De oorsprong van de berbers?

Gestart door athsaynou, 03/07/2006 om 19:57:35

Arab-Amazighi

Citaat van: Butheghmas op 05/07/2006 om 19:09:04
Citaat van: Arab-Amazighi op 05/07/2006 om 18:22:20
Nonsens voor mij was het echt belangrijk om mijn afkomst te kennen, wat is er nou mooier dan zeker te weten dat je een Rifi in hart en nieren bent, maar goed dat is jouw mening.
Rot op man, een neger uit Arif is meer Arifi dan jij, hij spreekt de taal namelijk en gij niet A tAXNA.

En dat is mijn fout? Waar zitten je hersens jongetje ergens tussen de stront in een riool? 3la koe. Ik zelf zit ermee dat ik het niet spreek, maar wat kan ik eraan doen dat mijn familie 5 of 6 generaties terug besloot Arabisch te spreken? Denk je nou dat het een prestatie is van jezelf dat jij wel rifisch spreekt, je hebt het geluk dat je in een Amazigh-talige omgeving bent geboren jij sukkel, niet meer en niet minder.

Arab-Amazighi

Citaat van: Don-Rifi op 05/07/2006 om 19:02:22
Citaat van: Arab-Amazighi op 05/07/2006 om 18:22:20
Citaat van: miss.F. op 05/07/2006 om 14:22:29
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 16:34:39
Laat jullie niets wijs maken. Ik heb meegedaan aan "GENOGRAPHIC" een DNA project van Nationalgeographic. Ik heb het gedaan omdat ik zeker wilde weten of ik een echte Rifi was. Wat blijk JAAAAHAHAHAAA mijn Haplotype is E3b2. Uniek aan Amazighen is dat zij misschien niet homogeen qua genen zijn, maar wel meer dan de meeste volkeren ter wereld. De meeste Amazigh-mannen dragen de E3b2 type, het mooie is dat het bij geen andere volk in zulk hoge concentraties voor komt, vandaar dat het dus de Amazigh type wordt genoemd. Deze type komt in beperkte mate voor in het Midden Oosten en Europa. Het is zeer waarschijnlijk in Noord-Afrika zelf ontstaan. Het is ook een type dat vrijwel afwezig is in Egypte en dus zeer sterk aanwezig is in Noord West Afrika.

Je kunt zelf mee doen aan de test, is echt interessant je betaald met creditcard en binnen enkele weken heb je de "kit" in huis. https://www3.nationalgeographic.com/genographic/

Het is een heerlijk gevoel te weten dat je de genen van je eigen volk draagt en hiermee bedoel ik dat je als Rifi ook de AMazigh genen draagt, sommige mensen zijn wel Amazighi qua taal maar niet qua genen. Omdat misschien een lange tijd geleden (kan duizenden jaren terug) iemand bij de AMazighen kwam wonen en met een AMazighi vrouw trouwde. Ons geluk is dat wij altijd gesloten waren naar de buitenwereld toe en dit heeft voor een belangrijk deel onze genen beschremt (niet dat ik wil impliceren dat anderen minder zijn).

De Y-chromosoom dat getest wordt wordt 100% van vader op zoon doorgegeven, die van mij (en van iedere andere man natuurlijk) is identiek aan die van mijn voorouders tot op duizenden jaren terug.

P.S. Wij zijn Imazighen en hebben niets met die met Germanen te maken (onze genen zijn totaal anders) of met de Arabieren. Wat ons wel met de Arabieren bind en niet met de Germanen is de islam. De Arabieren zijn ondanks alles onze broeders, maar wij zijn Imazighen in de eerste plaats en onze voorbeeld is AbdelKrim.

wat een hoop onzin, dat er zoiets al zou bestaan. Als je het mij vraagt: weg gegooid geld. Had je beter kunnen doneren

Nonsens voor mij was het echt belangrijk om mijn afkomst te kennen, wat is er nou mooier dan zeker te weten dat je een Rifi in hart en nieren bent, maar goed dat is jouw mening.
Al1 zo jammer dat nationalgeographic net zo geloofwaardig is als fox news...kkleugenaars, Dus wat je onderzoek betreft, k zou toch maar een second opinion nemen haha.

Het is familytree DNA die de tests uitvoert in opdracht van nationalgeographic. Denk maar even na hoe kunnen zij nou direct de juiste haplogroup voor mij tervoorschijn toveren. Ik heb als geboorteplaats A'dam en als woonplaats A'dam holland. Mijn naam Mohamed kan zelfs uit indonesië of pakistan komen, toch hebben ze niet alleen de juiste haplogroup tevoorschijn gehaald maar ook de subclad, haplogroup E3b, Subclad E3b2 (M-81). Zelf weet ik dan mijn voorouders uit Ibaquyyen komen en E3b2 is een typisch Amazigh chromosoom.

Arab-Amazighi

#47
Citaat van: Butheghmas op 05/07/2006 om 19:09:04
Citaat van: Arab-Amazighi op 05/07/2006 om 18:22:20
Nonsens voor mij was het echt belangrijk om mijn afkomst te kennen, wat is er nou mooier dan zeker te weten dat je een Rifi in hart en nieren bent, maar goed dat is jouw mening.
Rot op man, een neger uit Arif is meer Arifi dan jij, hij spreekt de taal namelijk en gij niet A tAXNA.

En dat is mijn fout? Waar zitten je hersens jongetje ergens tussen de stront in een riool? 3la koe. Ik zelf zit ermee dat ik het niet spreek, maar wat kan ik eraan doen dat mijn familie 5 of 6 generaties terug besloot Arabisch te spreken? Denk je nou dat het een prestatie is van jezelf dat jij wel rifisch spreekt, je hebt het geluk dat je in een Amazigh-talige omgeving bent geboren jij sukkel, niet meer en niet minder.

Lezer

De haplogroups zouden duidelijk zijn, maar de conclusies die daarop gebaseerd zijn, zijn soms speculatief.
Soms worden de conclusies getrokken om bepaalde ideologies te bekrachtigen of te ontkrachtigen.
Niet alleen de conclusies of interpretaties kunnen speculatief zijn, maar ook de vorm van het onderzoek dat uitgevoerd wordt, kan soms gemanipuleerd zijn. Bovendien zijn er verschillende analyzes die gebruikt worden om de ethnische achtergrond te bepalen.
Men moet daarom verstand hebben van die theories om de juite conclusie te trekken.

Arab-Amazighi

Citaat van: 0x8000ffff op 05/07/2006 om 20:13:51
De haplogroups zouden duidelijk zijn, maar de conclusies die daarop gebaseerd zijn, zijn soms speculatief.
Soms worden de conclusies getrokken om bepaalde ideologies te bekrachtigen of te ontkrachtigen.
Niet alleen de conclusies of interpretaties kunnen speculatief zijn, maar ook de vorm van het onderzoek dat uitgevoerd wordt, kan soms gemanipuleerd zijn. Bovendien zijn er verschillende analyzes die gebruikt worden om de ethnische achtergrond te bepalen.
Men moet daarom verstand hebben van die theories om de juite conclusie te trekken.


Los daarvan, ik baseer me op iets heel simpels ten eerste is 70% van de Imazighen drager van de E3b2 en mijn afkomst is Ibaquyyen. De Imazighen zijn de enige groep met zo een hoge concentratie E3b2, de meeste omringende volkeren komen volgens mij niet hoger dan 5% uit.