwam.
wees niet zo naief zou ik zeggen

Moussa

De PvdA doet wel degelijk iets aan het creeren van stageplekken. In Haarlem hebben we beloofd dat we voor 100 extra stageplekken gaan zorgen, en ik ga me sterk maken om een deel daarvan voor de Marokkaanse scholieren op te eisen. Het is helaas wel zo dat je als politieke partij de medewerking van anderen, zoals werkgevers nodig hebt, om je doelen te kunnen realiseren. Maar eigenlijk kunnen we twee dingen doen: 1) Je kunt aan de kant blijven staan en roepen dat de PvdA en andere partijen alleen op jouw stem uit zijn en niets voor jou doen.

Of 2) Lid worden van een politike partij en daar begrip voor je standpunten proberen te vinden om op deze manier in ieder geval toch iets te realisren.

miss.F.

Wat mij betreft mag je je hard maken voor die ommenselijke inburgeringswet die Verdonk er doorheen wil voeren. Wat de discriminiatie betreft: dat kun je niet uitroeien, simpelweg omdat je mensen (werkgevers, recruiters) niet kunt dwingen anders te denken.

Moussa

Je legt je er wel erg gemakkelijk bij neer miss F. Waarom zou je de mensen niet kunnen dwingen? Voeger dacht men dat vrouwen niet in staat waren om logisch na te denken. Tot voor kort was een vrouw in Nederland handelingsonbekwaam, en dat is tegenwoordig o.a via wetgeving anders geworden. Dus waarom zouden we discriminatie op de arbeidsmarkt niet op een verbodslijst kunnen zetten?

Y.assine


miss.F.

Citaat van: Moussa op 12/07/2006 om 11:07:46
Je legt je er wel erg gemakkelijk bij neer miss F. Waarom zou je de mensen niet kunnen dwingen? Voeger dacht men dat vrouwen niet in staat waren om logisch na te denken. Tot voor kort was een vrouw in Nederland handelingsonbekwaam, en dat is tegenwoordig o.a via wetgeving anders geworden. Dus waarom zouden we discriminatie op de arbeidsmarkt niet op een verbodslijst kunnen zetten?

Jongen, ga me niet vertellen wat discriminatie op de arbeidsmarkt inhoudt. Ik ben er zelf slachtoffer van geweest. Maar ik ben gewoon realistisch, die vooroordelen krijg je niet weg bij werkgevers door een verbodslijst op te stellen. Het is niet makkelijk om te kunnen bewijzen wanneer een werkgever dscrimineert, vaak gooien ze het namelijk over een andere boeg. Ik heb tijdens mijn werkloosheid ook talloze smoesjes gehoord en daar kun je op een gegeven moment niets mee.

Ik wens je veel succes toe met dit agendapunt en ik ben erg benieuwd of je m op de egenda krijgt en als dat het geval is, welke concrete activiteiten hieruit voort zullen vloeien. Ik ben nog sceptisch