repatriëring allochtone criminelen

Gestart door Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ, 26/06/2006 om 23:53:08

Je doelt ook op die zwembadverziekertjes neem ik aan?

Ontsporing is vaak al te zien in de kleuterleeftijd, en dan is er nog veel aan te doen.
Een kinderrechter die jaar in jaar uit dezelfde boefjes langs ziet komen, met een stijgende lijn in hun "prestaties", heeft gepleit voor veel eerder signaleren en dan ook iets doen.

Maar goed, fiets eens rond in de oude wijken van Rotterdam. Steenwoestijnen vol auto's, wat is dat voor een plek om op te groeien?

Isefrawen

Tja het komt overal voor, Bergen op Zoom begint ook aardig gefrustreerd te raken door bepaalde groepjes.
Je merkt het al in de speeltuintjes in R'dam, peuters zijn heel tegendraads, proberen spullen af te pakken van andere rustige kindertjes (bal enzo), laten ze niet schommelen, en dat soort overlevingsgedrag. Je kunt als ouder nooit je kind in een speeltuintje laten spelen zonder erbij te zijn. Turken zijn net zo erg, maar op een of andere manier zie je die gedragsproblemen bij Turkse kinderen stagneren, terwijl het bij Marokkanen erger wordt als er niet wordt ingegrepen. 

Vind ik zo verdrietig. Die kinderen misdragen zich niet omdat ze zo gelukkig zijn.
Volwassenen laten hen in feite in de steek door ze op dat moment niet op het juiste spoor te zetten.

Sa3ieD

Citaat van: miss.F. op 27/06/2006 om 10:21:02
waarom zouden producten van de nederlandse maatschappij gestuurd moeten worden naar een land waar hun ouders vandaan komen, ik zie de logica ervan niet in
Omdat zij ook nog een Marokkaanse nationaliteit hebben. De Marokkaanse overheid wil  Marokkanen in het buitenland in haar greep houden door de Marokkaanse nationaliteit automatisch toe te kennen. Met andere woorden, ze willen profiteren van het geld wat in Europa verdiend wordt door Marokkaanse migranten. Misschien werkt zo'n terugstuur beleid ook preventief voor de Marokkaanse overheid en blijven ze de Marokkaanse migranten niet gijzelen. Ik vind dat de Marokkaanse overheid ook moet opdraaien voor de negatieve gevolgen van migratie.

Snap sowieso het probleem niet, het is toch niet zo dat je voor het stelen van een snoepje terug gestuurd wordt. Als je  het gewoon vertikt je "normaal" te gedragen vlieg je eruit. Als er gewoon lieve allochtoontjes in de plaats voor terug komen is er toch geen probleem. Ik denk dat menig Marokkaan het een goed idee zal vinden. Wat nou als de ouders van degene die terug gestuurd is mogen bepalen wie in zijn plaats naar Nederland mag komen.....natuurlijk wel volgens bepaalde criterea. Er zijn nog steeds genoeg Marokkaanse ouders die zelf hun criminele kinderen terug sturen naar Marokko.

mara

Alle zes verdachten busmoord Antwerpen opgepakt

Uitgegeven: 27 juni 2006 11:17
Laatst gewijzigd: 27 juni 2006 13:16
BRUSSEL/ANTWERPEN - De politie van Antwerpen heeft dinsdagochtend nog eens drie verdachten opgepakt, die betrokken zouden zijn bij de moord op een buspassagier, afgelopen zaterdag. Daarmee zijn alle verdachten gearresteerd. Dat heeft justitie in Antwerpen dinsdagochtend meegedeeld.

Een 54-jarige passagier werd zaterdag door zes jongeren van allochtone origine doodgeschopt en -geslagen, nadat hij hen vroeg zich wat rustiger te gedragen. Onmiddellijk na het incident sloegen de daders op de vlucht. Een grote politieactie en tips uit de migrantengemeenschap in Antwerpen leidden maandagavond al tot de aanhouding van de eerste drie verdachten.

Minderjarig

Drie van de verdachten zijn minderjarig. Zij moeten dinsdag voor de jeugdrechter verschijnen. Die beslist over hun mogelijke plaatsing in een gesloten instelling. Gaat de rechter daar niet toe over, dan krijgen de jongeren huisarrest of een vermaning.

De andere drie verdachten zijn meerderjarig. Zij verschijnen dinsdag voor de onderzoeksrechter. Deze kan besluiten hun aanhouding met vier dagen te verlengen. Daarna moet de rechtbank beslissen over hun verdere aanhouding voor minstens een maand. Vijf verdachten hebben de Belgische nationaliteit en één van hen beschikt over een Spaans paspoort. Wat nou uitzetten dus...

mara

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 10:42:49
Je doelt ook op die zwembadverziekertjes neem ik aan?

Ontsporing is vaak al te zien in de kleuterleeftijd, en dan is er nog veel aan te doen.
Een kinderrechter die jaar in jaar uit dezelfde boefjes langs ziet komen, met een stijgende lijn in hun "prestaties", heeft gepleit voor veel eerder signaleren en dan ook iets doen.

Wat voor signalen dan? En hebben we het hier dan ook over autochtone recividisten?

Ja, gewoon kindertjes in het algemeen. Kleur en afkomst oninteressant.

De signalen heeft Ozewieze al adequaat weergegeven.

Izwan

Marokko is een vuilbak van criminelen, terroristen, asielzoekers, illegalen... van EU.
EU landen zijn alleen voor lieve Marokkaantjes om WC’s schoon te maken.

Ik begin een hekel te krijgen aan het woord Marokkaan.

Izouran

Ik vind dat deze jongens hun straf in het land van delict moeten uitzetten. Ze hebben niets met Marokko te maken, toevallig zijn hun ouders daar geboren. Als het Nederlanders waren was er geen sprake van staf uitzetten in het land van herkomst. Een mooi voorbeeld was de MP3 moord door Poolse gasten.

Ik snap sowieso niet waarom sommige drugshandelaars hun straf in het geboorte land moeten uitzetten. (voorbeeld Het bezoek van Beatrix naar dhr. Kuijt in de Bangkwang-gevangenis)

Natuurlijk pleit ik voor een strenge aanpak. Maar dit is zeker niet de juiste.

mara

Citaat van: Izouran op 27/06/2006 om 15:27:15

Ik vind dat deze jongens hun straf in het land van delict moeten uitzetten. Ze hebben niets met Marokko te maken, toevallig zijn hun ouders daar geboren. Als het Nederlanders waren was er geen sprake van staf uitzetten in het land van herkomst. Een mooi voorbeeld was de MP3 moord voor Poole.

Ik snap sowieso niet waarom sommige drugshandelaars hun straf in het geboorte land moeten uitzetten. (voorbeeld Het bezoek van Beatrix naar dhr. Kuijt in de Bangkwang-gevangenis)

Omdat ze dan met dat land een verdrag hebben, bijvoorbeeld Nederland met Thailand. Maar ook Marokko heeft een verdrag met Nederland. Hier gaat het hier echter niet om, het gaat hier om mensen uitzetten uit een land waarvan ze het nationaliteit bezitten.

Izouran

Dat begrijp ik, maar ik vind zo'n verdrag ook gewoon wake.
Je moet als crimineel op de hoogte zijn van de consequenties. En dan niet zielig gaan krabbelen aan zo’n verdrag.

Maar goed, natuurlijk kan je zulke mensen hun nationaliteit niet wegnemen. Zware straffen, heropvoeden. Oké. Het terug sturen van zulke criminelen, daar los je de problemen niet mee op. Zo ren je weg van de problemen. Ook criminelen zijn burgers van (in dit geval) België. Daar moet geen onderscheid gemaakt worden. Tegenwoordig zijn het woordje Marokkaan en Moslims vuil.

mara

Bij dat soort verdragen is meestal ook bedongen dat gedetinieerden pas na een aantal jaren hun  straf kunnen uitzitten in het andere land. En uiteraard is de maatschappelijke onrust nu heviger, nu blijkt dat het om allochtonen gaat. Wat is nieuw.

miss.F.

Citaat van: Sa3ieD op 27/06/2006 om 11:49:52
Citaat van: miss.F. op 27/06/2006 om 10:21:02
waarom zouden producten van de nederlandse maatschappij gestuurd moeten worden naar een land waar hun ouders vandaan komen, ik zie de logica ervan niet in
Omdat zij ook nog een Marokkaanse nationaliteit hebben. De Marokkaanse overheid wil  Marokkanen in het buitenland in haar greep houden door de Marokkaanse nationaliteit automatisch toe te kennen. Met andere woorden, ze willen profiteren van het geld wat in Europa verdiend wordt door Marokkaanse migranten. Misschien werkt zo'n terugstuur beleid ook preventief voor de Marokkaanse overheid en blijven ze de Marokkaanse migranten niet gijzelen. Ik vind dat de Marokkaanse overheid ook moet opdraaien voor de negatieve gevolgen van migratie.

Snap sowieso het probleem niet, het is toch niet zo dat je voor het stelen van een snoepje terug gestuurd wordt. Als je  het gewoon vertikt je "normaal" te gedragen vlieg je eruit. Als er gewoon lieve allochtoontjes in de plaats voor terug komen is er toch geen probleem. Ik denk dat menig Marokkaan het een goed idee zal vinden. Wat nou als de ouders van degene die terug gestuurd is mogen bepalen wie in zijn plaats naar Nederland mag komen.....natuurlijk wel volgens bepaalde criterea. Er zijn nog steeds genoeg Marokkaanse ouders die zelf hun criminele kinderen terug sturen naar Marokko.

Ik denk niet dat Marokko zich geroepen gaat voelen om ook maar iets te betekenen voor die jongeren die teruggestuurd worden. Er wordt wordt nu al weinig gedaan, zij zullen het vast wel weer afschuiven als riffijns probleem en zo blijf je aan de gang. Marokko, en in het bijzonder Arif moet geen vuilnisbelt worden voor de Europese landen en de marokkaanse makzhen. daarme doe je die regio tekort. Die jongens/ meisjes die hun brood verdienen met het doen van niet geoorloofde dingen, moeten 'opgevangen' worden in het land waarin ze zich bevinden, en al helemaal als ze er geboren en getogen zijn.