De Arif Vakantieauto Topic (DAVT)

Gestart door Isefrawen, 03/07/2006 om 14:27:36

Isefrawen

Een topic voor de kenners en de mensen met de meeste ervaring:

Welke auto's zijn geschikt en welke juist niet?

Welke zaken dien je in de gaten te houden bij de douane (inschrijving auto in je paspoort etc)

De technische aspecten die bij de auto komen kijken, grote onderhoudsbeurt en bv profiel autobanden.

Show ons hier je Bling-Bling auto waar je de komende weken in Arif de blits mee gaat uithangen.

Koopadviezen en/of vragen.


Nadoriaan


Welke auto's zijn geschikt en welke juist niet?

Alle auto's zijn geschikt! Slechts vervoer van A naar B. Mensen Die ontzettend dure auto's meenemen moeten er wel tegen kunnen als een landgenoot met zijn karro vol met adelie3 tegen je auto aan botst. Verzekering walloe!

Welke zaken dien je in de gaten te houden bij de douane (inschrijving auto in je paspoort etc).

In de boot al de paspoorten stempelen, groene kaart voor auto invullen en niet vergeten om op je paspoort te zetten. En vergeet je La carte nationale niet!

De technische aspecten die bij de auto komen kijken, grote onderhoudsbeurt en bv profiel autobanden.

Onderhoudsbeurt, profiel minimaal 5 millimeter of meer! Altijd extra jerrycan brandstof meenemen en een litertje koelvloeistof en motorolie voor zekerheid.

Show ons hier je Bling-Bling auto waar je de komende weken in Arif de blits mee gaat uithangen.

Voorzover ander auto nog niet geleverd is:





E3ber_Tastite

Hahaha leuke topic.

Vorig jaar ging ik met een golfje type 3, 1.6 benzine naar Marokko, die auto was gewoon niet kapot te krijgen, ik heb er ongeveer 5000 km mee gereden op Bouteflika benzine, echt top. ik had de auto voor 1000 euro gekocht met schade, had ik toen daar gemaakt voor ongeveer 80 euro, en gelijk na terugkomst in NL weer voor 1500 euro verkocht.

Golf, dat is geen auto maar een traktor.



Isefrawen



Hahaha oke :) Golf is perfect voor Arif, zijn niet kapot te krijgen inderdaad.

Nadoriaan: Ik weet nog niet zeker of ik ga, ik weiger nog een la carde national aan te vragen, je hebt niet voor niks een groen paspoortje... Wordt je auto dan echt niet ingeschreven als je geen la carde hebt???

Hier is mijn Bling Bling wagen als ik ga:



Ik twijfel alleen nog of ik ermee ga want er staan een hoop km's op de teller... :(

athsaynou

#4
Een Mercedes, een bmw'pje doen het goed onderweg. Wij gaan zelf met een mercedes.

PS: Een National la carte heb ik ook niet, moet dat dan? :-/

E3ber_Tastite

Voordat je op vakantie is het goed om je auto een grote beurt te geven kwa onderhoud, als olie verversen, v-snaar en distributieriem en filters te vervangen.

En eigenlijk is het ook het beste om met een auto naar marokko te gaan, waarvan de onderdelen genoeg aanwezig zijn, want bij minder gebruikte merken zijn er weinig auto onderdelen, en het is zeer moeilijk om die te vinden.

Veel gebruikte autos in Marokko zijn Renault, Volkswagen, Peugeut, Mercedes en Fiat.

Isefrawen


Volgens een of andere vage reden moet je vanaf je 16de een marokkaanse id-pas hebben... terwijl je gewoon ook voor een paspoort betaalt. Je betaalt m.i. dus dubbel voor je nationaliteit. Daarnaast heb je ook nog een Nederlands paspoort. Wat moet je dan nog met een id-pas? Zo handig zijn die krengen niet want ze zijn net zo groot als een paspoort... alleen minder zwaar.

Grote beurt heb ik onlangs laten uitvoeren door de dealer, wat specifieke reparaties heb ik door de welbekende dove pool laten uitvoeren. Maar het is de stabiliteit waar ik me zorgen om maak, er zit dan wel een software matige oplossing (EPS) voor het geval ie dus een gekke bocht maakt. Maar dan nog, ben ik niet overtuigd, want als ik hier over rails rijd in een bocht, dan heb ik het gevoel dat ik over me kop ga...


Nadoriaan

Citaat van: 3abbesBuhakus op 03/07/2006 om 15:00:49


Hahaha oke :) Golf is perfect voor Arif, zijn niet kapot te krijgen inderdaad.

Nadoriaan: Ik weet nog niet zeker of ik ga, ik weiger nog een la carde national aan te vragen, je hebt niet voor niks een groen paspoortje... Wordt je auto dan echt niet ingeschreven als je geen la carde hebt???




Jawel hoor, auto wordt gewoon ingeschreven. La carte doen ze alleen moeilijk over als je Nederlands paspoort hebt. Dan gaan ze duidelijk maken dat je die dus moet aanvragen want je bent Marokkaan! :/




athsaynou

Nou ik heb geen Nederlandse Paspoort en moet je nagaan ik ben hier geboren nu als ik em wil aanvragen moet ik echt payen.. :( Dus heb 'm niet nodig, pfieuw

Isefrawen


Dus groene paspoort bij douane afgeven en als je weer terug komt bij de spanjaarden de rode paspoort?
Geeft dat weer geen problemen bij de Spanjaarden? Dat ze dus geen EUROPE-OUT stempel zien?

Waar moet je trouwens de visum aanvragen als je alleen een ned. paspoort hebt? Kan dat ook bij de douane?

Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 03/07/2006 om 15:27:18
Nou ik heb geen Nederlandse Paspoort en moet je nagaan ik ben hier geboren nu als ik em wil aanvragen moet ik echt payen.. :( Dus heb 'm niet nodig, pfieuw

Dan moet je toch een visum kunnen aantonen? Of heb je wel een groen paspoort?

athsaynou

Citaat van: 3abbesBuhakus op 03/07/2006 om 15:35:03
Citaat van: m'Izran op 03/07/2006 om 15:27:18
Nou ik heb geen Nederlandse Paspoort en moet je nagaan ik ben hier geboren nu als ik em wil aanvragen moet ik echt payen.. :( Dus heb 'm niet nodig, pfieuw

Dan moet je toch een visum kunnen aantonen? Of heb je wel een groen paspoort?

Ik heb alleen de Marokkaanse (Groene) Paspoort. Visum, de ID-kaart nigh?

Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 03/07/2006 om 15:37:45
Ik heb alleen de Marokkaanse (Groene) Paspoort. Visum, de ID-kaart nigh?

Als je alleen ned. (rood) paspoort hebt, dan moet je een visum aanvragen, moet je in een aparte rij plaats nemen die 10 keer trager is dan de rest (tenzij je gewoon hollands bent).

mara

Citaat van: 3abbesBuhakus op 03/07/2006 om 15:00:49


Hahaha oke  Golf is perfect voor Arif, zijn niet kapot te krijgen inderdaad.


Opels zijn ook niet kapot te krijgen in arrif ;D

athsaynou

Citaat van: 3abbesBuhakus op 03/07/2006 om 15:41:28
Citaat van: m'Izran op 03/07/2006 om 15:37:45
Ik heb alleen de Marokkaanse (Groene) Paspoort. Visum, de ID-kaart nigh?

Als je alleen ned. (rood) paspoort hebt, dan moet je een visum aanvragen, moet je in een aparte rij plaats nemen die 10 keer trager is dan de rest (tenzij je gewoon hollands bent).

A Buhakus, wat zei ik net tegen jou die heb ik niet. Udayitanni erhem, Erhem enni ejjith gaagh.