De Arif Vakantieauto Topic (DAVT)

Gestart door Isefrawen, 03/07/2006 om 14:27:36

Inuit

Citaat van: Hadou op 12/07/2007 om 14:57:31
een collega vertelde mij er over. zijn moeder least m dus , sindskort.
je kan zeker particulier leasen.. uiteraard zitten er voorwaarden aanvast. want je gaat er mee trouwen. ;D
ik bedoel dus van die belachelijke voorwaarden qua inkomen en dat de lease maatschappij de garantie moet hebben dat jij het contract uit kan rijden.

eerlijk gezegd vind ik het niet verstandig om particulier te leasen, want je betaalt een jaar of 3 a 4 zoveel honderd euro per maand en aan het eind van de rit heb je niets. koop hem beter en regel een goed financieringsplan die je dan over bijv. 5 jaar uitsmeert, zo krijg je na die 5 jaar nog een deel terug.
leasen via werkgever is alleen aantrekkelijk omdat je het betaalt van je bruto salaris, maar aan de andere kant word je keihard teruggepakt via de bijtelling. lang leven het belastingparadijs dat NL heet.

Hadou

ach het is lastig ! financieren daar komt Rente bij kijken... ( Haram voor mij).
leasen = huren, zonder zorgen en je rijdt iets nieuws en moois.
En sparen?? voor een nieuwe = niet meer mogelijk tegenwoordig..

Isefrawen

Citaat van: Hadou op 12/07/2007 om 15:03:37
aantal kilometers voor een Mercedes Diesel maakt op zich niet uit. Ze kan makkelijk 1.000.000 km draaien. in NL  kijken ze ernaar helaas. maar het zegt niet veel.

op de marktplaats staan ze van af 5000 geprijst.


Oke bedankt!

Isefrawen

Citaat van: Hadou op 12/07/2007 om 15:09:38
ach het is lastig ! financieren daar komt Rente bij kijken... ( Haram voor mij).
leasen = huren, zonder zorgen en je rijdt iets nieuws en moois.
En sparen?? voor een nieuwe = niet meer mogelijk tegenwoordig..


Hadou, koop een huis. laten we zeggen voor 180000 euro en op dat huis neem je de overwaarde van rond de 3 a 4% op jaarbasis. dat bedrag laat je van te voren uitkeren en daar koop je een auto van. kom je alsnog op 36000,-  (4%) wat een leuke auto kan opleveren.

MBTiza

#199
Hadou,

Lease gewoon via werkgever, ben voor onderstaande auto zo'n 277 euro maandelijks kwijt inclusief tank en met de onderstaande opties!









Hele luxe auto waar je veel voor terugkrijgt en zit in zelfde prijscategorie als Golf V, Seat Leon etc.

Inuit

Citaat van: Hadou op 12/07/2007 om 15:09:38
ach het is lastig ! financieren daar komt Rente bij kijken... ( Haram voor mij).
leasen = huren, zonder zorgen en je rijdt iets nieuws en moois.
En sparen?? voor een nieuwe = niet meer mogelijk tegenwoordig..
ik weet het, het is best lastig idd, alles wat je niet ineens kunt lappen daar komt helaas rente bij kijken.

leasen heeft idd wel het voordeel dat je je werkelijk nergens druk over hoeft te maken, verzekering, belasting, reparatie, vervangend vervoer enzo, het zit er allemaal bij in, dus tanken en rijden.

Inuit

Citaat van: aziTBM op 12/07/2007 om 15:16:33
Hadou,

Lease gewoon via werkgever, ben voor onderstaande auto zo'n 277 euro maandelijks kwijt inclusief tank en met de onderstaande opties!


Hele luxe auto waar je veel voor terugkrijgt en zit in zelfde prijscategorie als Golf V, Seat Leon etc.
volgens mij vergis je je hoor, want als je bij directlease kijkt dan is de goedkoopste versie op basis van 20000 km per jaar (4 jaar contract) incl. brandstof 620 euro per maand.

voor dat bedrag lease je misschien een kale smart of aygo, maar meer echt niet.

E3ber_Tastite

Ik ga dit jaar in een golf 3, 1.6 74 kw, wel een leuk dingetje met airco erop, maar ik had wel liever een golf 4 gehad, alleen ben ik dom geweest om niet gelijk die type 4 te kopen. Na de vakantie ga ik deze golfje gelijk verkopen en misschien een mercedes cdi c-klasse  kopen, zo niet, dan ga ik gewoon in een oude clio rijden ofzo, lekker goedkoop.

MBTiza

Citaat van: Inuit op 12/07/2007 om 15:50:17
Citaat van: aziTBM op 12/07/2007 om 15:16:33
Hadou,

Lease gewoon via werkgever, ben voor onderstaande auto zo'n 277 euro maandelijks kwijt inclusief tank en met de onderstaande opties!


Hele luxe auto waar je veel voor terugkrijgt en zit in zelfde prijscategorie als Golf V, Seat Leon etc.
volgens mij vergis je je hoor, want als je bij directlease kijkt dan is de goedkoopste versie op basis van 20000 km per jaar (4 jaar contract) incl. brandstof 620 euro per maand.

voor dat bedrag lease je misschien een kale smart of aygo, maar meer echt niet.


nee ik heb het over wat ik aan bijtelling + eigen bijdrage kwijt ben enzo.


NISSAN  QASHQAI  1.6 5D 2WD TEKNA  Benzine  â,¬ 24.595,00  â,¬ 803,52  â,¬ 158,22  â,¬ 122,93  â,¬ 281,15 

totaal toegepast op mijn situatie bij mn werkgever.



Hadou

Citaat van: aziTBM op 12/07/2007 om 15:16:33
Hadou,

Lease gewoon via werkgever, ben voor onderstaande auto zo'n 277 euro maandelijks kwijt inclusief tank en met de onderstaande opties!

Ik ben een elektromonteur van beroep. Meestal zit ik een halve jaar op één project en ik rijd ook zo n VW Caddy of een VW LT bus van de zaak. Ik neem m niet mee naar huis. Enkel als ik storingsdienst draai. Dus privé gebruik is verboden.
Ik kan ook kiezen voor een permanente auto van de zaak, dus lease met bijbetaling enz.. Maar die auto's staan ook vol met logo's en daar hou ik niet van. ( eigenlijk moeten zij mij betalen als ik met die auto van hun rijd, ik maak immers reklame voor hun... ze trapten niet in mijn voorstel).

Die Nissan is een mooie. Informeer naar een Jaguar , die zijn ook niet zo duur in lease , heb ik gehoord.

Hadou

Citaat van: E3ber_Tastite op 12/07/2007 om 15:57:02
Ik ga dit jaar in een golf 3, 1.6 74 kw, wel een leuk dingetje met airco erop, maar ik had wel liever een golf 4 gehad, alleen ben ik dom geweest om niet gelijk die type 4 te kopen. Na de vakantie ga ik deze golfje gelijk verkopen en misschien een mercedes cdi c-klasse  kopen, zo niet, dan ga ik gewoon in een oude clio rijden ofzo, lekker goedkoop.
heb je je vakantie budget al ingecalculeerd?
2 x 2500 km naar Malaga + 2 x Das Boot + Kilometers in Marokko ( 3000 km)
Laten wij zeggen dat je benzine verbruik 1 liter : 14 kilometer. dan zul je ongeveer ( 8000km / 14 = 571 liters benzine ) x (+-) 1,35 â,¬ per liter = 771 â,¬ aan benzine . En dit is echt minimaal.
+ 2 x 200 â,¬ aan boot (= 400 â,¬) =  1171 â,¬... en dan nog je vakantie onkosten..

Met dat geld kun je echter naar Hawaii of zo gaan..

maar goed : Het is maar waarvoor je kiest/
Fijne Vakantie HBO er :)

E3ber_Tastite

Citaat van: Hadou op 12/07/2007 om 18:50:00
Citaat van: E3ber_Tastite op 12/07/2007 om 15:57:02
Ik ga dit jaar in een golf 3, 1.6 74 kw, wel een leuk dingetje met airco erop, maar ik had wel liever een golf 4 gehad, alleen ben ik dom geweest om niet gelijk die type 4 te kopen. Na de vakantie ga ik deze golfje gelijk verkopen en misschien een mercedes cdi c-klasse  kopen, zo niet, dan ga ik gewoon in een oude clio rijden ofzo, lekker goedkoop.
heb je je vakantie budget al ingecalculeerd?
2 x 2500 km naar Malaga + 2 x Das Boot + Kilometers in Marokko ( 3000 km)
Laten wij zeggen dat je benzine verbruik 1 liter : 14 kilometer. dan zul je ongeveer ( 8000km / 14 = 571 liters benzine ) x (+-) 1,35 â,¬ per liter = 771 â,¬ aan benzine . En dit is echt minimaal.
+ 2 x 200 â,¬ aan boot (= 400 â,¬) =  1171 â,¬... en dan nog je vakantie onkosten..

Met dat geld kun je echter naar Hawaii of zo gaan..

maar goed : Het is maar waarvoor je kiest/
Fijne Vakantie HBO er :)

Hahah die haddou ook he, bedankt voor je berekening, qa twaried als student heb ik geld zat he, dacht het dus niet. Geld komt en gaat, daar doe ik niet moeilijk over, je moet ook wel wat leven in het leven en wat betreft benzine in marokko, daar heb je nog altijd Bouteflikker benzine, draait de auto ook goed op en is goedkoop.

Maar Haddou, probeer je te zeggen dat ik op diesel moet gaan rijden of iets anders moet gaan doen, wat zou ik dan volgens jou beter kunnen doen, yallah zied, kom op met de ideen.

Hadou

je gaat nu zeker met een rot gevoel rijden :(
Nee, het ging mij eerder om dat auto gebruik veel te duur is geworen.
Wij moeten naar alternatieven zoeken. En onze vakantie tijd en geld beter besteden.

E3ber_Tastite

Citaat van: Hadou op 13/07/2007 om 21:25:23
je gaat nu zeker met een rot gevoel rijden :(
Nee, het ging mij eerder om dat auto gebruik veel te duur is geworen.
Wij moeten naar alternatieven zoeken. En onze vakantie tijd en geld beter besteden.

Ik zit er over na te denken, om een auto te importeren, alleen dat is veels te duur en ik ben ook zeker niet van plan om in een fiatje of een oude volkswagen daar rond te gaan rijden. Vakantie is duur en trouwens je bent in je berekening de tol vergeten.

Ik had gelezen dat er in 2010 de in invoerrechten versoepeld gaan worden, weet iemand daar wat van?