Wie is je favoriete Amazigh Zanger(es) ?

Gestart door Falku, 12/11/2000 om 20:37:57

ayned

#30
Beste halima azul.
AYNED is maar een amazigh uit Nador die in gouda al 9 jaar woont. En jij vraagt of ik bekend ben, en jij zegt dat je veel over die Ayned gehoord.
1- of ik bekend ben of niet dat is niet belangrijk voor mij... Ik wel graag bekend worden als een AMAZIGH, dat wil ik graag maar als een AYNED het hoeft niet voor mij...
2-Ik hoop dat wat je over mij hehoort hebt wel positive is want zo veel slecht dingen doe ik het niet...
Ik belijf maar een mens zo als jij, niet meer niet minder...
Thanemmirth...AYNED

said mariwari

#31
ken iemand de groep: rifrap unduchtable?

mijn favoriete zanger blijft toch ithran, met zijn cd van dhar o' baran.

ithri

#32
Hallo Halima,

Als ik het goed heb is het moudroud, dat was toen een groot zanger in die tijd, zijn izran waren in die tijd allen op de radio opgenomen,dus ik weet niet of ze in nederland ergens bij een radio te verkrijgen, mischien bij stsdsradio in amsterdam of in utrecht, maar wat ik zeker weet is dat ze bij de radio van rabat in het refijns te horen.

Groetjes Joulad,

Mounir B

#33
Azul Fellak a Saiid M,

Wie zijn die rif rappers dan? Is het in het nederlands om tmazight? Ben jij DE SAID?

Setisir

GewoonNieuwsgierig

#34
Wisten jullie dat er ook steengoede bands hier in Nederland actief zijn, je hebt op dit moment twee toppers, eentje uit Amsterdam en een topband uit Utrecht; Taziri en Imetlaa is het nieuwe talent van Nederland op het gebied van Amazigh-muziek. Taziri speelt ook Arabisch-talige nummers en Imetlaa heeft in de loop der jaren een eigen sound gecreërd, met eigen arangementen en composities. Een kennis vertelde mij over deze jonge talenten en had het ook over een album die ze hebben uitgebracht, ik heb ze een keer zien spelen in Amsterdam en was razend enthausiast, ik wil graag in het bezit komen van een album,  ik ben bijna elke winkel afgegaan maar heb het niet kunnen  vinden. Wie kan mij helpen om aan een album van deze twee bands te komen. Zulk talent horen wij niet in de steek te laten.

ayned

#35
beste SAID azul.
ik heb wel van die rapers gehoord. ze zijn goed heb ik gehoord.een vriend van mij heeft ze in A'dam gezien.
en we hebben ook ergens in Den haag een MC berber. die is ook goed , ik heb ergens in een blad wat over hem gelezen.

Voor Imetlae. dat zijn mijn beste vrienden, ze stonden alrijd en dat doen ze nog steeds achter mij. ze hebben echte een mooi leedjes. en ze zijn ook groot muziekanten. ze hebben een CD opgenomen in utrecht. maar die is nog niet op de markt gebracht. ze hebben nog geen producent gevonden.  kan iemand van jullie hun helpen dan? een van die groep is ook een lied van  deze site.
Thanemmirth AYNED.

Agiras

#36
Van Yughurta
Zijn jullie op de hoogte van het bestaan van onderstaande Amazigh muzikale talenten.

Riffijnse Muziekgroepen uit Nederland
Imatlaa (Utrecht)
Isri (uit Utrecht )
Ayned (uit gouda)
Tidrin (uit Rotterdam)
Taziri (uit Amsterdam)
Tifridjas (woonachtig in Belgie)

Kabilische Zangeressen of Zangers
Malika Domran
Djur Djura
Iness Mezel
Idir
Takfarinas
Aït Menguelet
Matoub Lounes
ORCHESTRE NATIONAL DE BARBES -FATEH BENLALA
Boukrif
Abranis
Thissas
Slimane Azem
Ali Irsane
Rahim
Summan
Ouzaïd
Youcef Abdjaoul
Thigri
Massa Bouchaffa
Ifarahan
Mohan Ou Moussa
Chor
Brahim Izri
Idhebbelen
Ifarahan
Chorale Tiddukla
Tblabla
Moh
Slimane Azem
Yuba
Djamal
Tayfa
Afous
Ferhat
Cherifa e.d.

Saida (Gast)

#37
Alikoum salem,
Para mi el mejor cantante es Said MARIOUARI.

fatma

#38
En waarom noemt niemand Rabeh Sallem,
hij heeft echt hele mooie muziek
veel liefs Fatma

toprif

#39
ELWALID MIMOUN the BEST of ALLLLLL!!!!
srem gefna eyenni youchan thoutheth enna      minne3na nechin yethma imazighen

Mounir B

#40
Hoe kon ik Fikri Tissakrine vergeten, dit is een echte. Voor de militanten onder ons.

massin (Gast)

#41
Ola a Ithri,

twee weken geleden ging ik naar Ait said souk n tratha en daar vond ik Mimount n Serwan bandje. Ze was toen 18 jaar maar wel mooi. Ik beloof niks maar ik probeer een paar tracks te maken.

Stay in touch!!

massin

zizu

#42
Hey.ik ben Zakaria en ik ben weer onder andere naam naar binnen gekomen.(ik heb problemen met mijn eigen naam om binner te komen)
Ik wou zeggen, dat ik ook van berber muziek hou, maar momenteel hou ik meer Rai muziek, Ik weet, dat ik hier helemaal verkeerd ben, maar dat wou ik eff kwijt.8)

TAMZA

#43
Voor mij Milouda El-Hoceima ik ken ze persoonlijk
weten jullie ook dat ze danst. Wij hadden een bruidloft in marokko en hadden een bandje gehuurd cheg mohand (allah irahmoe) nou is het zijn zoon chiegh chaib daar gaat ze wel eens mee om te dansen in bruidloften.
Maar Milouda doet het goed zowel dansen en zingen.
ge3 ge3 ja zoebida.

Hammou

#44
Azul, arhicheth

:D:D:D

Thamchounta an TAMZA wassenegh mokh igga Amziw anni ikemd ghayasen!??? :-(