Marokkaanse politiek

Gestart door athsaynou, 28/06/2006 om 19:13:55

ameziane

Citaat van: m'Izran op 03/07/2006 om 17:47:54
Deze mensen vertegenwoordigen dus het district waar ze op staan. Als er wat ontbreekt in Arif of als er wat geregeld moet worden, dan regelen zij het? Moet ik het zien zoals burgemeesters?
Ja, een soort van. Zo is bijv. Mustafa Mansouri(ex-parlementslid, nu minister) ook voorzitter van de gemeenteraad van Aaroui.

Dat regelen is maar te hopen...

athsaynou

Azul,

TOP Ameziane voor de info en je kennis. Ik heb het boek van Herman Obdeijn op advies van je toch maar besteld. Ben benieuwd..

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, houdt me dan op de hoogte!

Ayuuz xex

ameziane

#17
Kopstukken van de belangrijkste politieke partijen


Mohamed Elyazghi(USFP)


Abbas Alfassi(Istiqlal)


Saaddinne Othmani(PJD)


Ahmed Osman(RNI)


Mahjoubi Aherdane(MP)


Ismael Alaoui (PPS, voormalige communisten)

ameziane

#18
Een belangrijke factor binnen de Marokkaanse politiek, weliswaar illegaal, is Al3adl wa-Lihsaan(Rechtvaardigheid en Naastenliefde).Men zegt dat deze stroming een zeer grote aanhang heeft onder de bevolking.


Abdessalam Yassine, leider van de beweging


Nadia Yassine(Dochter en de vrouw die 'het gezicht' van de jama3a is geworden)

ameziane

#19
Tenslotte wat promimente(nog levende) politici die een rol hebben gespeeld in de Makzen-politiek(en misschien achter de schermen nog steeds spelen)


Abdkrim Khatib(MP later PJD)


Abderrahman Youssoufi(USFP)


M'hamed Boucetta(Istiqlal)

Memma

Citaat van: ameziane op 08/07/2006 om 14:44:17

RNI(41 zetels): 'Verzameling onafhankelijke Personen' partij van Ahmed Osman, familie van de koning


Hoe is het eigenlijk met deze man afgelopen? Had hij niet een rechtszaak aan zijn broek hangen?

ameziane

Ik had een keer iets over gelezen(al weet ik de reden van de rechtszaak niet meer). Hoe het afgelopen is? Geen idee.