Minister wil contract met moslims

Gestart door SAMADIE, 26/06/2006 om 22:47:13

athsaynou

Citaat van: SAMADIE op 26/06/2006 om 22:47:13
Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken wil dat de moslims in Europa en Nederland een ‘maatschappelijk contract’ sluiten met de landen waarin ze wonen. Hij zei dat zaterdag tijdens een bijeenkomst in Soesterberg met Turkse en Marokkaanse imams in Nederland meldt het ANP. Het contract houdt in dat migranten de taal van hun nieuwe land leren, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Bot is positief over de toekomst, zeker als meer mensen een voorbeeldfunctie gaan vervullen, “zoals Nederlands-Marokkaanse romanschrijvers, de Nederlands-Turkse ondernemers en natuurlijk Khalid Boulahrouz, de rots in de branding van Oranje'’. Hij spreekt zelfs nog vertrouwen uit in de multiculturele samenleving. Die zal “de komende twintig-vijftig jaar de meest creatieve blijken de zijn, de samenleving die het best weet in te spelen op globalisering” aldus de minister.

A ru7 'd mendaan, het begint bij de mentaliteit van de mensen. Die veranderen moet. En moslims niet langer zien als de boogieman. Zolang er geen mentaliteitsverandering plaats vind is het gedoemd te mislukken.

MBTiza

ik heb een buurman en dat is ook een moslim en dat is een echte boogieman

athsaynou

Citaat van: trrrr op 28/06/2006 om 15:50:28
ik heb een buurman en dat is ook een moslim en dat is een echte boogieman

Dat kan dat is er 1, maar mensen over een hoop gooien, gaat me te ver. En niet realistisch!

SAMADIE

MONIWUE  ZIE JE NOU dat jij gewoon steeds onzin uitkraamt!

hassan123

Citaat van: Abdellah op 27/06/2006 om 00:19:08
Citaat van: shiyut insi op 26/06/2006 om 23:56:13
Kzou het woord racisme niet om de haverklap in de mond nemen athawmat. Je moet in feite toch je steentje bijdragen aan het land waar je van een welvaart mag meegenieten.
Het is puur racisme mijn beste vriend en wat bedoel je met een steentje bijdragen aan land waarvan je van de welvaart mag genieten????
Di t is ons land wij zijn hier geboren en wij gaan hier sterven incha allah, dus we mogen  zoals iedereen mee genieten vannwat onze ouders hebben opgebouwd aan dit rot racistische land.


pak een woordenboek en zoek het woord racisme op, want aan dit bericht is heleemaal niets racistisch.

*****

Citaat van: SAMADIE op 28/06/2006 om 15:02:10
ewa moniqpue heb nog geen antw op mijn vraag!?

Sorry Samadpie, wat is je vraag? Excuses voor de late reactie, ik heb ook een leven buiten dit forum.

*****

Citaat van: Tamza op 27/06/2006 om 19:19:08



Monique, ik begrijp best dat je je nu nogal in je kont genomen voelt nu je de werkelijke reden weet van de beslissing van je verloofde. Maar nu moet je ni gaan liegen en stoer gaan doen he. Jouw ijl-stuk was niet eens aan mij gericht, dus niet achteraf doen alsof je het tegen mij had en het opeens niet de moeite waard vond.

Want ik krijg nu oprecht medelijden. Vooral wanneer je steeds nadrukkelijk moet aangeven dat je o zo slim bent en de rest o zo traag. Echt een dombo-eigenschap. En je verloofde zit de boel gewoon te flashen, punt. Pijnlijk, maar go face it en val ons er niet lastig mee.

"Respecteer de mening van andere discussanten en laat iedereen in zijn waarde, wat er ook gebeurt.
Wees beleefd en aardig. Post geen berichten met schuttingwoorden of agressief taalgebruik."  Een welbekende en belangrijke regel op dit forum.

Tamza, beleefd en aardig? Iedereen in waarde laten? Geen schuttingwoorden of agressie? Ban jezelf maar Tamza.

groenebriefjes

laat Ben Bot eerst maar de shahada doen, dan komt ie vanzelf in contact met moslims.

Y.assine

Citaat van: ***** op 09/07/2006 om 12:27:44
Tamza, beleefd en aardig? Iedereen in waarde laten? Geen schuttingwoorden of agressie? Ban jezelf maar Tamza.

Besef je wel dat je nu zelf ook regels overtreedt? En het is ook het feit dat jij (expres) opscheppend overkwam dat tot dit geruzie heeft geleidt.

Tamza

Citaat van: ***** op 09/07/2006 om 12:27:44

"Respecteer de mening van andere discussanten en laat iedereen in zijn waarde, wat er ook gebeurt.
Wees beleefd en aardig. Post geen berichten met schuttingwoorden of agressief taalgebruik."  Een welbekende en belangrijke regel op dit forum.

Tamza, beleefd en aardig? Iedereen in waarde laten? Geen schuttingwoorden of agressie? Ban jezelf maar Tamza.

Gooi het maar weer op vormdiscussies, nu het je te heet onder de hoefjes wordt.

P.S.: je hebt nog een sociaal leven zei je? Mooi. Val me dan ook niet lastig met je levenloze PM.

SAMADIE

Citaat van: ***** op 09/07/2006 om 12:13:28
Citaat van: SAMADIE op 28/06/2006 om 15:02:10
ewa moniqpue heb nog geen antw op mijn vraag!?

Sorry Samadpie, wat is je vraag? Excuses voor de late reactie, ik heb ook een leven buiten dit forum.

HMHM MONIQPUE  we hebben alemaal een leven, jah maar mijn vraag is, jou vriend wil niet met niet moslims omgaan., maar heeft wel een relatie met jou, en jij bent geen moslim does, wat klopt er niet !!!

Timarzgha

#41
assalaam,
Het is welliswaar een oude discussie, maar ik begrijp al die commentaar niet.
Het moest eens duidelijk wezen wat de nederlandse overheid en samenleving verlangt van de nieuwkomers.
En eigenlijk van alle inwoners van nederland die een 2de vaderland hebben.
Tot voor kort en nog steeds eigenlijk maar goed, is het niet duidelijk of de nederlandse overheid ons wil assimileren of laten integreren.
En het verschil tussen assimilatie, welke onaanvaardbaar is voor de moslims, en integratie en participatie welke aangemoedigd word door oa imaams.
Zo een contract zou dus het verschil aanduiden tussen deze, waardoor ook de moslim weet waar hij aan toe is.
Het draagt bij aan helderheid, en is bovendien van belang om de moslims gerust te stellen daar er niet van hen verlangt word te assimileren, maar te integreren en ook duidelijk aangegeven wat het inhoud.
Voor zover ik weet, is dat de enige reden waarom de moslim geestelijken er akkoord mee gingen, zij eissen dat er geen eis tot assimilatie mag komen, en de eisen voor integratie duidelijk worden.
Ik zie er geen reden van racisme of andere in, wa sallaam

SAMADIE

de discussie gaat over, dat de minister aleen met moslims een contract wil, waarom niet ook niet met anderen.

Timarzgha

oo oke, dus waarom moslims?
Ik denk dat niet-moslim makkelijker zijn om te assimileren met de westerse gedachtengoed en gewoonten.
Een moslim is bij voorbaat al tegenstander van assimilatie, en dus moet de overheid vooral naar deze grote groep toe, duidelijk maken wat het bedoeld met integratie.
Maar vooral duidelijk maken wat de verschillen zijn tussen assimilatie en integratie(deelname aan de samenleven).
Dus ik zie het alsnog als een winst, immers moet je soms groepen apart spreken en geldt het ene niet voor de andere.
Maar discriminatie is niet juist, want ze hebben juist het goede als uitgangspunt(althans dat zegt men).