Wie is je favoriete Amazigh Zanger(es) ?

Gestart door Falku, 12/11/2000 om 20:37:57

ighes

CiteerDit is echt heel jammer.
Veel jongeren van tegenwoordug weten te weinig van echte Amazigh muziek. Bij Amazigh muziek denken ze alleen aan bijv, Ihtan en Walid Mimun. Maar deze mensen maken hun muziek niet voor feesten.

Je hebt heel veel Amazigh muziek die alleen bedoelt is voor feesten, bijv, Argada of Imdayzen.

Maar als je deze muziek stijlen nooit hebt gehoord dan ga je inderdaad denken dat Amazigh muziek alleen maar die moeilijk muziek is. Heel spijtig.

Masja

en ik ben dol op Fairuz!!  (Libanese)

ieffies

Citeersaid mariouari verslaafd???
nee nee da manneke ocharme die rookt ni en drinkt ook niet
hij is verslaafd aan fristi aardbei drink we lachen hem daarmee uit maar nu drinkt hij dat niet meer in ons bijzijn

dat dacht jij ik heb een keer optreden van said gezien vlak voor het het liedje: srab emies en rahraam" ging zingen efe nog achter het podium een dienblad met bier weg ging werken!!! Eigen ogen gezien

Dora

najat tazi.....top vrouw!!

Idir

Azul marra,

Er zijn al vele namen van muziekgroepen en muzikanten welk ik ook goed vind genoemd, maar mis wel; Assitem (A'dam)en Ijdi. Ijdi maakt Amazigh-Jazz!! Zie ook www.ijdi.nl

Mina

Milouda al houcimia, Abdelkader ARiaf, Said Mariouari, Leila Shakir, Rabah Salam, Rachid Nadori, Samira, Badr..top rif zangers

Tamaynut

Ibn_Toemart

Najim Aghrib heeft de mooiste stem onder alle amazigh zangers maar zijn zangonderwerpen zijn te cliché
Azull

Wasilla tarifest

CiteerNajim Aghrib heeft de mooiste stem onder alle amazigh zangers maar zijn zangonderwerpen zijn te cliché
Azull

NAjim aghrib is niks zonder rachid kasmir

ayned_m

azul Imazighen!

Homad is ook iemand die  heel goed weet waar is ie mee bezig !
ayuz homad

tanemmirt
ayned

mara

merfoes is pas een goeie:)

Dora

CiteerMilouda al houcimia, Abdelkader ARiaf, Said Mariouari, Leila Shakir, Rabah Salam, Rachid Nadori, Samira, Badr..top rif zangers
o my good lord...

Dora

Citeermerfoes is pas een goeie:)
he die ken ik niet..vertel s wat meer...man/vrouw???, oud/ jong???

mara

Citeerhe die ken ik niet..vertel s wat meer...man/vrouw???, oud/ jong???
ken je die vrouw niet? wie kent haar nou niet, ze heeft afgelopen zomer een tophit gehad (in het tmazight):)

mara

Citeernajat tazi.....top vrouw!!
waar komt zij vandaan (ik weet dat ze in het tmazight zingt, maar dat is ze volgens mij niet).