Minister wil contract met moslims

Gestart door SAMADIE, 26/06/2006 om 22:47:13

SAMADIE

Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken wil dat de moslims in Europa en Nederland een ‘maatschappelijk contract’ sluiten met de landen waarin ze wonen. Hij zei dat zaterdag tijdens een bijeenkomst in Soesterberg met Turkse en Marokkaanse imams in Nederland meldt het ANP. Het contract houdt in dat migranten de taal van hun nieuwe land leren, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Bot is positief over de toekomst, zeker als meer mensen een voorbeeldfunctie gaan vervullen, “zoals Nederlands-Marokkaanse romanschrijvers, de Nederlands-Turkse ondernemers en natuurlijk Khalid Boulahrouz, de rots in de branding van Oranje'’. Hij spreekt zelfs nog vertrouwen uit in de multiculturele samenleving. Die zal “de komende twintig-vijftig jaar de meest creatieve blijken de zijn, de samenleving die het best weet in te spelen op globalisering” aldus de minister.

SAMADIE

wordt je dan niet juist hierdoor nog meer in een hoekje gezet! wel  erg vreemde gedachten hebben deze mensen, dit is pure rasisme gewoon

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Is die zogehete Boulahrouz een Amazigh eigelijk?

Amshoom Style ⴰⵎⵛⵓⵎ ⵚⵟⴰⵢⵍ

Kzou het woord racisme niet om de haverklap in de mond nemen athawmat. Je moet in feite toch je steentje bijdragen aan het land waar je van een welvaart mag meegenieten.

IZMA

Citaat van: shiyut insi op 26/06/2006 om 23:56:13
Kzou het woord racisme niet om de haverklap in de mond nemen athawmat. Je moet in feite toch je steentje bijdragen aan het land waar je van een welvaart mag meegenieten.
Het is puur racisme mijn beste vriend en wat bedoel je met een steentje bijdragen aan land waarvan je van de welvaart mag genieten????
Di t is ons land wij zijn hier geboren en wij gaan hier sterven incha allah, dus we mogen  zoals iedereen mee genieten vannwat onze ouders hebben opgebouwd aan dit rot racistische land.

Sa3ieD

Citaat van: SAMADIE op 26/06/2006 om 22:47:13
Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken wil dat de moslims in Europa en Nederland een ‘maatschappelijk contract’ sluiten met de landen waarin ze wonen. Hij zei dat zaterdag tijdens een bijeenkomst in Soesterberg met Turkse en Marokkaanse imams in Nederland meldt het ANP. Het contract houdt in dat migranten de taal van hun nieuwe land leren, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Bot is positief over de toekomst, zeker als meer mensen een voorbeeldfunctie gaan vervullen, “zoals Nederlands-Marokkaanse romanschrijvers, de Nederlands-Turkse ondernemers en natuurlijk Khalid Boulahrouz, de rots in de branding van Oranje'’. Hij spreekt zelfs nog vertrouwen uit in de multiculturele samenleving. Die zal “de komende twintig-vijftig jaar de meest creatieve blijken de zijn, de samenleving die het best weet in te spelen op globalisering” aldus de minister.

Wat een achterlijk idee zeg. Alsof het niet participeren aan de maatschappij etc samenhangt met geloof. Er zijn namelijk ook genoeg Nederlanders uit een lage socio economische positie die weinig bijdragen aan de samenleving. Maja hij heeft wel lef zeg, hun nieuwe land, alsof de moslims in NL net om de hoek komen kijken.....Onze ouders zijn hier al bijna 40 jaar. 40 jaar genegeerd en nu is Nederland opeens hun nieuwe land :s. Maarja ze moeten vooral doorgaan met het hameren op allochtonen of moslims dan zal er weinig overblijven van dat optimisme over de toekomst.

Ik ben het alleen eens dat nieuwkomers de taal moeten leren, voor de rest is het onzin want het is onmogelijk om te eisen omdat er ook genoeg autochtonen zijn die er niet aan voldoen. Leer de taal en verder zoek je het maar uit, de overheid bemoeit zich met teveel zaken.

*****

Mijn verloofde vermijdt contact met mijn familie en berust dat op Islam.
Zo zullen er vast meer zijn die niet participeren vanwege Islam, of dat nou
klopt of niet. Het is in ieder geval een realiteit waar ik tegenaan loop en die
me verdriet doet.

Mijn familie bestaat niet uit nicotineverslaafde, vloekende zuiplappen

Ik wil niet zeggen dat ik achter zo'n contract sta, maar reageren op de vorige bijdrage.

miss.F.

Citaat van: Sa3ieD de overheid bemoeit zich met teveel zaken.
quote]

Idd ja, neemt hij nu het stokje over van Verdonk of zo

Sa3ieD

Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 09:38:29
Mijn verloofde vermijdt contact met mijn familie en berust dat op Islam.
Zo zullen er vast meer zijn die niet participeren vanwege Islam, of dat nou
klopt of niet. Het is in ieder geval een realiteit waar ik tegenaan loop en die
me verdriet doet.

Mijn familie bestaat niet uit nicotineverslaafde, vloekende zuiplappen

Ik wil niet zeggen dat ik achter zo'n contract sta, maar reageren op de vorige bijdrage.

Wat een rare reactie. Eerst ga je lopen opscheppen dat je verloofde het zo goed doet in Nederland etc. En nu ga je zeggen dat ie niet participeert? Wat is het nou? Is de norm voor participeren trouwens het contact met je schoonfamilie? Zo ken ik wel meer mannen die een bloedhekel hebben aan hun schoonfamilie. Zolang jouw verloofde jouw familie niet doodschiet, zoals sommige autochtonen afrekenen met hun schoonfamilie, is er geen probleem. Zoals ik zei, dat participeren is onzin, zolang iemand gewoon Nederlands spreekt, en dus de BASIS heeft  om iets van zijn leven te maken moet de overheid niet zeiken. Druist verder in tegen de liberale basisbegrippen, lekker bemoeien met hoe iemand zijn leven invult, met wie hij wel of neit omgaat. Niet dat Bot een liberaal is maarja de minister van vreemdelingen zaken is dat wel.

*****

Hij doet het qua studie en beroep heel goed, natuurlijk, fantastisch, kan men trots op zijn.
Van mij wordt participatie in mijn schoonfamilie verwacht. Niet gedwongen, maar het wordt natuurlijk verwacht. Logisch, en relatie bestaat altijd uit twee mensen en hun sociale netwerken.
Maar van enige wederkerigheid is nauwelijks sprake, en hij baseert dat niet op antipathie of "vervelende schoonfamiliegevoelens", maar op Islam. Dat zegt hij zelf dus wie ben ik om er iets anders van te maken?
Hij wil eigenlijk alleen met moslims omgaan buiten de verplichtingen van werk, dan heb je namelijk minder kans om te zondigen.
Dat is heel legitiem natuurlijk, en gebaseerd op zijn geloof. En dat gaf ik aan als reactie op iemand die zei dat geloof niets te maken heeft met participatie.

Sa3ieD

#10
Citaat van: ***** op 27/06/2006 om 12:02:55
Hij doet het qua studie en beroep heel goed, natuurlijk, fantastisch, kan men trots op zijn.
Van mij wordt participatie in mijn schoonfamilie verwacht. Niet gedwongen, maar het wordt natuurlijk verwacht. Logisch, en relatie bestaat altijd uit twee mensen en hun sociale netwerken.
Maar van enige wederkerigheid is nauwelijks sprake, en hij baseert dat niet op antipathie of "vervelende schoonfamiliegevoelens", maar op Islam. Dat zegt hij zelf dus wie ben ik om er iets anders van te maken?
Hij wil eigenlijk alleen met moslims omgaan buiten de verplichtingen van werk, dan heb je namelijk minder kans om te zondigen.
Dat is heel legitiem natuurlijk, en gebaseerd op zijn geloof. En dat gaf ik aan als reactie op iemand die zei dat geloof niets te maken heeft met participatie.

Ja tuurlijk heeft het geen reet met islam te maken. Waarom moet de norm voor participeren het "omgaan" met autochtonen zijn? Als jouw verloofde genoeg heeft aan moslims en dergelijke dan is dat zijn RECHT. Je gaat toch ook niet tegen autochtonen zeggen dat ze VERPLICHT met allochtonen om moeten gaan. Ieder mens is vrij te bepalen met wie hij/zij omgaat, zolang het geen georganiseerde misdaad vorm aanneemt en mensen zich gewoon aan de wet houden. Je moet trouwens het feit dat jouw verloofde jouw schoonfamilie NIET moet en jou aan het lijntje houdt met "volgens de islam is het niet aan te raden" niet als waarheid aannemen omdat hij het toevallig zo zegt. Er zijn namelijk ook GENOEG moslims die wel met autochtonen omgaan.

Even een casus:
Ik spreek goed Nederlands
Ik doe een wetenschappelijke opleiding
Ik doe heel veel vrijwilligerswerk
MAAR ik ga niet met autochtonen om, en nee niet om geloofsredenen maar gewoon toevallig.

Participeer ik nu minder dan de gemiddelde autochtoon die slechter Nederlands spreekt dan ik, een lagere opleiding heeft genoten, geen vrijwilligerswerk doet en in het weekend alleen met zijn vrouw naar de camping gaat.....

*****

Laat maar, we praten volkomen langs elkaar heen en dat is mijn fout.

Terug naar de topic.

Sa3ieD

#12
Ik reageer nog ontopic hoor, de vraag is namelijk:
Wat is volgens de autochtoon "participatie".

De minister spreekt van participatie, maar wat verstaan autochtonen, jij bijv, onder participatie van moslims.

Jij zegt dus dat het contact met je schoonfamilie participatie is.....We praten niet echt langs elkaar heen.

Lâle

Geldt dit voorstel alleen voor moslims of ook voor andere nieuwkomers? Of hoeven die niet te participeren?

Ik kan hier zo slecht tegen. Hoe willen "nieuwkomers" participeren als ze daarbij door de nederlanders alleen maar worden tegengewerkt?
Nederlandse taal leren, prima, ben ik een sterk voorstander van, om mensen zelfstandiger te maken. Maar dat moet dan ook gelden voor de analfabete hollanders.

Waarom zou ik eigenlijk als moslim (zwaaaar Hollands btw) met mijn kamp-buurman moeten omgaan? Deed ik 5 jaar geleden namelijk ook niet. Zet ik mezelf dan nu opeens buiten de samenleving?

Y.assine

Citaat van: shiyut insi op 26/06/2006 om 23:54:07
Is die zogehete Boulahrouz een Amazigh eigelijk?

Yep. Uit Aith-Said.