Minister wil contract met moslims

Gestart door SAMADIE, 26/06/2006 om 22:47:13

Tamza

Citaat van: Sa3ieD op 27/06/2006 om 11:57:17
Wat een rare reactie. Eerst ga je lopen opscheppen dat je verloofde het zo goed doet in Nederland etc. En nu ga je zeggen dat ie niet participeert? Wat is het nou? Is de norm voor participeren trouwens het contact met je schoonfamilie? Zo ken ik wel meer mannen die een bloedhekel hebben aan hun schoonfamilie. Zolang jouw verloofde jouw familie niet doodschiet, zoals sommige autochtonen afrekenen met hun schoonfamilie, is er geen probleem.

Ikga hier nokkie

Tamza

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 13:06:59
We gaan even terug voor die mensen voor wie mijn tempo te hoog ligt. Nu even opletten.

Iemand zegt dat geloof niets met participatie te maken heeft.

Ik geef een voorbeeld waaruit blijkt dat voor sommige mensen Islam wel degelijk een reden is om de participatie tot een minimum te beperken. Bijvoorbeeld participatie in sociaal leven van de partner.

Het is voor sommige mensen ingewikkeld of zelfs lachwekkend, zoals voor een zekere Admin die zich niet weet te gedragen als zodanig, maar eenvoudiger kan ik het niet zeggen.

Voor alle duidelijkheid nogmaals, ik zie niks in een "contract" met "de moslims".

Traag genoeg? Of moet ik ng wat dieper onder Sesamstraatnivo gaan formuleren.

Om maar even met een realiteitshamer wat sense in jouw arrogante schedel te slaan waar de gedachtenkronkels met turbosnelheid mgergerren:

Je moet eerst effe voor jezelf nagaan of jouw verloofde wel zo eerlijk is tegen jou. Denk eerder dat ie, op zn zachts gezegd, gewoon geen zin heeft in omgang met jouw familie. Kun je gerust over zitten mokken, maar val de rest van de moslims niet lastig met het anti-sociale en onislamitische gedrag van je verloofde.

Tamza

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 13:09:26
Ja, het is erg grappig.

Het is idd grappig dat je je reactie snel hebt gewijzigd.

Izwan

Seculier denken is niet superieur aan christelijk of islamitisch geloof
Hoewel geen voorstander van het opheffen van de scheiding tussen kerk en staat, heeft de christen-democraat Donner zich met sterke argumenten gekeerd tegen de rigide uitleg die de seculiere partijen, en onder hen vooral de liberale, daaraan geven.
Is het al een verdienste dat Donner ondanks de drukte van zijn ministerschap zich telkens weer mengt in het debat over de rol van religie in het publieke domein, hij slaagt er ook nog in nieuwe stappen te zetten. Met het risico verkeerd begrepen te worden. Op dit vlak is het nu eenmaal altijd schaatsen op dun ijs.
Donner poogt nu, in het blad CD verkenningen, een gelijkwaardige basis voor het debat over de rol van religie aan te brengen door het seculiere denken ook gewoon een geloof te noemen. Geloven doen we allemaal, aldus Donner. Secularisatie is slechts veranderen van geloof. Hij brengt deze notie naar voren, omdat nog altijd de vaak onuitgesproken gedachte overheerst dat seculier denken modern is en geloof achterlijk. Pas als de seculiere gelovigen de veronderstelling opgeven dat hun denken superieur is en dat christenen en moslims als het ware nog een been moeten bijtrekken om in de moderniteit te geraken, is een debat echt mogelijk.
Donner acht dat van wezenlijk belang, omdat fundamentele verschillen in levensbeschouwing onvermijdelijk zijn in een samenleving. De erkenning van die verschillen schept een basis voor vreedzaam samenleven in een pluriforme samenleving. Wie streeft naar levensbeschouwelijke homogeniteit is gevaarlijk bezig, omdat het einde van deze weg een totalitair systeem is. Hij wantrouwt daarom politici die het hardst roepen dat de overheid het joods-christelijke karakter van Nederland moet beschermen. In hun handen wordt het christelijk geloof een instrument om mensen uit te sluiten. Net zo goed kan seculiere superioriteit verkeren in dédain over christenen of moslims. Spiegelbeeldig toont Donner zich vanwege de pretentie huiverig voor de term ’christelijke politiek’. Hij vindt dat je uit geloof inspiratie kunt halen, maar geen claim op de waarheid.
Het is goed dat Donner deze noties onder de aandacht brengt. Samenleven in een pluriform land gaat niet vanzelf goed. Er moet een onderliggende consensus zijn. Donner zoekt die in de erkenning van de verschillen. Daarmee omgaan is volgens hem een vaardigheid ’die een samenleving onder druk snel kan verleren’.
http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article356846.ece/%20Seculier_denken_is_niet_superieur_a<br%20/>%20an_christelijk_of_islamitisch_geloo<br%20/>f

Izouran

En dat geld alleen voor moslims? bullshit! Onderscheid alaka
niemand gaat mij vertellen met wie ik om moet gaan. De taal spreken, je aan de regels houden, op de hoogte zijn van de wetten en plichten van dat land betekend voor mij participatie. Voor de rest moeten ze mij met rust laten. Ik doe niet mee aan polonaises, doe niet mee aan kamperen, en zo zijn er zat Hollanders die dat ook niet doen.

SAMADIE

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 09:38:29
Mijn verloofde vermijdt contact met mijn familie en berust dat op Islam.
Zo zullen er vast meer zijn die niet participeren vanwege Islam, of dat nou
klopt of niet. Het is in ieder geval een realiteit waar ik tegenaan loop en die
me verdriet doet.

Mijn familie bestaat niet uit nicotineverslaafde, vloekende zuiplappen

Ik wil niet zeggen dat ik achter zo'n contract sta, maar reageren op de vorige bijdrage.

sorry maar er klopt iets niet in jou reactie, volgens mij ben jij geen moslim!? zie ons forum over jezus!/
of jou verhaal klopt niet of die verloofde van jou hypocriet is

miss.F.

Citaat van: SAMADIE op 27/06/2006 om 16:35:50
Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 09:38:29
Mijn verloofde vermijdt contact met mijn familie en berust dat op Islam.
Zo zullen er vast meer zijn die niet participeren vanwege Islam, of dat nou
klopt of niet. Het is in ieder geval een realiteit waar ik tegenaan loop en die
me verdriet doet.

Mijn familie bestaat niet uit nicotineverslaafde, vloekende zuiplappen

Ik wil niet zeggen dat ik achter zo'n contract sta, maar reageren op de vorige bijdrage.

sorry maar er klopt iets niet in jou reactie, volgens mij ben jij geen moslim!? zie ons forum over jezus!/

zij is ook geen moslim maar heeft een relatie met een moslim

Lâle

Citaat van: SAMADIE op 27/06/2006 om 16:35:50

Monique is inderdaad geen moslim maar Christen.

Citaat van: Tamza op 27/06/2006 om 13:12:52
Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 13:09:26
Ja, het is erg grappig.

Het is idd grappig dat je je reactie snel hebt gewijzigd.

Ja, dat is grappig. Ik vond je eigenlijk de moeite niet waard, vandaar.

Snel schrijf ik he? Sneller dan menigeen denkt. Pun intended.

Izwan

Kabinet pakt overlast Marokkaanse jongeren aan

Uitgegeven: 23 juni 2006 16:59

DEN HAAG - Het kabinet wil de overlast te lijf gaan die een "te grote groep" Marokkaanse probleemjongeren veroorzaakt. Burgemeesters en officieren van justitie krijgen de bevoegdheid om een 'gedragsaanwijzing' te geven.

Het gaat bijvoorbeeld om een meldingsplicht, een verplichte begeleiding of een contactverbod. De aanwijzing is geen straf, maar moet de verstoring van de openbare orde tegengaan. De burgemeester kan die overigens ook aan andere overlastgevende jongeren opleggen.

Wel wil het kabinet meer doen aan de achterstandspositie van specifiek Marokkaanse jongeren. De ministers maken zich zorgen om dit "hardnekkige" probleem, waar het imago van de hele Marokkaanse gemeenschap onder lijdt.

Vier ministers hebben daartoe een aantal maatregelen bedacht op het gebied van school, werk, wijken, woonsituatie, veiligheid en discriminatie. Initiatieven vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf worden ook gestimuleerd.

Laysa

Wat een onzin.

Al deze sociaal-maatschappelijke oplossingen zijn geen echte oplossingen. Men doet maar iets omdat men niet weet wat WEL werkt. Om het gepeupel maar rustig te houden worden zulke halfslachtige "oplossingen" geboden, terwijl het echte probleem, als dat er al is in dit specifieke geval, zich verder ontwikkelt.

Nederland is een migratieland, dat is Nederland altijd geweest. Over de jaren heen, en daarmee bedoel ik zeker niet alleen de laatste jaren, hebben verschillende bevolkingsgroepen zich hier gevestigd. Al die tijd zijn er problemen geweest, problemen die horen bij bij het menselijk proces dat migratie heet. Een proces dat verschillende bevolkingsgroepen met verschillende cultuuruitingen bij elkaar plaatst.

De geschiedenis wordt vergeten, daardoor worden veel lessen vergeten die zij biedt.

Om nu een hele bevolkingsgroep op een hoop te gooien is in en in triest! Je kan niet zeggen dat omdat iemand toevallig Marokkaans is meteen ook moslim is. Hoe zit het met autochtone Nederlanders die zichzelf ook moslim noemen? Moeten zij dat contract ook ondertekenen? Of moeten we gewoon ronduit zeggen, dat dit hele gebeuren gebasseerd is op angst voor iets wat helaas door anderen tot een onderdeel wordt gemaakt van de islam?

Niemand heeft het recht mij moslim te noemen aan de hand van mijn etniciteit! Moslim, christen, jood of wat dan ook, zijn is iets wat je niet direct aan het uiterlijk van iemand kan zien. Een hele groep filteren van de rest en ze dan een specifiek contract opleggen is niet alleen een vorm van uitsluiting, maar getuigt ook van weinig intellectuele daadkracht.

Waar blijft de scheiding van kerk en staat? Waar blijft de ervenis van de Verlichting, de onmondigheid van mensen, het lef en de durf om tegen de heersende ideeen te gaan die onze maatschappij van binnen uit hollen?

Waar zijn die mensen, die met volle overtuiging de vormen van macht, de machtsstructuren aanpakken, i.p.v. zich enkel te uitten over de zogenaamde machthebbers? Die in de traditie van grote namen als Foucault zich niet conformeren aan wat van bovenaf wordt opgelegd?

Als men denkt dat door een zielig contract, voor een bepaalde groep, de problemen of misstanden in de maatschappij opgelost worden. Dan vrees ik dat diegenen die aan de macht zijn beter in de speeltuin kunnen gaan spelen.

We hebben de WET, als bepaalde mensen zich misdragen dan kunnen we die conform de wet aanpakken.

Wat een achterlijke vorm van window-dressing dat contract, als dit het beste is wat men te bieden heeft dan,bid ik voor zover er een God bestaat, dat de kolonisatie van het heelal een stuk sneller zal gaan.

Tamza

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 16:43:13

Monique, ik begrijp best dat je je nu nogal in je kont genomen voelt nu je de werkelijke reden weet van de beslissing van je verloofde. Maar nu moet je ni gaan liegen en stoer gaan doen he. Jouw ijl-stuk was niet eens aan mij gericht, dus niet achteraf doen alsof je het tegen mij had en het opeens niet de moeite waard vond.

Want ik krijg nu oprecht medelijden. Vooral wanneer je steeds nadrukkelijk moet aangeven dat je o zo slim bent en de rest o zo traag. Echt een dombo-eigenschap. En je verloofde zit de boel gewoon te flashen, punt. Pijnlijk, maar go face it en val ons er niet lastig mee.

SAMADIE

Citaat van: Tamza op 27/06/2006 om 19:19:08
Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 16:43:13

Monique, ik begrijp best dat je je nu nogal in je kont genomen voelt nu je de werkelijke reden weet van de beslissing van je verloofde. Maar nu moet je ni gaan liegen en stoer gaan doen he. Jouw ijl-stuk was niet eens aan mij gericht, dus niet achteraf doen alsof je het tegen mij had en het opeens niet de moeite waard vond.

Want ik krijg nu oprecht medelijden. Vooral wanneer je steeds nadrukkelijk moet aangeven dat je o zo slim bent en de rest o zo traag. Echt een dombo-eigenschap. En je verloofde zit de boel gewoon te flashen, punt. Pijnlijk, maar go face it en val ons er niet lastig mee.

SORRY HEB IK HET GEMIST WAT IS NOU DE WERKELIJKE REDEN~!!?
die monique liegt gewoon, is toch raar? ik neen een niet mosli, maar ik wil niet met niet moslims omgaan,!?? en ze heeft nog niet gereageerd!!? does ik weet genoeg.
en als het waar is, dan kan het ook zijn dat haar familie hem niet accepteert, zo zijn NL ook ! moniq !! war ben je ?

SAMADIE

ewa moniqpue heb nog geen antw op mijn vraag!?