repatriëring allochtone criminelen

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 26/06/2006 om 23:53:08

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

de dood van een in mekaar geslagen buschauffeur te antwerpen doet een heikele kwestie oprijzen. Moeten allochtone criminelen hun straf uitzitten in hun land van herkomst als er een akkoord van kracht moest worden.

Welke categorie zou volgens jullie uiteindelijk in aanmerking komen? Ik ben het Belgische nationaliteit bvb geweigerd, kan ik dan bij wijze van spreken gaan rotten in een cel waar ze me in het arabisch vernedere ?

Is deze mogelijke maatregel eigenlijk in Nederland reeds vernoemd of niet ? Even ter informatie; in België zijn 40% van de gedetineerde Marokkane


Graag jullie verwachte reactie aythma

Sa3ieD

#1
Mee eens.

Allochtone draaideur criminelen moeten als straf terug naar hun land. MAAR in de plaats van een draaideur crimineel moet er wel een allochtoon met potentie, die dus bepaalde talenten heeft maar die in het land van herkomst weinig tot helemaal niet kan ontplooien, worden toegelaten. Ik vind het beschamend om te zien hoe mensen bijv. in Marokko zooooveel potentie hebben maar gewoonweg geen kansen krijgen en dan de snotapen in bijv. NL die alle kansen krijgen maar het vertikken iets van hun leven te maken.

Liefst gebeurt dit ook met autochtone draaideur criminelen, maja het probleem is dat er geen een land is die ze toe zal laten.

Stem op mij, Partij voor "Stomme allochtonen eruit, lieve allochtonen erin"

Noot:
Als die teruggestuurde crimineeltjes TOCH iets van hun leven weten te maken in het land van herkomst mogen ze wel terug naar Nederland. Zo'n maatregel kan trouwens ook preventief werken. Als je weet dat je terug kunt worden gestuurd zul je misschien niet zo gauw stelen etc.

PS: Ik ga geen medelijden tonen met criminelen. Gossie je hebt 10 overvallen gepleegd en nu moet je zitten in Marokko.....Je hebt dan gewoon dikke pech, moet je maar niet stelen.

*****

Citaat van: shiyut insi op 26/06/2006 om 23:53:08
de dood van een in mekaar geslagen buschauffeur te antwerpen doet een heikele kwestie oprijzen. Moeten allochtone criminelen hun straf uitzitten in hun land van herkomst als er een akkoord van kracht moest worden.

Welke categorie zou volgens jullie uiteindelijk in aanmerking komen? Ik ben het Belgische nationaliteit bvb geweigerd, kan ik dan bij wijze van spreken gaan rotten in een cel waar ze me in het arabisch vernedere ?

Is deze mogelijke maatregel eigenlijk in Nederland reeds vernoemd of niet ? Even ter informatie; in België zijn 40% van de gedetineerde Marokkane


Graag jullie verwachte reactie aythma

Waren het dan allochtonen? Ik weet niet meer dan dat het "jongeren met petjes" waren.

*****

Op zich een hele charmante gedachte, klootzak eruit, talent erin.

Toch, als je doordenkt. Ten eerste zijn de klootzakjes vaak hier geboren en opgegroeid. Vanwege de dubbele nationaliteit kan het natuurlijk wel, en ik gun het die teringetters wel, een Marokkaanse gevangenis en wat realiteitszin, maar kan je Marokko zomaar met dat tuig opzadelen?

Bovendien zou ik als goed opgeleide Marokkaan (Antilliaan, Pool) niet blij zijn dat ik moet wachten tot een etterbuiltje wordt uitgeknepen en gedropt in Marokko (of Antillen pf Polen etc) voor ik naar binnen mag.
Talenten moeten gewoon sowieso worden toegelaten vind ik.

Maar toch een heel geinig idee.

mara

Hoe erg dat ook is, ik ben van mening dat je een nederlander nooit mag wegsturen (tenzij autochtonen naar de antillen gestuurd kunnen worden). Ik ben meer van opvoedingskampen met een zeer hard regime ;D Of gedurende twee jaar onbezoldigd verplicht in het leger...

*****

De pusbuilen kwamen hier tot ontwikkeling en moeten hier de kop worden ingedrukt.
Lubbers-kampjes zijn wellicht toch een idee.

Glen Mills doet al aardig werk. Maar ik denk dat je dat stadium al voorbij bent als je iemand dood trapt.

Hebben we niet een paar kwikmijnen in Limburg?

Nadoriaan

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 09:22:23


Waren het dan allochtonen? Ik weet niet meer dan dat het "jongeren met petjes" waren.

Gezien de omstanders :) .... Zit het er dik in dat het allochtonen (Marokkanen) zijn.



De politie in Antwerpen heeft vanavond drie verdachten van het dodelijke busincident van zaterdag opgepakt. Het gaat om een meerderjarige en twee minderjarigen. Een vierde minderjarige verdachte wordt nog opgespoord. Dat meldt Dominique Reyniers van het Antwerpse parket.

"Uit politionele informatie is een piste naar voren gekomen die voorwerp uitmaakt van onderzoek. Maandag in de vroege avond vond een politietussenkomst plaats ten aanzien van vier verdachten. Drie van hen werden maandagavond opgepakt voor de duur van het onderzoek. Een vierde minderjarige wordt nog opgespoord", zegt Reyniers.

De verdachten zijn volgens Reyniers van hun vrijheid beroofd en worden verhoord door de politie. Nadien neemt de politie contact op met de onderzoeksrechter, die beslist of ze worden voorgeleid. Dat gebeurt wellicht morgen. Reyniers benadrukt dat dit het enige is wat het parket op dit moment kan bekendmaken.


*****

Dat zijn omstanders, geen verdachten. Als de witte buren van mijn schoonfamilie worden opgepakt zullen de leden van mijn schoonfamilie ook wel even buiten kijken.

Nadoriaan

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 09:51:08
Dat zijn omstanders, geen verdachten. Als de witte buren van mijn schoonfamilie worden opgepakt zullen de leden van mijn schoonfamilie ook wel even buiten kijken.

Ik zeg ook niet dat het zo is, de kans is groot......

Helemaal aangezien ze volgens de Belgische media zijn aangegeven door de Marokkaanse gemeenschap. (Dit moet nog worden bevestigd)

Nadoriaan

#9
Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 09:51:08
Dat zijn omstanders, geen verdachten. Als de witte buren van mijn schoonfamilie worden opgepakt zullen de leden van mijn schoonfamilie ook wel even buiten kijken.
Vijf verdachten opgepakt

ANTWERPEN - Vijf van de zes verdachten van de brutale aanval op de treinbestuurder Guido Demoor werden maandagavond in Antwerpen-Noord opgepakt. Eén vermoedelijke dader â€" een minderjarige â€" is nog voortvluchtig.
De politie kreeg maandagmiddag nieuwe bruikbare tips binnen van getuigen. Ook het paar dat achterin de bus zat en als belangrijke getuige werd beschouwd, kwam zich melden bij de politie.

Agenten van de Speciale Interventie Eenheid (SIE) van de federale politie vielen rond acht uur binnen in huizen en appartementen in de Veldstraat, de Pothoekstraat en de Nikkelstraat. De woningen waar de huiszoekingen plaatsvonden, zijn amper een paar honderd meter verwijderd van de bushalte aan de Pothoekstraat waar de zes jongeren zaterdag op de bus stapten. De gearresteerden zouden tussen de 16 en 23 jaar oud zijn. Alle vijf zijn â€" net als de voortvluchtige â€" van Marokkaanse origine.

Drie van de vijf gearresteerden â€" een meerderjarige en twee minderjarigen â€" werden ter beschikking gesteld van het parket. Wat er met de twee andere opgepakten zou gebeuren, is nog niet duidelijk. Zij zouden alleen toegekeken hebben terwijl hun vier kompanen Demoor in elkaar sloegen.

De huiszoekingen en arrestaties volgden op de snelle identificatie van de zes jongeren. Ze werden herkend dankzij het fotomateriaal bij de sectie jeugdcriminaliteit en informatie van buspassagiers. Dertig agenten van de federale politie werkten voltijds aan het onderzoek. Zij deden een grootscheeps buurtonderzoek waarbij camerabeelden opgevraagd werden bij handelszaken die langs het parcours van Lijn 23 liggen. Ook het paar dat achteraan op de bus zat en getuige was van de vechtpartij, meldde zich bij de politie en werd ondervraagd.

Premier Guy Verhofstadt loofde gisteravond het efficiënte optreden van de politiediensten. Hij sprak de hoop uit dat de opgepakte jongeren snel een voorbeeldige straf krijgen. Hij voegde eraan dat hij het gedrag van de jongeren bijzonder jammer vindt omdat ze een hele gemeenschap in diskrediet hebben gebracht.





On Topic: Criminelen moeten gewoon straf uitzitten in land waar ze misdaad hebben gepleegd.

*****


miss.F.

#11
waarom zouden producten van de nederlandse maatschappij gestuurd moeten worden naar een land waar hun ouders vandaan komen, ik zie de logica ervan niet in

Isefrawen

#12
Mijn gevoel zegt dat wanneer er allochtonen (lees noord-afrikanen, want neem die Pool met die mp3 speler als voorbeeld: toen het bekend werd dat het een Pool is, was de vlam ineens uitgedoofd en werd gewoon de strafrechtelijke weg gekozen zonder poespas en mediamieke toestanden) in het spel gemoeid zijn, dat Europese regeringen altijd geneigd zijn gekke regels te hanteren en van alles proberen om hun problemen naar andere continenten (noord-afrika) te verschuiven. Het delict wordt in Belgie gepleegd en moet daarom ook daar bestraft worden. Zij kunnen eventueel in overleg met de landen van herkomst overwegen om - wanneer het om structurele individuele hardnekkige gevallen gaat -  zo'n individu daar zijn straf uit te zitten. Of het daarmee opgelost is, is een tweede vraag, maar stop met die mediahetze rondom noord-afrikanen. Noord-Afrikanen die hier geboren en getogen zijn, kun je mijn insziens niet zomaar naar een land sturen omdat toevallig hun ouders daarvandaan komen. Als ze dan toch op die manier willen gaan straffen, dan kunnen ze ook gelijk een groot deel van de autochtonen naar het buitenland uitwijzen. Europa laat haar ware aard maar weer eens zien. 

*****

Als de Polen net zo zichtbaar actief worden als bepaalde groepen jonge Antillianen en Marokkanen, zullen dezelfde stemmen opgaan. Geef het een jaartje of drie.

Isefrawen



Aan de andere kant vind ik het wel tijd worden dat die Marokkaanse kutschoffies eens hard aangepakt gaan worden; wat begonnen is met het stelen van handtasjes, autoinbraken, bedreigen van mensen, overlast, etc... wordt nu steeds meer geweldadiger en ernstiger, dit kan zo gewooon niet doorgaan; dit zijn de perfecte ingredienten voor rassenrellen etc... Iemand moet een keer keihard ingrijpen voordat het goed uit de hand gaat lopen.