Wie is je favoriete Amazigh Zanger(es) ?

Gestart door Falku, 12/11/2000 om 20:37:57

Falku


Vroeg me af wie jullie de beste zanger(es) vinden die in het Tmazight zingt?
En wat zijn jullie favoriete liedjes?


aker3ii

#1
voor mij zijn milouda al houceima en leila chakir de onbetwiste koplopers van dit moment en dus vooraldat ze izran zingt van vroeger. en leila chakir alleen vanwege haar stem....

zjigh kenniw dhi rehna

Messauda

#2
Voor mij is het ook Leïla Chakir en Milouda Al Hoceima. En ook nog Saïd Mariouri.

jamal (Gast)

#3
mijn favorieten zijn de kabylische malika domran en de riffijnse protestzangers zoals ithran, twatoun enz.

amazigh (Gast)

#4
Voor mij ook Ithran. De laatste tijd begin ik steeds meer van Tifridjaas te houden :)

ithri

#5
Azul,

De zangers die ik nu zie zijn, Op erste plaats ie het iemand waar van ik denk zo iemand op het gebied van muziek hebben we nog niet gehad en dat is Walied Mimoem,Khalied izri,hassan thebarenti, ayned, thefradjas, thwatun,Massien,ayouan,ithran,Youba,ben3man, ithri ne meretsch en nog andere die in deze  stijl zitten.
Idir, Malika Domran, mou3mrie Embark en luones Matoub mogen er ook zijn.

Tennemiert Ithri

Sa3ieD

#6
helemaal met je eens ithri, die muziek is gewoon echt mooi om naar te luisteren, die heeft tenminste nog betekenis, in plaats van die said mariouari muziek, die gast zingt alleen over trouwen met iemand uit Europa.

Groetjes

Bokous

#7
Azul,
Mijn favoriete zangers zijn ElWalid Mimoun, Khaled Izri, Lahid en Idir.
Mijn Favoriete liedjes zijn Dcar inu (elwalid Mimoun), Takessist inu (Khaled Izri), Taxsex cem (Lahid) en Ammi moh inu (Ayned).

Tenmmirt,
Hammu u Namir

Taffidjoust

#8
Voor mij Milouda, Leila chakir...nog eentje ik kan niet meer op haar naam komen, ze heeft een heel scherpe stem... :-)
De Irifyen, AbdelKader Ariaf, Ayned (Adrar n talayoun is echt mooi!), Faycal, Najim Agrib, Idir, enz enz enz

Sraam,

Taffidjoust

#9
Nu weet ik haar naam weer :-) Nejmet n Arif

Sraam

Touhami

#10
Azul,

Tafidjoust,wie heeft volgens jou de scherpste stem? Milouda of Nejmat Arrif?

Hoe dan ook,ze zijn een en hetzelfde:Milouda Alhoceimia IS Nejmat Arrif!Typisch Milouda,maar ze mag er zeker zijn!

Laazib

#11
Ik luister niet veel Tamazight maar als ik een favoriet moest kiezen zou het ithran zijn.

Mijn favoriete Tamazight liedje aller tijden is:
'Tesrigh beba yitregha tesrigh yemma thetregha .... thetregha itregha atarmorth imazighen' Zo gaat dat liedje dus ongeveer, jammer dat ik de titel niet ken. de muziek is niet super maar de tekst, dat maakt het liedje tot mijn favoriet *cool*

Tmighist (Gast)

#12
Azul
mijn favorieten zijn: Yamna lkhemmari, Fadvma n loebbas, Sumica Lkhemmari, Mimunt n serwan,  Mudrus, Muhemmed naduri, Hamid n temsaman, Muhemmed ben jeddi, Ceotuf, Fadvma tafarxanect, Mimunt tatewzint, Muhemmed jilali, Miluda n lhvusima, Farida n Lhvusima...
Lwalid Mimun, Khalid Izri, Ithri n Mritc, Ithran eerste en twee, Allal...

Laazib die lietje volgens mij is van Ithran de laatse bandje van hun.
Tanemmirt
  

abdeselam

#13
mijn favoriete zangaresen zijn
1. lafrou3 (asba7 algiir asbah algiir atloeloesht ni ghazraan , azreg deourenem idzen alhoeb damekraan!! tof zeg!)
2. abdelkader ariaf met ( akaam asraam ofoes neta yetaweed arham, asraam ntetaouiin edzen ouas ijfahem) en ook ( oguedeg (ik ben bang) ademteg (dood gaan) adraheg daromi 3la emsebaat azin, azin arifi azin arifi......)
niet alleen de musiek is tof maar de onderwerepen!!!!!!
groetjes

ithri

#14
Azul thmighst,

Je noemt bepaalde zangers en zangersen uit het verlden, deze zongen in de tijd dat ik werd geboren, ik heb wel eens naar hun muziek op de radio geluisterd, maar ik heb nooit de kans gekregen om zelf aan die muziek te komen, daarom vraag ik je waar kan je het halen of kopen, want ik wil graag naar muziek van ca3touf luistern of malika elfarkhania, mimoent en serwan en noem maar op>
ken jij mij hier bij helpen.

Tennemiert Ithri